Forsøkt oppringt fra nummer "ikke i bruk" ( 40447442 ).

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Forsøkt oppringt fra nummer "ikke i bruk" ( 40447442 ).

Legg inn av gsx750_80 »

Tilsynelatende har mobilen blitt oppringt fra 40447442 når jeg var til lunch.
Jeg fikk ikke søkt opp nummeret på startsiden.no, og det sies at det "ikke er i bruk" ved forsøk på oppringing.
Telesalg?
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Forsøkt oppringt fra nummer "ikke i bruk" ( 40447442 ).

Legg inn av Flanker »

gsx750_80 skrev:Tilsynelatende har mobilen blitt oppringt fra 40447442 når jeg var til lunch.
Jeg fikk ikke søkt opp nummeret på startsiden.no, og det sies at det "ikke er i bruk" ved forsøk på oppringing.
Telesalg?
Hvis det er telesalg så er det ihvertfall ikke noe vanlig nummer. Ingen oppføring på telefonterror.no. Kanskje det bare er noen som har ringt feil og tilfeldigvis har hemmelig nummer?

Eller kanskje det var NSA som tuklet med telefonen din... Don't get paranoid :-)

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Forsøkt oppringt fra nummer

Legg inn av gsx750_80 »

Flanker skrev:
gsx750_80 skrev:Tilsynelatende har mobilen blitt oppringt fra 40447442 når jeg var til lunch.
Jeg fikk ikke søkt opp nummeret på startsiden.no, og det sies at det "ikke er i bruk" ved forsøk på oppringing.
Telesalg?
Hvis det er telesalg så er det ihvertfall ikke noe vanlig nummer. Ingen oppføring på telefonterror.no. Kanskje det bare er noen som har ringt feil og tilfeldigvis har hemmelig nummer?

Eller kanskje det var NSA som tuklet med telefonen din... Don't get paranoid :-)
Dersom nummeret (kun) hadde vært hemmelig hadde jeg ikke forventet å få beskjed om at det "ikke er i bruk".
Det var tilsynelatende på telefonterror.no sin liste nå, så det har vel blitt registrert. Fortsatt mangler opplysninger om hvem som står bak.
Ikke at jeg tror det har noen praktisk betydning, men jeg ble bare litt nysgjerrig, da jeg ikke kan huske å ha registrert slikt tidligere.

Enkelte andre har ikke bare gode erfaringer med nummere som "ikke er i bruk" (phishing / svindel) , uten at jeg derved kan trekke særlige konklusjoner:

Jeg ringte Telenor, oppgav nummeret, og spurte om hvem det tilhørte. Vedkommende sa at han "ikke hadde myndighet" til å si noe.
Jeg synes det er en smule kuriøst, men antar det er "ufarlig". Kanskje blir jeg oppringt på nytt, og får vite hvordan det henger sammen..
mvh

-gsx750_80

Toalmar
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Sted: Gjøvik

Re: Forsøkt oppringt fra nummer "ikke i bruk" ( 40447442 ).

Legg inn av Toalmar »

Keep us informed about it. :thumleft :prop:

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 497
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Forsøkt oppringt fra nummer "ikke i bruk" ( 40447442 ).

Legg inn av MGR1 »

Jeg har også blitt oppringt av dette nummeret. Jeg svarte ikke, bare la på, så vet ikke hvem det er eller hva de ville. Også tilsvarende nummere i 404-serien de siste månedene. Jeg tar konsekvent ikke telefonen lenger når ukjente ringer.

Har forøvrig inntrykk av at denne type telefonaktivitet øker i tiden etter at jeg har lagt ut/svart på Finn-annonser.

Svar