Er du en ATGATT-kjører på MC?
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Det tryggeste er nok å holde sengen,så er dere sikker på å ikke slå dere. Bare sørg for å snu dere av og til,sånn at det ikke oppstår liggesår.
Ser at noen som bastant svarte "JA" tidlig i tråden er på vei ut av skapet nå. Prinsippene er ikke så faste Høvdingen selv har funnet fram cowboy-buksa,og mener fremdeles han er ATGATT. Han må stole på sine store baller for å mene det.
Nei,kom ut av skapet hele gjenget.Ingenting er herligere enn å ta seg en cruiser-tur i t-skjorte og shorts,bare sørg for å holde dere på hjula.Det er ikke spesiellt vanskelig
Ser at noen som bastant svarte "JA" tidlig i tråden er på vei ut av skapet nå. Prinsippene er ikke så faste Høvdingen selv har funnet fram cowboy-buksa,og mener fremdeles han er ATGATT. Han må stole på sine store baller for å mene det.
Nei,kom ut av skapet hele gjenget.Ingenting er herligere enn å ta seg en cruiser-tur i t-skjorte og shorts,bare sørg for å holde dere på hjula.Det er ikke spesiellt vanskelig
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Ja jeg har også full forståelse for at folk er fristet til å kaste diverse plagg pga høye temperaturer. I mine øyne er det enten alt eller la sykkelen stå. Jeg var på en ulykke for bare få timer siden. Det er utrolig hvor store skader det kan bli av relativt normale hastigheter
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Har gått til innkjøp av et par kevlar-dongeri, den ene med kneputer, den andre uten. Har ikke brukt GoreTex buksa siste 14 dagene og er blitt glad i dongeri-kjørebuksene.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Hva er godkjent kjøreutstyr når man skal kjøre ATGATT stilen?
En svært profilert person her poserer med bilde og hevder å kjøre konsekvent ATGATT stil og plukker frem rideutstyr som i beste fall brukes her i Norge til pynt, riktig nok i skinn utførelse, men med viktige utsatte deler uten spesiell beskyttelse og absolutt ikke laget for MC....
Hvilke krav stilles egentlig til MC-utstyr??? At det er laget for MCkjøring eller er det en godkjenningsordning for MCklær?
En svært profilert person her poserer med bilde og hevder å kjøre konsekvent ATGATT stil og plukker frem rideutstyr som i beste fall brukes her i Norge til pynt, riktig nok i skinn utførelse, men med viktige utsatte deler uten spesiell beskyttelse og absolutt ikke laget for MC....
Hvilke krav stilles egentlig til MC-utstyr??? At det er laget for MCkjøring eller er det en godkjenningsordning for MCklær?
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Dette er igrunn et veldig godt spm duville...
Selv kjører jeg med skinndress som har vært testvinner. Hansker av skinn med gode beskyttelser på knoker, støtte til fingrene osv. Racing sko, med ekstra ankelstøtte, disse også av skinn. Ryggskinne av nyeste teknologi, som dekker godt, sitter godt og har hoftebånd. Og sist og ikke minst toppmodell til shoei på pæren som har fått 5 stjerner i sharp testen.
Er dette godkjent som atgat utstyr?
Jeg har erfart og sett at skinn er helt klart det som gir best beskyttelse i forhold til friksjon og rivning.
Selv kjører jeg med skinndress som har vært testvinner. Hansker av skinn med gode beskyttelser på knoker, støtte til fingrene osv. Racing sko, med ekstra ankelstøtte, disse også av skinn. Ryggskinne av nyeste teknologi, som dekker godt, sitter godt og har hoftebånd. Og sist og ikke minst toppmodell til shoei på pæren som har fått 5 stjerner i sharp testen.
Er dette godkjent som atgat utstyr?
Jeg har erfart og sett at skinn er helt klart det som gir best beskyttelse i forhold til friksjon og rivning.
