Valg av tung MC...

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Kenny_85 »

Kjøp Ducati Monster Jeg har tilfeldigvis en til salgs.

Da får du stilig sykkel med god sittestilling, gode bremser og motor med kreftene på rett sted. 0-100 er litt over 3 sekunder.
Da har det ikke noe å si at kompisene kjører Harley og Bmw til 250k, det er Monstret til 100k folk liker best :prf
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av omaas »

Hva med Moto Guzzi 1200 Sport, den har godt med vrimoment i på lave turtall samt fet V2 lyd:
Bilde


http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=39635461
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av erlend_cbr »

Hva med en V-Rod? Siden du først ser på en cruiser/custom, så hadde ikke jeg valgt en japaner. Det blir jo litt feil, for meg iallefall. Sikkert mange meninger rundt dette.

Svigerfar hadde en Softail Heritage, og den var full av feil. Han byttet den ut med denne V-Rod'en, som er veldig snill i pris til HD å være.

Bilde

Har ikke vært noe trøbbel med den, og den har en grom Porsche motor med mye bånndrag. Den tillater også høyresvinger, ulikt mange sykler med mye potter på siden.

Vi har testet på stripa, og V-Rod'en holdt tritt med min CBR600 et godt stykke, før turtallet på min tok overhånd og blåste forbi. Da sto det 150 på nåla. Så akselerasjon har den plenty av.
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

erlend_cbr skrev:Hva med en V-Rod? Siden du først ser på en cruiser/custom, så hadde ikke jeg valgt en japaner. Det blir jo litt feil, for meg iallefall. Sikkert mange meninger rundt dette.

Svigerfar hadde en Softail Heritage, og den var full av feil. Han byttet den ut med denne V-Rod'en, som er veldig snill i pris til HD å være.

Bilde

Har ikke vært noe trøbbel med den, og den har en grom Porsche motor med mye bånndrag. Den tillater også høyresvinger, ulikt mange sykler med mye potter på siden.

Vi har testet på stripa, og V-Rod'en holdt tritt med min CBR600 et godt stykke, før turtallet på min tok overhånd og blåste forbi. Da sto det 150 på nåla. Så akselerasjon har den plenty av.
En V-ROD koster FRA 270.000,- så dette er nok rimelig uaktuelt :)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av DrGreve »

Hva med en V1100C, også kalt Magna? 120hk på bakhjulet gir rykk i armene når du drar på, men samtidig behagelig å kjøre tur med. Så sier de som eier en slik :)
https://www.finn.no/finn/mc/used/object ... e=42237547" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av DrGreve »

Eller en VMAX som jeg liker godt, på tross av at det ikke er en Honda :)
https://www.finn.no/finn/mc/used/object ... e=42847419" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Epylypzon »

Fant en video med akselerasjon av Intruder 800: http://www.youtube.com/watch?v=J-W6BiRW5e0" onclick="window.open(this.href);return false;

Følelsen blir uansett ikke den samme som nevnt av andre her.

Her på bygda har det i alle år eksistert en plass hvor folk "tester" bilene sine. På dette punktet klarte jeg 145-150 mener jeg å huske med min E30 316 (m3 motor). Den gjorde nok 0-100 på ca 5 sek. Her har jeg 170-175 med nåværende GS800, 195-200 med X R6`n.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

Epylypzon skrev:Fant en video med akselerasjon av Intruder 800: http://www.youtube.com/watch?v=J-W6BiRW5e0" onclick="window.open(this.href);return false;

Følelsen blir uansett ikke den samme som nevnt av andre her.

Her på bygda har det i alle år eksistert en plass hvor folk "tester" bilene sine. På dette punktet klarte jeg 145-150 mener jeg å huske med min E30 316 (m3 motor). Den gjorde nok 0-100 på ca 5 sek. Her har jeg 170-175 med nåværende GS800, 195-200 med X R6`n.
Var dette en 2013 Intruder 800 altså?

Etter min beregning i forhol til videoen så gikk den fra 0-100 på rundt 6sek. og det var jo så absolutt ikke galt. Lenger opp her så linket jeg jo til en side som mente tiden det tok var rundt 9sek. Tror uansett ikke jeg får ro i sjela før jeg får testet en slik og det blir jo en stund til ennå.

Ellers så så jo disse Ducatiene lenger opp her utrolig tøffe ut!! :)
Men her snakker vi fartsmaskiner med prestasjoner langt utover det jeg tør og begi meg ut på. Dessuten så koster jo denne intruderen bare 120.000,- ny.

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av erlend_cbr »

Bjerknez skrev:
erlend_cbr skrev:Hva med en V-Rod? Siden du først ser på en cruiser/custom, så hadde ikke jeg valgt en japaner. Det blir jo litt feil, for meg iallefall. Sikkert mange meninger rundt dette.

Svigerfar hadde en Softail Heritage, og den var full av feil. Han byttet den ut med denne V-Rod'en, som er veldig snill i pris til HD å være.

Har ikke vært noe trøbbel med den, og den har en grom Porsche motor med mye bånndrag. Den tillater også høyresvinger, ulikt mange sykler med mye potter på siden.

Vi har testet på stripa, og V-Rod'en holdt tritt med min CBR600 et godt stykke, før turtallet på min tok overhånd og blåste forbi. Da sto det 150 på nåla. Så akselerasjon har den plenty av.
En V-ROD koster FRA 270.000,- så dette er nok rimelig uaktuelt :)
Egentlig ikke. Hvorfor kjøpe ny?

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=43157340
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

erlend_cbr skrev:
Bjerknez skrev:
erlend_cbr skrev:Hva med en V-Rod? Siden du først ser på en cruiser/custom, så hadde ikke jeg valgt en japaner. Det blir jo litt feil, for meg iallefall. Sikkert mange meninger rundt dette.

Svigerfar hadde en Softail Heritage, og den var full av feil. Han byttet den ut med denne V-Rod'en, som er veldig snill i pris til HD å være.

Har ikke vært noe trøbbel med den, og den har en grom Porsche motor med mye bånndrag. Den tillater også høyresvinger, ulikt mange sykler med mye potter på siden.

Vi har testet på stripa, og V-Rod'en holdt tritt med min CBR600 et godt stykke, før turtallet på min tok overhånd og blåste forbi. Da sto det 150 på nåla. Så akselerasjon har den plenty av.
En V-ROD koster FRA 270.000,- så dette er nok rimelig uaktuelt :)
Egentlig ikke. Hvorfor kjøpe ny?

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=43157340
Du har forsåvidt et poeng der...

Eneste grunnen til at jeg er på utkikk etter nytt er fordi jeg har ti tommeltotter og har null peilig på og skru, så jeg vil ha en sykkel helt uten problemer, og hvis problemer skulle dukke opp, så blir det dekket av garanti etc.

Tåler disse sykklene like mange km. som biler gjør? Altså sån generelt sett.?

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Epylypzon »

Bjerknez skrev:
Epylypzon skrev:Fant en video med akselerasjon av Intruder 800: http://www.youtube.com/watch?v=J-W6BiRW5e0" onclick="window.open(this.href);return false;

Følelsen blir uansett ikke den samme som nevnt av andre her.

Her på bygda har det i alle år eksistert en plass hvor folk "tester" bilene sine. På dette punktet klarte jeg 145-150 mener jeg å huske med min E30 316 (m3 motor). Den gjorde nok 0-100 på ca 5 sek. Her har jeg 170-175 med nåværende GS800, 195-200 med X R6`n.
Var dette en 2013 Intruder 800 altså?

Etter min beregning i forhol til videoen så gikk den fra 0-100 på rundt 6sek. og det var jo så absolutt ikke galt. Lenger opp her så linket jeg jo til en side som mente tiden det tok var rundt 9sek. Tror uansett ikke jeg får ro i sjela før jeg får testet en slik og det blir jo en stund til ennå.

Ellers så så jo disse Ducatiene lenger opp her utrolig tøffe ut!! :)
Men her snakker vi fartsmaskiner med prestasjoner langt utover det jeg tør og begi meg ut på. Dessuten så koster jo denne intruderen bare 120.000,- ny.

Ser ut til å være en 2006 modell
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av DrGreve »

Uten å komme med kritikk, men mer en betraktning.. Når en person har offentliggjort for dere hva slags preferanser han legger til grunn for hvilken type sykkel han mener passer og hva han ønsker seg, hvorfor da prøve å overtale han om noe annet? :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Kenny_85 »

Garanti og nysykkel er fint og flott, jeg skal vurdere å kjøpe ny sykkel neste gang.

Men uansett om du kjøper ny eller brukt er det kjekt å lære seg å skru litt. Min (korte) erfaring er at det er mye lettere å skru på mc enn det er å skru på bil. Tingen er at det er relativt få mc-verksteder rundt om i landet og ofte har de stor pågang akkurat når du skulle ha vært inn med sykkelen.

Motor lar jeg profesjonelle ta seg av, men ting som bremser, lager, kjede og annet plukk er billig å kjøpe inn og lett å fikse. Skal en gjøre slikt på verksted får tusenlappene vinger og flyr avsted. På nettet får en bestilt billige deler og det finnes store ressurser for informasjon. Sitter en fast kan en spørre på forumet her eller på større internasjonale forum for ditt sykkelmerke. Garantert noen som har gjort det samme før.

Skulle det gå skikkelig skjeis er en alltids velkommen på verkstedet.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av jongsanim »

Ikke helt i riktig gate, men rett rundt svingen tror jeg?

Yamaha XV950R (Bolt) 2014. Skal koste ~133k for R, ~129k for vanlig.

http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... view=media" onclick="window.open(this.href);return false;

Har lyst til å se på en slik når den kommer til Norge (desember har jeg hørt).

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1606
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Kjellrf »

ejs skrev::thumleft
Fant ikke noen aks målinger på Intruder 800,men Kawa VN800 classic fant jeg til 0-100 på 6,3 sek.og Drifter versionen til 6,6 sek.Suzukien er vel som Classicen tenker jeg.

Kjøp heller en Moto Guzzi. :scratch
Kawa'n var kjappere enn alle de andre rundt 750/800 V-twin cruiserne. Da den kom, var den klart best i testene. Har hatt 2 stk Classic og 1 Vulkan 800. Nå er det VN900 som gjelder, den er nok ikke dårligere. Kawa har bestandig vært av de flinkeste med gassrespons.

Min Honda CX500 med 50 hk, fra 1978, gjør 0-100 på ca 6.6 sekunder.

Moto Guzzi er morsomt "sær/særegen".
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar