Hei! jeg har kjøpt meg en GasGas 125, 2006 modell, jeg synes den går litt "dårlig" til å være fulleffekt crossmotor , går avogtil bare litt over 100.... og den "fusker" litt på toppdraget... noen som vet om det ligger noen plomberinger på gasgas 125 ?
takk for svar: D
Plombering hjelp!!!
Re: Plombering hjelp!!!
Har du efektanlegg/tatt plomben ut av eksosen?
Hva er det du har på den?
Hva er det du har på den?
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Plombering hjelp!!!
Hvordan er drevingen på den da? (ikke at jeg husker noen ca tall du bør ha, men om du har veldig lite foran og stort bak, så vil du har mye akselerasjon og lavere toppfart, som er vanlig på "crossere".
Det er vel somregel ikke mye plomber i 125 sykler? (annet enn motorens egne begrensninger)?
Det er vel somregel ikke mye plomber i 125 sykler? (annet enn motorens egne begrensninger)?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Plombering hjelp!!!
Plomberinger kan det være i eksosen og i luftfilteret (?)Snikendeugle skrev:Hvordan er drevingen på den da? (ikke at jeg husker noen ca tall du bør ha, men om du har veldig lite foran og stort bak, så vil du har mye akselerasjon og lavere toppfart, som er vanlig på "crossere".
Det er vel somregel ikke mye plomber i 125 sykler? (annet enn motorens egne begrensninger)?
Tror ikke dreving har så mye å si.. er vell rundt 40 hk + - (?) I den siden den har full cross motor. og da er 100 ganske dårligt.
Har den gått så fort hele tiden, eller har den blitt treigere etterhvert? På tide med stempelbytte?
Re: Plombering hjelp!!!
Bager skrev:Plomberinger kan det være i eksosen og i luftfilteret (?)Snikendeugle skrev:Hvordan er drevingen på den da? (ikke at jeg husker noen ca tall du bør ha, men om du har veldig lite foran og stort bak, så vil du har mye akselerasjon og lavere toppfart, som er vanlig på "crossere".
Det er vel somregel ikke mye plomber i 125 sykler? (annet enn motorens egne begrensninger)?
Tror ikke dreving har så mye å si.. er vell rundt 40 hk + - (?) I den siden den har full cross motor. og da er 100 ganske dårligt.
Har den gått så fort hele tiden, eller har den blitt treigere etterhvert? På tide med stempelbytte?
jeg kjøpte den just, han jeg kjøpte den av hadde bare hatt den i 1 uke... og tidligere eier sa at den gikk 140ca (omtrent som en KTM) som de fleste sier at de gjør, den er drevet med 15 / 16- 42.... så skjønner ikke at den kan gå så lite... og den har gått kun ca 6000 og har byttet Sylinder osv på den.... så jeg lurer på om det kan være flere blomberinger? fordi den "fusker" litt på toppdraget så drar ikke noe serlig på på noen av girene...
-takk for svar
Re: Plombering hjelp!!!
Hvor det er plomberinger vet ikke jeg annet enn eksosen. Men kan vell være slitt stempel, trengs å byttes ganske ofte på de motorene.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Plombering hjelp!!!
Hei høres ut som det er noe annet enn blomberinger som gjør at den går dårlig på toppen.Rens/justering av forgasser,tett potte,tett luftfilter,tenningsfeil f.eks.
Prøv å få en mekaniker til å prøvekjøre for å lokalisere feilen.(denne skal vel ikke presses på toppen siden det er en crossermotor som ikke er beregnet for det)
Prøv å få en mekaniker til å prøvekjøre for å lokalisere feilen.(denne skal vel ikke presses på toppen siden det er en crossermotor som ikke er beregnet for det)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++