Hvordan fikk du råd til din mc?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Hvordan fikk du råd til din mc?

Legg inn av MLeikarnes »

Litt konfirmasjonspenger og en sommer med steinskaring på paller ble Varaderoen kjøpt for 35.000 kr på sensommeren :-D
Varaderoen var den dyreste av de jeg har... Har ikke mer enn 15-16 tusen i GS500'n til sammen med en delesykkel... =-O

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk 4
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Hvordan fikk du råd til din mc?

Legg inn av ega16 »

Kenny_85 skrev:
ega16 skrev:
Kenny_85 skrev:
ega16 skrev:Bitcoin mining :P
Er det fortsatt penger i å drive med det?
Var ment som en spøk :)

Nei, da må man isåfall ut med ganske mye penger for å få tak i noen av de større riggene som bruker ASICer, mao en ganske så risikofylt investering.
Ja det er vel ikke spesielt lønnsomt lengre.

Men det var jo noen som tjente seg noen kroner på det uten de helt store investeringene, men sånn er det jo når en er først ute med noe lønnsomt.
Jepp akkurat :) Det var mulig å tjene endel fra vanlig hardware når de fleste brukte CPUer da hashraten og vanskelighetsgraden var liten. Så begynte man å bruke GPUer, så FCPGA og sist ASICer som man nå er nødt til å ha om man skal henge med.

Er en svenske som har en Avalon ASIC rigg på 3 moduler. Den gjør 80 GH/s, med dagens vanskelighetsgrad drar den inn rundt 1.55 bitcoins pr dag (rundt 900kr). minus strømutgifter da. Han selger den for 130 bitcoins, lurer litt på hvorfor. Han føler vel kanskje at han har tjent nok på den og vil prøve å få mest mulig på å selge hardwaren mens den fortsatt er verdt noe.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hvordan fikk du råd til din mc?

Legg inn av kjellv »

ega 16: Kan du prøve på gresk, italiensk eller noe....?

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Hvordan fikk du råd til din mc?

Legg inn av ega16 »

kjellv skrev:ega 16: Kan du prøve på gresk, italiensk eller noe....?
Sorry, ble litt revet med. IT (nerde) snakk :)

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Hvordan fikk du råd til din mc?

Legg inn av Kenny_85 »

ega16 skrev:
Kenny_85 skrev:
ega16 skrev:
Kenny_85 skrev:
ega16 skrev:Bitcoin mining :P
Er det fortsatt penger i å drive med det?
Var ment som en spøk :)

Nei, da må man isåfall ut med ganske mye penger for å få tak i noen av de større riggene som bruker ASICer, mao en ganske så risikofylt investering.
Ja det er vel ikke spesielt lønnsomt lengre.

Men det var jo noen som tjente seg noen kroner på det uten de helt store investeringene, men sånn er det jo når en er først ute med noe lønnsomt.
Jepp akkurat :) Det var mulig å tjene endel fra vanlig hardware når de fleste brukte CPUer da hashraten og vanskelighetsgraden var liten. Så begynte man å bruke GPUer, så FCPGA og sist ASICer som man nå er nødt til å ha om man skal henge med.

Er en svenske som har en Avalon ASIC rigg på 3 moduler. Den gjør 80 GH/s, med dagens vanskelighetsgrad drar den inn rundt 1.55 bitcoins pr dag (rundt 900kr). minus strømutgifter da. Han selger den for 130 bitcoins, lurer litt på hvorfor. Han føler vel kanskje at han har tjent nok på den og vil prøve å få mest mulig på å selge hardwaren mens den fortsatt er verdt noe.

Vanskelighetsgraden vil jo bare gå oppover, men bitcoins har jo et stort svart marked hvor valutaen brukes og det holder vel kursen oppe.

Har en maskin som står og miner litecoins, men her er det også økende vanskelighetsgrad og litecoins er ikke i noe særlig grad i bruk og vil trolig ikke bli det i nær framtid heller.

Jeg har tilgang på et serverrom med ok kjøling og gratis strøm, så jeg hadde tanken på å kjøpe 8 x HD7950 for å mine litecoins, men det ser ut til at jeg er for sent ute til at det kommer til å lønne seg.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Hvordan fikk du råd til din mc?

