Ducati Multistrada 1200

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
ZZR-Erling

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av ZZR-Erling »

Andreas skrev:
ZZR-Erling skrev:
Andreas skrev:
ZZR-Erling skrev:Det fins Powercommander til din. Med den kan output fra ECU til injektorene endres. Den endrer injektorenes dutycycle, altså hvor lenge de er åpne. Lettere å manipulere enn å brenne ny ECU. Tror den kan leveres med lambda, da har man selvregulering. Har selv hatt den noe enklere PC3. Lastet lett ned map fra Dynojet til den.
Jeg liker ikke piggy-back løsninger. Poenget her var jo eventuelt å programere bort eksosventilen, det går heller ikke med en PCV. Bedre å få programert ECU`n, mindre dill rundt da ;-) Å for meg er det enklere og billigere å sende ECU`n til Sverige.
Åååja, du er såpass "renslig", ja, nei, da så :-) . Er blitt mer slik jeg også..liker heller ikke "tilfeldige" kabeldynger" her og der. :mk
Hehe, jaa. Synes det er greit å la elektronikken kun bestå av orginaldelene. Men det er jo bedre i dag når PC er plug & play med kontakter, kontra før når man måtte spleise de inn på ledningene.

Nå har jeg kun erfaring med piggy-back løsninger på eldre turbobiler da, aldri personlig brukt/prøvd det på MC.
Jeg hadde PC USB3 på min, og da følger det med t-kabel som man bare klikker innpå slik at PC henger i serie etter ECU-utgangen. Men det bli ett par kabler til, jording og + strøm, samt selve "klumpen", men det er ganske snasent å velge map fra Dynojet. De hadde/har ferdige maps for ulike kombinasjoner, feks "Yoshimura R77, with db-killers and KN-filter". Ellers fins det jo endel "der ute" som sender sine "custom maps". Veldig enkelt å selv gå inn å manipulere manuelt også. Dog bør man nok i mer ekstreme tilfeller få lest av AF-Ratio så man ikke brenner hull i stempla :sk? Folk som setter opp map for andre i benk uten å ha mulighet for å lese av AF-ratio, har jeg ikke helt trua på. AF=Air Fuel..altså mengden av bensin pr luftenhet.

Endre: nei, nu skal jeg ned i kjellerstua og sette på Pazzo Racing-hendler på Hege's nybike :yeyeye

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av Andreas »

ZZR-Erling skrev:
Andreas skrev:
ZZR-Erling skrev:
Andreas skrev:
ZZR-Erling skrev:Det fins Powercommander til din. Med den kan output fra ECU til injektorene endres. Den endrer injektorenes dutycycle, altså hvor lenge de er åpne. Lettere å manipulere enn å brenne ny ECU. Tror den kan leveres med lambda, da har man selvregulering. Har selv hatt den noe enklere PC3. Lastet lett ned map fra Dynojet til den.
Jeg liker ikke piggy-back løsninger. Poenget her var jo eventuelt å programere bort eksosventilen, det går heller ikke med en PCV. Bedre å få programert ECU`n, mindre dill rundt da ;-) Å for meg er det enklere og billigere å sende ECU`n til Sverige.
Åååja, du er såpass "renslig", ja, nei, da så :-) . Er blitt mer slik jeg også..liker heller ikke "tilfeldige" kabeldynger" her og der. :mk
Hehe, jaa. Synes det er greit å la elektronikken kun bestå av orginaldelene. Men det er jo bedre i dag når PC er plug & play med kontakter, kontra før når man måtte spleise de inn på ledningene.

Nå har jeg kun erfaring med piggy-back løsninger på eldre turbobiler da, aldri personlig brukt/prøvd det på MC.
Jeg hadde PC USB3 på min, og da følger det med t-kabel som man bare klikker innpå slik at PC henger i serie etter ECU-utgangen. Men det bli ett par kabler til, jording og + strøm, samt selve "klumpen", men det er ganske snasent å velge map fra Dynojet. De hadde/har ferdige maps for ulike kombinasjoner, feks "Yoshimura R77, with db-killers and KN-filter". Ellers fins det jo endel "der ute" som sender sine "custom maps". Veldig enkelt å selv gå inn å manipulere manuelt også. Dog bør man nok i mer ekstreme tilfeller få lest av AF-Ratio så man ikke brenner hull i stempla :sk? Folk som setter opp map for andre i benk uten å ha mulighet for å lese av AF-ratio, har jeg ikke helt trua på. AF=Air Fuel..altså mengden av bensin pr luftenhet.

Endre: nei, nu skal jeg ned i kjellerstua og sette på Pazzo Racing-hendler på Hege's nybike :yeyeye
Joda, det er morro å kunne justere slik og med engang kjenne/se forskjell! På bilen har jeg bredbåndslambda og eksostempmåler, så der ser jeg med engang endring i AFR og EGT når man justerer f.eks turbotrykk eller bensintrykk :prop:

ZZR-Erling

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av ZZR-Erling »

Ok, da vet du jo hva som fins, tror jeg vi kan si :-)

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av Andreas »

4.april hadde Multistradaen min 1.årsdag, så da måtte den jo få en bursdagsgave :prf Så nå kan jeg holde meg tørr bak med carbon :prop:

Bilde
Sist redigert av Andreas den 22 jul 2014, 21:40, redigert 1 gang totalt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av LordShaft »

Gratulere med vel overstått :prf Vær god med den, så har du hun lenge :thumleft

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av JRO »

Hei Andreas, jeg sitter å søker litt rindt på det store Internettet etter ladere som passer i strømuttakene på MTS'en. Som jeg forstår så er disse strømuttakene mindre enn det vanlige uttakene på bil. Vet du hvor jeg kan få kjøpt ladere som passer inn i strømuttaket på Multistradaen.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av Andreas »

kz1300 skrev:Hei Andreas, jeg sitter å søker litt rindt på det store Internettet etter ladere som passer i strømuttakene på MTS'en. Som jeg forstår så er disse strømuttakene mindre enn det vanlige uttakene på bil. Vet du hvor jeg kan få kjøpt ladere som passer inn i strømuttaket på Multistradaen.
Heisann! Strømuttakene under setet er av typen Powerlet, Hella-plugg, DIN-plugg, BMW-plugg osv (kjært barn har mange navn). Det er vell DIN 12V plug som er det ordentlige navnet? :-k Jeg har ikke brukt de enda da jeg har mobilladeren permanent tilkoblet der din GPS får sin strøm fra. Men jeg har sett på Torshow og lignende butikker, at de selger overganger fra typen som er på sykkelen til vanlig siggarettenner-type, som igjen de fleste 12V-billadere har. Jeg skal få i en slik DIN-plugg selv også lodde en kabel slik at jeg kan ha en USB-lader under passasjersetet. Kjekkt å kunne lade hjelmintercomene og mobilen til kvinnfolket også :thumleft

EDIT: Kom på nå at jeg har jo brukt disse uttakene.. Jeg satte på en slik plugg på den elektriske pumpa til å blåse opp teltmadrassen :vs

https://www.google.no/search?q=din+12v+ ... 97&bih=549" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

espenski
Innlegg: 12
Registrert: 15 mai 2009, 09:20
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada 1200
Sted: Nesodden

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av espenski »

Hei
Jeg har nå kjørt 16600 km med MTSn min. Fantastisk sykkel. Jeg har tidligere kjørt 150 000 km på forkjellige Yamaha, 40 000 km på Suzuki 650, og 20 000 på Honda 750 F1. Har alltid ønsket meg en Ducati, men ikke tatt sjansen pga frynsete rykte om hyppige serviceintervaller etc. MEN MTSn er fantastisk, den er rett og slett i en annen klasse hva angår kjøreglede / eierglede. I løpet av vinteren satte jeg på doble QD carbon potter og oppgraderte med Rexxer mapping. I Rexxer mappingen er eksosventilen bortprogramert, det samme er katalysatoren. Rexxer gir litt fetere blanding på lavere turtall og dermed jevnere gange også under 3000 rpm. Og ikke minst gir det flere hk og QD anlegget er 5 kg lettere enn originalt. Nå har jeg ca 160 hk på 185 kg og en utrolig vakker, avhengighetsskapende lyd. Sjekk denne (ikke min) http://www.youtube.com/watch?v=UNdqVpCReok" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har ett par FatDuc O2 manipulatorer til salgs for 500,- (hvis du synes sykkelen er litt ujevn på lavere turtall). FatDuc tar 5 min å installere og lurer original ECUn til å tro at det er litt kaldere enn det egentlig er, og dermed mates sykkelen med litt fetere blanding :D Det fungerte utmerket på min sykkel (15 000 km med FatDuc) men jeg har ikke noe brukt for FatDuc lenger nå som jeg kjører med Rexxer mapping. FatDuc gir ikke flere hk fordi den virker kun under 4000 rpm. Bensinforbruket med FatDuc er ikke noe høyere, egentlig syntes jeg det gikk ned...? http://www.fatduc.com/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.madcogz.com/MSTD1200s/other/FATDUCo2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Uansett, gled deg til helt ny opplevelse med MTS 1200, kjør vakkert :D

Forresten, sjekk http://www.dx.com" onclick="window.open(this.href);return false; for greier til Powerlet kontaktene til MTS. Jeg endte opp med å kjøpe 1 overgang fra Powerlet til standard sigaretttenneruttak-størrelse og deretter kan jeg bruke standard ladere etc. Mye billigere og enklere.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av Andreas »

espenski skrev:Hei
I løpet av vinteren satte jeg på doble QD carbon potter og oppgraderte med Rexxer mapping.
Heisann! Der var det enda en kar med MTS1200 :thumleft

Du har handla QD ja.. Har sett igjenom alle klippene på Dutuben av MTS1200 med QD. Helt klart etter min mening det peneste eksosanlegget til disse sykklene. Eneste jeg mangler er å få hørt det "live". Får jo litt inntrykk på video, men det er jo ikke helt det samme. Har hørt MTS med Arrow og Termignoni, og det skuffet fælt.. Bare bråk synes jeg, de hadde ikke den typiske Ducati-bassen som jeg savner fra Monsteren jeg hadde. Hva mener du? Ducati-bassen er der med QD?

Har du bilder av sykkelen da? Hvor handlet du eksosen?

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av Andreas »


Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av Flanker »

Fantastisk! :-)

ZZR-Erling

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av ZZR-Erling »

FLott bilde! :thumleft

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av jongsanim »

Takk for en veldig morsomt bildeserie :D

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av Busa Trond »

Rutinert :thumleft
Skal legge den i skål med vann når jeg kommer hjem i dag :P :p

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av Bringisen »

Andreas skrev:Siden det var Vårjevndøgn i går, så har jeg vannet og vekket Multistradaen fra vinterdvale :prop:



[img]http://i440.photobucket.com/albums/qq12 ... G_7204.jpg[/img]
Flott bilde av en flott sykkel. Da jeg var ung og bodde alene i kjellerleiligheten til mine foreldre , da hadde jeg også sykkelen i stuen :D
Jeg misunner deg den muligheten og kunne tenke meg det selv, men der går grensen for resten av familien :P :p Har fått eier-rett på en bod som ligger inne i huse med utgang ut i det fri, fordelen er at jeg kan bruke den hele året som garasje.
Men ha gullet inne i stuen om vinteren hadde vært snadder :yeyeye
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar