RuneMC's blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av RuneMC »

You bet! (Men mangler gullkjede ennå da... ) Ferien startet idag så tok en "omvei" på vei til nordover. Bilder får komme litt senere når jeg er på nett igjen, men Tindevegen "gruser" Suleskar IMHO :bananas
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av Rottenikken »

Tindevegen er fantastisk jahttp://www.tindevegen.no/
Veien er viktigere enn målet.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av joo »

Ingen bilder :-k

Fy og fy!
Kan bare gjøres godt igjen med mange bilder og turbeskrivelse senere!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av RuneMC »

Heisann, hoppsann...
som ymtet frampå hadde jeg en fantastisk tur nordover med et langt "sidestepp" vestover via Tindevegen.

Jeg kom meg avgårde noe over kl 9 på mandagen og tok selvølgelig veien oppover vestsiden av Lierdalen og langs Tyrifjorden, Sylling til Vikersund. Været var flott langs Tyrifjorden, med skyer nordover som jeg håpet ikke skulle forflytte seg videre nordover.
Bilde

Videre tok jeg til Åmot, for en gangs skyld langs motorveien pga det varme været og ønsket om lufting. Men der var det selvfølgelig veiarbeide med dirigering som gjorde at det ble noen varme minutters venting...
Veien opp Sigdal mot Eggedal passerer både Blaafarveverket og statue av Simostranda's store sønn - Ole Einar Bjørndalen :-)
Kanskje vel så interessant for oss motorsyklister er det ganske lite trafikk og lettdoserte fine svinger oppover, avbrutt av noen lengre rette strekk. Finfin asfalt er det også :thumleft

Andersnatten er et ganske karakteristisk fjell når en nærmer seg Eggedal (forresten fin badestrand i sydenden av innsjøen Soneren så jeg)
Bilde

Andersnatten er også udødeliggjort av en ikke ukjent kunstner ved navnet Theodor Kittelsen, som en også passerer et museum for langs vannet
Bilde

Fiiine svingete veier og her noen melkeprodusenter som ku-let i veikanten :-)
Bilde


Fra Eggedal har du et par muligheter:
- Bomvei over til Norefjell/Noresund. Jeg kjørte opp til bommen for et par uker siden, anbefales egentlig ikke da det etter første stykket med asfalt var lagt på noe alvorlig grov grus som gjorde det hele litt nervøst på mine Anakee3 dekk. Har vel kommet til konklusjonen at Anakee3 er hakket mer asfaltorientert enn Anakee2 :janikk
- Følge veien videre mot Haglebu og Bromma (Rv7)

Jeg skulle jo nordover så valget var lett - følge veien rett fram. Hadde jo hørt litt ymse om asfalten videre, men den var helt fin opp til Haglebu og litt videre. Her et bilde fra ca Haglebu
Bilde

Litt videre
Bilde

Fint landskap og været var også bra. Asfalten etterhvert noe lappete og småhumpete, men helt grei. Tipper også asfalt-racere tåler et par mil med sånn vei.
Ellers litt snodig på turen at der det var "Fare-for-ulldotter"-skilt så var det ingen å se, mens der det ikke var skiltet så kunne det fort være noen på fritt beite... :doh
Bilde

Der veien begynner å svinge seg ned mot Bromma tok jeg en lunch i veikanten med flott utsikt.
Bilde

Her et bilde av Herad kirke et lite stykke før en tar av mot Hemsedal på vei 52
Bilde

Oppover Hemsedal var det definitivt regn i lufta så på med regndressen her - og av igjen ca 15 min senere.
Bilde

Flott natur med en foss der oppe i fjellet fra toppen av en loddrett fjellvegg
[img]http://farm8.staticflickr.com/7443/9409 ... e91e_h.jpg[/img]

Skianlegg og hytteanlegg i det fjerne. Veien var stedvis rimelig våt av regn som sikkert hadde passert for ikke lenge siden.
Det var endel trailere imot så kunne nok ha beholdt regndressen på en stund til :janikk
Noen spredte motorsyklister var det imot også. De fleste hadde regndress på...
Bilde

Nordlige delen av Hemsedal synes jeg var flott og været spilte heldigvis på lag det også med glimt av sol og ellers tørt :-)
Bilde