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Hjelm på knotten,og du er innenfor kravene.Duville skrev:Hvilke krav stilles egentlig til MC-utstyr??? ?
Å kalle folk som ruller seg en tur lettkledt stille og rolig i 40-50 kmt for idioter syns jeg er ufint. Samme personer skryter ofte over saftige nedlegg når dem selv er ute og loffer.
Og så har vi han som garanterer at han ABSOLUTT ALDRI vil kjøre uten fullt utstyr, i en annen tråd forteller han om hvordan han skal frakte en liten guttunge til barnehagen. Tipper guttungen også har fullt utstyr? Aner man en bitteliten dobbeltmoral her?
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Var da fryktelig en skulle fyre seg opp over noen andre en ikke har noen relasjoner til?Duville skrev:Hva er godkjent kjøreutstyr når man skal kjøre ATGATT stilen?
En svært profilert person her poserer med bilde og hevder å kjøre konsekvent ATGATT stil og plukker frem rideutstyr som i beste fall brukes her i Norge til pynt, riktig nok i skinn utførelse, men med viktige utsatte deler uten spesiell beskyttelse og absolutt ikke laget for MC....
Hvilke krav stilles egentlig til MC-utstyr??? At det er laget for MCkjøring eller er det en godkjenningsordning for MCklær?
Men til spørsmålet;
Er nok ingen som gidder (eller bryr seg overhodet) å "godkjenne" det andre brukere på forumet poster i en "ATGATT" tråd, men du er jo godt igang, og jobben står fritt
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Guttungen kjøres 1, 3 km til barnehagen i 50 sone, og har nøyaktig samme utstyr som meg. Ingen dobbeltmoral. Til og med det intercomen er koblet før vi legger ut på tur.Juleniss1 skrev:
Og så har vi han som garanterer at han ABSOLUTT ALDRI vil kjøre uten fullt utstyr, i en annen tråd forteller han om hvordan han skal frakte en liten guttunge til barnehagen. Tipper guttungen også har fullt utstyr? Aner man en bitteliten dobbeltmoral her?
Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Ja men det var jo flott at jeg for en gangs skyld tok feil. Hva regner Supermorten som fullt utstyr,da? Vi har vel ikke funnet standarden på det,heller?SuperMorten skrev:Guttungen kjøres 1, 3 km til barnehagen i 50 sone, og har nøyaktig samme utstyr som meg. Ingen dobbeltmoral. Til og med det intercomen er koblet før vi legger ut på tur.Juleniss1 skrev:
Og så har vi han som garanterer at han ABSOLUTT ALDRI vil kjøre uten fullt utstyr, i en annen tråd forteller han om hvordan han skal frakte en liten guttunge til barnehagen. Tipper guttungen også har fullt utstyr? Aner man en bitteliten dobbeltmoral her?
Sent from my GT-I9300
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Idioter er kanskje å ta i, men uvitenhet er det. Det er fantastisk hvor mye hud, fettvev og muskler som forsvinner når noen sklir bortover asfalten etter en velt i 40-50km/t i shorts og t-skjorte. Med tilhørende væsketap er det faktisk ikke å spøke med, og gir deg i beste fall lange og smertefulle dager på sykehus. At menneskekroppen er et skjørt system som ikke er designet for å operere i hastigheter over det du klarer å løpe er vanskelig å forstå for alle som enten ikke har erfart det på kroppen, eller bidratt til å lappe sammen kroppen igjen. Meg finner du (heldigvis) i sistnevnte kategori.Juleniss1 skrev:Hjelm på knotten,og du er innenfor kravene.Duville skrev:Hvilke krav stilles egentlig til MC-utstyr??? ?
Å kalle folk som ruller seg en tur lettkledt stille og rolig i 40-50 kmt for idioter syns jeg er ufint. Samme personer skryter ofte over saftige nedlegg når dem selv er ute og loffer.
