Tankveske med magnet og svart sykkel..

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
GSF
Innlegg: 161
Registrert: 30 apr 2010, 20:38
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000sx 2017
Sted: Lier

Re: Tankveske med magnet og svart sykkel..

Legg inn av GSF »

JohnnyTh skrev:
GSF skrev:Har selv svart sykkel og Givi tankveske med magnet. Har kjørt med i tre år og det har ikke blitt en eneste ripe. Dette til tross for at jeg tar den av og på hele tiden. Det er jo skinn mellom magneten og tanken, så hvis du holder veska unna metallspon og vasker vekk eventuelt annen dritt er det ingen fare.
Du må og holde den unna bakken. Jeg fikk noen bittesmå magnetiske steiner på dn ene magneter og det resulterte i endel riper
Ja. Ikke lurt å legge den på bakken med mindre man har "klappet" magnetfoldene sammen. De skal kunne lukkes under med borrelås. Da er den siden som ikke ligger inntil tanken beskyttet.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Tankveske med magnet og svart sykkel..

Legg inn av JohnnyTh »

mulig det var meteoritter eller lurium, eller kanskje spektralsteinstøv.. eller bare grus med høyt jerninnhold men irriterende var det uansett. etter det ble det aldri ny magnetveske på meg
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Tankveske med magnet og svart sykkel..

Legg inn av ole m. »

simpson skrev:Bagster kan samle vann/drit under trekket som vil slite på lakken.
Har du opplevd dette selv, eller er det noe du ser som en teoretisk mulighet?

Jeg har kjørt ca. 70.000 km med Bagster på to forskjellige sykler, og lakken har vært som ny under Bagsteren på begge. Ulempen med Bagster er at man ikke får sett den fine lakken...

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Tankveske med magnet og svart sykkel..

Legg inn av JohnnyTh »

ole m. skrev:
simpson skrev:Bagster kan samle vann/drit under trekket som vil slite på lakken.
Har du opplevd dette selv, eller er det noe du ser som en teoretisk mulighet?

Jeg har kjørt ca. 70.000 km med Bagster på to forskjellige sykler, og lakken har vært som ny under Bagsteren på begge. Ulempen med Bagster er at man ikke får sett den fine lakken...
Vann sliter vel ikke så mye på lakk?
Tanken min var og som ny under bagstertrekket
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Tankveske med magnet og svart sykkel..

Legg inn av MrPitlane »

ole m. skrev:
simpson skrev:Bagster kan samle vann/drit under trekket som vil slite på lakken.
Har du opplevd dette selv, eller er det noe du ser som en teoretisk mulighet?

Jeg har kjørt ca. 70.000 km med Bagster på to forskjellige sykler, og lakken har vært som ny under Bagsteren på begge. Ulempen med Bagster er at man ikke får sett den fine lakken...
Bagster er helt konge. Ha trekket montert når du er i touringmodus, ha en problemfri tur. :thumleft Vel hjemme, ta av bagstertrekket, vask og poler sykkel, last ned bilder fra turen, sett deg i sola og nyt en blank fin sykkel. :prop:

Kjørt med Bagster i mange år, og er kjempefornøyd og kommer ikke til å gå tilbake til steinaldermagneter eller mange løse skistropper. Eneste negative er at noen tanker, spesielt de med dype innhogg for knærne, kan være litt tuklete å monte på. :-)å

Svar