ehem ,,,,,,Kjellrf skrev:OMAAS skrev:Siden du ble advart mot Guzzi så er 3 stk. California på finn.no.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40204667
Min gamle :)
Guzzi er vel de eneste "Cruiserne" som har seriøse kjøreegenskaper, når svingene kommer.
Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/custom
Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust
"Do the right thing"
-
- Innlegg: 28
- Registrert: 07 mar 2013, 19:30
- Motorsykkelen din: Honda Shadow ACE 1100 1996
- Sted: Ålesund
Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust
Nei, det har ikke blitt noen enda. Har ikke hatt en frihelg for å kunne reise og prøve noen enda. :-( Syke unger og bursdagsselskap... Skal til Østlandet rundt 11. april, så da har jeg tenkt å se på noen rundt Gardermoen.
Men titter ivrig på Finn, og leser meg opp på hvilket utstyr jeg bør kjøpe. :-) Har sett litt på Kawazaki Vulcan 1500 også, men det er vel kanskje ikke den beste nybegynnersykkelen. Har også tenkt litt på om jeg bør gå for en mindre sykkel siden jeg for det meste kommer til å kjøre rundt heimen. Så alt i alt tenker jeg mye og gjør lite.
Men titter ivrig på Finn, og leser meg opp på hvilket utstyr jeg bør kjøpe. :-) Har sett litt på Kawazaki Vulcan 1500 også, men det er vel kanskje ikke den beste nybegynnersykkelen. Har også tenkt litt på om jeg bør gå for en mindre sykkel siden jeg for det meste kommer til å kjøre rundt heimen. Så alt i alt tenker jeg mye og gjør lite.
-
- Innlegg: 28
- Registrert: 07 mar 2013, 19:30
- Motorsykkelen din: Honda Shadow ACE 1100 1996
- Sted: Ålesund
Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust
Har sett litt på denne:
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=40239791" onclick="window.open(this.href);return false;
Det står 57000 km, men speedometret er vel i miles, dvs 91000 km?
Ellers skal jeg se på denne i helga:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40016504" onclick="window.open(this.href);return false;
70 000 km, men ganske billig.
Den tredje utfordreren er denne:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40235440" onclick="window.open(this.href);return false;
Noen tips, vurderinger osv?
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=40239791" onclick="window.open(this.href);return false;
Det står 57000 km, men speedometret er vel i miles, dvs 91000 km?
Ellers skal jeg se på denne i helga:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40016504" onclick="window.open(this.href);return false;
70 000 km, men ganske billig.
Den tredje utfordreren er denne:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40235440" onclick="window.open(this.href);return false;
Noen tips, vurderinger osv?
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust
Nei , Hansi, du har jo bestemmt deg for at du skal ha deg en cruiser, så da er det jo ikke så mye mer å si.....
Annet enn at du må bare vurdere parametrene: Årsmodell, Kmstand, Tilstand og Pris opp mot hverandre og la fornuften råde.
Eller, at du finner Den Mottor-Sykkern som gir deg den ubendige " Åååhhhh-Den-Mååååå-Jeg-Haaa " - følelsen, da veit du at du er på riktig vei, og det er bare å Smekke tell
Annet enn at du må bare vurdere parametrene: Årsmodell, Kmstand, Tilstand og Pris opp mot hverandre og la fornuften råde.
Eller, at du finner Den Mottor-Sykkern som gir deg den ubendige " Åååhhhh-Den-Mååååå-Jeg-Haaa " - følelsen, da veit du at du er på riktig vei, og det er bare å Smekke tell
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust
Skal du først kjøpe noe sånt, er det bare å ta den helt ut....
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=39207056" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=39207056" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 28
- Registrert: 07 mar 2013, 19:30
- Motorsykkelen din: Honda Shadow ACE 1100 1996
- Sted: Ålesund
Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust
Vel, etter å ha lest litt rundt på forumet, så har jeg funnet ut følgende:
Guzzi er bare møkk, hvis du ikke kjører Guzzi, da. Da er Guzzi best. Harley er bare skruing, utenom for de som kjører Harley. BMW er det bare tull å kjøpe, utenom hvis du har en BMW. Da er det en ganske bra sykkel. Japansk er best, hvis du ikke kjører noe annet da. Det er bedre med touring enn cruiser eller R, men det kan også være motsatt.
Har vel forstått at valg av sykkel er ganske mye følelser. Skal jeg vente til jeg finner drømmesykkelen, er jeg redd må vente lenge. Så jeg tenker å kjøpe en cruiser, så får jeg heller bite i det sure eplet og bytte om jeg finner ut at jeg liker touring eller annet bedre.
Guzzi er bare møkk, hvis du ikke kjører Guzzi, da. Da er Guzzi best. Harley er bare skruing, utenom for de som kjører Harley. BMW er det bare tull å kjøpe, utenom hvis du har en BMW. Da er det en ganske bra sykkel. Japansk er best, hvis du ikke kjører noe annet da. Det er bedre med touring enn cruiser eller R, men det kan også være motsatt.
