Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ojda »

Busa Trond skrev:
ojda skrev:Kjører du på 33-46 liter vesker bak, eller er det 46-46?
Hadde jeg enda hatt en slik vise fingeren smil til deg, si skulle du fått den nå :D
Den hadde stått i stil til kjeften din :lol

33-46 :prf

Neida... :P :p Fortsatt god ferie ojda. Masse fine bilder du legger ut. Venter på fler :thumleft

:lol Hva er det du piper for :-k Du klarer deg da lenge med det barskapet
du har montert på brettet :lol
Har det bra her Trond, men imorgen blir det til Østerriket igjen :sorry
Trøsten blir at snart blir det proggresive fjerer både forran og bak på MamaTiger.
(DetHakkeDu) :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Erling »

ojda skrev:Å nei du, den går ikke på meg :[-X
Det sitter nok 52 på toppen.
Samme oppsett som jeg har :roll
Ka i f..ja, mulig du har rett, har jo såvdt rukket å vært av biken :)
Har alikevel oppdaget at det er annen form på 46 og toppboksen.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ojda »

ZZR-Erling skrev:
ojda skrev:Å nei du, den går ikke på meg :[-X
Det sitter nok 52 på toppen.
Samme oppsett som jeg har :roll
Ka i f..ja, mulig du har rett, har jo såvdt rukket å vært av biken :)
Har alikevel oppdaget at det er annen form på 46 og toppboksen.

http://www.mcsenteret.com/givitoppbokser-c-180_195.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bare å snakke fritt om lastekapasiteten sålenge Trond er på nett :-)å
Han er såå stolt av at han kan pakke lett :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Carpa »

@ZZR-Erling, grådig fin sykkel du har kjøpt deg :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Erling »

Carpa skrev:@ZZR-Erling, grådig fin sykkel du har kjøpt deg :thumleft
Takk for det du :D

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Erling »

E litt sånn "fiskestangsykkel"..hehe, men det er ingen R-kjører som skal føle seg trygg..hehehe :D

KawaKjetil

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av KawaKjetil »

ZZR-Erling skrev:Jeg fikk kjørt litt R1200GSA 2011 tror jeg det var, noen dager før, fin den på mange måter, men ikke mange nok.
Det mest dekkende ordet for den her type sykler, synes jeg er Allroad. De duger på alt av vei, men blir alt for digre for å være skikkelige offroadere.
2010 modell -reg 2011 :thumleft Kjører Tourance nå, men bestiller EXP igjen neste gang!! Veldig enig i beskrivelsen: Allroad :D

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Jinta »

ZZR-Erling skrev:E litt sånn "fiskestangsykkel"..hehe, men det er ingen R-kjører som skal føle seg trygg..hehehe :D
Fiske gjør du jo ikke, så da hadde det vel vært bedre med en R sykkel...høh.... :-)å

Høres forøvrig ut som du skal kompensere for at du har kjøpt deg en mopp med å kjøre bajas....blir stas detta her :mk
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

josteinstarbo
Innlegg: 4
Registrert: 26 mai 2013, 09:35
Motorsykkelen din: BMW R1100S
Sted: Narvik

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av josteinstarbo »

Hallaise folkens.
Moro å lese om ulike meninger og følelser omkring det å velge MC
Har akkurat vært gjennom samme prosess, da jeg skulle starte NY MC karriere, etter 25 års pause..? :[-o<
Pratet med masse MC folk hos forhandlere, og kom relativt kjapt frem til at det finnes akkurat samme antall meninger som det finnes antall personer man snakker med. :D
Endte tilslutt med kombinasjon pris( ville ikke slenge for mye ut, dersom det ikke var like kult som jeg husket ) og tilstand. Fant en strøken 2005 Kawasaki KLE500, som vel passer inn i forumet her., Hentet sykkelen i Rælingen i begynnelsen av April. Kjørte hjem til Ytre Enebakk i sludd og 0 grader. kaldt men oooooohh for en følelse. "ny" sykkel. Dette var STRÅLENDE. Jeg hadde overhodet ikke tenkt på offroadkjøring før, men nå er jo muligheten tilstede :thumleft. So far so good. Sykkelen fungerer utrolig fint på svingetet humpete smale østfoldveier. I tillegg er det krefter nok ( 44 hk ), når man er novise som meg å må bygge erfaring fra bunnen. Nå er det forresten dags for neste fase. denne sykkelen har ikke vært solgt så mange av i Norge. dermed viste det seg at det er litt vanskelig å finne kofferter til den. men takket være diskusjonstråd her på forumet, fant jeg CW Motech sine Trax kofferter. venter på levering i disse dager. blir spennende å se sykkelen med disse på.
I det store å hele, det handler nok ikke bare om type sykkel, merke eller denslags! Litt følelser, litt pengebok, litt hvem man har snakket med, å etter en stund - ens egne erfaringer og ikke minst behov :yeyeye

Strålende lesing, interessante vinkler og vendinger. Ha en strålende dag alle zuzammen
Jostein Starbo

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av TomB »

Grattis til Erling med knallsykkel :thumleft

Driver selv å "lukter" litt på V-Strom 650 om dagen. Litt lei av hopp og sprett på dårlige veier.