Og så har vi han som garanterer at han ABSOLUTT ALDRI vil kjøre uten fullt utstyr, i en annen tråd forteller han om hvordan han skal frakte en liten guttunge til barnehagen. Tipper guttungen også har fullt utstyr? Aner man en bitteliten dobbeltmoral her?
Det er i utgangspunktet farlig å kjøre MC, statistisk sett. Man kan være så erfaren og talentfull bak styret som bare det, men alle andre trafikanter har du ingen kontroll over. Ei heller det ferske dieselsølet i den neste svingen som du ikke ser før det er for sent. Da hjelper det lite at du "bare" skulle på butikken i 60-sonen, 2-3 km. unna, og derfor bare dro på deg hjelmen og kanskje hanskene...
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Chaps'en jeg brukte i dag er ikke mye annerledes enn tekstilbuksene jeg har hvor ingen av disse kun belter. Enten eget belte eller disse påsydde beltereimene med borrelås.
Så det at den kun har belte er ikke godt nok, etter min mening, til å diskvalifisere chaps'en, slik Duville synes å gjøre.
Chaps'en har sant nok ingen ekstra polstring, men skinnmaterialet i seg selv av rimelig god kvalitet, virker det som. Og vil kunne beskytte til et visst punkt ved velt og påfølgende asfaltsurfing.
Tekstilklær på det jevne har heller ikke veldig mye å gå på når uhellet forst er ute... '
Jeg kjører alltid ATGATT og bruker alltid egen ryggskinne og hansker uansett hvor varmt det. Og jeg mener at chaps'en faller inn under ATGATT-begrepet.
Så får de som mener noe annet selvfølgelig ha full rett til å mene det.
Må bare få legge til helt til slutt at det var ubetalelig behagelig å kjøre med comboybuksene i dag :-) Luftig og fint
Så det at den kun har belte er ikke godt nok, etter min mening, til å diskvalifisere chaps'en, slik Duville synes å gjøre.
Chaps'en har sant nok ingen ekstra polstring, men skinnmaterialet i seg selv av rimelig god kvalitet, virker det som. Og vil kunne beskytte til et visst punkt ved velt og påfølgende asfaltsurfing.
Tekstilklær på det jevne har heller ikke veldig mye å gå på når uhellet forst er ute... '
Jeg kjører alltid ATGATT og bruker alltid egen ryggskinne og hansker uansett hvor varmt det. Og jeg mener at chaps'en faller inn under ATGATT-begrepet.
Så får de som mener noe annet selvfølgelig ha full rett til å mene det.
Må bare få legge til helt til slutt at det var ubetalelig behagelig å kjøre med comboybuksene i dag :-) Luftig og fint
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Juleniss1 skrev:Hjelm på knotten,og du er innenfor kravene.Duville skrev:Hvilke krav stilles egentlig til MC-utstyr??? ?
Å kalle folk som ruller seg en tur lettkledt stille og rolig i 40-50 kmt for idioter syns jeg er ufint. Samme personer skryter ofte over saftige nedlegg når dem selv er ute og loffer.
Og så har vi han som garanterer at han ABSOLUTT ALDRI vil kjøre uten fullt utstyr, i en annen tråd forteller han om hvordan han skal frakte en liten guttunge til barnehagen. Tipper guttungen også har fullt utstyr? Aner man en bitteliten dobbeltmoral her?
Det er vel ingen som har kalt noen for idioter her, men handlingen å kjøre uten deler av eller hele sikkerhetsutstyret er kalt idioti. Det er milevis av avstand mellom disse to tingene. Vi gjør alle feil og til dels idiotiske feil uten at vi nødvendigvis er idioter av den grunn tror jeg det kan være enighet om... å mene at handlingen å kjøre uten fullt utstyr er idioti må være lov. At enkelte ikke er enige må også være lov....
