20 % rabatt på autoreisezug for motorsykler

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: 20 % rabatt på autoreisezug for motorsykler

Legg inn av ZZR-Tom »

Har litt begrens med tid siden vi er 3 styk og en offshore arbeider og vi har lyst å tilbringe tiden i Østerike og sørafor.
Men for oss som kjem til hirtshals 0700 om morningen så klaffer det meget bra med toget om kvelden, altso ingen lengre stopp før en er frame i Italia :thumleft
Er ikkje slik at eg ikkje vil kjøre autabahn koste ka det koste vill men for 2200kr t/retur så prøver eg gjerne toget.

Men noken som kan hjelpe meg med å forklare meg om det her er 5 manns lugar eller? Schlafwagen mit Waschgelegenheit, 1 Abteil
Forstod at det er ein vask der men ikkje om det er 5manns.

Brukeravatar
FJR1300
Innlegg: 83
Registrert: 15 sep 2010, 15:47
Motorsykkelen din: Yamaha FJR 1300 2013
Sted: Svelvik

Re: 20 % rabatt på autoreisezug for motorsykler

Legg inn av FJR1300 »

ZZR-Tom skrev:Men noken som kan hjelpe meg med å forklare meg om det her er 5 manns lugar eller? Schlafwagen mit Waschgelegenheit, 1 Abteil
Forstod at det er ein vask der men ikkje om det er 5manns.
Jeg ringte for og sjekke at jeg hadde bestilt riktig, siden jeg ikke er SÅ god i tysk...
Hadde gjort det rett, men greit og få sjekket.
Ride to live. Live to ride :twothumbs:
Yamaha FJR1300 2013
Yamaha FJR1300 2004
Yamaha FJ1200 1994
Yamaha Vmax 1200 1986
Yamaha XJ750 SECA 1984
Yamaha XJ750 SECA 1983
Yamaha XZ550 1981
Yamaha RS100 1980

Brukeravatar
rayongracer
Innlegg: 74
Registrert: 11 aug 2009, 19:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
Sted: Dirdal

Re: 20 % rabatt på autoreisezug for motorsykler

Legg inn av rayongracer »

Dette var ett utrolig bra innlegg, takk til den som startet dette.

Jeg kan være i Hamburg fra Stavanger lett på en dag, ta natt toget til Munchen og voila våkne opp med alper og moro, det kutter jo en dag av turen ned til det som er fint, spesiellt den ufattelig kjedelige autobahn.

Glimrende, en dag mere med svinger, yohooo gleder meg til ferien som bare det...

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: 20 % rabatt på autoreisezug for motorsykler

Legg inn av NickNei »

Jeg har forsøkt å sove på dette toget, det gikk heller dårlig. Neste gang jeg skal kjøre i alpene flyr jeg ned og leier sykkel i münchen eventuelt.

Har regnet litt på det, og med slitasje og service på egen sykkel, ferjer, bensin, tog etc så tror jeg neimen ikke det blir noe særlig dyrere å fly ned og leie mc der nede.

En annen ting er at man sparer flere feriedager også, de har man jo ikke for mange av.

Brukeravatar
Daelimist
Innlegg: 7
Registrert: 09 okt 2010, 17:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: 20 % rabatt på autoreisezug for motorsykler

Legg inn av Daelimist »

Hei folkens:
Lurer på om det finnes noe rabatt på dette toget denne sesongen.
Har planer å dra til Kroatia denne sommeren.
Cheers

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: 20 % rabatt på autoreisezug for motorsykler

Legg inn av Barbarozza »

Har tatt autozug en haug ganger

Uansett hvordan du vrir på det så er det raskeste vei fra Norge hvis du skal være menneske

Reiser neste helg en tur og da blir det omtrent dette. står opp kl 0500, spiser lett. kjører til Larvik fra Oslo

Morgenferje fra Hirtshals, framme kl 1130 danmark. På toget rundt kl 21. i Hamburg

Toget går som regel rundt kl 22. Kjøp med deg en baguette og 2 pils så sover du godt og ikke hver gjerrig, bestill 2 mannslugar. Framme 0700 i Munchen og i alpene allerede kl 10 søndag

Og jeg sover ganske bra med 2 pils innabords og en baguette :)

Og banke autobahn gjør de fleste kun et par ggr før du er lei. Pengemessig ...bensin og overnatting gjør diffen omtrent til under 1000 lappen.

Finnes egentlig ikke noe annet alternativ :) :vs spør du meg

Tenk deg hvis det regner da ????
Memento mori

Svar