'04 Drag Star 1100A P-47 Thunderbolt tribute, Miss Behavin'
- Stampede
- Innlegg: 9
- Registrert: 19 nov 2009, 20:19
- Motorsykkelen din: 81 Yamaha XS650
- Bosted: Fredrikstad
'04 Drag Star 1100A P-47 Thunderbolt tribute, Miss Behavin'
Veldig lenge siden jeg har postet noe her inne så derfor tenkte jeg å dele prosjektet som jeg har jobbet med i vinter, og fortsatt jobber med i garasjen med dere.
Kjøpte en '04 Drag Star 1100 Classic litt før jul, den så sånn ut når jeg hentet den.
Ble fort seende ut som dette når jeg fikk den hjem i garasjen, originale sykler er ikke noe for meg.
Bestemte meg for at temaet på sykkelen skulle bli et WWII warbird-tema og valgte P-47 Thunderbolt som er et av mine absolutte favorittfly fra WWII.
Da var det bare å sette igang med lakkering. All lakkering er gjort med sprayboks og en Harder-Steinbeck airbrush. Til airbrush brukte jeg maling fra Auto Color.
Startet med forskjermen og la på noe strøk med en aluminiumsfarge. Maskerte noen linjer med 3M fine line tape og sprayet kanten av tapen med en halvtransparent svart for å simulere panellinjer på fly.
Neste steg var å lakkere nagler og jeg endte opp med dette.
Så var det tanken sin tur. Samme fremgangsmåte men her med tre farger. Den røde simulerer cowling på flyet, og den olivengrønne simulerer anti-glare panel som går fra cowling og bakover til vinduet på flyet. Panellinjer og nagler ble også lakkert med airbrush, 132 nagler tilsammen på tanken.
Så var det dags for litt nose art, Miss Behavin' ble skapt.
La også på autentisk tekst på tanken med airbrush.
Et par stensiler lakkert på forskjermen også.
På bakskjermen sveiset jeg igjen alle hull etter det originale baklyset og blinklysene. Gjorde klar for montering av et '38 Lincoln Zephyr baklys istedet. Den lampen er jo skapt for bakskjermen på 1100 Classic.
Lakkerte også tailband på skjermen i gult og svart, og selvfølgelig også panellinjer og nagler.
Insignia og skvadronbokstaver ble også lakkert med airbrush. Besemte meg for å "signere" bygget med mine initialer. Det kule her er at skvadronkoden PE*K er en autentisk kode fra WWII for 352nd Fighter Group. Airbrushet også tail number under den gule stripen som de gjorde på P-47 flyene.
Noen flere stensiler ble lakkert...
Lakkerte også en "luke" på batteridekslet og noen skruer, pluss autentisk tekst.
Alle bolter på motor fikk tomhylser fra 38 Special og jeg laget også pegs for girskifter av 12.7 mm tomhylser.
Laget "rudder pedals" av aluminium diamond plate og monterte de på floorboards etter å ha fjernet den originale gummien.
Laget et bryterpanel for det elektriske i kveld. Kappet til en bit plåt, lakkerte den rød, malte litt tekst med airbrush og gjorde panelet litt "slitt", og poppet det fast til sidedekslet. Brytere fra venstre mot høyre, air ride, lys, horn, kill switch og startknapp. Lakkerte også noen skruer for å bryte opp det sølvfargede sidedekslet litt.
Sånn står den i garasjen pr. idag så nå er dere up to date på prosjektet. Håper å ha den på veien om en uke eller to.
På dette bildet står air ride i bunnen, jeg har også laget nye dog bones for å få den helt ned.
Per-Erik
Kjøpte en '04 Drag Star 1100 Classic litt før jul, den så sånn ut når jeg hentet den.
Ble fort seende ut som dette når jeg fikk den hjem i garasjen, originale sykler er ikke noe for meg.
Bestemte meg for at temaet på sykkelen skulle bli et WWII warbird-tema og valgte P-47 Thunderbolt som er et av mine absolutte favorittfly fra WWII.
Da var det bare å sette igang med lakkering. All lakkering er gjort med sprayboks og en Harder-Steinbeck airbrush. Til airbrush brukte jeg maling fra Auto Color.
Startet med forskjermen og la på noe strøk med en aluminiumsfarge. Maskerte noen linjer med 3M fine line tape og sprayet kanten av tapen med en halvtransparent svart for å simulere panellinjer på fly.
Neste steg var å lakkere nagler og jeg endte opp med dette.
Så var det tanken sin tur. Samme fremgangsmåte men her med tre farger. Den røde simulerer cowling på flyet, og den olivengrønne simulerer anti-glare panel som går fra cowling og bakover til vinduet på flyet. Panellinjer og nagler ble også lakkert med airbrush, 132 nagler tilsammen på tanken.
Så var det dags for litt nose art, Miss Behavin' ble skapt.
La også på autentisk tekst på tanken med airbrush.
Et par stensiler lakkert på forskjermen også.
