Noen som har synspunkter på Yamaha YBR 125?

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Brukeravatar
h1a
Innlegg: 16
Registrert: 21 jun 2009, 09:14
Motorsykkelen din: ducati/kawasaki

Noen som har synspunkter på Yamaha YBR 125?

Legg inn av h1a »

Hei.

Noen som har synspunkter på denne?
Hva er bra hva er dårlig, spesielle ting å se etter ved bruktkjøp?
Har en kompis som etter mange år uten sykkel har lyst på en liten grei sykkel, hovedsakelig til bykjøring men også til litt lengere turer av og til.
Eller forslag om andre sykler?


Håvard

Bilde

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Yamaha YBR 125

Legg inn av Svolp »

Kan ikke si så mye om sykkelen da jeg ikke har prøvd den, men Yamaha leverer stort sett varene!
Min motorsykkel som 16-åring var en Yamaha Virago, ikke lik den du viser til men mer chopper!

Jeg handler ikke kjøretøy uten servicehefte lengere, ser selv når jeg selger så er folk mer og mer opptatt av dette. Jeg hadde sjekket om det er servicehefte på den og om det er stemplet og fulgt. Sjekk bremser, dekk, kjede og drev for og vite om større utgifter i nærmeste fremtid. Ta og prøvekjør, prøv bremser, la styret gå fritt noen sekunder og se om det er vibrasjoner eller andre bevegelser som ikke skal være der.

Du har også Honda Varadero, 125ccm3 som er en liten/stor lettvekter i noe av samma sjanger!

Lykke te
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Vargtass
Innlegg: 10
Registrert: 20 mai 2013, 20:54
Motorsykkelen din: Diverse! Ural, BMW, Yamaha, Honda, Puch.

Re: Noen som har synspunkter på Yamaha YBR 125?

Legg inn av Vargtass »

h1a skrev:Hei.

Noen som har synspunkter på denne?
Hva er bra hva er dårlig, spesielle ting å se etter ved bruktkjøp?
Har en kompis som etter mange år uten sykkel har lyst på en liten grei sykkel, hovedsakelig til bykjøring men også til litt lengere turer av og til.
Eller forslag om andre sykler?


Håvard

Bilde
Kjører YBR på Filippinene om vinteren, og du skal lete lenge etter "mer sykkel for penga"! Den er ikke sprek, den er ingen racer-sykkel, men derimot meget pålitelig, driftsikker og økonomisk! Faktisk ganske komfortabel også - til å være "moped"... :-k
Skal du kjøre mye med passasjer - eller (annen) tung last - bør du spandere bedre bakdempere og hardere fjærer. Som solosykkel er det originale helt greit.
ANBEFALES!

Brukeravatar
h1a
Innlegg: 16
Registrert: 21 jun 2009, 09:14
Motorsykkelen din: ducati/kawasaki

Re: Noen som har synspunkter på Yamaha YBR 125?

Legg inn av h1a »

Takk for tipsene :thumleft
Nå er dette en stund siden det var aktuelt og kompisen ville ikke høre på fornuft men kjøpte seg en ZZR 1100 i stedet…

Jeg har en kollega som har en YBR og også anbefalte den varmt og nå er jo guttungen snart 16 så jeg får se om jeg klarer å overbevise ham om at det kan være en fornuftig sykkel.
Filippinene ja, har vært der noen turer, hovedsakelig i Manila og videre nordover på Lüzon men har ikke tatt sjansen på å kjøre sykkel i den intense og kaotiske trafikken der nede.

Bilde

Svar