UP ute med storslegga

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av Busa Trond »

Jeg krasjet inn i en bil bakfra i Hønefoss en sommer. Da satt jeg ikke i mobil, men fikk øye på ei fin lettkledd dame som gikk på fortauet. Skulle forby slik gåing som setter liv i fare :lol

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av SuperMorten »

Busa Trond skrev:Jeg krasjet inn i en bil bakfra i Hønefoss en sommer. Da satt jeg ikke i mobil, men fikk øye på ei fin lettkledd dame som gikk på fortauet. Skulle forby slik gåing som setter liv i fare :lol
Det er instinkt Trond. Det ligger i genene, i "lillehjernen".. :lol mobiltelefon og sånne andre tekniske forstyrrelser har ikke noe med gener å gjøre..

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av Carpa »

Busa Trond skrev:Jeg krasjet inn i en bil bakfra i Hønefoss en sommer. Da satt jeg ikke i mobil, men fikk øye på ei fin lettkledd dame som gikk på fortauet. Skulle forby slik gåing som setter liv i fare :lol
Og jeg så en gang for maaange år siden gutten jeg var forelska i komme gående, og holdt på å kjøre i rumpa på bilen foran. Det er noen ting her i verden vi kan kontrollere, og andre ting vi ikke har helt kontroll over... Mobiltelefonen har vi kontroll over eller?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av Voodoodoo »

Personlig så synes jeg det ar allt for mye bøter og regelrytteri over hele fjøla her på berget.
Men sånn blir det vel når en skal sysselsette alle de kulla med sneversynte regelryttere som blir pressa gjennom kverna på juridisk fakultet hvert jævla år. :-)å

Resultatet er Amerikanske tilstander og lover og regler en ler av i dag blir en realitet om noen år.

Før var det noe som het å ta ansvar for egne handlinger og å bruke vettet. I dag er dette erstatta av paragrafer...

Ting går iallefall ikke i riktig retning.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Juleniss1
Innlegg: 90
Registrert: 15 jun 2013, 16:44
Motorsykkelen din: Ingen foreløpig

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av Juleniss1 »

Hentet meg ny slede igårkveld,og benyttet natten til å komme meg hjem til nissemor.Hun hadde lovt meg en godbit hvis jeg var hjemme før ungene våknet. Peiste på så godt jeg vågde med ny slede og våte mørke veier. I en 60-sone innhentet jeg to biler,som fulgte grensen samvittighetsfullt.De var sikkert ikke klar over at fartsgrenser ikke gjelder mellom midnatt og klokka 0600.Dette var cirka i to-tiden.
Jeg sklei forbi den bakerste av dem,i samme farta som jeg kom i. Men måtte legge meg inn imellom dem,da veien videre var en tanke uoversiktelig. Da begynte jaggu den bilen jeg passerte å blinke med lysene. Brydde meg ikke så hardt til å begynne med,men plutselig blinket det blått også. Jaja, jeg måtte vel bare kjøre til sides og stoppe for å høre hva som var problemet.

Ut av bilen kom det stigende en uniformskledd karakter på sikkert nærmere 2 meter,han hadde ei stor lommelykt med seg.Og det som deretter skjedde er mindre interessant.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av Carpa »

Juleniss1 skrev:Hentet meg ny slede igårkveld,og benyttet natten til å komme meg hjem til nissemor.Hun hadde lovt meg en godbit hvis jeg var hjemme før ungene våknet. Peiste på så godt jeg vågde med ny slede og våte mørke veier. I en 60-sone innhentet jeg to biler,som fulgte grensen samvittighetsfullt.De var sikkert ikke klar over at fartsgrenser ikke gjelder mellom midnatt og klokka 0600.Dette var cirka i to-tiden.
Jeg sklei forbi den bakerste av dem,i samme farta som jeg kom i. Men måtte legge meg inn imellom dem,da veien videre var en tanke uoversiktelig. Da begynte jaggu den bilen jeg passerte å blinke med lysene. Brydde meg ikke så hardt til å begynne med,men plutselig blinket det blått også. Jaja, jeg måtte vel bare kjøre til sides og stoppe for å høre hva som var problemet.

Ut av bilen kom det stigende en uniformskledd karakter på sikkert nærmere 2 meter,han hadde ei stor lommelykt med seg.Og det som deretter skjedde er mindre interessant.
Får du glede av den nye sleden din fremover da?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av Duville »

han kunne vel ikke ha noen måling på deg når du kjørte forbi - annet enn at du kjørte for fort. Måling får han jo først når han ligger bak deg.... eller?

