Valg av tung MC...
Re: Valg av tung MC...
Kjøp Ducati Monster Jeg har tilfeldigvis en til salgs.
Da får du stilig sykkel med god sittestilling, gode bremser og motor med kreftene på rett sted. 0-100 er litt over 3 sekunder.
Da har det ikke noe å si at kompisene kjører Harley og Bmw til 250k, det er Monstret til 100k folk liker best
Da får du stilig sykkel med god sittestilling, gode bremser og motor med kreftene på rett sted. 0-100 er litt over 3 sekunder.
Da har det ikke noe å si at kompisene kjører Harley og Bmw til 250k, det er Monstret til 100k folk liker best
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Sted: Melhus
Re: Valg av tung MC...
Hva med Moto Guzzi 1200 Sport, den har godt med vrimoment i på lave turtall samt fet V2 lyd:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=39635461
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=39635461
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
- erlend_cbr
- Innlegg: 115
- Registrert: 03 apr 2013, 00:45
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011
Re: Valg av tung MC...
Hva med en V-Rod? Siden du først ser på en cruiser/custom, så hadde ikke jeg valgt en japaner. Det blir jo litt feil, for meg iallefall. Sikkert mange meninger rundt dette.
Svigerfar hadde en Softail Heritage, og den var full av feil. Han byttet den ut med denne V-Rod'en, som er veldig snill i pris til HD å være.
Har ikke vært noe trøbbel med den, og den har en grom Porsche motor med mye bånndrag. Den tillater også høyresvinger, ulikt mange sykler med mye potter på siden.
Vi har testet på stripa, og V-Rod'en holdt tritt med min CBR600 et godt stykke, før turtallet på min tok overhånd og blåste forbi. Da sto det 150 på nåla. Så akselerasjon har den plenty av.
Svigerfar hadde en Softail Heritage, og den var full av feil. Han byttet den ut med denne V-Rod'en, som er veldig snill i pris til HD å være.
Har ikke vært noe trøbbel med den, og den har en grom Porsche motor med mye bånndrag. Den tillater også høyresvinger, ulikt mange sykler med mye potter på siden.
Vi har testet på stripa, og V-Rod'en holdt tritt med min CBR600 et godt stykke, før turtallet på min tok overhånd og blåste forbi. Da sto det 150 på nåla. Så akselerasjon har den plenty av.
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin
- Bjerknez
- Innlegg: 23354
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Valg av tung MC...
En V-ROD koster FRA 270.000,- så dette er nok rimelig uaktuelt :)erlend_cbr skrev:Hva med en V-Rod? Siden du først ser på en cruiser/custom, så hadde ikke jeg valgt en japaner. Det blir jo litt feil, for meg iallefall. Sikkert mange meninger rundt dette.
Svigerfar hadde en Softail Heritage, og den var full av feil. Han byttet den ut med denne V-Rod'en, som er veldig snill i pris til HD å være.
Har ikke vært noe trøbbel med den, og den har en grom Porsche motor med mye bånndrag. Den tillater også høyresvinger, ulikt mange sykler med mye potter på siden.
Vi har testet på stripa, og V-Rod'en holdt tritt med min CBR600 et godt stykke, før turtallet på min tok overhånd og blåste forbi. Da sto det 150 på nåla. Så akselerasjon har den plenty av.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Valg av tung MC...
Hva med en V1100C, også kalt Magna? 120hk på bakhjulet gir rykk i armene når du drar på, men samtidig behagelig å kjøre tur med. Så sier de som eier en slik :)
https://www.finn.no/finn/mc/used/object ... e=42237547" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.finn.no/finn/mc/used/object ... e=42237547" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Valg av tung MC...
Eller en VMAX som jeg liker godt, på tross av at det ikke er en Honda :)
https://www.finn.no/finn/mc/used/object ... e=42847419" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.finn.no/finn/mc/used/object ... e=42847419" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Sted: Stange
- Kontakt:
Re: Valg av tung MC...
Fant en video med akselerasjon av Intruder 800: http://www.youtube.com/watch?v=J-W6BiRW5e0" onclick="window.open(this.href);return false;
Følelsen blir uansett ikke den samme som nevnt av andre her.
Her på bygda har det i alle år eksistert en plass hvor folk "tester" bilene sine. På dette punktet klarte jeg 145-150 mener jeg å huske med min E30 316 (m3 motor). Den gjorde nok 0-100 på ca 5 sek. Her har jeg 170-175 med nåværende GS800, 195-200 med X R6`n.
Følelsen blir uansett ikke den samme som nevnt av andre her.