Har vel forstått at valg av sykkel er ganske mye følelser. Skal jeg vente til jeg finner drømmesykkelen, er jeg redd må vente lenge. Så jeg tenker å kjøpe en cruiser, så får jeg heller bite i det sure eplet og bytte om jeg finner ut at jeg liker touring eller annet bedre.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust
Sykkel er 98% følelser. Hadde enkelte sykler vært så dårlige som enkelte hevder, synes jeg det er rart at de "dårlige" merkene overlever. Ikke bare overlever, men kommer med nye modeller år etter år. Følg magefølelsen din :-)
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust
@Hansi; Guzzi sliter med litt dårlig rykte fra -70 og 80tallet, da det var "noe" kvalitetsproblemer med bla det elektriske. Teknisk virker iaffal de nyere "store" motorene å være solide. Mange har gått veldig langt. Men, ja, du bør vel kanskje være litt entusiastisk for å trives med en Guzzi . De har sine spesialiteter, som gir og bremsesystemet på Californiaen.
Det fungerer utmerket, er bare "litt annerledes", og man venner seg til det meste. De har uten tvil mange kvaliteter. En Calfornia fra -99 og nyere har mange kvalitets komponenter som du ikke venter å finne på en cruiser.
Jeg nevner: Fullt justerbar Marzochi gaffel, dobble 320mm 4-stempla Brembo bremser (mange cruisere har bare ei skive forran, lite på en tung sykkel syns jeg), Justerbar White Power bakdempere og noen lekkre slangeløse eikefelger. Det er god finish, og de er enkle å ta service på. Kjøreegenskapene er gode, også på svingete veier.
Det fungerer utmerket, er bare "litt annerledes", og man venner seg til det meste. De har uten tvil mange kvaliteter. En Calfornia fra -99 og nyere har mange kvalitets komponenter som du ikke venter å finne på en cruiser.
Jeg nevner: Fullt justerbar Marzochi gaffel, dobble 320mm 4-stempla Brembo bremser (mange cruisere har bare ei skive forran, lite på en tung sykkel syns jeg), Justerbar White Power bakdempere og noen lekkre slangeløse eikefelger. Det er god finish, og de er enkle å ta service på. Kjøreegenskapene er gode, også på svingete veier.
Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust
Hansi skrev:Har sett litt på denne:
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=40239791" onclick="window.open(this.href);return false;
Det står 57000 km, men speedometret er vel i miles, dvs 91000 km?
Ellers skal jeg se på denne i helga:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40016504" onclick="window.open(this.href);return false;
70 000 km, men ganske billig.
Den tredje utfordreren er denne:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40235440" onclick="window.open(this.href);return false;
Noen tips, vurderinger osv?
Den siste Shadow'n der var den lekreste ....og det er noe kult med Shadow bl.a at de kopierte Harkey lyd Honda er god kvalitet, om du ikke er spesielt uheldig , så er alle 3 gode valg. Nesten alle sykler fra nitti tallet og framover er bra velg den DU liker , slå til og skaff deg dine egne erfaringer dette går bra og du lærer mye på et par- tre år
"Do the right thing"
-
- Innlegg: 28
- Registrert: 07 mar 2013, 19:30
- Motorsykkelen din: Honda Shadow ACE 1100 1996
- Sted: Ålesund
Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust
Vel, en liten oppdatering. Har prøvd Dragstar og Shadow nå, og er vel ikke helt overbevist. Dragstar'en virket bred, og hadde mye putting og jalling i pottene. Shadow'en fikk jeg en ubehagelig stilling på, og hadde det samme bråket i pottene. Det kan nok skyldes at det er satt på effektpotter, og at sjåføren ikke akkurat er den mest erfarne. Har funnet ut at den Shadow'en jeg prøvde var en C2, som har en litt mer opp-ned sittestilling enn C. Skal se på en C2 neste uke, samt en Dragstar til. Har også tenkt å se på en Goldwing og mulig en Pan-European, men er litt usikker om det er sykler for mye småkjøring. Skal også prøve en TDM, mer for å være sikker at den typen ikke er det jeg foretrekker.
Men spørsmål: Hvor mye arbeid er det egentlig å skifte potter? Er det noe enhver med skrutrekker og Haynes håndbok kan klare, eller bør en person som ikke vet forskjell på forgasser og clutch heller overlate det til et verksted.
Men spørsmål: Hvor mye arbeid er det egentlig å skifte potter? Er det noe enhver med skrutrekker og Haynes håndbok kan klare, eller bør en person som ikke vet forskjell på forgasser og clutch heller overlate det til et verksted.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust
Å skifte potter er vanligvis ikke allverden til heksekunst. Men vær obs på at originale eksos-anlegg deler kan være frøkteli dyre, sjekk det før du bestemmer deg for hvilken sykkel du vil ha.
