Sørgelig historie som tross alt endte godt.

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
samoth
Innlegg: 19
Registrert: 04 mai 2012, 15:59
Motorsykkelen din: Honda VFR 800 98'

Sørgelig historie som tross alt endte godt.

Legg inn av samoth »

Jeg har krasjet sykkelen, det vi si, jeg måtte bråbremse for en lastebil som ikke så meg i en rundkjøring.
Jeg lå igjen på bakken mens sykkelen havnet under bakhjulet til bossbilen. Dette er nå godt tre uker siden, jeg begynte å gå skikkelig på foten for litt over en uke siden, og jeg har fått vite at det ikke var min feil!!! :-) Aldri godt å vite slikt på forhånd i rundkjøringer, uansett hvor klart det er for deg akkurat der og da. Takstmannen kommer å ser på sykkelen i morgen. Ny sykkel må altså handles, skadene er oppgitt av verksted til å koste 180 000-, å fikse.

Jeg fant ut etter to sesonger med Horneten at det er en kjempesykkel å begynne på, det er også en allsidig sykkel som jeg har kjørt en del turer med.
Men jeg har funnet ut at jeg liker best å kjøre lange turer, og det finnes jo tross alt sykler som er bedre egnet til dette. Mitt budsjett er mellom 50-65 tusen omtrent. Kom gjerne med forslag og innspill, men jeg har sett meg ut Cbr1100xx. Det ligger noen på finn nå, men jeg drøyer litt, for jeg vet ikke når, eller hvor mye jeg får i erstatning for sykkelen.
Honda VFR 800 1998 modell

x 2003' Honda Hornet 600

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Sørgelig historie som tross alt endte godt.

Legg inn av DrGreve »

VFR800 fra 2002 til 2005 :)
Uansett tap av sykkel, så er det godt at det gikk forholdsvis bra med deg!
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sørgelig historie som tross alt endte godt.

Legg inn av Sjåføren »

Heisann! Godt å høre at det gikk (tilnærmet) bra med deg, det er aldri godt å vite når man kun kjører to hjul.
Må være fint å få konstatert en gang for alle at det ikke var din skyld. Selv hadde jeg min oppkjøring på en god gammel Hornet og er enig at det er en veldig fin sykkel, men merket jo at på lengre turer så ble jeg litt sliten. Nå kjører jeg jo Triumph Speedmaster, som jeg synes er helt konge, men regner vel ikke med at det er helt den type sykkel du er ute etter hehe.

Uansett, du får ha lykke til med valget av ny sykkel! Håper du finner en som passer perfekt for deg :)
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
samoth
Innlegg: 19
Registrert: 04 mai 2012, 15:59
Motorsykkelen din: Honda VFR 800 98'

Re: Sørgelig historie som tross alt endte godt.

Legg inn av samoth »

Ja både vfr'en og ducatien er jo råe! Speedmasteren hadde jeg ikke sagt nei til!!! Men den er vel litt i dyreste laget... :-k
Honda VFR 800 1998 modell

x 2003' Honda Hornet 600

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Sørgelig historie som tross alt endte godt.

Legg inn av Sjåføren »

Ja, så plutselig budsjettet ditt nå, noe som var akkurat det samme som mitt når jeg skulle kjøpe, hehe. Det er det som er det kjipe når man virkelig liker en sykkel, plutselig flyttes grensene litt :D

Men gleder meg til å se hvilken sykkel du ender opp med da :) Blir vel kanskje en touring/roadster til slutt på meg også.
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Svar