Her på bygda har det i alle år eksistert en plass hvor folk "tester" bilene sine. På dette punktet klarte jeg 145-150 mener jeg å huske med min E30 316 (m3 motor). Den gjorde nok 0-100 på ca 5 sek. Her har jeg 170-175 med nåværende GS800, 195-200 med X R6`n.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- Bjerknez
- Innlegg: 23354
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Valg av tung MC...
Var dette en 2013 Intruder 800 altså?Epylypzon skrev:Fant en video med akselerasjon av Intruder 800: http://www.youtube.com/watch?v=J-W6BiRW5e0" onclick="window.open(this.href);return false;
Følelsen blir uansett ikke den samme som nevnt av andre her.
Her på bygda har det i alle år eksistert en plass hvor folk "tester" bilene sine. På dette punktet klarte jeg 145-150 mener jeg å huske med min E30 316 (m3 motor). Den gjorde nok 0-100 på ca 5 sek. Her har jeg 170-175 med nåværende GS800, 195-200 med X R6`n.
Etter min beregning i forhol til videoen så gikk den fra 0-100 på rundt 6sek. og det var jo så absolutt ikke galt. Lenger opp her så linket jeg jo til en side som mente tiden det tok var rundt 9sek. Tror uansett ikke jeg får ro i sjela før jeg får testet en slik og det blir jo en stund til ennå.
Ellers så så jo disse Ducatiene lenger opp her utrolig tøffe ut!! :)
Men her snakker vi fartsmaskiner med prestasjoner langt utover det jeg tør og begi meg ut på. Dessuten så koster jo denne intruderen bare 120.000,- ny.
- erlend_cbr
- Innlegg: 115
- Registrert: 03 apr 2013, 00:45
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011
Re: Valg av tung MC...
Egentlig ikke. Hvorfor kjøpe ny?Bjerknez skrev:En V-ROD koster FRA 270.000,- så dette er nok rimelig uaktuelt :)erlend_cbr skrev:Hva med en V-Rod? Siden du først ser på en cruiser/custom, så hadde ikke jeg valgt en japaner. Det blir jo litt feil, for meg iallefall. Sikkert mange meninger rundt dette.
Svigerfar hadde en Softail Heritage, og den var full av feil. Han byttet den ut med denne V-Rod'en, som er veldig snill i pris til HD å være.
Har ikke vært noe trøbbel med den, og den har en grom Porsche motor med mye bånndrag. Den tillater også høyresvinger, ulikt mange sykler med mye potter på siden.
Vi har testet på stripa, og V-Rod'en holdt tritt med min CBR600 et godt stykke, før turtallet på min tok overhånd og blåste forbi. Da sto det 150 på nåla. Så akselerasjon har den plenty av.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=43157340
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin
- Bjerknez
- Innlegg: 23354
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Valg av tung MC...
Du har forsåvidt et poeng der...erlend_cbr skrev:Egentlig ikke. Hvorfor kjøpe ny?Bjerknez skrev:En V-ROD koster FRA 270.000,- så dette er nok rimelig uaktuelt :)erlend_cbr skrev:Hva med en V-Rod? Siden du først ser på en cruiser/custom, så hadde ikke jeg valgt en japaner. Det blir jo litt feil, for meg iallefall. Sikkert mange meninger rundt dette.
Svigerfar hadde en Softail Heritage, og den var full av feil. Han byttet den ut med denne V-Rod'en, som er veldig snill i pris til HD å være.
Har ikke vært noe trøbbel med den, og den har en grom Porsche motor med mye bånndrag. Den tillater også høyresvinger, ulikt mange sykler med mye potter på siden.
Vi har testet på stripa, og V-Rod'en holdt tritt med min CBR600 et godt stykke, før turtallet på min tok overhånd og blåste forbi. Da sto det 150 på nåla. Så akselerasjon har den plenty av.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=43157340
Eneste grunnen til at jeg er på utkikk etter nytt er fordi jeg har ti tommeltotter og har null peilig på og skru, så jeg vil ha en sykkel helt uten problemer, og hvis problemer skulle dukke opp, så blir det dekket av garanti etc.
Tåler disse sykklene like mange km. som biler gjør? Altså sån generelt sett.?
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Sted: Stange
- Kontakt:
Re: Valg av tung MC...
Bjerknez skrev:Var dette en 2013 Intruder 800 altså?Epylypzon skrev:Fant en video med akselerasjon av Intruder 800: http://www.youtube.com/watch?v=J-W6BiRW5e0" onclick="window.open(this.href);return false;
Følelsen blir uansett ikke den samme som nevnt av andre her.