På bakskjermen sveiset jeg igjen alle hull etter det originale baklyset og blinklysene. Gjorde klar for montering av et '38 Lincoln Zephyr baklys istedet. Den lampen er jo skapt for bakskjermen på 1100 Classic.
Lakkerte også tailband på skjermen i gult og svart, og selvfølgelig også panellinjer og nagler.
Insignia og skvadronbokstaver ble også lakkert med airbrush. Besemte meg for å "signere" bygget med mine initialer. Det kule her er at skvadronkoden PE*K er en autentisk kode fra WWII for 352nd Fighter Group. Airbrushet også tail number under den gule stripen som de gjorde på P-47 flyene.
Noen flere stensiler ble lakkert...
Lakkerte også en "luke" på batteridekslet og noen skruer, pluss autentisk tekst.
Alle bolter på motor fikk tomhylser fra 38 Special og jeg laget også pegs for girskifter av 12.7 mm tomhylser.
Laget "rudder pedals" av aluminium diamond plate og monterte de på floorboards etter å ha fjernet den originale gummien.
Laget et bryterpanel for det elektriske i kveld. Kappet til en bit plåt, lakkerte den rød, malte litt tekst med airbrush og gjorde panelet litt "slitt", og poppet det fast til sidedekslet. Brytere fra venstre mot høyre, air ride, lys, horn, kill switch og startknapp. Lakkerte også noen skruer for å bryte opp det sølvfargede sidedekslet litt.
Sånn står den i garasjen pr. idag så nå er dere up to date på prosjektet. Håper å ha den på veien om en uke eller to.
På dette bildet står air ride i bunnen, jeg har også laget nye dog bones for å få den helt ned.
Per-Erik
PEK
I run with scissors, it makes me feel dangerous...
If I want your opinion, I'll remove the duct tape!
D.I.L.L.I.G.A.F.
http://www.facebook.com/backyardengineeringNO
I run with scissors, it makes me feel dangerous...
If I want your opinion, I'll remove the duct tape!
D.I.L.L.I.G.A.F.
http://www.facebook.com/backyardengineeringNO
- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Bosted: Andebu
Re: '04 Drag Star 1100A P-47 Thunderbolt tribute, Miss Behav
Wow!
Det der var skamfett!! :-D
Tæppatå'k!
Det der var skamfett!! :-D
Tæppatå'k!
Re: '04 Drag Star 1100A P-47 Thunderbolt tribute, Miss Behav
faaaaantastisk!
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: '04 Drag Star 1100A P-47 Thunderbolt tribute, Miss Behav
Fy faen så sjukt
Mange timer du har brukt på dette da? Dette var bare helt sinnsykt å se. Takk
Sendt med Note2
Mange timer du har brukt på dette da? Dette var bare helt sinnsykt å se. Takk
Sendt med Note2
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7084
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: '04 Drag Star 1100A P-47 Thunderbolt tribute, Miss Behav
Jess, skikkelig gjennomført prosjekt uten unødvendig dill og dall.
Er spent på resultatet med forskjerm og eksosrør, blir det blanke rør ?
Er spent på resultatet med forskjerm og eksosrør, blir det blanke rør ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: '04 Drag Star 1100A P-47 Thunderbolt tribute, Miss Behav
Rått prosjekt! Imponert! :-)å
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: '04 Drag Star 1100A P-47 Thunderbolt tribute, Miss Behav
IMPONERENDE!
Både ide og arbeide!!
"Do the right thing"
Re: '04 Drag Star 1100A P-47 Thunderbolt tribute, Miss Behav
Thumbs up! Vannvittig kult!
Sent from my HTC Vision using Tapatalk 2
Sent from my HTC Vision using Tapatalk 2
Re: '04 Drag Star 1100A P-47 Thunderbolt tribute, Miss Behav
Her er det bare å bøye seg i støvet for imponerende lakkering og artisteri i øverste divisjon
Dette må kalles motorisert brukskunst - råtøft resultat !
Dette må kalles motorisert brukskunst - råtøft resultat !
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Bosted: Karmøy
Re: '04 Drag Star 1100A P-47 Thunderbolt tribute, Miss Behav
Bare lekker og knalltøff
For livets glade gutter går solen aldri ned.
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: '04 Drag Star 1100A P-47 Thunderbolt tribute, Miss Behav
Eventyrlig bra! :=D>
Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
Re: '04 Drag Star 1100A P-47 Thunderbolt tribute, Miss Behav
Mange timer med airbrush'en der. Står respekt av resultatet. Men å finne bilder av P-47 fra 352nd Fighter Group var værre. De som kom opp da jeg googlet var stort sett P-51. Det er jo en av de mest berømte amerikanske jagerskvadronene i England under krigen. "The bluenosers"
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: '04 Drag Star 1100A P-47 Thunderbolt tribute, Miss Behav
Lekkert - imponerende arbeid med airbrush'en - fantasi, innsikt og stå-på vilje gir et fantastisk resultat
--- eiller som de heite på trøndersk - støggfint...!
--- eiller som de heite på trøndersk - støggfint...!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html