Hvilken vei går forumet her?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Låst
Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Dortmunder »

tok en liten titt på det nye forum til GV... jammen en "blå-kopi" av dette forum... navn, emblem.... bare blå :lol

Tror jeg hadde også tent på alle pluggene.... og som jeg sa det før, vi alle burde prøve å se saken fra flere sider og komme med konstruktive innlegg.
Synes JRO hadde et fint som fortjener svar fra moderatorene.

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av mortenolb »

Dortmunder skrev:tok en liten titt på det nye forum til GV... jammen en "blå-kopi" av dette forum... navn, emblem.... bare blå :lol

Tror jeg hadde også tent på alle pluggene.... og som jeg sa det før, vi alle burde prøve å se saken fra flere sider og komme med konstruktive innlegg.
Synes JRO hadde et fint som fortjener svar fra moderatorene.

Dortmunder
Grunnen til at det er "blåkopi" er fordi temaet som blir brukt både her og der er et standard-tema som følger med i pakka til phpBB. Verken dette eller det andre har noe rettigheter på det, og det finnes tusener av andre forum med det samme temaet.

beckern
Innlegg: 29
Registrert: 15 mai 2012, 00:10
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono 1000 R, '06

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av beckern »

tagesk skrev:
beckern skrev: Og hva man bør diskutere og når man skal gå videre er det du som styrer forstår jeg.
Det var ment som et råd, ikke et angrep eller irettesettelse.
Om du tar det ille opp så kan jeg bare beklage.

Jeg er smigret over at du tror jeg styrer noe her inne, men det gjør jeg altså ikke.

[TaSK]
Som spørsmål var det nok ment retorisk så jeg håper du tar skuffelsen med fatning.

Når det er sagt oppfatter jeg "Move On" mer som en kommando enn et råd. YMMV

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av ole m. »

Crinos skrev:Siden det er et ønske om utspill fra andre moderatorer enn bare AJ så kan jeg si noen ord om hvorfor akkurat Godtvoksen ble utestengt.

GV har over en lengre tid vert direkte utfin i sin dialog via epost og PM'er til AJ og andre moderatorer. Vi snakker om person angrep, noe som overhodet ikke hører hjemme i normal høffelighet.
Hva innholdet i disse PM'er og eposter har vert, går jeg ikke inn på. Da dette er privat.

Det ble spurt om "eneste grunn var at han opprettet et nytt forum"...
Nei, dette er ikke grunnen alene. Hva brukere her ønsker å gjøre andre steder enn på dette forumet er helt opp til brukeren. Opprett gjerne flere fora så lenge det er med godt innhold er det bare gangs gjenge for alle.
Det at GV oppretter et nytt forum og kaller dette for MCsidene er derimot ganske på kanten. Særlig når det også på Facebook vinkles som at det er en "out-branch" av dette forumet. Jeg har oppfordret AJ til å vurdere å klage mcsidene.no inn for domeneklagenemda, så får vi se hva det blir til når han kommer hjem fra ferie.

Er det en skjebelig grunn til utestengelse da?
Ja, vi mener unisont at det var det. Hadde han valgt å lage et nytt forum med et helt annen navn, hadde nok saken vert annerledes.

MCsiden.no har en høy takhøyde for hva som aksepteres av utsagn, men når en bruker blir klaget på av andre brukere, samt driver med person angrep, og stiller hele "driften" i et dårlig lys, da strider dette med hva man har godtatt i det man registrerer seg på forumet. (Kanskje ikke alle som leser dette, men dog...)

Medlemer burde ikke føle seg truet for utestengelse på noen som helst måte. En utestengelse kommer først etter flere varsler til bruker der bruker skal få mulighet til å ta varsel til etterretning. Om ikke disse varslene blir hørt, har vi da rom for utestengelse. Dette gjør vi for å beskytte forumets vellvære. Noen er kanskje ikke enig i avgjørelsen, men slik vil det alltid være.
Det har kommet et svar på dette fra Godtvoksen her: http://ikkebike.norwegianforum.net/t595p60-utestengt" onclick="window.open(this.href);return false;

Festlig når man kommuniserer via forskjellige forum, med linker som legges inn av andre...
:-)å

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av SuperMorten »

ole m. skrev:
Det har kommet et svar på dette fra Godtvoksen her: http://ikkebike.norwegianforum.net/t595p60-utestengt" onclick="window.open(this.href);return false;

Festlig når man kommuniserer via forskjellige forum, med linker som legges inn av andre...
:-)å
Antivirusen min (Norton) lar meg ikke gå inn på siden.

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av DrGreve »

Når jeg syns noe lukter fishy så går nesen min i været for å få et mer balansert og nyansert bilde av hva som faktisk skjer rundt meg. Jeg vet av erfaring at det alltid er minst to sider av en sak.
Jeg vil gjerne spørre moderatoren Crinos, siden han er eneste(foreløpige) som har stukket hodet fram, om han personlig har mottatt mail/PM som han anser som såpass grove at det kvalifiseres til utestengelse? Eller har han sett kopier av tilsvarende, eller bare fått dette referert via nettmøter i moderatorteamet? Og jeg har ingen interesse i å få hverken mail eller PM referert offentlig her, så ett ja eller nei som svar på mine spørsmål er helt greit for meg.
Grunnen til min undring er jo at i andre fora blir dette tilbakevist på det sterkeste og jeg er vel i overkant sannhetssøkende og nysgjerrig når det kommer til utøvelse av integritet, spesielt når det gjelder moderatorutførelsen på ett landsdekkende fora.
Og hvis noen oppretter et tilsvarende forum som til forveksling er lik dette, så er det min personlige mening at dette ikke er grunnlag for utkastelse. Konkurranse er sunt for de som frekventerer slike fora. Det gjør at de som drifter slike forum må skjerpe seg og gjøre for eksempel dette forum enda bedre til glede for medlemmene.
Her har jeg fått en følelse av at det er personlige motsetninger som har vært utslagsgivende for en utkastelse og ikke en generell dårlig og provoserende oppførsel. Og da er det i mitt hode integriteten til den eventuelle moderatoren som har skadet integriteten til hele moderatorteamet. Jeg håper jeg tar feil.
Jeg blir nok værende her en stund til, konflikten og konspirasjonsteoriene er jo i det minste interessant å følge med på :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av knutk »

Synes det er trist å se utviklingen i dette forumet, og ser flere tegn på at det holder på å rotne på rot.

Jeg begynte med mc på 70-tallet, og av de tingene jeg likte (og liker) med mc-miljøet er den litt sleivet tonen som er sjanger blandt mc-folk. Ingen tar seg selv høytidlig, og har man drite seg ut blir man mobbet-på en hyggelig og vennskapelig måte, som alle kan le av.
Riktig nok er enkelte tøffer i sin språkbruk enn andre. Men så lenge man er der person til person ble jo ordbruken supplert av krops-språk, som et glimt i øyet eller tilsvarende.

På en nettside sitter vi igjen med ordene, kropsspråket blir fraværende.
Enkelte av våre mere "frittalende" medlemmer fører samme språk videre, til stor glede for de litt mere tykkhudete, men kansje litt skremmende for de sarte, siden innleggene ikke er fulgt opp med kropssprk som ville avvæpne ordbruken.

For egen del tilhører jeg nok kategorien tykkhudet og har humret mange ganger over relativt friske ordvekslinger, men ser at det ikke faller i like god jord hos alle.

Og her er det moderatorne burde komme inn. Med litt vennskaplige påminnelser og rettledning ville en komme langt.
Men i stedet sitter jeg igjen med inntrykk av at det brukes kommuniksjonsform som er Stasi verdig.
En kommunikasjonsform som i allefall får den eldre garde til å fryse på ryggen, og ikke bidrar det til å minne andre på at en bør bremse litt heller.
Kjenner ingen av moderatorne, men de fremstår som alminnelig hyggelige og fornuftige mennesker. Desto mere undres en da over at "alle" samles og er enige om denne uortodokse og lite konstruktive måten å korrigere kursen på i forumet.

Enig i at GVs domene valg kan virke provoserende, men har ikke sett at han har avertert i dette forum, og en utestenging betyr jo å lukke døren for kommunikasjon. For undertegnede fremstår det som en svært umodent...

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Jompa »

Det er mulig at jeg er noe treg i oppfattelsen, men etter å ha lest denne tråden flere ganger, og GVs "utestengt" tråd på ikkebike.no har det etter hvert gått opp for meg at GV har en privat krig gående med AJ og resten av "regimet", altså moderatorene på MC-siden.

Fra sitt eksil i ikkebike prøver han å så tvil om moderatorenes modenhet og dømmekraft, ivrig applaudert av etpar andre utestengte ( fra mc-siden)
og folk som også er Mc-siden-medlemmer.
Det rare er at etpar av de som også er medlemmer her, ser ut til å ha en annen personlighet på ikkebike.no enn her.
Eller er det redselen for AJs vrede som får dem til å uttale seg mere forsiktig og saklig på dette forumet.

Hadde ventet at "krigen" skulle føres fra hans eget forum, men nei, der holder han stien sin ren.
Utifra oppdelingen på forumet hans, ser det heller ikke ut som han har tenkt at det skal bli et forum med de høylydte diskusjonene.

Ja, jeg elsker konspirasjoner.
Når GV flere ganger skriver "politietterforsker Anders Johan Blisten" antyder han langt på vei at AJ overvåker alle forumbrukere både på dette, og flere forum.
Når GV har røpt at han har en sønn som jobber i Google, kan man jo bare tenke seg mulighetene for overvåking, hvis man vil.

