Multistrada eller Panigale, valgets kvaler....

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
ZZR-Erling

Re: Multistrada eller Panigale, valgets kvaler....

Legg inn av ZZR-Erling »

simpson skrev:
ZZR-Erling skrev:Tigern er en virkelig fin allroader, men jeg er nok mye mer en som liker å ligge frempå...sport/turer er mi greie..
Akkurat, du prøvde og feilet.
Vil ha Panigale, men er fristet av Multistrada.
Men jeg ble tvil da du prøvde ADV og bytta etter kort tid. Ble derfor i tvil om Multistrada er rette sykkelen nå.
Tror kanskje ikke, men aldri godt å vite. Løvaas har MS demo..

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Multistrada eller Panigale, valgets kvaler....

Legg inn av JRO »

simpson skrev:JRO
Hva tror du om denne?
Synes det var billig.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=42838809" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser bra ut den, men den er uten kofferter. Og prismessig er jo dette en stor rabatt kontra ny sykkel. Men det som var endring fra 2012 modellen til 13 var doble tennplugger for bedre gange på lavt turtall og skyhook demperne.
ZZR-Erling skrev:Ærlig talt..jeg synes MS 2013 trakk ureint og svakt under 4000, resten var bra, men dæven kor vinden tok tak i kneet mitt og dro beinet ut i 180km/t.. :-k Det er trippel som er tingen i en allroader!
Jeg innser at ZZR-Erling er i en annen divisjon enn meg og at han har et mye bredere sammenligningsgrunnlag enn meg. Påstanden med at vinden tok tak i kneet, jeg skjønner ikke hva han mener engang. ZZR-Erling har erfaring fra + / - 200 mitt erfaringsgrunnlag er + / - 100. Så jeg melder pass med slike påstander / erfaringer.

Men hvis du ønsker å prøve Multin kan vi sikkert få dette til.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Multistrada eller Panigale, valgets kvaler....

Legg inn av simpson »

JRO skrev:
simpson skrev:JRO
Hva tror du om denne?
Synes det var billig.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=42838809" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser bra ut den, men den er uten kofferter. Og prismessig er jo dette en stor rabatt kontra ny sykkel. Men det som var endring fra 2012 modellen til 13 var doble tennplugger for bedre gange på lavt turtall og skyhook demperne.
Ok, da er det ikke aktuelt.
Kofferter er en av grunnene til at jeg vurderer Multistrada, og skyhook.
Så da er det kun 13 modell som er interessant.

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Multistrada eller Panigale, valgets kvaler....

Legg inn av erlend_cbr »

Hadde jeg hatt muligheten, ville jeg kjøpt Panigalen. Samtidig kanskje funnet en pent brukt og rimelig tursykkel for de virkelige langturene?
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Multistrada eller Panigale, valgets kvaler....

Legg inn av simpson »

erlend_cbr skrev:Hadde jeg hatt muligheten, ville jeg kjøpt Panigalen. Samtidig kanskje funnet en pent brukt og rimelig tursykkel for de virkelige langturene?
Har hatt to sykler tidligere, men det ble uforholdsmessig dyrt med dobbelt av alt.
Forsikring, årsavgift, service/dekk osv.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Multistrada eller Panigale, valgets kvaler....

Legg inn av ArcticTiger »

Apropos det å ha flere sykkler: På USA-turen min i sommer var jeg innom Guzzi-forhandleren i Seattle, Moto International, for litt tune-up og service på sykkern. Det var trivelige og entusiastiske folk og jeg fikk god kontakt med en av mekanikkerene, og det ble selvfølgelig litt mc-prat. Bla om hva slags sykkler man hadde hatt. Jeg fortalte litt om mine, og han om sine. Og etterhvert kom det fram at han hadde hatt ca 220 Mottor-sykkler oppigjenom åra, men han hadde en regel for mc-holdet sitt: NEVER MORE THAN 10 AT A TIME :vs :D

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Multistrada eller Panigale, valgets kvaler....

