Hvordan en får kneskrap
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Hvordan en får kneskrap
Dette er også et litt touchy tema...
Mange mener det er galskap, idioti, råkjøring, eller andre negative ord foran kjøring
Det går helt fint an å kjøre trygt samtidig som en får kneet i asfalten. Hvertfall om du kjører en litt sportslig sykkel.
Dette er kanskje ikke det letteste å øve på i trafikken. Men om en finner seg en lite trafikkert rundkjøring eller finner en god sving og kjører den opp og opp igjen er det fult mulig.
De fleste tror at de må legge sykkelen i vinkel som bare er mulig på bane. Halve greien med kneskrap er at du skal flytte vekten på utsiden av sykkelen.
To filmer.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=QCg3BMGe52M[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=n0v4greHKuI[/video]
Jeg laget ikke denne tråden for at folk skal fortelle meg eller andre hvor idiot vi er for å like å kjøre inspirert. Dette er mer for å opplyse, dele erfaringer og kanskje bli enda flinkere, for ikke å snakke om tryggere på syklene våres.
Det er også anbefalt å få seg en tur eller to på bane, la med gode instruktører. Der lærer du helt klart best hvor grensene til både deg selv og sykkel er
Mange mener det er galskap, idioti, råkjøring, eller andre negative ord foran kjøring
Det går helt fint an å kjøre trygt samtidig som en får kneet i asfalten. Hvertfall om du kjører en litt sportslig sykkel.
Dette er kanskje ikke det letteste å øve på i trafikken. Men om en finner seg en lite trafikkert rundkjøring eller finner en god sving og kjører den opp og opp igjen er det fult mulig.
De fleste tror at de må legge sykkelen i vinkel som bare er mulig på bane. Halve greien med kneskrap er at du skal flytte vekten på utsiden av sykkelen.
To filmer.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=QCg3BMGe52M[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=n0v4greHKuI[/video]
Jeg laget ikke denne tråden for at folk skal fortelle meg eller andre hvor idiot vi er for å like å kjøre inspirert. Dette er mer for å opplyse, dele erfaringer og kanskje bli enda flinkere, for ikke å snakke om tryggere på syklene våres.
Det er også anbefalt å få seg en tur eller to på bane, la med gode instruktører. Der lærer du helt klart best hvor grensene til både deg selv og sykkel er
Re: Hvordan en får kneskrap
Først på bakhjulet og nå kneskrap. Du har ikke hatt godt av å kjøpe deg BMW du LordShaft.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hvordan en får kneskrap
[video]http://www.youtube.com/watch?v=zt9lB-LErQ4[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=hibES1rvc5c[/video]
Dette har ikke noe med at jeg har kjøpt BMW :-) Jeg kjørte like inspirert med Ducati'en.
Men jeg ser at jeg skal ha meg flere turer på bane, få lært meg skikkelig hvordan en mestrer sykkelen.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=hibES1rvc5c[/video]
Dette har ikke noe med at jeg har kjøpt BMW :-) Jeg kjørte like inspirert med Ducati'en.
Men jeg ser at jeg skal ha meg flere turer på bane, få lært meg skikkelig hvordan en mestrer sykkelen.
- Moby
- Innlegg: 330
- Registrert: 27 jul 2012, 00:18
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
- Sted: Akershus
Re: Hvordan en får kneskrap
Kommer det snart en hvordan miste lappen tråd lordshaft?
Selv skal jeg på Vålerbanen 14. mai ser frem til å "strekke" cbr'n
Selv skal jeg på Vålerbanen 14. mai ser frem til å "strekke" cbr'n
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvordan en får kneskrap
Blir ACR-banen på meg, mandag 3.juni, en hel dag med svingteknikk...ååååhh..du hellige fryd hvor jeg gleder meg!
Vi er da 10 stk og en instruktør som har banen for oss selv...
Vi er da 10 stk og en instruktør som har banen for oss selv...
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hvordan en får kneskrap
Jeg har aldri hørt om noen som mister lappen ved å få kneet ani asfalten. Dessuten er det ikke snakk om å kjøre med kneskrap i alt som heter svinger.
Men alle vet om pari hvor svingene er perfekt, asfalten er god og det er lite trafikk. Jeg har selv hatt kneskrap i sving hvor det er 80 sone. Men hadde bare 60 km/t på nålen :-) Er dette griskjøring? Ikke i mine øyner!
Ja, skal ha meg hvertfall en tur som er spikret nå på rudskogen. Skal se om jeg ikke klarer å få til flere turer i år. Lyst å ta meg en tur på ACR også. Men det er så grusomt langt å kjøre
Men alle vet om pari hvor svingene er perfekt, asfalten er god og det er lite trafikk. Jeg har selv hatt kneskrap i sving hvor det er 80 sone. Men hadde bare 60 km/t på nålen :-) Er dette griskjøring? Ikke i mine øyner!
Ja, skal ha meg hvertfall en tur som er spikret nå på rudskogen. Skal se om jeg ikke klarer å få til flere turer i år. Lyst å ta meg en tur på ACR også. Men det er så grusomt langt å kjøre
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hvordan en får kneskrap
Herregud det misunner jeg deg veldig :-DGlobe skrev:Blir ACR-banen på meg, mandag 3.juni, en hel dag med svingteknikk...ååååhh..du hellige fryd hvor jeg gleder meg!
Vi er da 10 stk og en instruktør som har banen for oss selv...
Godt å seg deg her inne igjen også Hvor langt er det sånn ca å kjøre fra Trondheim til ACR?
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvordan en får kneskrap
50 mil-isch :-)...mange fiiiiine strekk i tillegg, underveis :)
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvordan en får kneskrap
Kjører opp på søndag 2.juni, banekjøring mandag 3.juni (08:00 - 16:00), så enten retur Trondheim samme dag...om formen og været tilsier det. Alternativet er å starte retur mandag ettermiddag, overnatting i Mosjøen (90 km) og til Trondheim Tirsdag 4. juni.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hvordan en får kneskrap
Det er såpass langt ja!! Det blir fort mange mil fra Bergen Må planlegge overnatting osv underveis, hvis ikke du hiver sykkelen i henger.
Det skal også sies at jeg kunne godt tenkt meg en tur hit bort
[video]http://www.youtube.com/watch?v=DgWE1yvD9s8[/video]
Dragons Tail
Det skal også sies at jeg kunne godt tenkt meg en tur hit bort
[video]http://www.youtube.com/watch?v=DgWE1yvD9s8[/video]
Dragons Tail
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvordan en får kneskrap
Du får komme opp hit på lørdag, overnatting fikser vi, har mer enn nok rom..og ikke minst garasjeplass (til MC altså) :)
..og MC på henger...nei, det skjer ikke så lenge det er skilt på sykkelen!
..og MC på henger...nei, det skjer ikke så lenge det er skilt på sykkelen!
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hvordan en får kneskrap
1. juni er jeg midt i 4 ukers grunnkurs på jobb... Så det passer jævlig dårlig at det er kjøring mandagen. Men skulle du finne på å gjøre dette senere i sommer, så tar jeg lett invitasjonen
ACR har lenge vært en drøm, som er blitt utsatt å utsatt pga avstand
ACR har lenge vært en drøm, som er blitt utsatt å utsatt pga avstand
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Sted: på ei øy
Re: Hvordan en får kneskrap
Sportslig sykkel? behøver det ikke å være, ikke noe problem å kneskrape med 1200GSLordShaft skrev:
Det går helt fint an å kjøre trygt samtidig som en får kneet i asfalten. Hvertfall om du kjører en litt sportslig sykkel.
Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Hvordan en får kneskrap
Nedleggvinkel er konstant ved samme fart uansett sykkel hvis ikke noe stopper vinkelen slik som for eksempel fothvilere og eksosanlegg.TomB skrev:Sportslig sykkel? behøver det ikke å være, ikke noe problem å kneskrape med 1200GSLordShaft skrev:
Det går helt fint an å kjøre trygt samtidig som en får kneet i asfalten. Hvertfall om du kjører en litt sportslig sykkel.
Forskjellen ligger i toppvekt når tyngdekraften overgår sentrifugalkraften og selvfølgelig feste(dekk).
Hvis alle parametre er lik(fart og radien på svingen), så er også vinkelen lik, uansett sykkel. Forskjellen ligger i hvilken vinkel dekket slipper :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Hvordan en får kneskrap
e du sikker ... vil ikke vekt og høyde på fører og mc spille en rolle her?DrGreve skrev:Nedleggvinkel er konstant ved samme fart uansett sykkel hvis ikke noe stopper vinkelen slik som for eksempel fothvilere og eksosanlegg.TomB skrev:Sportslig sykkel? behøver det ikke å være, ikke noe problem å kneskrape med 1200GSLordShaft skrev:
Det går helt fint an å kjøre trygt samtidig som en får kneet i asfalten. Hvertfall om du kjører en litt sportslig sykkel.
Forskjellen ligger i toppvekt når tyngdekraften overgår sentrifugalkraften og selvfølgelig feste(dekk).
Hvis alle parametre er lik(fart og radien på svingen), så er også vinkelen lik, uansett sykkel. Forskjellen ligger i hvilken vinkel dekket slipper :)