Jeg er imponert over dine ferdigheter. Det kan ikke ha vært lett å manøvrere med denne i lav fart i kjøregården, med venstrehanda, vil tro det ligger noen timers trening i dette.
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Utrolig spennende å lese at du mestrer å kjøre med bare en hånd, men som vi alle vet er kontrastyring en viktig del av det å kjøre sykkel. Hvordan løser du dette begge veier (om jeg får lov å spørre) ??
Carpa skrev:Jeg er imponert over dine ferdigheter. Det kan ikke ha vært lett å manøvrere med denne i lav fart i kjøregården, med venstrehanda, vil tro det ligger noen timers trening i dette.
Også så fin sykkel da
Carpas Crap a talk
LordShaft skrev:Utrolig spennende å lese at du mestrer å kjøre med bare en hånd, men som vi alle vet er kontrastyring en viktig del av det å kjøre sykkel. Hvordan løser du dette begge veier (om jeg får lov å spørre) ??
Carpa: Takktakk, fin Er6'n å da
LordShaft: Klart du kan spørre,arti det :-)
Det er kontrastyringa som gjør at jeg kan holde samme tempo som mine kamerater. Jeg både skyver og drar med venstrearma. Krever ikke mer styrke enn om enn skulle kjørt med to armer. Hvis jeg i tillegg forflytter meg litt på setet i forkant av svingene, så blir det enda artigere!
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
Hør hør
Utrolig kult å se at du bare finner løsninger og ikke tenker begrensninger Må prøve litt å kontrastyre med en arm neste gang jeg er ute å lufter dyret
LordShaft skrev:Hør hør
Utrolig kult å se at du bare finner løsninger og ikke tenker begrensninger Må prøve litt å kontrastyre med en arm neste gang jeg er ute å lufter dyret
I dag ble det endelig jomfrutur med nysykkelen. Sliter med luft i forbremsen, men det skal vi fikse imorgen håper jeg. Ellers merket jeg godt forskjellen fra 750 til drøye 1000 cc. Kåpeglasset gjorde også susen.
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
LordShaft skrev:Hør hør
Utrolig kult å se at du bare finner løsninger og ikke tenker begrensninger Må prøve litt å kontrastyre med en arm neste gang jeg er ute å lufter dyret
Hvis du noen gang har hilst på noen i en sving, så har du vel kanskje allerede prøvd ... men det går jo litt kjapt
Joda, har forsåvidt prøvd dette med en arm før, men det blir litt annet når du ligger i sving å løfter hånden enn å styre sykkelen inn og ut av sving med en hånd
Jeg har blitt nødt til å legge inn en viss treghet i gassrullen slik at jeg kan hilse, justere visir m.m. Vibrasjonen i motor gjør at gassrullen rolig slår seg av når jeg slipper gasssen.
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
lefty293 skrev:Jeg har blitt nødt til å legge inn en viss treghet i gassrullen slik at jeg kan hilse, justere visir m.m. Vibrasjonen i motor gjør at gassrullen rolig slår seg av når jeg slipper gasssen.
Du burde jo lage deg en egen blogg her inne. Interessant og imponerende å høre hvordan du løser utfordringene dine
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Da har jeg endelig fått zx12,ern på veien :-) Var og hentet den på Mc-partner i går. Var jo litt spent, for hadde jo verken prøvd den eller hørt lyden av den engang. Og jaggu funker den bra, gitt Merker jo at den er en del tyngre enn 9,ern jeg hadde, men venner meg nok fort til det. Motormessig går den ihvertfall bra nok. Merker man har litt mere kubikk og moment ja. Har fått kjørt ca 33mil i helga.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er: