Jenter! :)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Benny
Innlegg: 125
Registrert: 29 apr 2010, 19:24
Motorsykkelen din: HD Sportster 883 2004
Sted: Rælingen

Re: Jenter! :)

Legg inn av Benny »

Carpa skrev:
toffinteppen skrev:Mannen min har sjekka. Tror kanskje at vi ikke overskrider noe vektgrense. Og på kjøreskolen må jeg vel ha en bakpå? Like greit å øve på det også?
Ikke nødvendigvis. Det jeg har hørt er at det skal være litt av begge deler under oppkjøringa, og de trekker om dette og selvfølgelig er det lurt å trene på det. Jeg har kjørt alene fordi vi overskred nyttelasten men nå fremover skal jeg øvelseskjøre med ei venninne og hun må sitte bakpå.

En ting som er nytt og som de begynte å innføre i fjor er at oppkjøringa nå blir delt opp i to dager. Første dagen i kjøregården og når du består den så er dag to i trafikken.

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Jeg er glad det ikke var sånn da jeg kjørte opp. Jeg var en katastrofe i kjøregården men gjorde det bra i trafikken....Var egentlig helt sikker på at sensor ikke ville ta meg med ut engang :redface

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Jenter! :)

Legg inn av Carpa »

Benny skrev:
Carpa skrev:
toffinteppen skrev:Mannen min har sjekka. Tror kanskje at vi ikke overskrider noe vektgrense. Og på kjøreskolen må jeg vel ha en bakpå? Like greit å øve på det også?
Ikke nødvendigvis. Det jeg har hørt er at det skal være litt av begge deler under oppkjøringa, og de trekker om dette og selvfølgelig er det lurt å trene på det. Jeg har kjørt alene fordi vi overskred nyttelasten men nå fremover skal jeg øvelseskjøre med ei venninne og hun må sitte bakpå.

En ting som er nytt og som de begynte å innføre i fjor er at oppkjøringa nå blir delt opp i to dager. Første dagen i kjøregården og når du består den så er dag to i trafikken.

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Jeg er glad det ikke var sånn da jeg kjørte opp. Jeg var en katastrofe i kjøregården men gjorde det bra i trafikken....Var egentlig helt sikker på at sensor ikke ville ta meg med ut engang :redface
Liker ikke denne endringen jeg heller. Vil ha alt unnagjort på en dag :-)å
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: Jenter! :)

Legg inn av Ter »

Kawasaki skrev:Hvis det står en Virago i kjøregården,så ville jeg snudd og gått hjem igjen :knegg Er vel ikke trillbåre hun skal ta sertifikat på?
Kjørte opp på en Virago og det gikk bare fint, men er litt kjekt med litt motor på sykkelen da :-)
Endte opp med virago til 1. sykkel også og er fornøyd med sykkelen, men synes det har litt lite motor.

Siden jeg ikke er så høy 165, så var dette helt grei høyde på sykkel.
Hadde også et stort mannfolk bakpå og det gikk bare fint. Man venner seg til det meste og når sykkelen er i fart merkes ikke vekta.
Hvis du har mulighet så øv på kjeglekjøring (blikk og sluring på kløth), bremseøvinger (fart og nødbrems) og landeveiskjøring (valg av spor og traffikkbilde).

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: Jenter! :)

Legg inn av Ter »

Har sittet de siste dagene og lett etter vest på nett og nye kjøresko. Dermed kom jeg på at denne ( [url]http://www.convertworld.com/no/skostorrelser/[/url]) siden er grei å ha for flere som sufer rundt på ulike nettsteder. Det er nemlig kjipt å bestille varer og så har man fått feil størrelser.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Jenter! :)

Legg inn av Carpa »

Artig jente som blogger litt om mc livet :-)

Mc gjenger - Se opp for skumle menn med vest

http://sieri.blogg.no/1364573229_mc_gjenger.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Nanne
Innlegg: 34
Registrert: 22 aug 2012, 19:00
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2009
Sted: Øvre Telemark

Re: Jenter! :)

Legg inn av Nanne »

Årets første mc-tur i dag :-) :-) :-) :-) :-)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Jenter! :)

Legg inn av Carpa »

Nanne skrev:Årets første mc-tur i dag :-) :-) :-) :-) :-)
Det var herlig tenker jeg :-)

Hadde min første utendørs kjøretime på mc i går, i strålende sol :prf
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Jenter! :)

Legg inn av Carpa »

Ter skrev:
Carpa skrev:Viste ikke at Schuberth laget egne hjelmer for oss Ladies :yeyeye

sendt dem mail og spurt om de tar med seg denne hjelmen til messa :knegg

Pris på hjelm hos mc hof er 4599,- og intercomen koster 2599,-

Bilde
OI..skulle jo egentlig ikke se på hjelm på messa men, dette frister..
Vet du hvilken stand som tar den med?

Nå har jeg brukt hjelmen min litt og tenkte jeg skulle fortelle hva jeg synes.

Den er utrolig godt lydisolert, har bred synsvinkel og det er veldig praktisk at det er en åpningshjelm :thumleft
Låsemekanismen er også veldig grei og hendig.

De første gangene jeg brukte den fikk jeg litt vondt i hodet etter å ha hatt den på en liten stund, det trykket litt ekstra på et par punkter på hver side av skallen min, men nå som jeg har brukt den noen ganger merker jeg ingenting lenger. Den er myk og behagelig å ha på seg. :prf

Har igrunn ingenting negativt å si om den men jeg merker at det kan bli ganske varmt inni den så jeg er spent på hvordan det vil arte seg når det blir skikkelig sommer og sol.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: Jenter! :)

Legg inn av bjornen »

du er vel klar over at det er luftsluser både på toppen (kjøler veldig bra) og på framsiden/ under visiret??