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av PCP »

Busa Trond skrev:Jeg krasjet inn i en bil bakfra i Hønefoss en sommer. Da satt jeg ikke i mobil, men fikk øye på ei fin lettkledd dame som gikk på fortauet. Skulle forby slik gåing som setter liv i fare :lol
Dette bør helt klart forbys ja!

Det var jo mye debatt rundt forbud av disse undeertøys-reklamene med Cindy Crawford på 90 tallet, altså at det skulle forbys langs veien av hensyn til trafikksikkeret. (feministene ønsket forbud overalt). :P :p



.Og det som deretter skjedde er mindre interessant.
Maken til cliffhanger har jeg sjelden lest. ;-)

Brukeravatar
GSF
Innlegg: 161
Registrert: 30 apr 2010, 20:38
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000sx 2017
Sted: Lier

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av GSF »

PCP skrev: I det hele tatt ville nok et forbud mot Audi gjort trafikk-situasjonen mye bedre i Asker og Bærum!!
:thumleft :thumleft

Brukeravatar
GSF
Innlegg: 161
Registrert: 30 apr 2010, 20:38
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000sx 2017
Sted: Lier

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av GSF »

Busa Trond skrev:Jeg krasjet inn i en bil bakfra i Hønefoss en sommer. Da satt jeg ikke i mobil, men fikk øye på ei fin lettkledd dame som gikk på fortauet. Skulle forby slik gåing som setter liv i fare :lol
He he he. En kompis av meg opplevde noe lignende i "mopedtiden". Han hørte plutselig et smell og skjønte ingenting før han merket at han lå på taket av en bil :lol

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av Hjernen »

Busa Trond skrev:Jeg krasjet inn i en bil bakfra i Hønefoss en sommer. Da satt jeg ikke i mobil, men fikk øye på ei fin lettkledd dame som gikk på fortauet. Skulle forby slik gåing som setter liv i fare :lol
:yeyeye


Been there, done that...

Og var da sjåfør i en kompis sin nylakka bil, dro like gjerne rett i raua på en
kompis som kjørte forran, i fredagsrushen i Skien sentrum..... :redface


Blei ikke så masse blues på Notodden den helga for å si det sånn... :-# :lol
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av SuperMorten »

GSF skrev:
Busa Trond skrev:Jeg krasjet inn i en bil bakfra i Hønefoss en sommer. Da satt jeg ikke i mobil, men fikk øye på ei fin lettkledd dame som gikk på fortauet. Skulle forby slik gåing som setter liv i fare :lol
He he he. En kompis av meg opplevde noe lignende i "mopedtiden". Han hørte plutselig et smell og skjønte ingenting før han merket at han lå på taket av en bil :lol
Been there done that x2. Stakkars Kristine som satt på med meg. Hun kom ganske hardt på meg bakfra... :lol

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av poulet_cavalier »

Det er hele to politi på jobb i Asker og Bærum denne helgen (http://www.budstikka.no/nyheter/politim ... 1.7947943). Samtidig er det ingen mangel på resursser til UP - de kan jo med stor effektivitet sanke inn mange "forbrytere" og penger til statskassen med liten innsats.

Personlig håper jeg at valgresultatet til høsten gjør at vi får en dreining mot et politi som jobber litt mer for vanlige menneskers sikkerhet, og litt mindre for finansdepartementet..
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av Duville »

poulet_cavalier skrev:Det er hele to politi på jobb i Asker og Bærum denne helgen (http://www.budstikka.no/nyheter/politim ... 1.7947943). Samtidig er det ingen mangel på resursser til UP - de kan jo med stor effektivitet sanke inn mange "forbrytere" og penger til statskassen med liten innsats.

Personlig håper jeg at valgresultatet til høsten gjør at vi får en dreining mot et politi som jobber litt mer for vanlige menneskers sikkerhet, og litt mindre for finansdepartementet..

:thumleft :prf :thumleft

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av ejs »

Duville skrev:
poulet_cavalier skrev:Det er hele to politi på jobb i Asker og Bærum denne helgen (http://www.budstikka.no/nyheter/politim ... 1.7947943). Samtidig er det ingen mangel på resursser til UP - de kan jo med stor effektivitet sanke inn mange "forbrytere" og penger til statskassen med liten innsats.

Personlig håper jeg at valgresultatet til høsten gjør at vi får en dreining mot et politi som jobber litt mer for vanlige menneskers sikkerhet, og litt mindre for finansdepartementet..

:thumleft :prf :thumleft
:=D> :notworthy: :=D>
If it ain't broke, I'll break it.

Svar