Legg inn av erik m »

Alltid betalt cash av oppsparte midler. Den første egentlig av familiens oppsparte til konfirmasjonen; den kosta 500,-. (Det var i -65, og den var gammal og velbrukt). Den siste, og dyreste, kjøpte jeg ifjor høst (da synker gjerne prisene), BMW k100rs -86 til 16.000,- og brukte vintern og ca. 5000,- på å få den i topp stand.
Aldri trengt å låne penger til sykkel. :prf

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Hvordan fikk du råd til din mc?

Legg inn av Erman »

Har betalt cash for de to siste syklene, og sparer opp til neste til våren. Godt man kan bruke vinteren til ekstrajobbing osv...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Hvordan fikk du råd til din mc?

Legg inn av erlend_cbr »

Pendler 7 mil hver dag gjennom 3 bomringer med mye kø (Skedsmo-Asker-Skedsmo). Kjøpte sykkelen på impuls, før jeg fikk lappen. 120.000,- nybrukt sykkel (gått 3.000) fra forhandler, absolutt ingen egenkapital.

Regnet litt på det, og pengene jeg sparer ved å kjøre sykelen halve året til og fra jobb i stedet for bilen, så sparer jeg faktisk penger :knegg Dette går bare fordi jeg da i stedet for å knote 2 timer i kø hjem og 70 spenn i bompenger, jobber heller 1 time overtid hver dag ca og bruker 25 minutter - uansett hvor saktegående køen er.

Nyttekjøretøy med andre ord. Samt, jeg elsker kollektivfeltet :thumleft
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hvordan fikk du råd til din mc?

Legg inn av ojda »

Har en konto som heter boligkreditt, og en konto som heter kapitalkonto. :-k
Hvilken av kontoene som blir benyttet ved sykkelkjøp spiller kaine rolle :[-(
Men for ordens skyls. Siste gangen "i fjor" var det "Boligkredittgjeld-kontoen
som fikk lide :-# :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23352
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvordan fikk du råd til din mc?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har ikke kjøpt meg noen MC enda da lappen først skal taes, men sykkelen vil bli finansiert via MC-lån. Sykkelen jeg vilhakoster rundt 180.000,- (ny) og jeg kommer nok til å låne halvparten etter å ha skarapet sammen noen oppsparte midler. Sitter igjen med rundt 10-15.000 som skal brukes på hjelm og kjøredress etc.

Men det er en stund til det blir sykkelkjøp ennå, så pengene får rente seg litt til :)

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Hvordan fikk du råd til din mc?

Legg inn av Geso »

Jeg er så heldig at Konemor kjøpte sykkel til meg :-)

Ha en fin dag

:-) Geso
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hvordan fikk du råd til din mc?

Legg inn av Intruder »

Jeg pantet tomflasker jeg fant langs veien,trenger ikke gå langt for å finne noen tusen langs veiene !! :-)å :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Hvordan fikk du råd til din mc?

Legg inn av frodef »

Jeg kjøpte en nesten-veteran til 29.000,- tror jeg det var. Da må man jo være forberedt på litt "kluss", men som småbarnsfar som uansett klusser mye så passer det meg bra, og det er ganske begrenset hva jeg har samvittighet til å bruke på et leketøy (inkludert utgiftene til lappen og kjøreutstyr etc. så er det uansett ... nok). Veldig fornøyd med sykkelen egentlig, den går og går nesten uansett. Selv da en bensinslange hadde morknet helt istykker kunne jeg fikse det med en lommekniv så jeg kom meg til biltema og fikk satt på en ny, så jeg har foreløpig aldri strandet noen gang. Den gangen clutchvaieren røk på en småtur gikk det også noenlunde greit å kjøre hjem uten clutch, det hadde jeg vel neppe gjort med en girkasse i hundretusenkronersklassen :prop:

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Hvordan fikk du råd til din mc?

Legg inn av Moby »

Jeg kjøpte helt ny sykkel uten å låne penger ved å spare noen kroner, brukte litt feriepenger også. Liker at sykkelen er min, og ikke banken sin.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Hvordan fikk du råd til din mc?

Legg inn av Zadnez »

Jeg har ikke lån på sykkel, bytter den ut etter 3-4 år, da taper jeg ikke mer enn jeg har klart å spare opp for ny
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Svar