Bilde

Bilde

Nedover mot Lærdal...
Bilde

Nede på flatmark etter endel tunneler nedover - vestlandsk natur
Bilde

En liten stopp og benstrekk i Lærdal sentrum. Absolutt en severdig by å svinge om sentrum - mye eldre småhusbebyggelse med blomstrende hager.
Bilde

Deler opp litt, og tar veien videre mot Øvre Årdal og Tindevegen i neste post... ...it only gets better... ;-)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av Flanker »

Som vanlig fantastiske bilder, og du har kjørt noen fantastiske veier også! Ned mot Lærdal kunne du stått over en del tunneler ved å ta gamleveien, som er betydelig mer MC vennlig hvis jeg ikke husker feil. Gleder meg til fortsettelsen på dette...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av RuneMC »

Fra Lærdal var det bare å finne veien mot Årdalstangen og Øvre Årdal - greit nok med å svinge av rett etter sentrum.

Flott grønnfarge på fjorden
Bilde

Mens jeg tok en foto-stopp her så passerte to stk på en Harley, tror jeg det må ha vært...
Bilde

Gjennom Øvre Årdal var det enkelt å følge skilt mot Tyin/Turtagrø.
Svingene oppp fra byen var virkelig krappe, men det gikk noe sent for min smak etter nevnte cruiser, som gjorde at jeg delvis måtte slure på 1.ste giret. Dog ingen forbikjøringsmulighet da veien i tillegg var veldig smal. Så jeg tok heller en ekstra foto-stopp og bilde av Øvre Årdal og fjorden.
Bilde

Og av MC'n...
Bilde

Etter foto-stoppen ble det litt mer tempo over svingene oppover, og etterhvert et par rett-strekk sånn at jeg kom meg forbi et par biler som hadde passert mens jeg stoppet og deretter cruiser'n på et ikke helt rett stykke, men det var fin sikt langt framover. Håper de ikke syntes det var ufint av meg, men endelig var veien fri for trafikk foran meg :thumleft
Litt oppe i høyden så tok jeg et foto tilbake på veien der den bukter seg oppover ...
Bilde

Og foran meg lå nå høyfjellet med utsikt mot vestre Jotunheimen
Bilde

Bilde

Flott utsikt
[img]http://farm3.staticflickr.com/2857/9406 ... 0f21_h.jpg[/img]

Videre innover i fjellet - og ja, det er veien videre vi ser. Liker sånne veier med god oversikt hvor det er mulig med litt tempo...
Bilde

Lurer på om dette er rett etter bommen, som ligger på veiens høyeste punkt. Det punktet er en god del nærmere Øvre Årdal enn Lom... Bommen er forresten for alle kjøretøy, også MC, og koster det samme for alle - kr 75. Har liten erfaring med sånne betalingsbommer, men det var greit. Putte inn bankkortet og betale, ta ut bankkort og putte i lommebok. Det var en lite pause her før det stod "Bommen åpner" i displayet, så fikk tredd på hansken også før jeg kjørte forbi. Kort pause på bortsiden av bommen for å stramme den ordentlig.
Bilde

Flotte fjell
Bilde

Over første høyden gikk det nedover i en dal før det gikk oppover mot neste høydedrag. Og ja, det er veien videre vi ser slynge seg oppover i fjellsiden midt i bildet :bananas
Bilde

På dette punktet var det også en rasteplass, så tok meg noe mat og drikke. Ble obs på "et lite stykke Norge"-idyll rett nedenfor der noen kyr slappet av på kanten av stupet... om det evt var en driftig McDonalds-filial på nedsiden av stupet vites ikke... :lol
Bilde

På vei opp motsatt dalside... her snakker vi "indrefilet" av norsk fjellheim...
[img]http://farm8.staticflickr.com/7355/9406 ... 7599_h.jpg[/img]

Sydvestover fra ca samme sted
Bilde

MC og fjellvei... topp kombinasjon :thumleft
Bilde

Det var som synes ikke skyfritt, men var heldig og fikk ikkenoe regn på turen over. Faktisk full klaff med regnbue som prikken over i'en også !
[img]http://farm6.staticflickr.com/5467/9406 ... 83e4_h.jpg[/img]

Tilbakeblikk på noe av veien jeg hadde kjørt
Bilde

Vann og terreng som minner litt om Suleskar...
Bilde

Bilde

Bilde

...bare med utsikt mot flottere fjell langs veien...
Bilde

...enormt flotte fjell...
Akkurat når jeg svingte innom denne plassen ved veien kjente jeg noe dunket oppi bakfelgen.
Tittet tilbake og så et par spisse trekantede steiner som stakk opp av grusen :oh. De så såpass spisse ut at jeg undersøkte bakdekket, men kunne ikke se noe. Det skal Anakee3 dekket ha, det er beintøft !
Bilde

