Intruders logg----hmm..gps..musikk på øret..interkom...?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Intruders logg-------folk er faan ikke folk støtt

Legg inn av SuperMorten »

Duville skrev:
Godtvoksen skrev:
Intruder skrev:Romfolk er liksom den verste styggedommen her til lands nå....hvor mange andre grupper "nye landsmenn" er det ikke som stjeler som ravner,raner folk,voldtar og dreper ...
før 1940 var det jødene...

og her ligger dagens "jøder" og koser seg i luksus, et liv de selvsagt ikke ønsker å komme bort fra
http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Et-s ... YVlbLVxCoU" onclick="window.open(this.href);return false;

Og dette sier en som vissnok har erfaring fra begge sider... :

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3619552.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Er ikke helt sikker på sammenligningen med nasistenes herjinger
Har ikke sett denne før, men bekrefter det jeg trodde jeg visste.

" De har også gratis barnehage og barn er pliktige til å gå på skolen. Problemet er bare at sigøynerne nekter ungene denne retten da de ikke vil at de skal lære seg rumensk."

" Tiggerne er en del av organisert kriminalitet og det er ikke synd på dem i det hele tatt"


Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Intruders logg-------folk er faan ikke folk støtt..

Legg inn av Geir »

Godtvoksen skrev:
Intruder skrev:Romfolk er liksom den verste styggedommen her til lands nå....hvor mange andre grupper "nye landsmenn" er det ikke som stjeler som ravner,raner folk,voldtar og dreper ...
før 1940 var det jødene...
[klippe]
Dette minner sterkt om historieløshet eller i beste fall bare en tåpelig og lite gjennomtenkt ytring. Les artikkelen som Duville lenker til - hun skulle vite hva det er snakk om...
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Godtvoksen

Re: Intruders logg-------folk er faan ikke folk støtt..

Legg inn av Godtvoksen »

Geir skrev:
Godtvoksen skrev:
Intruder skrev:Romfolk er liksom den verste styggedommen her til lands nå....hvor mange andre grupper "nye landsmenn" er det ikke som stjeler som ravner,raner folk,voldtar og dreper ...
før 1940 var det jødene...
[klippe]
Dette minner sterkt om historieløshet eller i beste fall bare en tåpelig og lite gjennomtenkt ytring. Les artikkelen som Duville lenker til - hun skulle vite hva det er snakk om...
Negativ stigmatisering av folkeslag gir meg slike asossiasjoner. Hvis du mener det er feil/historieløst så kanskje du er snill og oppdaterer meg historisk. I stede for å karaktirisere mine ytringer forventer jeg meg en klok, gjennomtenkt og saklig ytring? :scratch
Sist redigert av Godtvoksen den 05 mai 2013, 08:05, redigert 3 ganger totalt.

Godtvoksen

Re: Intruders logg-------folk er faan ikke folk støtt

Legg inn av Godtvoksen »

SuperMorten skrev: Har ikke sett denne før, men bekrefter det jeg trodde jeg visste.

" De har også gratis barnehage og barn er pliktige til å gå på skolen. Problemet er bare at sigøynerne nekter ungene denne retten da de ikke vil at de skal lære seg rumensk."
Ja, du kjenner godt til mytene om romfolket. Liknende historier ble i sin tid også fortalt om jødene...

Godtvoksen

Re: Intruders logg-------folk er faan ikke folk støtt..