Legg inn av ojda »

ArcticTiger skrev:Apropos det å ha flere sykkler: På USA-turen min i sommer var jeg innom Guzzi-forhandleren i Seattle, Moto International, for litt tune-up og service på sykkern. Det var trivelige og entusiastiske folk og jeg fikk god kontakt med en av mekanikkerene, og det ble selvfølgelig litt mc-prat. Bla om hva slags sykkler man hadde hatt. Jeg fortalte litt om mine, og han om sine. Og etterhvert kom det fram at han hadde hatt ca 220 Mottor-sykkler oppigjenom åra, men han hadde en regel for mc-holdet sitt: NEVER MORE THAN 10 AT A TIME :vs :D

Det er det jeg alltid har sagt :[-X
Man må vite å begrense seg :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Multistrada eller Panigale, valgets kvaler....

Legg inn av Kenny_85 »

Amerikanerne har jo et veldig løssluppent forhold når det kommer til kjøretøy. Både fattig og rik har stor overflod av kjøretøyer der.

Når det kommer til valget mellom Multistrada og Panigale. Om kjerringa har interesse for å bli med på mc-turer av betydelig lengde så er det bare å kjøpe Multistrada, da har du plass nok til både kjerringa og bagasjen. Om du kjører solo er det bare å kjøre på med Panigale, kjøp en tail-pack og en tank-bag så kan du toure så lenge ryggen holder ut :prop:
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Multistrada eller Panigale, valgets kvaler....

Legg inn av simpson »

Kjerringa har null sykkelinteresse så det er ren egotripp :knegg
Har ikke så mange turer i året, så tailpack holder for min del.
Ryggen ikke noe problem, men har Karpaltunnelsyndrom som gjør at hendene "visner bort" så det er litt derfor jeg tenker på annen type sykkel.
Men sete derimot, er helt jævlig på Panigale. Det er hardt som en treplanke og glatt som skøyteis.
Det er 1098 min også, så der ble det nytt sete fra Zero Gravity og den ble nesten som en Goldwing etterpå :D


Maks 10 sykler om gangen :yeyeye
Jaja du er jo bare "læregutten" da med en i sør, en i nord og en i vest Artictiger :P :p

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Multistrada eller Panigale, valgets kvaler....

Legg inn av knutk »

Dersom du ikke er 100% låst på Ducati tror jeg en BMW K1300S ville være en sykkel midt i blinken til ditt behov.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Multistrada eller Panigale, valgets kvaler....

Legg inn av simpson »

I mitt snevre univers er det liksom Ducati det går i.
Men har sagt at skal det bli noe annet enn det, er det BMW som gjelder.
Har absolutt sansen for K1300S og trur at den kunne passe meg perfekt.
Men tror det må bli "neste gang".

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Multistrada eller Panigale, valgets kvaler....

Legg inn av Kenny_85 »

Om neste sykkel blir BMW, bør du kjøpe Panigale nå.
Kan ikke la den siste Ducatien din bli en Multistrada, en må gå ut på topp :twisted
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

skramle
Innlegg: 10
Registrert: 04 feb 2013, 16:12
Motorsykkelen din: Italiensk

Re: Multistrada eller Panigale, valgets kvaler....

Legg inn av skramle »

HVA multistrada!!!!! ...... Hmm Simpson dette var da veldig fornuftig du har blitt :)
Hva med å være sikkelig ufornuftig heller å gå for noe slik
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Multistrada eller Panigale, valgets kvaler....

Legg inn av simpson »

:yeyeye
Den var skikkelig rå.....
Fornuftig? Nææ, tror det heller mot Panigale men fikk innfall av Multistrada etter jeg ble sår i ræva etter at jeg leverte tilbake Panigalen til Løvaas.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Multistrada eller Panigale, valgets kvaler....

Legg inn av ArcticTiger »

@Skramle: Har det blitt levert noen nye Nortoner ennå da :-k

Svar