Skal bli artig å høre din om din erfaring når du har prøvd TDM
Skal bli artig å høre din om din erfaring når du har prøvd TDM
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust
Jeg hadde en Shadow VT 1100 C 95 mod, og synes den var bedre sittestilling enn C2 ... mere avslappende liksom, med fotpinner og pedaler lengere frem.Hansi skrev:Vel, en liten oppdatering. Har prøvd Dragstar og Shadow nå, og er vel ikke helt overbevist. Dragstar'en virket bred, og hadde mye putting og jalling i pottene. Shadow'en fikk jeg en ubehagelig stilling på, og hadde det samme bråket i pottene. Det kan nok skyldes at det er satt på effektpotter, og at sjåføren ikke akkurat er den mest erfarne. Har funnet ut at den Shadow'en jeg prøvde var en C2, som har en litt mer opp-ned sittestilling enn C. Skal se på en C2 neste uke, samt en Dragstar til. Har også tenkt å se på en Goldwing og mulig en Pan-European, men er litt usikker om det er sykler for mye småkjøring. Skal også prøve en TDM, mer for å være sikker at den typen ikke er det jeg foretrekker.
Men spørsmål: Hvor mye arbeid er det egentlig å skifte potter? Er det noe enhver med skrutrekker og Haynes håndbok kan klare, eller bør en person som ikke vet forskjell på forgasser og clutch heller overlate det til et verksted.
Den var helt utmerket til småkjøring i byen.
Det er jo en del som synes C2 ser penere ut enn C, men jeg mener C er helt klart mere behagelig, men du bør byttte det derre bukkehorn-styret til et rettere og breiere ... ser bedre ut og bedre å kjøre
Jeg er 183 cm
Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust
Jeg hadde valgt TDM'en. Lett, rett kjørestilling og passe sterk da...vel jeg liker nu ennå mer da, men "thats just me".Hansi skrev:Vel, en liten oppdatering. Har prøvd Dragstar og Shadow nå, og er vel ikke helt overbevist. Dragstar'en virket bred, og hadde mye putting og jalling i pottene. Shadow'en fikk jeg en ubehagelig stilling på, og hadde det samme bråket i pottene. Det kan nok skyldes at det er satt på effektpotter, og at sjåføren ikke akkurat er den mest erfarne. Har funnet ut at den Shadow'en jeg prøvde var en C2, som har en litt mer opp-ned sittestilling enn C. Skal se på en C2 neste uke, samt en Dragstar til. Har også tenkt å se på en Goldwing og mulig en Pan-European, men er litt usikker om det er sykler for mye småkjøring. Skal også prøve en TDM, mer for å være sikker at den typen ikke er det jeg foretrekker.
Men spørsmål: Hvor mye arbeid er det egentlig å skifte potter? Er det noe enhver med skrutrekker og Haynes håndbok kan klare, eller bør en person som ikke vet forskjell på forgasser og clutch heller overlate det til et verksted.
Pottene..har bytta mange potter men ikke på slike bikes, men antar det er ei klemme foran, og en opphengsbolt bak. Sitter det etter å ha løsnet det, må du bare vri og vende litt på det, så løsner det..pass på så du ikke faller bakover og slår hue
-
- Innlegg: 28
- Registrert: 07 mar 2013, 19:30
- Motorsykkelen din: Honda Shadow ACE 1100 1996
- Sted: Ålesund
Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust
Synes vel egentlig C ser kulest ut, men følte at jeg satt og "strakk" meg for å rekke styre og pedal. Og etter bare 10 minutter begynte ryggen å murre. Slik sett likte jeg Virago bedre, men der følte jeg at bena ble litt krampaktige på turer over en time. Mulig at benstillingen på C ville virket bedre med litt mer erfaring.
Dragstar følte jeg at jeg satt og skrevet veldig, men dette er vel kanskje enklere å venne seg til. Har prøvd en Custom, men ser at Classic har en litt rettere benstilling. De syklene jeg ser på, har med originale potter, btw.
Har brukt http://cycle-ergo.com/" onclick="window.open(this.href);return false; endel får å se på sittestillinger. Er det noen som har erfaring med hvor nøyaktig det er?
Dragstar følte jeg at jeg satt og skrevet veldig, men dette er vel kanskje enklere å venne seg til. Har prøvd en Custom, men ser at Classic har en litt rettere benstilling. De syklene jeg ser på, har med originale potter, btw.
Har brukt http://cycle-ergo.com/" onclick="window.open(this.href);return false; endel får å se på sittestillinger. Er det noen som har erfaring med hvor nøyaktig det er?
Sist redigert av Hansi den 23 apr 2013, 16:50, redigert 1 gang totalt.
Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust
serriøst... skal du kjøpe cruiser så kjøper du Harley. Hva kan være så vanskelig med det??? :)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules