Vedlikehold av sykkel.....

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Vedlikehold av sykkel.....

Legg inn av Duville »

RuneMC skrev:Oppkjøring over to dager vil ikke koste det samme, det er tross alt en timebetaling til en kjøreskolelærer og en leiesykkel fra kjøreskolen inne i bildet - vil fort koste 2000-3000 ekstra ved å spre det over to dager.

Høres "høl i huet" ut for meg men...


On topic: Dekktrykk, oljenivå, sjekke lys (bremselys og blinklys virke), smøre kjedet og teste bremsene før man setter avgårde er vel det viktigste.
Ellers er vel det meste nevnt allerede. Bensinlekkasje kjenner du på lukt og andre lekkasjer vil du som regel se, spesielt hvis den er parkert et fast sted.

Er jo om å gjøre å hente ut mest mulig av dette så 2 dager undrer meg ikke i det hele tatt.

Fuktigheten trekker til de delene som er kaldest når temperaturen er på vei opp. Det vil ikke hjelpe med annet enn tilførsel av varme for å tørke opp funktigheten og få opp temperaturen på de kalde overflatene og god lufting.

Når det gjelder sikkerhetssjekk og opplæring var det sikkert fornuftig av skolen å vente til i år med dette. Litt nærmere oppkjøring da....

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Vedlikehold av sykkel.....

Legg inn av Carpa »

Duville skrev:
RuneMC skrev:Oppkjøring over to dager vil ikke koste det samme, det er tross alt en timebetaling til en kjøreskolelærer og en leiesykkel fra kjøreskolen inne i bildet - vil fort koste 2000-3000 ekstra ved å spre det over to dager.

Høres "høl i huet" ut for meg men...


On topic: Dekktrykk, oljenivå, sjekke lys (bremselys og blinklys virke), smøre kjedet og teste bremsene før man setter avgårde er vel det viktigste.
Ellers er vel det meste nevnt allerede. Bensinlekkasje kjenner du på lukt og andre lekkasjer vil du som regel se, spesielt hvis den er parkert et fast sted.

Er jo om å gjøre å hente ut mest mulig av dette så 2 dager undrer meg ikke i det hele tatt.

Fuktigheten trekker til de delene som er kaldest når temperaturen er på vei opp. Det vil ikke hjelpe med annet enn tilførsel av varme for å tørke opp funktigheten og få opp temperaturen på de kalde overflatene og god lufting.

Når det gjelder sikkerhetssjekk og opplæring var det sikkert fornuftig av skolen å vente til i år med dette. Litt nærmere oppkjøring da....
Ja helt sikkert.

I morgen skal jeg ringe og bestille kjøretime, gleder meg til å kjøre igjen :bananas :bananas
Også er det vel snart på tide å få sykkelen hjem hit for nå tenker jeg at man så smått kan begynne å tenke på å øvelseskjøre også :prop:
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svar