Nytt heldekkende futteral til stor kropp!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Nytt heldekkende futteral til stor kropp!

Legg inn av LordShaft »

Hallaien godtfolk :vs

Jeg sitter å vurderer ny skinndress.
Den jeg har er jeg veldig fornøyd med, men den er litt liten i armer og lår, hvertfall når jeg har ett lag med ullundertøy på meg.

jeg er 200cm høy og veier alt fra 105 til 110 kilo... avhenger av sesong :-#
Noen som vet hvordan størrelsen til Alpinestar er i forhold til andre merker? Den jeg har nå er en Lindstrands dress i str 58. Der er god plass i livet og rundt magen :roll men syns det kunne vært litt bedre plass til lår og armer generelt.

Det hjelper nok å ta ut det innerlaget... vet ikke hva jeg skal kalle den kvite perforerte tynne duken som er inni skinndresser. Men siden jeg vurderer å svi av noe skattepenger på ny dress... lurte jeg litt om størrelsen er mye den samme.

Jeg hadde jo SPYKE dress før jeg kjøpte Lindstrands... her var det stor forskjell i størrelse.

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Nytt heldekkende futteral til stor kropp!

Legg inn av erlend_cbr »

Gamle kjørelæreren min er en svær og høy kar, kjører også samme sykkel som deg. Han kjøpte en Arlen Ness dress, som så ut til å passe fint sist jeg så han. Vet dóg ikke hvem som fører dette merket.
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Nytt heldekkende futteral til stor kropp!

Legg inn av LordShaft »

De fleste merker har skinndresser opp i størrelse 58.... Men den faktiske størrelsen kan variere litt. Virker som italienske merker er litt mindre i størrelse enn f.eks Arlen Ness og AlpineStar (amerikanske) Utifra hva jeg kan komme fram til på nettet.

Men så vet jeg også at dette kan variere litt fra modell til modell :scratch Hva faen skjedde med standard mål :[-(

For oss som er riktig laget, men feil sammensatt så er ikke alltid dette like kult. Ikke alltid like gunstig å bruke 48 i sko heller skal jeg si deg :lol (å nei, det er bare en myte) :thumleft

Er det noen som har erfaring med å gå fra annet merke (skinndress) og over til Alpinestar?

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: Nytt heldekkende futteral til stor kropp!

Legg inn av Alas »

Fram med målebåndet til fruen!

http://www.alpinestars.com/moto/racing- ... zing_chart

Eller du kan jo stikke innom en butikk som selger også prøve der... :erte

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Sted: Hedmark

Re: Nytt heldekkende futteral til stor kropp!

Legg inn av teeU »

LordShaft skrev:De fleste merker har skinndresser opp i størrelse 58.... Men den faktiske størrelsen kan variere litt. Virker som italienske merker er litt mindre i størrelse enn f.eks Arlen Ness og AlpineStar (amerikanske) Utifra hva jeg kan komme fram til på nettet.

Men så vet jeg også at dette kan variere litt fra modell til modell :scratch Hva faen skjedde med standard mål :[-(

For oss som er riktig laget, men feil sammensatt så er ikke alltid dette like kult. Ikke alltid like gunstig å bruke 48 i sko heller skal jeg si deg :lol (å nei, det er bare en myte) :thumleft

Er det noen som har erfaring med å gå fra annet merke (skinndress) og over til Alpinestar?
Så de er ikke sant at de med store sko har store strømper da?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Nytt heldekkende futteral til stor kropp!

Legg inn av LordShaft »

Alas skrev:Fram med målebåndet til fruen!

http://www.alpinestars.com/moto/racing- ... zing_chart

Eller du kan jo stikke innom en butikk som selger også prøve der... :erte
Nå har det seg slik at det er ingen butikker her i Åsane som har alpinestardresser inne! Å spesielt ikke i min størrelse :eh hadde jeg hatt muligheten så hadde jeg stått i butikk å prøvd :prf
teeU skrev: Så de er ikke sant at de med store sko har store strømper da?
Haha :lol

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: Nytt heldekkende futteral til stor kropp!

Legg inn av Alas »

Har du vært innom Bikerstreet? Gamle Kårbø, som holder til i gamle hentelageret til Ikea, de åpner ikke offisielt før 4. mai, men jeg var innom idag....

Men ellers er det jo bare å måle, på innpust, også krysse av i kartet så finner du størrelsen din, eller så vil vel dressen strekke seg litt hvis du tar en tur i det været vi har hatt de siste dagene... :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Nytt heldekkende futteral til stor kropp!

Legg inn av LordShaft »

Nei de har jeg faktisk ikke vært innom... Men i følge den tabellen der skal jo jeg ha 62 eller 64 :redface

Tror ikke jeg skal bomme så veldig på størrelsen om jeg velger 58, men greit å være sikker på at sizen er mye det samme som den jeg har.

tobiassen
Innlegg: 6
Registrert: 09 jun 2012, 14:54
Motorsykkelen din: Ikke kjøpt enda

Re: Nytt heldekkende futteral til stor kropp!

Legg inn av tobiassen »

Sjekk ut denne:

http://www.youtube.com/watch?v=uRydg58Fywo" onclick="window.open(this.href);return false;

Han på videoen er 193cm høy og veier 88,5 kg
Han har på seg str. 56 (euro) 2 delt dress..

Hvis du skal ha todelt tror jeg at jeg ville kjøpt Alpinestars GPplus buksen med hvilken som helst Alpinestars skinnjakke til.
Grunnen til at jeg ville valgt GPplus buksen er at den finnes i lang versjon. For høye mennesker. Jeg er 187 og veier 94kg og bruker størrelse 54 Long i buksen og 56 i jakken.

Hvis jeg bruker Heldress så bruker jeg 56 i Alpinestars

Svar