Ang fotobokser og motorsykkel

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av TheHaughom »

Typisk situasjon er jo at bilførerne passerer fotoboksen i 55-60km/t i 70-sona, for å ha god margin. Gjerne starter de oppbremsinga en liten km før.
Da suser jeg forbi i tre-fir-fem-og-søtti så lenge forholdene tilsier det.

Har ikke opplevd noen fotobokser som har registrert MC, verken de gamle fartskontrollene eller nye gjennomsnittsmålingene.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av DrGreve »

Duville skrev:Las for ett stykke tid siden om en gjenganger som skjulte ansiktet hver gang han ble tatt bilde av. Han ble tatt bilde av mange ganger og skyldte på andre som "lånte" bilen hver gang. Hadde dette skjedd en gang hadde det nok gått greit, men når dette skjedde mange ganger med samme bilen og bilfører så temmelig lik ut hver gang så ble "beviset" godt nok til at han ble dømt i retten.

Holder alltid fartsgrensen forbi de lokale boksene siden MC, klær og hjem i kombinasjon vil være ganske så avslørende dersom det gjennom sesongen foreligger 20 - 30 passeringer forbi samme boksen av samme MC med sjåfør med samme bekledning og hjelm.

Kommer de forbi på den lokale Statoilen eller stopper meg i en tilfeldig kontroll med dette oppsettet ser jeg ikke bort fra at de kjører sak, eventuellt gjør det de kan for å slå kloa i meg slik de gjorde med en i nabobyen som terroriserte nabolaget så mye at de til slutt hadde tilstrekkelig med bevis til at de kunne hente ham på jobben (de gikk ut på arbeidsveien kl 0630 og brukte laser på ham men rakk ikke å stoppe ham)..... Idioti satt i system blir ALLTID avslørt og tatt og skal også bli tatt.
En notorisk råkjører ble stoppet og politiet sa, vi har ventet lenge på deg.. Da sa råkjøreren, "jeg kom så fort jeg kunne"..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av fs650e »

DrGreve skrev: En notorisk råkjører ble stoppet og politiet sa, vi har ventet lenge på deg.. Da sa råkjøreren, "jeg kom så fort jeg kunne"..
:lol :lol
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Epoxy
Innlegg: 21
Registrert: 26 apr 2013, 08:42
Motorsykkelen din: Yamaha wr125x 2013

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av Epoxy »

Hjertelig takk for mange gode tips og innlegg :thumleft setter pris på fler, liker dette forumet! :)

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av fs650e »

Epoxy skrev:Hjertelig takk for mange gode tips og innlegg :thumleft setter pris på fler, liker dette forumet! :)
Et tips: Følg fartsgrensa! (+-20% :D)
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Epoxy
Innlegg: 21
Registrert: 26 apr 2013, 08:42
Motorsykkelen din: Yamaha wr125x 2013

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av Epoxy »

Så da er konklusjonen, at de ikke kan ta meg i det heletatt "nesten" men bruk alikevell hue?:)

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av ega16 »

Epoxy skrev:Så da er konklusjonen, at de ikke kan ta meg i det heletatt "nesten" men bruk alikevell hue?:)
jepp, hue må brukes til enhver tid om du skal overleve på sykkel :) Du må passe på deg selv og de andre i trafikken og være på vakt hele tiden.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av RuneMC »

Ellers er "onkel" blitt veldig glade i Laser da... når du ser den er det for sent...

De hadde jo drøssevis med nye lasere liggende i flere år pga godkjenning manglet, men i 2011 (tror jeg) ble de godkjent og er nå det nye favorittverktøyet - spesielt stille seg på plasser der det er fristende for MC å kjøre forbi biler og så måle farten akkurat idet du kjører forbi.

Jeg synes jo heller de kunne stilt seg opp i en sving og gitt bot til alle bilistene som kutter svingen/kjører over i motgående - men det er visst mye mer kult med elektroniske leketøy...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av fs650e »

RuneMC skrev:Ellers er "onkel" blitt veldig glade i Laser da... når du ser den er det for sent...

De hadde jo drøssevis med nye lasere liggende i flere år pga godkjenning manglet, men i 2011 ble de godkjent og er nå det nye favorittverktøyet - spesielt stille seg på plasser der det er fristende for MC å kjøre forbi biler og så måle farten akkurat idet du kjører forbi.

Jeg synes jo heller de kunne stilt seg opp i en sving og gitt bot til alle bilistene som kutter svingen/kjører over i motgående - men det er visst mye mer kult med elektroniske leketøy...
Funker sånn laser-greie man har til bil på MC? :yeyeye
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av E-strom »

fs650e skrev:
RuneMC skrev:Ellers er "onkel" blitt veldig glade i Laser da... når du ser den er det for sent...

De hadde jo drøssevis med nye lasere liggende i flere år pga godkjenning manglet, men i 2011 ble de godkjent og er nå det nye favorittverktøyet - spesielt stille seg på plasser der det er fristende for MC å kjøre forbi biler og så måle farten akkurat idet du kjører forbi.

Jeg synes jo heller de kunne stilt seg opp i en sving og gitt bot til alle bilistene som kutter svingen/kjører over i motgående - men det er visst mye mer kult med elektroniske leketøy...
Funker sånn laser-greie man har til bil på MC? :yeyeye
Pass på - Vegtrafikkloven slår fast at det er forbudt å bruke laservarsler... =;

§ 13a. Forbud mot varslingsutstyr o.l. i motorvogn
I motorvogn er det forbudt å besitte eller bruke utstyr som har til formål å varsle om eller forstyrre trafikkontroller. Forbudet omfatter utstyr som blokkerer, mottar eller sender signaler fra eller til utstyr for kontroll og overvåkning av trafikk.


...så da - så...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av fs650e »

E-strom skrev:
fs650e skrev:
RuneMC skrev:Ellers er "onkel" blitt veldig glade i Laser da... når du ser den er det for sent...

De hadde jo drøssevis med nye lasere liggende i flere år pga godkjenning manglet, men i 2011 ble de godkjent og er nå det nye favorittverktøyet - spesielt stille seg på plasser der det er fristende for MC å kjøre forbi biler og så måle farten akkurat idet du kjører forbi.

Jeg synes jo heller de kunne stilt seg opp i en sving og gitt bot til alle bilistene som kutter svingen/kjører over i motgående - men det er visst mye mer kult med elektroniske leketøy...
Funker sånn laser-greie man har til bil på MC? :yeyeye
Pass på - Vegtrafikkloven slår fast at det er forbudt å bruke laservarsler... =;

§ 13a. Forbud mot varslingsutstyr o.l. i motorvogn
I motorvogn er det forbudt å besitte eller bruke utstyr som har til formål å varsle om eller forstyrre trafikkontroller. Forbudet omfatter utstyr som blokkerer, mottar eller sender signaler fra eller til utstyr for kontroll og overvåkning av trafikk.


...så da - så...
Takk, men det var da virkelig ikke spørsmålet mitt?
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av TheHaughom »

Svaret på spørsmålet er: Ja, det funker like bra på sykkel som i bil, så lenge den har fri sikt fremover i alle fall.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av fs650e »

TheHaughom skrev:Svaret på spørsmålet er: Ja, det funker like bra på sykkel som i bil, så lenge den har fri sikt fremover i alle fall.
Hmm, hvordan skal montere noe slikt a tru?

Snart er det vel ulovlig å kjøre for sakte også, fordi man forstyrrer trafikkkontrollen!

Mobilen må man også la være hjemme!
"I motorvogn er det forbudt å besitte eller bruke utstyr som har til formål å varsle om eller forstyrre trafikkontroller."
Man kan varsle om kontroll til andre ved hjelp av mobil, dermed er slikt utstyr ulovlig.
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av Dexter »

fs650e skrev:
RuneMC skrev:Ellers er "onkel" blitt veldig glade i Laser da... når du ser den er det for sent...

De hadde jo drøssevis med nye lasere liggende i flere år pga godkjenning manglet, men i 2011 ble de godkjent og er nå det nye favorittverktøyet - spesielt stille seg på plasser der det er fristende for MC å kjøre forbi biler og så måle farten akkurat idet du kjører forbi.

Jeg synes jo heller de kunne stilt seg opp i en sving og gitt bot til alle bilistene som kutter svingen/kjører over i motgående - men det er visst mye mer kult med elektroniske leketøy...
Funker sånn laser-greie man har til bil på MC? :yeyeye
Det du kan være klar over er at så snart en laservarsler piper så er du allerede tatt/"skutt på"... hva er da vitsen...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av LordShaft »

Jeg har en bekjent som monterte dette på sykkelen sin. Den ligger å forstyrrer hele tiden. Blir han skutt på med laser eller målt av sivilbil bak, hyler det i et instrumentpanel og det blinker i lys.
Også har han koblet det slik at han skrur den av med å presse inn langlys knappen. Funker som fjell og ikke blitt oppdaget :thumleft

Svar