Noen som har erfaring med V-Strom, tenker på 2012 mod, den ble vel oppdatert dette året?
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av gorbys »

TomB skrev:Grattis til Erling med knallsykkel :thumleft

Driver selv å "lukter" litt på V-Strom 650 om dagen. Litt lei av hopp og sprett på dårlige veier.

Noen som har erfaring med V-Strom, tenker på 2012 mod, den ble vel oppdatert dette året?
Jeg har, kjøpte en 2012 modell i desember og har tilbakelagt noen mil hittil :) Kjempefornøyd, som selgeren sa til meg; skal du ha EN sykkel som kan gjøre alt så er v-stromen den rette sykkelen. Må igrunn si meg enig i det selv om jeg ikke hadde helt trua på han(selgere er jo selgere :P )
Utrolig kvikk og lettstyrt sak, takler hårnålsvinger, svingete fjellveier, landevei, telehiv, grusveier og bykjøring! Man sitter ganske oppreist og har god oversikt, komfortabel på lengre turer.
Turtallsvillig og kvikk V-twin :prf

Men, det skal sies at jeg vurderer å selge min da siden jeg driver og lukter litt på en cruiser type sykkel. Skulle vel helst hatt v-stromen og men da har jeg tre sykkler og det er ikke min bedre halvdel så giret på :[-X :-)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Flanker »

Slik jeg har skjønt har <2012 V-Strom de tingene den gamle modellen manglet: Fjæring som tåler en standard nordmann, temp. måler, girindikator og en ok standard sal.

Det den mangler er noen flere kubik og hk. Og det er årsaken til at jeg har lyst til å bytte min 2006 mod. i en Tiger 800 eller R1200GS. Men så var det de pengene da, og V-Strom'ens skuddsikre pålitelighet! Det blir ihvertfall ikke i år...

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av gorbys »

Du glemte en ting, den ser mye bedre ut og ;-)
Har ikke savnet hverken kubikk eller flere hester men det kan vel bli litt masete om man har planer om å kjøre mye med passasjer eller/og tung oppakking vil jeg tru.

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av TomB »

Flanker skrev:Slik jeg har skjønt har <2012 V-Strom de tingene den gamle modellen manglet: Fjæring som tåler en standard nordmann, temp. måler, girindikator og en ok standard sal.

Det den mangler er noen flere kubik og hk. Og det er årsaken til at jeg har lyst til å bytte min 2006 mod. i en Tiger 800 eller R1200GS. Men så var det de pengene da, og V-Strom'ens skuddsikre pålitelighet! Det blir ihvertfall ikke i år...
Det kommer jo en 1000 snart, kan være vært å titte på, kanskje.
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av TomB »

gorbys skrev:
TomB skrev:Grattis til Erling med knallsykkel :thumleft

Driver selv å "lukter" litt på V-Strom 650 om dagen. Litt lei av hopp og sprett på dårlige veier.

Noen som har erfaring med V-Strom, tenker på 2012 mod, den ble vel oppdatert dette året?
Jeg har, kjøpte en 2012 modell i desember og har tilbakelagt noen mil hittil :) Kjempefornøyd, som selgeren sa til meg; skal du ha EN sykkel som kan gjøre alt så er v-stromen den rette sykkelen. Må igrunn si meg enig i det selv om jeg ikke hadde helt trua på han(selgere er jo selgere :P )
Utrolig kvikk og lettstyrt sak, takler hårnålsvinger, svingete fjellveier, landevei, telehiv, grusveier og bykjøring! Man sitter ganske oppreist og har god oversikt, komfortabel på lengre turer.
Turtallsvillig og kvikk V-twin :prf

Men, det skal sies at jeg vurderer å selge min da siden jeg driver og lukter litt på en cruiser type sykkel. Skulle vel helst hatt v-stromen og men da har jeg tre sykkler og det er ikke min bedre halvdel så giret på :[-X :-)
"Høres" jo bra ut dette :-)
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Svar