Rett etter var det laget en større asfaltert utsiktsplass. Noen turister gikk også innover litt for å få tatt bedre bilder.
Flott var det uansett :thumleft
Bilde

Bilde

Bilde

En får nok sett enda bedre innover Jotunheimen i finvær... :janikk

Videre langs veien så jeg også fjell med isbre
Bilde

...og nevnte jeg regnbuer :-)
Bilde

Etterhvert gikk det mot lavere høyder igjen. Veien over høyfjellet varer jo ikke evig, selv om den positivt nok virket lenger enn jeg trodde ...
Bilde

Retning bakover...
Bilde

Retning forover... nevnte jeg at det var regnbuer ?
Bilde

Her tror jeg at jeg må ha kommet nedover mot Lom, med kveldssola i ryggen - alltid en fordel å kjøre med sola i ryggen
Bilde

Jeg så flere trivelige steder for overnatting nedover Lom og Vågå - og i ettertid burde jeg nok ha satset på overnatting her. Det hadde vært en helt passe dagsetappe. Anbefaler derfor å ta overnatting på sparket, heller enn å booke på forhånd. Var ihvertfall endel som annonserte ledige rom på skilt.

Her nede langs Vågåvannet... nevnte jeg at det var regnbuer ?? :roll
Bilde

Samme sted, må få med et bilde av MC'n i ny og ne...
Bilde

Jeg ungikk det meste av regn på turen. Hadde regndressen på et par ganger oppover Hemsedal, men det var byger som ble passert på ca 15 min og så ble det for varmt til å ha på regndressen, så av med den på det meste av turen. Hadde bestilt overnatting langs veien som går over Venabygdsfjellet, så fulgte E6 sørover fra Otta til Vinstra, Hundorp og til rett før Ringebu der vei 27 går over fjellet til Folldal. Rett sør for Hundorp begynte det å regne (stikk i strid med hva Yr.no hadde varslet dagen før) men tenkte at det sikkert ikke ble så mye... der tok jeg feil. Siste halvtimen før hotellet bøtta det ned så det ble godt bløtt ja.... Det er jo innerste laget på klærne mine som har Gore-tex så det betyr at ytre lag blir dørgende bløtt ... tar tid å tørke for å si det sånn...

Avslutter denne posten med bilde oppe fra Venabygdsfjellet - det synes ikke på bildet, men det regner godt her...
Bilde

Framme litt før kl 22 på kvelden... det ble i lengste laget for dagsetappe. Hotellet hadde heller ikke nattmat for en sent landeveisfarende (kjøkkenet stengte etter middag ca kl 20:30) - så ble ikke helt det jeg så for meg der... i det minste noen baguetter eller noe "mikro-mat" synes jeg at et hotell med kveldsåpen bar bør kunne by på... Eneste positive var god gulvvarme på badet så klærne fikk tørket, men velger nok et annet hotell ved neste anledning...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av RuneMC »

@Flanker - ja, gamleveien til Lærdal og heller overnatting i Lom/Vågå-traktene hadde nok vært bedre ser jeg i ettertid. Så meg ut litt for lang dagsetappe denne gangen, spesielt med alle foto-stoppene :-)å
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av joo »

Du snakker, her har naturen og været spilt på lag for å gi nettopp DEG det beste som kan oppleves av natur i det beste lyset som er å oppdrive!
Denne turen husker du nok noen timer, fantastisk for å si det forsiktig :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av ArcticTiger »

:thumleft Flotte bilder og turskildring Rune :D
Jeg gleder meg skikkelig til jeg skal kjøre omtrent samma ruta (men motsatt retning) etter at jeg har vært på MCsidens Sjusjøen-treff :yeyeye

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av PCP »

RuneMC skrev: Etter foto-stoppen ble det litt mer tempo over svingene oppover, og etterhvert et par rett-strekk sånn at jeg kom meg forbi et par biler som hadde passert mens jeg stoppet og deretter cruiser'n på et ikke helt rett stykke, men det var fin sikt langt framover. Håper de ikke syntes det var ufint av meg, men endelig var veien fri for trafikk foran meg :thumleft
Litt oppe i høyden så tok jeg et foto tilbake på veien der den bukter seg oppover ...
Bilde
Hehe, men det er vel ellers også klassisk på MC-tur at man kjører forbi de samme bilene både en og to og tre ganger? Så lenge forbikjøringene gjøres i pene og pyntelige former, og uten unødig skremming må det være greit syns jeg.

