Om det er 'det glade vanvidd' er jeg ikke helt sikker på at det er.
Bedre veier er alltid bra, men en kombinasjon av raske veier som slike fire-feltere er og det å holde vedlike eldre veier som trekker til seg turister, bør være mulig.
Tenker da på vedlikehold av veidekke, men minst like viktig er det å få rydda unna tett tilvokst vegetasjon langs mange av disse veiene som hindrer sikten til god og ofte spektakulær utsikt. Og ikke minst for å gjøre mange fine svinger langt mer oversiktlig.
Dermed oppnår man flere gode positive ting på en gang - tror jeg:
Turisttrafikken, også fra utlandet, øker i og med at veistrekningene blir mer attraktive. Utenlandske turister legger aldri skjul på de reiser hit pga. av naturopplevelsene. Og en av disse er helt åpenbart utsikten fra veiene de kjører på.
Rydding av vegetasjon langs slike veier vil også gi bedre sikkerhet i og med at de blir mer oversiktlige slik at det oppstår færre trafikkfarlige situasjoner.
Er mange fine 'eventyr'veier i Norge, men om de forfaller blir de lite attraktive som turistmagneter. Dessverre...
Norges vakreste motorsykkelveier:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=4902#p4902" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene
her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
![Bilde](https://s25.postimg.cc/jhuaiplbj/Super_Adv_S_150.png)