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Ja,jo.Alt dette er jeg forsåvidt klar over. Personlig kommer jeg nok aldri til å velte,det er jeg for flink til,men hypotetisk sett tror jeg isåfall det blir på en tur som går i alt annet enn 50 og 60 soner.Flanker skrev:Idioter er kanskje å ta i, men uvitenhet er det. Det er fantastisk hvor mye hud, fettvev og muskler som forsvinner når noen sklir bortover asfalten etter en velt i 40-50km/t i shorts og t-skjorte. Med tilhørende væsketap er det faktisk ikke å spøke med, og gir deg i beste fall lange og smertefulle dager på sykehus. At menneskekroppen er et skjørt system som ikke er designet for å operere i hastigheter over det du klarer å løpe er vanskelig å forstå for alle som enten ikke har erfart det på kroppen, eller bidratt til å lappe sammen kroppen igjen. Meg finner du (heldigvis) i sistnevnte kategori.Juleniss1 skrev:Hjelm på knotten,og du er innenfor kravene.Duville skrev:Hvilke krav stilles egentlig til MC-utstyr??? ?
Å kalle folk som ruller seg en tur lettkledt stille og rolig i 40-50 kmt for idioter syns jeg er ufint. Samme personer skryter ofte over saftige nedlegg når dem selv er ute og loffer.
Og så har vi han som garanterer at han ABSOLUTT ALDRI vil kjøre uten fullt utstyr, i en annen tråd forteller han om hvordan han skal frakte en liten guttunge til barnehagen. Tipper guttungen også har fullt utstyr? Aner man en bitteliten dobbeltmoral her?
Det er i utgangspunktet farlig å kjøre MC, statistisk sett. Man kan være så erfaren og talentfull bak styret som bare det, men alle andre trafikanter har du ingen kontroll over. Ei heller det ferske dieselsølet i den neste svingen som du ikke ser før det er for sent. Da hjelper det lite at du "bare" skulle på butikken i 60-sonen, 2-3 km. unna, og derfor bare dro på deg hjelmen og kanskje hanskene...
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Og da har jeg nok ihvertfall hansker på
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Ka e dæ du hissa de opp etterDuville skrev:Juleniss1 skrev:Hjelm på knotten,og du er innenfor kravene.Duville skrev:Hvilke krav stilles egentlig til MC-utstyr??? ?
Å kalle folk som ruller seg en tur lettkledt stille og rolig i 40-50 kmt for idioter syns jeg er ufint. Samme personer skryter ofte over saftige nedlegg når dem selv er ute og loffer.
Og så har vi han som garanterer at han ABSOLUTT ALDRI vil kjøre uten fullt utstyr, i en annen tråd forteller han om hvordan han skal frakte en liten guttunge til barnehagen. Tipper guttungen også har fullt utstyr? Aner man en bitteliten dobbeltmoral her?
Det er vel ingen som har kalt noen for idioter her, men handlingen å kjøre uten deler av eller hele sikkerhetsutstyret er kalt idioti. Det er milevis av avstand mellom disse to tingene. Vi gjør alle feil og til dels idiotiske feil uten at vi nødvendigvis er idioter av den grunn tror jeg det kan være enighet om... å mene at handlingen å kjøre uten fullt utstyr er idioti må være lov. At enkelte ikke er enige må også være lov....
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Da har du definert deg vekk fra det som trådstarter kaller for ATTGATT.AJ skrev: Jeg kjører alltid ATGATT og bruker alltid egen ryggskinne og hansker uansett hvor varmt det. Og jeg mener at chaps'en faller inn under ATGATT-begrepet.
AJ skrev: Må bare få legge til helt til slutt at det var ubetalelig behagelig å kjøre med comboybuksene i dag :-) Luftig og fint
Da skulle du prøvd bare med shorts,og du ville fått deg en opplevelse for livet. De som ikke har prøvd må bare gjøre det,trenger ikke å fortelle det her inne