Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Hvem er vi?

Legg inn av erlend_cbr »

Hallois,

Jeg er 26 år, kommer fra Nittedal og bor nå utenfor Lillestøm. Hadde som 17-åring (kom sent i gang) A1 lappen i lomma, og kjøpte en Honda Shadow 125. Far nektet meg en Aprilia RS125 som egentlig var drømmen dengang, men det var visstnok bare å glemme det. Litt hyklerisk, for far hadde i sin tid på 50-tallet en Tempo, og jeg kan banne på at den gikk bedre enn Shadow'en. Fikk iallefall solgt den med 5000 i profitt.

Ettter et par år i Forsvaret og nå i nyere tid en del sivile jobber, så gikk motorsykkel litt i glemmeboka - desverre. Bikkje, bolig, kjærring og alt det der sa en stopper for annet en bil. Samboerforholdet gikk etterhvert på trynet, men da neste frøken meldte sin ankomst, så viste det seg at både hun og de nye svigers var aktive motorsykklister. Interessen blusset plutselig opp igjen.

Etter noe research sent i 2011 fant jeg ut at Honda hadde relansert sin 600 F samme året, som de fleste vet takket forgjengeren for seg i 2004 med F4'ern. Sportslig utseende og oppførsel, grei sittestilling, hyggelig pris og en veldig bra forsikringsdeal førte til at jeg løp til banken og fikk kjøpt doningen. Hadde opprinnelig lyst på en sort utgave, men på Billingstad var det en hvit og rød en som var til salgs for 20k under nypris. Hadde hatt en kvinnelig eier som hadde kjørt hele 3000 km med den, så den var i essensen ny. Garanti var det også, gitt.

Så nå er jeg en hel sesong eldre, og jeg ser veldig fram til hvor herlig året kanskje kan bli. I fjor ble det bl.a. Mjøsa rundt, Randsfjorden rundt, en hel haug med turer til Tyrigrava og Hurdal.

Fremover så blir det å pimpe litt på sykkelen. Akrapovic carbon slip on og baksetedeksel ble montert rett før vinterlagring. I år skal gullfarget DID drivkjede og ny original rød hugger på bakhjulet installeres, samt skal jeg våge meg ut på å klistre på pinstripes på felgene. Kjekt.

Har meldt meg på kjøreutvikling på Vålerbanen i regi av Senior MC i juni, som jeg gleder meg veldig til. Planerer også å få med meg alle kompiser på 2 hjul rundt Mjøsa 1. mai, men vi kjører nok mot strømmen av folk, ellers går det hakket for sakte. Noen tur til Isle of Man får jeg nok ikke til i år, men håper på en pakketur i 2014.

Ser fram til å prates med dere alle her på forumet, og så hilses vi helt sikkert på veien.

//Erlend

Bilde
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvem er vi?

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Vellkommen hit Erlend :thumleft , og GRRRatttlere med flott Plastic-Mottor-sykkel :yeyeye
Du får hive deg med på arrangementene som organiseres her inne, det er trivelig å være på tur med MCsiden-Gjengen :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

Yes! Ønsker deg velkommen hit til MCsiden.no jeg også, erlend_cbr :vs

Om du skulle bli tatt igjen ( :jada: :knegg ...) av en hvit italiener i form av en Moto Guzzi Stelvio fra nabokommunen Lunner når du ferdes på rv.4 eller rv. 22 mot Fetsund (hvor kjerringa har familie...) , får du bare slenge deg på og stoppe når Stelvio'en en sjelden gang trenger bensinfylling på den 32 liters store tanken...
Nåvel...
Kan hende føreren finner det for godt å stoppe for en burger og en kaffe før Stelvio har behov mer suppe... :P :p

d.strand her på forumet er for øvrig fra Lillestrøm, på omtrent samme alder seg deg selv og hadde en maken sykkel til din, mener jeg å huske. En mulig kjørekompis? men vet ikke om han bor i Åråsen-bygda lenger... ;-).
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Hvem er vi?

Legg inn av erlend_cbr »

Takker for varm velkomst og nyttig info :) Jeg skal hode øya oppe etter Moto Guzzi'en, kjører mye Rv4 og Rv22. Kan forøvrig anbefale Rv22 mellom Fetsund og Rakkestad på det aller varmeste, makan til svinger skal man lete lenge etter, spesiellt her på litt trauste Østlandet.
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av LordShaft »

Jaggu på tide det kommer mer medlemmer i det yngre segmentet :thumleft

Sikker hjertelig velkommen til enda en plastrakett fører :vs

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Hvem er vi?

Legg inn av TheHaughom »

Ja, LordShaft, det er godt at oss under 30 også får vår egen brukergruppe her på forumet. :thumleft

Velkommen til Erlend, Aleksanderog Alas! :vs
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Hvem er vi?

Legg inn av EasyRider »

TheHaughom skrev:Ja, LordShaft, det er godt at oss under 30 også får vår egen brukergruppe her på forumet. :thumleft
hehe, er det så ille å henge med oss gammlingene altså? :knegg
TheHaughom skrev:Velkommen til Erlend, Aleksanderog Alas! :vs
Ja, velkommen skal dere være :-) :vs
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hvem er vi?

Legg inn av ojda »

TheHaughom skrev:Ja, LordShaft, det er godt at oss under 30 også får vår egen brukergruppe her på forumet. :thumleft

Velkommen til Erlend, Aleksanderog Alas! :vs
Jeg ser at det stadigvekk refereres til snittalderen på forumet
som et problem :-k Det er jo vi over 40 som har et problem,
vi må jo prøve å oppdra alle disse guttevalpene :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Hvem er vi?

Legg inn av TheHaughom »

EasyRider skrev:
TheHaughom skrev:Ja, LordShaft, det er godt at oss under 30 også får vår egen brukergruppe her på forumet. :thumleft
hehe, er det så ille å henge med oss gammlingene altså? :knegg
TheHaughom skrev:Velkommen til Erlend, Aleksanderog Alas! :vs
Ja, velkommen skal dere være :-) :vs
Ille? Nææh, men vi må gjøre noe med denne overrepresentasjonen av "gamlinger". Og vi kan vel ikke begynne å stenge ute tilfeldige brukere over en viss alder, kan vi vel? :P :p
Neida, alltid stas med nye brukere, men ekstra stas om det er folk på egen alder, vil jeg si. :thumleft
ojda skrev:
TheHaughom skrev:Ja, LordShaft, det er godt at oss under 30 også får vår egen brukergruppe her på forumet. :thumleft

Velkommen til Erlend, Aleksanderog Alas! :vs
Jeg ser at det stadigvekk refereres til snittalderen på forumet
som et problem :-k Det er jo vi over 40 som har et problem,
vi må jo prøve å oppdra alle disse guttevalpene :lol
Dere vet godt at dere elsker å komme med påpekninger om hvilken vinkel på sylinderne som er best, hvilken farge som er raskest osv. overfor oss "guttevalper" :knegg
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hvem er vi?

Legg inn av ojda »

@TheHaughom: Selvfølgelig :thumleft
Det er viktig at noen i samfunnet fortsatt har nytte av en :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Carpa »

Velkommen til alle dere nye medlemmer, uansett alder :thumleft

Jeg synes det er helt toppers at forumet kan blandes både i forhold til kjønn og alder, vi har alle noe å tilføye her :D

Og det med alder, vel alt er relativt ;-)
Husker jeg skulle være litt diplomatisk med mamma'n min da jeg var liten og brukte derfor definisjonen middelaldrendre, hmm det falt ikke i god jord for hun var jo tross alt bare i begynnelsen av 30 årene :knegg
I dag synes jeg jo de i 30 årene er forholdsvis unge og akkurat blitt tørre bak øra, og middelaldrende, vel, det er vel sånne som meg det da :-k .... så, alt er som sagt relativt :D
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvem er vi?

Legg inn av ArcticTiger »

Carpa skrev:Velkommen til alle dere nye medlemmer, uansett alder :thumleft

Jeg synes det er helt toppers at forumet kan blandes både i forhold til kjønn og alder, vi har alle noe å tilføye her :D

Og det med alder, vel alt er relativt ;-)
Husker jeg skulle være litt diplomatisk med mamma'n min da jeg var liten og brukte derfor definisjonen middelaldrendre, hmm det falt ikke i god jord for hun var jo tross alt bare i begynnelsen av 30 årene :knegg
I dag synes jeg jo de i 30 årene er forholdsvis unge og akkurat blitt tørre bak øra, og middelaldrende, vel, det er vel sånne som meg det da :-k .... så, alt er som sagt relativt :D
Når du er blitt Bestemor, DA er du blitt Gammal da :knegg :lol :lol

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Carpa »

Det er derfor jeg heller er Mormor :sk?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvem er vi?

Legg inn av jhn »

Carpa skrev:Det er derfor jeg heller er Mormor :sk?
Det jeg først og fremst forbinder med "mormor", er jo hun gamla med de 8 ungene ... vil du virkelig forveksles med henne? Jeg husker henne som utgammel.

Når vi er inne på "gammel" ... vi har vel alle hørt uttrykket "hundgammel" ... f.eks ei hundgammel katt, men det er sjelden man hører om en kattgammel hund :mk

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvem er vi?

Legg inn av ArcticTiger »

jhn skrev:
Carpa skrev:Det er derfor jeg heller er Mormor :sk?
Det jeg først og fremst forbinder med "mormor", er jo hun gamla med de 8 ungene ... vil du virkelig forveksles med henne? Jeg husker henne som utgammel.

Når vi er inne på "gammel" ... vi har vel alle hørt uttrykket "hundgammel" ... f.eks ei hundgammel katt, men det er sjelden man hører om en kattgammel hund :mk
Du skriver det feil Jhn, det har ingenting med Hund å gjøre =; Det skrives Hungammel, Hun som i......hunkjønn.... :-#

Svar