Men historien gjentar seg visst her Rune, grunnen til at jeg siterte akkurat det bildet fra Tindevegen var at jeg igjen syns det er litt morsomt at vi har stått på nøyaktig samme sted å tatt bilde. Denne gangen tydeligvis med ca 12 timers mellomrom, slik så det ut tirsdag morgen :P :p ;
2013-07-30 11.05.18.jpg
Var jo nesten litt synd vi ikke møttes for mandag kjørte jeg; Høvik - Kongsberg - Rødberg - Nesbyen - Hemsedal - Tyinvegen - Øvre Årdal - Årdalstangen. (Overnattet i Årdalstangen /nedre Årdal) Jeg vil forøvrig få anbefale ruta via Tyinvegen til Årdal (dvs til høyre på E16 i enden av veien fra Hemsedal) fin vei over fjellet, og veien ned til Øvre Årdal er helt fantastisk med flott utsikt, og mitt første møte med krappe hårnåler inni fjellet, tunneler, eller mørke grotter som det egentlig er. Dog var det et godt stykke med veiarbeid første biten av E16, de driver tilsynelatende å ødelegger flott MC-vei.

Tirsdag bar det videre Årdalstangen-Tindevegen - Lom - Geiranger -Lom - Valdresflya (8 grader, styrtregn og inni skylaget :vs ) - Beitostølen.

Var ganske flink til å stoppe å ta bilder selv denne gangen, og kjenner igjen mange av stedene, men dine bilder har en god del bedre kvalitet så det er fint å se på. Jeg filmet hele overfarten på Tindevegen, så der er underholdning for minst en vinterkveld sikret.

Til slutt, jeg lurer litt på det stedet et lite stykke etter Tindevegen, hvor det er en stor rasteplass, og du har bilder både med sykkelen mot steingjerdet, og av fjellet bak. Er det rett og slett Galdhøpiggen vi ser? Jeg stoppet såvidt innom og tok ett bilde, men så tenkte jeg at jeg vil henge meg på to svensker på MC så dro før jeg fikk lest hva det sto på plakatene (noe som viste seg å være en tabbe, for svenskene var i overkant forsiktige, selv for min gubbe-kjøring. :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av RuneMC »

@joo - yes, denne turen huskes :thumleft

@ArcticTiger - håper dere har hell med været, og vær obs på at bilene som kom imot fra Lom hadde skikkelig lave solskjermer og nok måtte myse litt, der jeg hadde sola i ryggen.

@PCP - Se det ja - rimelig nært i tid og sted :-) Tror ikke det er Galdhøpiggen nei, den er nok lenger østover - her er vi i helt vestre del av Jotunheimen. Det er en oppkjøring til Galdhøpiggen et godt stykke nedover mot Lom/Vågå. Prøvde engang (mange år siden) å kjøre opp dit med en ikke helt ny Peugeot, som tydeligvis hadde noe noen morkne slanger/vakuum, så bilen stoppet etterhvert oppe i høyden. Trillet bakover et stykke, fikk start på den igjen og snudde klokelig... :lol

Fant den plassen nå på Google Maps http://goo.gl/maps/gRYwc" onclick="window.open(this.href);return false; og ser at det er utsikt mot Fannaråki...

Ser forresten på kartet at det jo er Rv55 som møter Tindevegen nede i dalen forut for dette utsiktspunktet, så da var det ikke så rart jeg syntes den var lengre enn forventet... :knegg
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av PCP »

RuneMC skrev: @PCP - Se det ja - rimelig nært i tid og sted :-) Tror ikke det er Galdhøpiggen nei, den er nok lenger østover - her er vi i helt vestre del av Jotunheimen. Det er en oppkjøring til Galdhøpiggen et godt stykke nedover mot Lom/Vågå. Prøvde engang (mange år siden) å kjøre opp dit med en ikke helt ny Peugeot, som tydeligvis hadde noe noen morkne slanger/vakuum, så bilen stoppet etterhvert oppe i høyden. Trillet bakover et stykke, fikk start på den igjen og snudde klokelig... :lol

Fant den plassen nå på Google Maps http://goo.gl/maps/gRYwc" onclick="window.open(this.href);return false; og ser at det er utsikt mot Fannaråki...

