Depotstøtte - Styrekrone

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Depotstøtte - Styrekrone

Legg inn av Tomgsx-r »

Trenger depotstøtte til min også, hvordan vet jeg hvilken som passer?

Er det nok og ha en bak?

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Depotstøtte - Styrekrone

Legg inn av TheHaughom »

Spørs hva du skal. Demontere forhjul f.eks. trenger du en depotstøtte (evt. henge opp fronten).
Mål hullet under triple clampen din, og sjekk opp mot hvilke størrelser Biltema leverer - forskjellige adapter tilgjengelig.
Biltema er billigst by far, også i forhold til utenlandske butikker.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Depotstøtte - Styrekrone

Legg inn av Tomgsx-r »

Blir det ikke en annen patent når den skal være bak?

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Depotstøtte - Styrekrone

Legg inn av TheHaughom »

Jo, da blir det litt forskjellige måter. Løfter under svingarm på hver side, løfter med bruk av bobbins på hver side eller løfter gjennom hjulet ved singel svingarm...

Her er den jeg bruker fremme: http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Depots ... one-82713/" onclick="window.open(this.href);return false;
Og bak: http://www.jula.no/depotstotte-til-bakhjul-601043" onclick="window.open(this.href);return false;

Mer fra Biltema: http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Depots ... transport/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Depotstøtte - Styrekrone

Legg inn av LordShaft »

Er det noen som har gode erfaringer med støttene fra biltema/jula? Ser mange skriver at det føres litt spinkel ut? Hvor avansert trenger det strengt talt å være? Får du dekket opp fra bakken, er jo jobben gjort? :scratch

Jeg lurer litt på å kjøpe meg depostøtte herfra selv. Så lite som den blir brukt egentlig, ser jeg ikke helt behovet for at det skal være en til 2000,- :-k

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Depotstøtte - Styrekrone

Legg inn av Andreas »

LordShaft skrev:Er det noen som har gode erfaringer med støttene fra biltema/jula? Ser mange skriver at det føres litt spinkel ut? Hvor avansert trenger det strengt talt å være? Får du dekket opp fra bakken, er jo jobben gjort? :scratch

Jeg lurer litt på å kjøpe meg depostøtte herfra selv. Så lite som den blir brukt egentlig, ser jeg ikke helt behovet for at det skal være en til 2000,- :-k
Jeg har den styrekronestøtta fra Jula. Jo, den føles spinkel og billig. Men har brukt den mange ganger uten noe som helst trøbbel. Syklene står stødig sammen med den og midtstøtte/depostøtte bak. Brukte den sist nå i går når jeg byttet framdekk og hjullager på en Honda Pan European, å det er ikke akkurat noe lett sykkel :roll

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Depotstøtte - Styrekrone

Legg inn av erlend_cbr »

Jeg er ikke Biltemas største fan, men jeg har depotstøtte fra de som løfter svingarmen. Ikke avanserte saker, men den gjør jobben. Har ikke sett antydninger til strukturelle svakheter over tid ved flittig bruk (vask, mekking, vedlikehold osv).
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Depotstøtte - Styrekrone

Legg inn av simpson »

LordShaft skrev:Er det noen som har gode erfaringer med støttene fra biltema/jula? Ser mange skriver at det føres litt spinkel ut? Hvor avansert trenger det strengt talt å være? Får du dekket opp fra bakken, er jo jobben gjort? :scratch

Jeg lurer litt på å kjøpe meg depostøtte herfra selv. Så lite som den blir brukt egentlig, ser jeg ikke helt behovet for at det skal være en til 2000,- :-k
Fikk med en depotstøtte framme fra Biltema :-)å når jeg kjøpte sykkelen min.
Den fungerer men er litt spinkel og er bøyer og vrir seg litt under løfting.
Men står støtt når du først har sykkelen oppe.
Tror ikke jeg hadde giddi å spart 300 kr på å kjøpe på Biltema om jeg hadde kjøpt denne selv.
Kommer til å bytte ut en gang.
Det er ikke som One call rekalmen, "like bra, bare billigere".....

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Depotstøtte - Styrekrone

Legg inn av LordShaft »

Jeg får ta meg en runde å kikke litt.... Se og "føle" på kvaliteten :lol
Takk for tilbakemeldinger

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Depotstøtte - Styrekrone

Legg inn av TheHaughom »

Støtten fungerer utmerket på min sykkel, men så veier Duken kun 140kg tørr. Hvordan det vil funke på en større sykkel vet jeg ikke.

Forøvrig koster den ca. halv pris i forhold til å importere, og neste jeg fant i Norge kostet rundtom 1200. KTM sin kostet nesten 1300 kroner.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Depotstøtte - Styrekrone

Legg inn av MH434 »

Monsterbike har depotstøtte til 895,- ;-)
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Depotstøtte - Styrekrone

Legg inn av Tomgsx-r »

Kjøpte bakre depotstøtte på bt idag, funket bra det. Slik type som løfter under svingarmen på begge sider. Kostet 249,- ... Oppdaget att jeg hadde bobbins på sykkelen :P :p

Svar