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev: Og dette sier en som vissnok har erfaring fra begge sider... :

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3619552.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Hun bruker vel omtrent de samme argumentene om kriminalitet mv. som Jan Bøhler (Ap) og Co brukte for å forby sexkjøp, er vi kvitt prostitusjon av den grunn? Og har de prostituerte fått det bedre?
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10109947" onclick="window.open(this.href);return false;

Fremfor enkeltoppslag i media, fester jeg mer lit til seriøse forskere:

http://www.forskning.no/artikler/2012/juni/323644" onclick="window.open(this.href);return false;

Se spesielt (Tiggerkonger og tiggerslaver: Myter og realitetene) side 41-43 i denne rapporten: http://www.nova.no/asset/5541/1/5541_1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Intruders logg-------folk er faan ikke folk støtt

Legg inn av fs650e »

Intruder skrev:Helt enig med Super-Morten,barn med "foreldre" av samme kjønn kan få mye problemer med mobbing...
Ikke dermed sagt at foreldrene er uegnet,langt derifra...
Men tror ikke at barn som ikke ser "norsk" ut etterhvert vil føle seg mer godtatt overalt... :vs
Blir provosert av at du skriver '"foreldre"' som at de er mindre foreldre eller noe. Kan du forklare hva du mener? Hvorfor gåsetegn rundt..?

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Intruders logg-------folk er faan ikke folk støtt

Legg inn av fs650e »

Intruder skrev:I min verden er barn med to foreldre av samme kjønn utenkelig,barn er barn og mobbing på grunn av dette blir nok vanlig... :[-X
Er jo et bra levebrød for psykologer og desslike,men særlig medmenneskelig er det ikke... :mk
Denne tok jo kaka.. snakk om holdninger som ikke hører hjemme i 2013.. Vi har jaggu kommet lenger, men du henger igjen ... en eller annen tid langt tilbake.

Du kjenner vel heller ingen som har 2 foreldre av samme kjønn, tatt din alder i betraktning. Eller kanskje du ikke ønsker å menges med "slike" ?

Snakk om å være trangsynt.. det er greit å ha slike neandertal-meninger, men hold dem nå for deg selv. Du står selvfølgelig fritt til å ytre hva enn du vil, men ... Det går faktisk ann å skyte deg selv i beinet, slik du har gjort her.

Om et barn med to foreldre av samme kjønn ville blitt mobbet, så må man jo fjerne eller fikse utfallet, ikke årsaken. Det er mobberen som for å være helt ærlig, fortjener en omgang juling. Man kan da virkelig ikke nekte noen barn fordi barnet KAN bli mobbet. Jeg kan ikke gjøre annet enn å konkludere med at jeg tror at du er mobberen.

Slike holdninger du har er noe av det som fører til utallige selvmord blant unge homofile og lesbiske hvert år. Frykten for ikke bli godtatt, mobbingen på skolen.. (Nei, jeg beskylder deg ikke for å være grunnen til at noen tar sitt eget liv. Jeg ber deg bare se over det du faktisk har skrevet, og forstå at det kan være en liten del av det)

Om du mener to foreldre av samme kjønn ville blitt dårligere foreldre, vis meg dokumentasjon. Finnes vel snarere mer dokumentasjon om det motsatte.

Dust. (Må jo avslutte usaklig, selv om dette ikke er noe å spøke om..)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Intruders logg-------folk er faan ikke folk støtt

Legg inn av SuperMorten »

Godtvoksen skrev:
SuperMorten skrev: Har ikke sett denne før, men bekrefter det jeg trodde jeg visste.

" De har også gratis barnehage og barn er pliktige til å gå på skolen. Problemet er bare at sigøynerne nekter ungene denne retten da de ikke vil at de skal lære seg rumensk."
Ja, du kjenner godt til mytene om romfolket. Liknende historier ble i sin tid også fortalt om jødene...
Vil stille deg ett enkelt spørsmål siden du vet bedre enn meg. Hvorfor klarer de aller fleste andre "ikke norske" i Norge skaffe seg tak over hodet, en betalt jobb, og innordne seg de spillereglene som gjelder i Norge, men dette klarer altså ikke Romfolk?
Jeg vet svaret, og jeg vet ditt svar. For det er veldig lett å sitte i sin egen lille boble, trygt og godt, og bare leve igjennom det man ser på tv-nyhetene, og tro at det er sånn verden er.

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Godtvoksen

Re: Intruders logg-------folk er faan ikke folk støtt

Legg inn av Godtvoksen »

SuperMorten skrev: Jeg vet svaret, og jeg vet ditt svar.
Det var kjekt, da er vår meningsutveksling over... :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Intruders logg-------folk er faan ikke folk støtt

Legg inn av SuperMorten »

Godtvoksen skrev:
Se spesielt (Tiggerkonger og tiggerslaver: Myter og realitetene) side 41-43 i denne rapporten: http://www.nova.no/asset/5541/1/5541_1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Makan til ensidig forskning! Dama har jo bestemt seg på forhånd. Allerede på side 1 skjønner jeg hvor skapet skal stå, og det fortsetter helt til side 63. Veldig unyansert. For en ting er sikkert, uansett hvordan du vrir på en konflikt, så er den ikke svart-hvitt. Det har denne dama glemt.

Ikke mafia og ikke bakmenn skriver hun blant annet. Jeg bodde like ved Carl Berner i Oslo. På kveldene kunne det samles en del tiggere på parkeringsplassen like over Elkjøp. En mann kommer i bil (husker ikke hva slags). Han ser ut som sine landsmenn. Han har en sånn gammeldags legeveske av skinn. Han åpner den, og går rundt fra den ene til den andre slik at de kan legge pengene sine oppi. Dette er ikke et rykte, men noe jeg opplevde selv, når jeg satt i bilen mens kjerringa var inne på Kiwi'n og handla.

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Intruders logg-------folk er faan ikke folk støtt

Legg inn av gbruaset »

fs650e skrev:
Intruder skrev:I min verden er barn med to foreldre av samme kjønn utenkelig,barn er barn og mobbing på grunn av dette blir nok vanlig... :[-X
Er jo et bra levebrød for psykologer og desslike,men særlig medmenneskelig er det ikke... :mk
Denne tok jo kaka.. snakk om holdninger som ikke hører hjemme i 2013.. Vi har jaggu kommet lenger, men du henger igjen ... en eller annen tid langt tilbake.

Du kjenner vel heller ingen som har 2 foreldre av samme kjønn, tatt din alder i betraktning. Eller kanskje du ikke ønsker å menges med "slike" ?

Snakk om å være trangsynt.. det er greit å ha slike neandertal-meninger, men hold dem nå for deg selv. Du står selvfølgelig fritt til å ytre hva enn du vil, men ... Det går faktisk ann å skyte deg selv i beinet, slik du har gjort her.

Om et barn med to foreldre av samme kjønn ville blitt mobbet, så må man jo fjerne eller fikse utfallet, ikke årsaken. Det er mobberen som for å være helt ærlig, fortjener en omgang juling. Man kan da virkelig ikke nekte noen barn fordi barnet KAN bli mobbet. Jeg kan ikke gjøre annet enn å konkludere med at jeg tror at du er mobberen.

Slike holdninger du har er noe av det som fører til utallige selvmord blant unge homofile og lesbiske hvert år. Frykten for ikke bli godtatt, mobbingen på skolen.. (Nei, jeg beskylder deg ikke for å være grunnen til at noen tar sitt eget liv. Jeg ber deg bare se over det du faktisk har skrevet, og forstå at det kan være en liten del av det)

Om du mener to foreldre av samme kjønn ville blitt dårligere foreldre, vis meg dokumentasjon. Finnes vel snarere mer dokumentasjon om det motsatte.

Dust. (Må jo avslutte usaklig, selv om dette ikke er noe å spøke om..)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
:thumleft Bra innlegg, er så enig, så enig.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Intruders logg------- som amen i kjerka...

Legg inn av gbruaset »

TheHaughom skrev:Jeg synes alle har like mye rett på barn (så lenge det er normale, voksne mennesker, med alt tilrettelagt for en god oppvekst), uansett seksuell legning og partner. Jeg håper at verden er kommet lenger enn at man ser ned på andre basert på seksuell legning, eventuelt homofile foreldre.

Nå kjenner jeg verken noen som er homofile, eller noen som er vokst opp med homofile foreldre - men dette blir jo vanligere og vanligere. Jeg har i alle fall ingen problemer med at andre har andre preferanser enn meg selv.
:=D> Bra innlegg!

Godtvoksen

Re: Intruders logg------- som amen i kjerka...

Legg inn av Godtvoksen »

gbruaset skrev:
TheHaughom skrev:Jeg synes alle har like mye rett på barn (så lenge det er normale, voksne mennesker, med alt tilrettelagt for en god oppvekst), uansett seksuell legning og partner. Jeg håper at verden er kommet lenger enn at man ser ned på andre basert på seksuell legning, eventuelt homofile foreldre.

Nå kjenner jeg verken noen som er homofile, eller noen som er vokst opp med homofile foreldre - men dette blir jo vanligere og vanligere. Jeg har i alle fall ingen problemer med at andre har andre preferanser enn meg selv.
:=D> Bra innlegg!
Å få barn er nok ingen rettighet. Bare for ordens skyld: det er faktisk et faktum at to av samme kjønn ikke kan produsere barn, det gjelder i 2013 og for all tid fremover.

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Intruders logg------- som amen i kjerka...

Legg inn av fs650e »

Godtvoksen skrev:
gbruaset skrev:
TheHaughom skrev:Jeg synes alle har like mye rett på barn (så lenge det er normale, voksne mennesker, med alt tilrettelagt for en god oppvekst), uansett seksuell legning og partner. Jeg håper at verden er kommet lenger enn at man ser ned på andre basert på seksuell legning, eventuelt homofile foreldre.

Nå kjenner jeg verken noen som er homofile, eller noen som er vokst opp med homofile foreldre - men dette blir jo vanligere og vanligere. Jeg har i alle fall ingen problemer med at andre har andre preferanser enn meg selv.
:=D> Bra innlegg!
Å få barn er nok ingen rettighet. Bare for ordens skyld: det er faktisk et faktum at to av samme kjønn ikke kan produsere barn, det gjelder i 2013 og for all tid fremover.
Rettighet? Hva faen har det med saken å gjøre?

Og hva så? Det er nok av barn der ute uten foreldre, som trenger en familie. Forstår at mange gjerne vil ha et eget barn, men det er ganske egoistisk på en måte..
Er fint om enkelte vil adoptere.

Gå og legg deg, du er tydligvis trangsynt, og langt fra "godt voksen". Snarere mer "Ancient dude with serious problems adapting to 2013"

Foreldre av samme kjønn bør få lov å adoptere. Dersom ene er biologisk far/mor bør partneren få lov å adoptere slik at de to står som foreldre.

Det er et faktum at enkelte kvinner ikke kan få barn.. NEKT dem å adoptere!!!!! (Ser du hvor dumt det blir?)
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Godtvoksen

Re: Intruders logg------- som amen i kjerka...

Legg inn av Godtvoksen »

fs650e skrev:
Foreldre av samme kjønn bør få lov å adoptere. Dersom ene er biologisk far/mor bør partneren få lov å adoptere slik at de to står som foreldre.

Utgangspunktet for adopsjon er barnets beste, og her har en mange kriterier som må oppfylles. Stortinget vedtok 17. juni 2008 endringer i ekteskapsloven, barneloven, adopsjonsloven, bioteknologiloven, mv. Endringen innebærer at ektepar av samme kjønn kan adoptere på lik linje med heterofile ektepar. Endringen trådte i kraft 1. januar 2009.

jfr. http://www.regjeringen.no/upload/BLD/Ad ... IVHJEM.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.regjeringen.no/upload/BLD/Ad ... opsjon.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.lovdata.no/all/hl-19860228-008.html" onclick="window.open(this.href);return false;

NB! Dette innlegget er endret. Personlig ser jeg ingen grunn til at homofile skal kunne adoptere barn. Imidlertid mener stortinget noe annet, det hadde jeg ikke fått med meg. Så Intruder, vi begynner vist å bli litt gamle. :lol

Låst