Ser forresten på kartet at det jo er Rv55 som møter Tindevegen nede i dalen forut for dette utsiktspunktet, så da var det ikke så rart jeg syntes den var lengre enn forventet... :knegg
Hehe, ja, for her har vi jo ikke bare stoppet på samme sted, men gått litt ned i veien også for å ta bildet såvidt jeg husker.

Takk for info om fjell, jeg visste bare at Galdhøpiggen skulle ligge på høyre hånd et eller annet sted mot Lom (husker jeg så skiltet til veien opp en stund senere, når du nevner det). Syns bare det var uvanlig mye fuzz, og voldsomt forseggjort raste/utsiktplass, for noe som bare er en "vanlig" tilfeldig fjellknaus. Men man skal vel ikke kimse av Fannaråki heller da! :D
Resepsjonsdamen på Årdalstangen nevnte forresten at man så alle de 6 høyeste toppene, unntatt Galdhøpiggen, fra Tindevegen.

Aporopå Rv55, jeg har en viss fobi, eller hovedvei-skrekk, og prøver derfor i det lengste å holde meg unna veier som syns med Google maps i ut-zoomet tilstand. I den anledning fryktet jeg derfor at moroa ville være over når vi kom ned fra Tindeveien til Rv55. Men (flaut nok) hører jeg meg selv le høyt på video-opptaket akkurat ved det krysset i gledesrus over å se at hovedveien er en skikkelig krøttersti det også. (vi så den jo snirkle seg opp motsatt fjellside på vei ned Tindevegen) Et kjempeflott område.

Litt synd hvis det "gruser" Lysebotn, for min opprinnelige plan var å ha base noe rundt Røldal, og deretter prøve den "520-vegen" jeg har lest mye om her, samt få til en tur til Lysebotn. Jeg valgte ruta nevnt i forrige post fordi været så litt bedre ut lenger nord/øst, men håper å få til opprinnelig plan til uken. Grusing eller ei, bildene du la ut fra Lyse-turen ser i alle fall fristende ut og norske fjell/fjord-veier blir man vel ikke lei av med det første. Må jo si at Geiranger også imponerte meg stort, men maken til turistmaskin har jeg aldri sett, hvis man kjører bil, så må det nesten være en dagstur bare å komme seg opp og ned der. Håper lysefjorden er litt mindre attraktiv, selv om du vel nevnte noe om bobiler der også..?

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av joo »

PCP skrev:Håper lysefjorden er litt mindre attraktiv, selv om du vel nevnte noe om bobiler der også..?
Kan være noen biler i Lysefjorden, men kan ikke sammenlignes med Geiranger.
Ellers er mitt råd (alltid) å få snurrn ut av underbuksa og komme seg på sykkelen tidlig. Hvis du f.eks er på tur "hjem" fra en vestlandstur og sover på Byrkjedalstunet og kommer deg opp tidlig kan du regne med å være bortimot aleina på vegen ned til Lysebotn :prf

Når man kranker motoren i gang i sjutida om morran har man vegene nesten alene et par timer i morrasola.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av PCP »

Har litt vanskeligheter når det gjelder dette med snurrn, underbukser, og rask behandling på morgenkvisten... :mk

Men skjønner inderlig godt poenget, og fikk smake A-menneskets gleder da jeg karret meg opp Tindevegen i 09-tiden en tirsdag, var ingen bil-problemer da. Tusen takk for meget godt tips til bosted Joo, det ser bare helt perfekt ut. Med utgangspunkt Stavern og via Fyresdal og noen planlagte omveier blir det ganske nøyaktig de 40 milene jeg syns er sweet-spot for dagstur. Som du sa i din blogg kan man ikke kjøre vestlandet uten å ta en ferge, så dag to blir kanskje i dine fotspor. Men akkurat nå sier Yr regn hele neste uke i Røldal, så håper de kommer på bedre tanker... :-k

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av joo »

Langtidsvarsel kan man ikke stole på. Sjekk vær når det nærmer seg heller. Man kan få en positiv overraskelse :-k
Der er bensinpumper ei mil eller to før du kommer opp til Byrkjedalstunet fra havet. Bare så man ikke får panikk hvis man har lite fuel. Der er noen mil før man kommer til neste pumpe når man er på tur opp nemlig.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Svar