MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Smurfen
Innlegg: 162
Registrert: 07 apr 2012, 20:57
Motorsykkelen din: Suzuki svf 650 Gladius
Sted: Røros

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av Smurfen »

I dag har jeg kjørt en iu på 70 km og det vae veldig herlig ja :yeyeye :mc5
Bergstaden og Omegn MC (BOMC)
20.04.2012 Yamaha virago xv1100 1991
30.04.2016 Suzuki svf 650 2013 overligger

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av DrGreve »

I dag kom postmannen med simmeringene til forgaflerne og de måtte jo monteres.
Da er jeg offisielt ferdig med vinterprosjektet. Kun framdekk igjen å handle inn.
Og jeg måtte jo selvfølgelig prøvekjøre jernhesten. Kommer flere bilder i morgen når det er dagslys.
http://www.youtube.com/watch?v=yQ9mg2bax84" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Pug-Nose
Innlegg: 57
Registrert: 16 feb 2012, 22:29
Motorsykkelen din: Svensk symaskin

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av Pug-Nose »

Satt inn nytt batteri og kjørt sykkelen hjem fra vinterlagringen (da det regnet som værst). Dersom det blir pent vær imorgen blir det storvask og kanskje en lengre kjøretur.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av EasyRider »

Pug-Nose skrev:Satt inn nytt batteri og kjørt sykkelen hjem fra vinterlagringen (da det regnet som værst). Dersom det blir pent vær imorgen blir det storvask og kanskje en lengre kjøretur.
Vet ikke hvor du holder til. Men på østlandet er det meldt opphold, noe skyet med sol.
Så jeg skal en tur til monsterbike i drammen for å se og testkjøre litt. så go været bør være på plass kl 12. for jeg hadde tenkt å reise rundt de tider.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av jonnykr »

I dag har jeg lagt om til nye sommerdekk. Continental TKC80 foran og Metzeler Karoo bak. :thumleft
DSC_0001.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av kjellv »

Da har TDMen fått nytt batteri. Starta tvert når jeg trykte på startknappen. I fjor måtte starteren surre litt før den kom, så det er helt tydelig at dette hjalp godt.

Nå kan vår og varme komme... :prop:

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av Welshen »

Bestilt skjermforlenger fra Touratech til mcen.....den gjør seg absolutt!

Usikker på hvor lang tid det tar, men satser på at den dukker opp før det blr høst...???
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av RuneMC »

Betalt løsepenger (563,-) i form av fortolling og gebyr. SW-Motech sidestøtta kom da totalt på 1836,- og tok nesten en mnd. Så hvis du får den fra den norske importøren til lavere pris er det ikke noe å lure på (jeg oppdaget jo ikke at det var noen norsk importør før jeg hadde bestilt i store utland...).

Bilde

Hmm, var det ikke noe om fri flyt av varer og tjenester som er grunnen til at vi er med i EØS? :-k
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av Welshen »

Ja tollen kan fort bli dyr. Skal ikke lønne seg å spare penger på kjøp fra utlandet.......
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av Epylypzon »

Montert knast dekk bak på wr`en,.
Skulle også legge om framdekket, men det endte med 2 defekte slanger.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av AJ »

I dag fant jeg på den glupe idéen å justere huggeren (bakskjermen) slik at den ble liggende tettere på hjulet.
Det straffet seg, gitt...
Da jeg startet opp og begynte å kjøre på den våre grusveien her vi bor, hørte jeg en lyd som jeg lurte fælt på hva var. Men så tenkte jeg at "jo, dette må være småstein som kastes opp i forskjermen" og kjørte videre.
Helt til Hadeland MC hvor mekaniker Reimar reagerte på en rar lyd da jeg buldret inn verkstedbakgården hans.
Og jada! Der hadde det kilt seg fast en liten stein i det grovmønstrede Pirelli-dekket og som hadde slipt et avlangt hull i hugger'n.
Så da er den hugger'n ikke mye verdt lenger og klar for søpla. Tru'kke jeg gidder å prøve å reklamere engang...
Klønete og klein huggerjustering av meg, dette :orefk :

Bilde

Det neste jeg gjorde med Stelvio'en idag var å bytte ut originalt luftfilter med et oljet BMC-filter. Fikk ikke dette til å passe og fant at den eneste muligheten var å skjære av en del av den ene kanten for å få det på plass i sporet.

Bilde

Og til slutt, på plass med et PIAA horn med langt bedre lyd enn den ynkelig originaltuta :P :p

Bilde

Og nå: ut å vaske sykkern...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av EasyRider »

DrGreve skrev:I dag kom postmannen med simmeringene til forgaflerne og de måtte jo monteres.
Da er jeg offisielt ferdig med vinterprosjektet. Kun framdekk igjen å handle inn.
Og jeg måtte jo selvfølgelig prøvekjøre jernhesten. Kommer flere bilder i morgen når det er dagslys.
http://www.youtube.com/watch?v=yQ9mg2bax84" onclick="window.open(this.href);return false;
Detta ser bra ut :thumleft
Men var ikke lange stripa du hadde å teste sykkelen på. :D
Men våren nærmer seg vel?
Her har regnet fjernet det meste av snø, bare vente på at det tørker litt nå.
i går hadde vi 20mm nedbør på under 2 timer.. da var det mye vann her en stund :knegg
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Godtvoksen

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:bare kosmetikk dere bedriver

har skifta clutch, Mekkern - hører du - har skifta clutch, men ikke fyllt olje og starta opp enda, men det kommer nok... i morgen tenker je
og alt ble 100% - du er dyktig... :thumleft

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av jonnykr »

Jeg har vasket den, montert nytt GPS feste, nytt 12v uttak (dobbelt) sjekket olja, smurt kjedet og gjort den klar for tur til Finnskogen i morgen. :thumleft
DSC_0003.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tut & Kjør!

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av EasyRider »

AJ skrev:I dag fant jeg på den glupe idéen å justere huggeren (bakskjermen) slik at den ble liggende tettere på hjulet.
Det straffet seg, gitt...
Da jeg startet opp og begynte å kjøre på den våre grusveien her vi bor, hørte jeg en lyd som jeg lurte fælt på hva var. Men så tenkte jeg at "jo, dette må være småstein som kastes opp i forskjermen" og kjørte videre.
Helt til Hadeland MC hvor mekaniker Reimar reagerte på en rar lyd da jeg buldret inn verkstedbakgården hans.
Og jada! Der hadde det kilt seg fast en liten stein i det grovmønstrede Pirelli-dekket og som hadde slipt et avlangt hull i hugger'n.
Så da er den hugger'n ikke mye verdt lenger og klar for søpla. Tru'kke jeg gidder å prøve å reklamere engang...
Klønete og klein huggerjustering av meg, dette :orefk :

Bilde

Det neste jeg gjorde med Stelvio'en idag var å bytte ut originalt luftfilter med et oljet BMC-filter. Fikk ikke dette til å passe og fant at den eneste muligheten var å skjære av en del av den ene kanten for å få det på plass i sporet.

Bilde

Og til slutt, på plass med et PIAA horn med langt bedre lyd enn den ynkelig originaltuta :P :p

Bilde

Og nå: ut å vaske sykkern...
Du var jaggu litt uheldig med hugger'n der AJ.
Men du får vel bare bite i det sure eple å invistere i en ny? For kjøre uten er jo et sabla styr med renhold. :(

Hmm tror jeg også må invistere i sånt et horn :scratch Er ikke mye å skryte av det dem har montert på sykkelen min ihverfall.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Svar