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Jenter! :)

Legg inn av Carpa »

bjornen skrev:du er vel klar over at det er luftsluser både på toppen (kjøler veldig bra) og på framsiden/ under visiret??
Har ikke forsket så mye på luftingen enda men takk for tipset :-)

Carpas Crap a talk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: Jenter! :)

Legg inn av Ter »

De første turene er over. Ren lykke på to hjul. Hjelper ekstra godt på vårfølelsene.
Har fått ny skjerm fra utlandet, den står foreløpig i garasjen, så det er litt uvant å kjøre uten skjerm, men gud, hvor gøy. Med litt fart må jeg faktisk holde meg fast i styret for man føler det nesten slik som man var i en supermannfilm. 
Synes sykkelen er penere uten, men kommer nok til å bli praktisk igjen ganske snart. Det er fremdeles ganske kaldt her nord.
Har fått prøvd den nye buksen i dongeri og er kjempefornøyd med dem. Utrolig behagelig og så kan man gå rett på jobb med den uten å måtte skifte til andre klær når man kommer fram.

Cupcake
Innlegg: 3
Registrert: 01 mai 2013, 09:06
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F

Re: Jenter! :)

Legg inn av Cupcake »

Nå som denne tråden har roet seg litt i forhold til pubertal distraksjon drister jeg meg til å skrive noen ord... :roll

Jeg kvinne, midt i 30-årene og har aldri egentlig hatt interesse for motorsykler. Det på tross av at min far har omgitt seg med dyre sykler og stor valgfrihet ("hvilken sykkel skal jeg ta i dag"). Jeg har jo sittet en del bakpå som yngre og har også sittet i sidevogn på noen litt lengre turer, men har nok av og til vært litt engstelig og for det meste kjedet meg veldig.

Når min ektemann har drømt om MC-lappen har jeg tenkt "å nei", men har alltid sagt at den må han bare ta om han ønsker det. Jeg har sett for meg at han er entusiastisk og vil ut og kjøre og at jeg forsøker å holde tilbake fordi jeg syns det er så kjedelig å sitte bakpå. Jeg har egentlig aldri vurdert motorsykkel å være noe for meg, en passiv innstilling som jeg ikke har tenkt videre over egentlig.

Her i vinter fikk jeg være med på en liten, rolig motorsykkeltur i utlandet. Det var nye lukter, fremmed og nydelig landskap, lufta var annerledes og jeg fikk en "jomfruelig" kjøreopplevelse på tross av at jeg satt bakpå. Det gikk i hyggelig tempo og jeg bare nøt livet og inntrykkene.

Så når mannen nå endelig har satt i gang med MC-lappen har jeg faktisk kastet meg på - og jeg ELSKER det! Litt småengstelig noen ganger, men så ser jeg at ting går utrolig mye bedre enn jeg trodde, samt at jeg vet at det handler om å trene, trene, trene for å tilegne seg nye ferdigheter.

Nå har jeg kun hatt noen få dobbelttimer, men jeg er i gang og jeg gleder meg så utrolig til å få lappen! Det er utrolig morsomt! Jeg har en sånn "wiiii"-følelse inni meg flere ganger i løpet av en kjøretime. Og så jeg som aldri har vurdert dette å være noe for meg!

Ellers må jeg nok si at jeg har et inntrykk av at de fleste MC-damer er vesentlig tøffere enn meg. De damene jeg kjører med på kurset er mye "tøffere i trynet", og de har kanskje grunn til det også for de har sittet bakpå kjærestenes sykkel i årevis. Motorsykkel er helt nytt for både mannen min og meg, samt at jeg nok ikke er så tøff i utgangspunktet. Samtidig er jeg mye tryggere på meg selv med årene og føler at det er helt greit.

Så nå som min motorsykkelinteresse er vekket og jeg så en jentetråd (som jeg holdt på å falle av en stund der) så tok jeg skrittet og opprettet en profil her!

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Jenter! :)

Legg inn av evike »

Hei på deg Cupcake!

Velkommen blant oss jenter her på MC-siden!
Nei, det er stor forskjell på oss jenter. Jeg har brukt 6 år på å bli den sjåføren jeg er i dag etter nærmest såvidt å ha bestått lappen, tror jeg. :[-(

Jeg kjører stort sett i mitt eget tempo og prøver å ikke la meg stresse (selv om det har skjedd tidligere, med et resultat som KUNNE blitt veldig dårlig, mye flaks den dagen). Det går fint an å tusle av gårde på ferie/tur, nesten uten å ha risikert førerkortet i det hele tatt samtidig som en ihvertfall føler seg nokså tøff. :prop:

Skriv gjerne i profilen hvor du holder til.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Jenter! :)

Legg inn av Bjønnavind »

Velkommen Cupcake! Denne tråden er ikke helt mannefri, så jeg tok meg friheten til å ønske deg velkommen her :-)

Det virker som at du har fått inn motorsykkel med morsmelk, så lappen har du nok innen kort tid! Har du tenkt noe på hva slags sykkel du ønsker deg? Og så må du tvinge mannen din inn hit også! ;-)

Tæppatå'k!

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Jenter! :)

Legg inn av Carpa »

Hei Cupcake :vs

Håper guttene tar hintet du hadde i første setning så de ikke skremmer deg bort igjen

Jeg holder også på med MC lappen i disse dager og føler meg ikke spesielt tøff altså :-)å
Du finner nok mange varianter av jenter i mc miljø som alle andre steder, men jeg har også inntrykk av at mange av de er over middels tøffe.

Lykke til med lappen :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svar