Problemer med kjøling Honda vfr 700

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Problemer med kjøling Honda vfr 700

Legg inn av DrGreve »

areive skrev:Takk :-) Høres ut som feilen kan ligge i master sylinderen/beholderen. Mulig det også kan ligge litt vann igjen i clutch sylinderen på motor etter jeg byttet clutch/bremse væske.
Når det gjelder termoswitchen så testet jeg denne ved å kjøre motor varm til viften startet. Men satser nå på at feilen ligger i mastet sylinderen på clutch :-) Får testet over helgen da jeg venter på nye O-ringer til vannpumpehus og termostat. Hvor varm kan egentlig motor bli før det blir kritisk? Jeg har bare manuell temp måler med rød felt, ikke noe digitale greier.
Noen som vet hvor jeg kan finne tegning på det elektriske anlegget? sliter litt med hovedlyset som virker litt nå og da :P
Jeg er litt forvirret her. Var det slik at motoren ble så varm at den koker eller var det slik å forstå at motoren ble så varm at clutchen slutter å fungere?
Kokepunktet er ca. 107 grader uten at lokket er på og 125 grader under trykk på din sykkel og termostaten åpner, eller skal åpne på 80-84 grader. For lokket sin del så skal den åpne når trykket når 80 til 100 kPa.
Jeg klarer ikke helt å skjønne at bremsevæsken skal bli så varm at det påvirker funksjonaliteten siden slavesylinderen normalt er montert på dekselet til drivaksel/tannhjul og ikke på selve motorblokka? I allefall gjør det det på VF-en..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Problemer med kjøling Honda vfr 700

Legg inn av DrGreve »

Jeg mener at termobryteren skal slå inn på ca. 100 grader når alt er normalt ellers (lokk og ingen lekkasjer)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Problemer med kjøling Honda vfr 700

Legg inn av tor2502 »

PCP skrev:Så da var i alle fall modellen oppklart!

Selv ville jeg nok prøvd med en annen olje. Har også sett noen mener syntetisk olje kan bli for "glatt".

Min 96 VFR750 har forøvrig det motsatte problemet, den slurer når oljen er klald og slutter helt med det etter ca 20 min. Det har den gjort de 12.000 km jeg har kjørt den.

Har nye lammeller liggende, men har tenkt å ta et oljeskift først og er litt spent på om det blir noen endring på symptomene med annen olje. I følge kvitteringer har jeg "Motorex Formula 4T" (som såvidt jeg kan se er en semisyntetisk olje).

Kanskje vi skulle byttet olje du og jeg!! :P :p
Jeg ville prøvd annen olje , AMSOIL (http://www.amsoil.com/catalog.aspx?code=MCVQT-EA" onclick="window.open(this.href);return false;) hvis du får tak i det, eller HD sin 20w50 olje,
funker det ikke merker du det med en gang.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Toalmar
Innlegg: 349
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: Vespa 300 GTS
Sted: Gjøvik

Re: Problemer med kjøling Honda vfr 700

Legg inn av Toalmar »

Hei

Vet ikke om jeg er helt på jordt nå, men mener du må sjekke påfyllingslokket ditt.
Hadde engang en bil som jeg ble allt for varm ved kjøring i oppoverbakker og ved tomgangskjøring.
Fant ikke ut hva som ar feil før eter lang tid.
Feilen lå i lokket, det ble ikke trykk i anlegget og da sirkulerer ikke vannet, derfor ble den også veldig varm.
Vespa 300 GTS 2011 modell

Svar