JohnnyTh skrev:Kawasaki har i alle fall klart å lage en utrolig tynn lakk, så tynn at den ikke tåler noe i det hele tatt. Men ellers er det mye bra.
Tja, er mye mulig det, men har ikke opplevd problemet som veldig stort på de to kawaene jeg har hatt siden 2010, til tross for mye kjøring.
på 10R'en har jeg slitt gjennom lakken på ramma (kneet gnukker borti), så har satt på en sånn lakkbeskytter (custom tankpad, basicly). Ellers synes det ikke veldig mye.
Har selvsagt masse småriper på tanken, men jeg er litt skjødesløs, så det er vel bare å forvente?
På er-6f'n jeg hadde dro jeg av tankveska uten å løfte av magnetene, noe som sørget for å lage noen riper...
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
Jeg har slitasjemerker på de vanlige stedene. Det er vel normalt men på tanken så har jeg litt spaltkorosjon i områdene rundt festepunktene. Er et kjent problem på GTR1400.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Må si meg dessverre HELT uenig med deg i den påstanden.
Alle japsene ligger dessverre milevis etter europeerne når det gjelder sykkelteknologi for tiden.
Men når det er sagt, er ZX10R også milevis før sine tre andre japanske fettere.
simpson skrev:Må si meg dessverre HELT uenig med deg i den påstanden.
Alle japsene ligger dessverre milevis etter europeerne når det gjelder sykkelteknologi for tiden.
Men når det er sagt, er ZX10R også milevis før sine tre andre japanske fettere.
Jeg synes kawasaki er litt frekker i designet en mange europeere
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
tommen30 skrev:Kawa for meg er det ultimate, ingen som kommer i nærheten.
De har mulig for mye penger og derfor så råe blitt de siste årene
Som Simpson så fint skriver, kawasaki henger litt etter på det elektroniske samt en del løsninger når det kommer til praktiske ting.
Det er liten tvil om at kawasaki har kommet seg veldig design messig, men det er fortsatt litt sånn plastikk følelse i forhold til en del europeiske konkurrenter
Du merker det kanskje ikke før du står side om side å ser forskjellene. Er langt sprang fra zx10 til min s1k
Kawasaki har mye fint og merket som står høyest i kurs blant japsene.
Men det er ZX10R står tilbake for de fleste syklene fra europa. RSV4, S1000RR/HP4 og Panigale stiller i mine øyne en klasse over.
Uten at jeg har råd til noen av dem for øyeblikket
Jeg gjorde en nøye research på alle literbikene før jeg bestemte meg.
Først leste jeg tester, så hørte jeg med folk som eide eller hadde eid flere av dem og til slutt prøvekjøring.
RSV4R: Den beste elektronikken! Godt chassis. Fin lyd. Høyt drivstoff forbruk. Mangler toppeffekt iforhold BMW og Kawa. Raskest på bane (rett ut av butikken).
CBR1000RR: Ekstremt lettstyrt chassis. Kvalitet. Mangler toppeffekt, dog best i klassen i mellomregisteret. Ligger bak på elektronikk!
Panigale: Den peneste av de (subjektivt) Bremser av topp klasse! Bra elektronikk. Bra chassis. Dårlig effektregister (desidert svakest under ca 7k rpm) Dyr!
ZX10R: Elektronikk og funksjonalitet nr 2 bak Aprilia'n. Bra bremser. Bra chassis. Høy toppeffekt og et veldig jevnt effektregister, dog ikke den sprekeste på lave turtall. For høyt dreva.
S1000RR: Høyest toppeffekt. Bra bremser. Bra elektronikk. Bra chassis for gatekjøring (trenger fabrikkstøtte for å kjøre fort på bane) Tysk kvalitet!
R1 og GSXR har jeg ikke testet, men de ligger vel bak de andre utenom kanskje gsxr'n
Vel , det kommer vel an på hva man mener med "fetest".
Jeg var selv en i hugga Kawa fan på 80 og 90 tallet , men etter hvert som jeg ble voksen heller synet over på litt andre kvaliteter.
Fremdeles banker hjertet litt for Kawa og de lager helt klart det beste med to hjul fra Japan. Designet ligger etter min mening helt på topp og en GTR ligger høyt oppe på min liste , vireklig vakker.
Når det kommer til teknikk og viljen til å prøve nye ting , ligger Kawa og andre Japanske MCer litt bak de Europeiske etter min mening.
Jeg synes nok BMW er det merke som kombinerer teknikk og design best om dagen , de tør å satse på produkter som andre kopierer etter prøveperioden. Klart det koster for BMW og være forsøkskanin stadig vekk , men noen må være det for at vi skal få gleden av ny teknikk.
Det er derfor litt morsomt å lese at det som oftest er mennesker som kjører Japanske sykler som skriker høyest hver gang BMW må ta recalls og reklamasjoner. Men de glemmer gjerne fort at om ikke noen tar støyten så får man heller ikke teknikken. Slik er det i bilverdenen også , Toyota surfer på laurbærene med teknikk utviklet av andre
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.