MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av LordShaft »

mopeden klarer helt fint å løse ut disse sensorene har jeg blitt fortalt. Grunnen til at det ikke knipses bilder eller blir registrert ved fotobokser er for at de har ingen mulighet å identifisere lovbryteren på en sykkel.
Ta england f.eks, der tar de bilder bakfra... akkurat samme teknologien.

Grunnen til at lyskryss ikke registrerer moppen skal jeg ikke uttale meg om... da jeg ikke har den fjerneste anelse, eller fått høre noe om disse i min karriere :mk

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av ZZR-Tom »

Har no forstått det slik at fotoboksane ikkje registrerer MC i det heiletatt :scratch
Gestapoen på jobb (HMS sjef) spinger rundt med en slik fartsmåler, den har ingen sensor/føler i bakken.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av jhn »

Kawasaki skrev:
LordShaft skrev:Mener disse registrer akselavstand med sensorer i bakken. Litt av det samme som de bruker på fotobokser :-k arrester meg gjerne om jeg tar feil :D

Dette har jeg ikke greie på,men det høres ikke sansynlig ut. Tror ikke moppen ville klart å løse ut de sensorene
Det finnes vel forskjellige løsninger på dette .... en bomstasjon vi hadde her registrerte lengden på kjøretøy ved hjelp av magnetisme ... muligens for at billettørene ikke skulle ha mulighet til å jukse ved å slippe flere kjøretøy igjennom på en billett?
Tunellene i område her har kuldeporter som har vektsensorer i bakken, og det går bra med mc også.
Det går vel kanskje an å bestemme hvilken vekt de skal reagere på ... riktig montering/nedgraving betyr kanskje også noe ... hvem vet?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av LordShaft »

Du er nok inne på mange gode poenger her. Men hadde vært artig å funnet ut akkurat hva det er som skiller. Noen som kanskje kjenner noen i mesta? som kan gi en god forklaring på dette.
Er nok sikkert bare å ta en telefon, utrolig hva en kan oppnå med en telefonsamtale :lol

Brukeravatar
Tommern
Innlegg: 95
Registrert: 04 okt 2011, 23:51
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 675cc 2011mod
Sted: Oslo

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av Tommern »

Its not the fart that kills you,its the smell! Det kan hende jeg har skimtet 241 km/t på speedometeret! :prop: Ikke dårlig for en sykkel som er oppført med toppfart på 226 km/t. Nå skal det legges til at jeg har Arrow Lowboy eksos,som skal gi ca 5 hester mer enn original eksos :mc3 Jeg begynner med banekjøring til våren,så da håper jeg at jeg får ut litt fartsbehov der :-)å
Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben!

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av ZZR-Tom »

Då kan en sikkert gå ut i fra at speedometeret dit viser 25kmt feil ved 241kmt, ikkje heilt uvanlig.

Brukeravatar
Tommern
Innlegg: 95
Registrert: 04 okt 2011, 23:51
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 675cc 2011mod
Sted: Oslo

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av Tommern »

Det er mye mulig! Har ikke GPS. Synes ikke det kler en liten roadster :mc1 Men kan ihvertfall si at det var like under turtallssperra på 6 giret :yeyeye
Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av MaxTron »

Når det gjelder sånne fartsmålere så har æ inntrykk av at de er sånn ca i beste fall...

Var en gang det var 3 sånne på strekningen Værnes til Orkanger.
Mener å huske att alle sto i 80-sone, mener og å huske at det var 7-8 km forskjell i visning når æ gjorde mitt beste for å ligge i 80. (dette var med bil, tviler på at de er mer nøyaktig på MC)

Forøvrig har de også en sånn inne på offshore-forsyningsbasen i Kristiansund, den er montert fast på en egen biltilhenger og blir flyttet rundt omkring.
Tyder det på at de bruker vanlig radar..??
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av Bjønnavind »

Kjappeste jeg har kjørt var ca 240 med en Cbr1100RR. Speedometermåling. Var litt i kjappeste laget spør du meg :-P

På 2.plass er 205 kmt med Goldwingen.. Målt på gps. Da turte jeg ikke gi mer for vindskjermen blafret farlig nært visiret :-$ Tror ikke sykkelen hadde spesielt mer å gi heller :-P

Tæppatå'k!

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av ZZR-Tom »

Bjønnavind skrev:Kjappeste jeg har kjørt var ca 240 med en Cbr1100RR. Speedometermåling. Var litt i kjappeste laget spør du meg :-P
Meiner du CBR1000RR Fireblade eller CBR1100XX Blackbird?

Har ei bein og fin strekke som eg av og til drar litt på, er forholdsvis trygt.
Mata på i 3gir ut av svingen,kneip meg fast og la hodet ned til tanken, vippa så in 4gir og holdt full gass et par sek til før at eg pingla ut. Ka nåla viste hakkje eg peiling på, det føltest foholdsvis udramatisk men svingen kom fans så fort. Veit at turtals sperra slår in vad ca 230-240kmt i 3gir :redface
Har kjørt på autobahn og har ikkje vore over 210kmt der, mykje på grunn av trafikk mest på grunn av at reise følget forsvandt når eg bikka 150kmt :sk?

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av Bjønnavind »

ZZR-Tom skrev:
Bjønnavind skrev:Kjappeste jeg har kjørt var ca 240 med en Cbr1100RR. Speedometermåling. Var litt i kjappeste laget spør du meg :-P
Meiner du CBR1000RR Fireblade eller CBR1100XX Blackbird?
Fireblade. Fikk prøve en for et par år siden med klar beskjed om å dra skikkelig til! :-|

Har prøvd Runerytter's blackbird, og den tok jeg det pent :-)

Tæppatå'k!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av MaxTron »

Når det gjelder kryss-kryssen (XX) så mener æ å ha lest en plass at det var en hondaforhandler i England som trimma opp ett begrensa antall med deler som Honda hadde godkjent så en fikk beholde full garanti.

Disse skulle visst ha en toppfart på 200 mph (321,8kmt) :oh
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av TBI81 »

mmm, svarttrost :knegg

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av Kawasaki »

Noen med xj900 som har testet toppfarten?
ikkebike.norwegianforum.net

ZZR-Erling

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt

Legg inn av ZZR-Erling »

Tommern skrev:Its not the fart that kills you,its the smell! Det kan hende jeg har skimtet 241 km/t på speedometeret! :prop: Ikke dårlig for en sykkel som er oppført med toppfart på 226 km/t. Nå skal det legges til at jeg har Arrow Lowboy eksos,som skal gi ca 5 hester mer enn original eksos :mc3 Jeg begynner med banekjøring til våren,så da håper jeg at jeg får ut litt fartsbehov der :-)å
5hk gjør itt no med toppfarta.

Svar