Ny mobil...?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Ny mobil...?

Legg inn av TheHaughom »

LordShaft skrev:S4 så veldig Nice ut :-) men denne blir vel neppe lansert i Norge før sensommeren, de skal vel prøve å knekke litt av markedet til beste iPhone:-)

Jeg må si jeg har litt sansen for note 2 S3 blir vel mere det samme som iPhone bare android!?

Må leke meg litt på telebutikken i dag ;-)
S3 er jo en del større enn iPhone, om det var det du tenkte på...
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Ny mobil...?

Legg inn av EasyRider »

Du får jo Samsung S3 Mini da.

Bitte litt bredere og tykere en iphone 5, men litt mindre i høyden.

Nå har jeg ikke lest igjennom spec på den, men mener det er samme som storebror S3.

Note II har jo mange "kule" funksjoner, med den pennen. Men Du skal være litt over middels opptatt av mobilen for å bruke den aktivt.
Men den er morsom å leke med.
Motargumentet må bli størrelsen. De som har en sånn tlf har ofte handsfree med seg over alt. fordi den blir for stor og tung å prate i.

Fordelen med android kontra IOS må bli at på app markeded så slipper det igjennom litt mer useriøse apps osv som kan være hendig for de som liker det.
Men jeg liker ikke at apple skal ha så styring på alt.
Digg med android å bare koble tlf til pc og den kommer opp som et lagringsmedium. Bare å hive over det du vil.
Du trenger verken Itunes eller Icloud eller noe annet program.

Men appel skal ha for en ting. Og det er brukergrensesnittet. Selv bestemor kan bruke en Iphone.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ny mobil...?

Legg inn av LordShaft »

Til normalt bruk blir nok ikke S-pen brukt mye. Men den er utrolig hendig å ha når du skal surfe på nettet og samtidig chatte med folk på face og gløtte innom diverse forum :thumleft

Jeg var innom elkjøp i dag. Fikk lekt meg litt med S3 og Note2. Det er jo akkurat samme telefonen, bortsett fra størrelsen og pennen ( så å si) men minuset med S3 er helt klart batterikapasiteten. Her er Note 2 et langt sprang foran.
Jeg kan ikke si jeg reagerte på at det var plastikkfølelse. Syns materialet virket helt ålreit å holde i jeg. Kan hende dette blir en dårligere følelse når enheten blir mere slitt :-k

Jeg har rimelig store hender, så størrelsen på note2 virket verken skremmende eller tungvindt. Fordelen er at du får litt kombinert telefon og pad.
Må nok gå litt mere i grubleboksen.

Fant en fin liten film på nettet. Her var mye god tips å plukke med seg for de som har samsung :-)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=dqSaoh9 ... ata_player[/video]

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Ny mobil...?

Legg inn av EasyRider »

LordShaft skrev:Fikk lekt meg litt med S3 og Note2. Det er jo akkurat samme telefonen, bortsett fra størrelsen og pennen ( så å si) ]
Raskere cpu og mer minne i Noten. som passer litt bedre til sykkelen din :erte Du som har så mye power!! :thumleft :knegg
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Ny mobil...?

Legg inn av Carpa »

LordShaft skrev:Til normalt bruk blir nok ikke S-pen brukt mye. Men den er utrolig hendig å ha når du skal surfe på nettet og samtidig chatte med folk på face og gløtte innom diverse forum :thumleft

Jeg var innom elkjøp i dag. Fikk lekt meg litt med S3 og Note2. Det er jo akkurat samme telefonen, bortsett fra størrelsen og pennen ( så å si) men minuset med S3 er helt klart batterikapasiteten. Her er Note 2 et langt sprang foran.
Jeg kan ikke si jeg reagerte på at det var plastikkfølelse. Syns materialet virket helt ålreit å holde i jeg. Kan hende dette blir en dårligere følelse når enheten blir mere slitt :-k

Jeg har rimelig store hender, så størrelsen på note2 virket verken skremmende eller tungvindt. Fordelen er at du får litt kombinert telefon og pad.
Må nok gå litt mere i grubleboksen.

Fant en fin liten film på nettet. Her var mye god tips å plukke med seg for de som har samsung :-)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=dqSaoh9 ... ata_player[/video]
Plastikkfølelse? Synes telefonen er solid, det synes ikke på noen måte at jeg har brukt min i godt over et år. Har mistet den i gulvet og i asfalten uten at den har blitt ødelagt og her hadde nok iPhone glasset knust, det tåler jo ikke så mye.....

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Ny mobil...?

Legg inn av Snikkeren »

Jeg har mistet iPhonen min i bakken flere ganger, og den funker like fint enda. Glemte at den lå på setet på sykkelen en gang, og den datt rett i asfalten, så den tåler nok mer enn hva folk tror.

Jeg har forresten S3 som firmatelefon. Grei telefon, men litt i største laget for min del. Jeg synes touch'en er bedre på iPhonen. Opplever også at den mister kontakt med sim-kortet innimellom. Og kameraet krasjer med jevne mellomrom.


Hvis valget sto mellom iPhone og S3, så hadde jeg nok valgt iPhone.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Ny mobil...?

Legg inn av Carpa »

Her har du en grundig sammenligningstest av de to telefonene
http://www.trustedreviews.com/opinions/ ... -galaxy-s3" onclick="window.open(this.href);return false;


Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ny mobil...?

Legg inn av LordShaft »

Jeg har selv hatt en god del iphone modeller. Der bare en har knust glasset på :thumleft

De tåler så uendelig mye mer enn folk tror. Mine blir ikke akkurat tatt veldig godt vare på. Har ingen beskyttelsefilm, plastikk deksel eller lignende. Så iPhone er jeg godt fornøyd med, og vil anbefale varmt til de fleste.