Her på bygda har det i alle år eksistert en plass hvor folk "tester" bilene sine. På dette punktet klarte jeg 145-150 mener jeg å huske med min E30 316 (m3 motor). Den gjorde nok 0-100 på ca 5 sek. Her har jeg 170-175 med nåværende GS800, 195-200 med X R6`n.
Etter min beregning i forhol til videoen så gikk den fra 0-100 på rundt 6sek. og det var jo så absolutt ikke galt. Lenger opp her så linket jeg jo til en side som mente tiden det tok var rundt 9sek. Tror uansett ikke jeg får ro i sjela før jeg får testet en slik og det blir jo en stund til ennå.
Ellers så så jo disse Ducatiene lenger opp her utrolig tøffe ut!! :)
Men her snakker vi fartsmaskiner med prestasjoner langt utover det jeg tør og begi meg ut på. Dessuten så koster jo denne intruderen bare 120.000,- ny.
Ser ut til å være en 2006 modell
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Valg av tung MC...
Uten å komme med kritikk, men mer en betraktning.. Når en person har offentliggjort for dere hva slags preferanser han legger til grunn for hvilken type sykkel han mener passer og hva han ønsker seg, hvorfor da prøve å overtale han om noe annet? :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Valg av tung MC...
Garanti og nysykkel er fint og flott, jeg skal vurdere å kjøpe ny sykkel neste gang.
Men uansett om du kjøper ny eller brukt er det kjekt å lære seg å skru litt. Min (korte) erfaring er at det er mye lettere å skru på mc enn det er å skru på bil. Tingen er at det er relativt få mc-verksteder rundt om i landet og ofte har de stor pågang akkurat når du skulle ha vært inn med sykkelen.
Motor lar jeg profesjonelle ta seg av, men ting som bremser, lager, kjede og annet plukk er billig å kjøpe inn og lett å fikse. Skal en gjøre slikt på verksted får tusenlappene vinger og flyr avsted. På nettet får en bestilt billige deler og det finnes store ressurser for informasjon. Sitter en fast kan en spørre på forumet her eller på større internasjonale forum for ditt sykkelmerke. Garantert noen som har gjort det samme før.
Skulle det gå skikkelig skjeis er en alltids velkommen på verkstedet.
Men uansett om du kjøper ny eller brukt er det kjekt å lære seg å skru litt. Min (korte) erfaring er at det er mye lettere å skru på mc enn det er å skru på bil. Tingen er at det er relativt få mc-verksteder rundt om i landet og ofte har de stor pågang akkurat når du skulle ha vært inn med sykkelen.
Motor lar jeg profesjonelle ta seg av, men ting som bremser, lager, kjede og annet plukk er billig å kjøpe inn og lett å fikse. Skal en gjøre slikt på verksted får tusenlappene vinger og flyr avsted. På nettet får en bestilt billige deler og det finnes store ressurser for informasjon. Sitter en fast kan en spørre på forumet her eller på større internasjonale forum for ditt sykkelmerke. Garantert noen som har gjort det samme før.
Skulle det gå skikkelig skjeis er en alltids velkommen på verkstedet.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
- jongsanim
- Innlegg: 1007
- Registrert: 20 mai 2013, 18:51
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: Valg av tung MC...
Ikke helt i riktig gate, men rett rundt svingen tror jeg?
Yamaha XV950R (Bolt) 2014. Skal koste ~133k for R, ~129k for vanlig.
http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... view=media" onclick="window.open(this.href);return false;
Har lyst til å se på en slik når den kommer til Norge (desember har jeg hørt).
Yamaha XV950R (Bolt) 2014. Skal koste ~133k for R, ~129k for vanlig.
http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... view=media" onclick="window.open(this.href);return false;
Har lyst til å se på en slik når den kommer til Norge (desember har jeg hørt).
- Kjellrf
- Innlegg: 1606
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Valg av tung MC...
Kawa'n var kjappere enn alle de andre rundt 750/800 V-twin cruiserne. Da den kom, var den klart best i testene. Har hatt 2 stk Classic og 1 Vulkan 800. Nå er det VN900 som gjelder, den er nok ikke dårligere. Kawa har bestandig vært av de flinkeste med gassrespons.ejs skrev:
Fant ikke noen aks målinger på Intruder 800,men Kawa VN800 classic fant jeg til 0-100 på 6,3 sek.og Drifter versionen til 6,6 sek.Suzukien er vel som Classicen tenker jeg.
Kjøp heller en Moto Guzzi.
Min Honda CX500 med 50 hk, fra 1978, gjør 0-100 på ca 6.6 sekunder.
Moto Guzzi er morsomt "sær/særegen".
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.