KliffArne kaller moderatorene for nyttige idioter.
Hva med oss andre, da ?
Er vi bare hjernedøde slaver i AJs imperium ?

Jeg har truffet 4 av moderatorene og enda noen fler av forumets medlemmer, bare ei kort stund riktignok, men alle de jeg har truffet og pratet med
virker som høyst oppegående folk. Det kan jo selvsagt hende at jeg er blitt manipulert, jeg er bare en enkel bondesønn........

Det er muligens noen som tror at jeg ikke mener at man skal si ifra om urettferdighet.
Feil, jeg både sier ifra og tar tak i urettferdig behandling rett som det er, men sørger for å holde ørene oppe og kjeften lukket til jeg vet hva som foregår.

Skal bli spennende å se hvem som ender opp som "nyttige idioter" til slutt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av tagesk »

Jompa skrev: Det rare er at etpar av de som også er medlemmer her, ser ut til å ha en annen personlighet på ikkebike.no enn her.
Dét er vel greit, eller hva?
Er ikke poenget med et forum nettopp at man møtes iført de klærne som passer for anledningen?

Så på et forum som synes opprettet for å kunne skrive ting som ikke tolereres andre steder,
der vil deltagerne si, vel, ting som ikke tolereres andre steder.
Man kan skrive én ting her og en annen der.

Fordelen (og ulempen!) med et forum er vel presist at man bare behøver å fremstå som en
helstøpt person i en veldig begrenset del av tilværelsen. Det er lettere enn i det virkelige
livet.

Jeg har hatt gleden av å bli invitert hjem til GV og han virket som en fin fyr. Om han virkelig
ønsker å være medlem her, men nektes, så synes jeg det er synd. Særlig dersom han (mener
han) er dårlig behandlet. Det er surt.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

beckern
Innlegg: 29
Registrert: 15 mai 2012, 00:10
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono 1000 R, '06

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av beckern »

Jeg ser identiteten til AJ har blitt et tema for hvorvidt man skal rette opp i feil påstander eller ikke men det virker litt rart.
Identiteten han er faktisk offentlig iht norsk lov. Det er et selskap som eier domenet og det selskapet er plassert som absolutt nederste linje på på websiden så lenge man er på dette domenet.

At det også er klisteret på en del (C) og (R) som han neppe har har lov til er en annen sak, selv om det sier litt om innstillingen AJ har til nettstedet.

Man kan jo bare undres for hvorfor noen bruker slike vikarierende argumenter. Men sett utenfra blir vel KliffArnes ord på ikkebike stadig mer akuelle.
Man omgår sannheten av en eller annen grunn. Det er bekalgelig

BikerSamen
Innlegg: 21
Registrert: 19 mai 2013, 15:56
Motorsykkelen din: ingen

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av BikerSamen »

SuperMorten skrev:
ole m. skrev:
Det har kommet et svar på dette fra Godtvoksen her: http://ikkebike.norwegianforum.net/t595p60-utestengt" onclick="window.open(this.href);return false;

Festlig når man kommuniserer via forskjellige forum, med linker som legges inn av andre...
:-)å
Antivirusen min (Norton) lar meg ikke gå inn på siden.

Sent from my GT-I9300
Grunnen til at Norton ikke lar deg besøke den siden finner du her: http://safeweb.norton.com/report/show?u ... rum.net%2F" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Voodoodoo »

Er ganske rookie her inne men har nå sitti å glodd på posting mm.
disse utestengte har kommet med på forumet og må si at en skal være jævli sart om det som er er tilgjengelig info. er hele grunnen til utestengelse.

Greit nok å luke ut folk som kun sprer drit men hverken kawa/nissen eller GV kvalifiserer i den kategorien. De har vel begge bidratt med masse konstruktivt og om de krydrer med litt humor og sarkasme innimellom så gjør det bare ting bedre.

Når brukernes ytringer i andre fora også brukes som begrunnelse for utelukking begynner vel modereringa å bli litt vel drøy eller???

Jeg er også skeptisk til at hver eneste tråd som kritiserer utestengelser mm. blir stengt etter kort tid med begrunnelser som "bidrar ikke positivt" osv.
Så lenge postinga holdes på et saklig nivå bør det være til alles beste at ting kommer opp på bordet og blir belyst.

Men dette er nå bare min personlige mening og det er nå AJ som eier og drifter denna plassen så han har all rett til å gjøre som han vil
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av jonnykr »

jhn skrev:Jeg er nok også en av de som finner det mindre og mindre interessant å lese om kaker og været, og mere og mere irriterende å lese om de som blir utestengt pga ...i mine, og mange andres øyne, ingenting ... eller litt mere presis ... kanskje har en litt freidig, men ikke ondskapsfull humor, og tør å si hva de mener.
Merkelig nok er de siste par utestengte folk som jeg ganske kjapt la merke til hadde lignende holdninger til både mangt og meget som meg selv, og også humor.
Selv om jeg ikke har truffet hverken Godtvoksen eller Juleniss1, så er de på en måte gamle kjente som det alltid er hyggelig å veksle noen ord med.
At de ble utestengt er irriterende, og arrogansen til forumledelsen er ennå værre, så jeg vil nok også besøke dette forumet sjeldnere i fremtiden.
Det finnes forum som er befolket av trivelige folk som tør å ha egne meninger, og har det, uten fare for utkastelse.
Det er bare å følge oppfordringen til AJ å oppsøke konkurentene.

Kom til å tenke på noe ... en av begrunnelsene for utkastelse var visstnok en utidig reklame for andre forum, dette er etter sigende ikke en ukjent taktikk for AJ ... han skal ha vært ivrig på dette på bike.no når han overtok mc-siden.
Ja det er interessant dette, for AJ markedsførte selv MCsiden inne på Bike under nicket Blizzard. Og hvis han utestengte "Godtvoksen" av samme grunn, så er han jo ikke bare frekk og arrogant men en hykler av rang.

Pluss at han må lide av hukommelsestap.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av jonnykr »

Jompa skrev:Det er mulig at jeg er noe treg i oppfattelsen, men etter å ha lest denne tråden flere ganger, og GVs "utestengt" tråd på ikkebike.no har det etter hvert gått opp for meg at GV har en privat krig gående med AJ og resten av "regimet", altså moderatorene på MC-siden.

Fra sitt eksil i ikkebike prøver han å så tvil om moderatorenes modenhet og dømmekraft, ivrig applaudert av etpar andre utestengte ( fra mc-siden)
og folk som også er Mc-siden-medlemmer.
Det rare er at etpar av de som også er medlemmer her, ser ut til å ha en annen personlighet på ikkebike.no enn her.
Eller er det redselen for AJs vrede som får dem til å uttale seg mere forsiktig og saklig på dette forumet.

Hadde ventet at "krigen" skulle føres fra hans eget forum, men nei, der holder han stien sin ren.
Utifra oppdelingen på forumet hans, ser det heller ikke ut som han har tenkt at det skal bli et forum med de høylydte diskusjonene.

Ja, jeg elsker konspirasjoner.
Når GV flere ganger skriver "politietterforsker Anders Johan Blisten" antyder han langt på vei at AJ overvåker alle forumbrukere både på dette, og flere forum.
Når GV har røpt at han har en sønn som jobber i Google, kan man jo bare tenke seg mulighetene for overvåking, hvis man vil.

KliffArne kaller moderatorene for nyttige idioter.
Hva med oss andre, da ?
Er vi bare hjernedøde slaver i AJs imperium ?

Jeg har truffet 4 av moderatorene og enda noen fler av forumets medlemmer, bare ei kort stund riktignok, men alle de jeg har truffet og pratet med
virker som høyst oppegående folk. Det kan jo selvsagt hende at jeg er blitt manipulert, jeg er bare en enkel bondesønn........

Det er muligens noen som tror at jeg ikke mener at man skal si ifra om urettferdighet.
Feil, jeg både sier ifra og tar tak i urettferdig behandling rett som det er, men sørger for å holde ørene oppe og kjeften lukket til jeg vet hva som foregår.

Skal bli spennende å se hvem som ender opp som "nyttige idioter" til slutt.
Tja, når han nektes føre "krigen" her, hva skal han gjøre? Bøye seg fremover og "la seg ta"?

Og jeg synes ikke det er det minste rart at han benytter "IkkeBike" da det er flere medlemmer der enn på hans eget forum og dermed får "krigen" mer slagkraft der. Det er jo tydelig at det blir lagt merke til og da er jo hensikten oppnådd.

Og "hjernedøde"? Vel, om utestengelsen av GV er på grunn av at han markedsførte andre forum her inne, så ja, da er dere bare "hjernedøde slaver i AJs imperium".

For AJ markedsførte selv MCsiden inne på Bike i sin tid under kallenavnet Blizzard. Og da blir det helt feil og direkte arrogant OM han nå utestenger GV for å gjøre det samme her.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Voodoodoo »

Må jo si at det er ganske festlig å følge denna tråden samt den på ikkebike.no
http://ikkebike.norwegianforum.net/t595-utestengt" onclick="window.open(this.href);return false;

I min enkle lille verden er det ganske åpenbart at en av partene er lite interressert i å belyse denne saken.

Med det sagt så tipper jeg denne tråden stenges innen ettermiddagen med en eller annen begrunnelse.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Låst