Jeg er på jakt etter noe litt større. Noe som dekker mine påtenkte behov. Om jeg trenger en slik telefon vil ikke vise seg før jeg har fått hatt den i bruk en stund :-)

Batteritiden gjør at det ikke blir aktuelt å kjøpe meg en S3... De fleste jeg kjenner som har en sier med mye bruk så må du belage meg på mye lading.

Mysil
Innlegg: 81
Registrert: 27 feb 2010, 18:04
Motorsykkelen din: Ducati Scrambler Icon 2016

Re: Ny mobil...?

Legg inn av Mysil »

Eg har en htc Desire som har fungert uproblematisk siden våren 2010.
Eneste minuset med den er lagringskapasiteten, som gjør at eg er på jakt etter ny telefon.

Eg har oppdaget at de telefonene som passer mine krav og ønsker er enten iPhone 4/4S eller Samsung Galaxy S3 mini.

Er absolutt ikkje interessert i telefon med skjerm som er større enn 3,7-4 tommer.
Galaxy S3, Note, iPhone 5 m.m. har alle 4 tommer og oppover, og faller dermed utenfor mitt kravområde. iPhone 5 er i tillegg i dyreste laget ennå.


Bruk: ring, sms, mms, web

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Ny mobil...?

Legg inn av EasyRider »

@LordShaft

Kan jeg gratulere med Samsung Note 2? :-k

Ser du har skrevet noen poster med den se :D :prf
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ny mobil...?

Legg inn av LordShaft »

EasyRider skrev:@LordShaft

Kan jeg gratulere med Samsung Note 2? :-k

Ser du har skrevet noen poster med den se :D :prf
Det kan du :-D å herregud for en mobil det er!! Jeg er helt sjokkert over at jeg ikke har prøvd dette før.

Til mitt bruk er dette som å gå fra trøsykkel med støtte hjul og til fullblods racing sykkel :-)

Er veldig fornøyd så langt :-)

Sendt med Note2

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Ny mobil...?

Legg inn av SuperMorten »

Snikkeren skrev:
Hvis valget sto mellom iPhone og S3, så hadde jeg nok valgt iPhone.
Har hatt 3 generasjoner iPhone, før jeg byttet til S3 og Galaxy Tab 10.1. Har hatt Taben i nærmere 2 år, og S3 i ca et halvt år. Jeg angrer. Det blir iPhone/iPad ved neste bytte..

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Ny mobil...?

Legg inn av MaxTron »

Syns det er meget rart at det ikke er bedre utvalg av vanntette telefoner, går ut fra at det er flere enn mæ som bor sånn at det ikke er uvanlig å oppleve ei regnskur på en dagstur, for ikke å glømme helgetur...

Er en litt optimistisk og været er fint om morgenen er det ikke alltid en tar på seg "lur-tex-dressen", har også opplevd at ikke "lur-tex" holder tett på timesvis..

Trur ikke æ kommer til å kjøpe annet enn vanntett mobil i framtiden, har for tiden Samsung X-cover, er en dritt-telefon, treg og ustabil, merkelig at Samsung har sluppet noe sånt på markedet... Men vanntett og bra støtsikker ER den...
Hører at X-cover II er kommet, skal være noe bedre, får høre litt hvordan den blir mottatt...

Sony har visst funnet ut at vanntett er kjekkt å ha :D
Vet ikke hvor solide de er ellers, men har vel ganske bra ytelser, mye som tyder på at det blir en Sony neste gang..
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Ny mobil...?

Legg inn av ejs »

MaxTron skrev:Syns det er meget rart at det ikke er bedre utvalg av vanntette telefoner, går ut fra at det er flere enn mæ som bor sånn at det ikke er uvanlig å oppleve ei regnskur på en dagstur, for ikke å glømme helgetur...

Er en litt optimistisk og været er fint om morgenen er det ikke alltid en tar på seg "lur-tex-dressen", har også opplevd at ikke "lur-tex" holder tett på timesvis..

Trur ikke æ kommer til å kjøpe annet enn vanntett mobil i framtiden, har for tiden Samsung X-cover, er en dritt-telefon, treg og ustabil, merkelig at Samsung har sluppet noe sånt på markedet... Men vanntett og bra støtsikker ER den...
Hører at X-cover II er kommet, skal være noe bedre, får høre litt hvordan den blir mottatt...

Sony har visst funnet ut at vanntett er kjekkt å ha :D
Vet ikke hvor solide de er ellers, men har vel ganske bra ytelser, mye som tyder på at det blir en Sony neste gang..
:thumleft

Jeg er iallefall fornøyd med min Sony xperia go.
3,5 tommers skjerm,passer i lomma.virker greit i regn..gps hvor det kan kjøpes kartnedlasting.
Annet alternativ er Xperia V,kona har den ,jeg syntes at den er for stor.
Jeg hadde HTC HD2 før,forbannet ofte størrelsen på den. :evil
If it ain't broke, I'll break it.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Ny mobil...?

Legg inn av Duville »

Elolz skrev:
MaxTron skrev:Syns det er meget rart at det ikke er bedre utvalg av vanntette telefoner...
Er en god del vanntette telefoner om du ser i utlandet, men her til lands er det ganske dårlig utvalg i sånt, merkelig nok. Men de fleste mobiler tåler vel å få litt vann på seg, så lenge du ikke drukner de ;-)

Regner med at du garanterer dette, ellers er det ikke sikkert jeg vil stole på det :mk

Svar