Foto ?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
ZZR-Erling

Re: Foto ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Godtvoksen skrev:
ZZR-Erling skrev:Vel, som den enkle sjelen jeg er, (det sier ikke kona da), så tror jeg at mer leamikk=mer kluss ved frakt på mc. Først og fremst pga støt.
OK, jeg har tenkt på noe sånt jeg også. Derfor legger jeg ei god pute i bunnen av sideveska og fotoutstyret opp på den. Håper liksom det burde holde.
Ja, det burde funke, om man har plass da. Jeg har jo 3 kufferter, men vurderer kun speilet om jeg kjører med toppboks, og det gjør jeg ikke på utenlandsturer. Kjører jeg kun sidevesker, blir det Canon G9 med skit på brikka...(vil ha G15).

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Foto ?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har altid med meg spelrefleksen på tur. det ligger i en liten veske i tankvesken. Det er mindre vibrasjoner og støt i tankvesken så tror det er den beste plassen. Og så er det lettest å få tak i det der. Hvis jeg ikke skulle ta med det beste kameraet når jeg er på tur hva skal jeg da med det. Er da jeg vil ta bilder.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Foto ?

Legg inn av Bjønnavind »

Jeg pleier aldri ha med kamera på tur jeg. Hvis det dukker opp noe som jeg må ta bilde av, så bruker jeg telefonkamera :-P

Sent from my MB526 using Tapatalk 2

Godtvoksen

Re: Foto ?

Legg inn av Godtvoksen »

JohnnyTh skrev:Jeg har altid med meg spelrefleksen på tur. det ligger i en liten veske i tankvesken. Det er mindre vibrasjoner og støt i tankvesken så tror det er den beste plassen. Og så er det lettest å få tak i det der. Hvis jeg ikke skulle ta med det beste kameraet når jeg er på tur hva skal jeg da med det. Er da jeg vil ta bilder.
Min D1 + 70-200 mm objektiv blir for tungt til å ha i noen grei tankveske....

ZZR-Erling

Re: Foto ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Ok...skal vi prøve å fokusere litt?

Da vil jeg spørre, hvilket fastobjektiv er oftest på ditt kamera, på mc-turer? (Skal muligens kjøpe meg ett).
Da tenker jeg bennvidde og om det er på full frame eller crop.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Foto ?

Legg inn av joo »

ZZR-Erling skrev: Da vil jeg spørre, hvilket fastobjektiv er oftest på ditt kamera, på mc-turer?
50mm 1.4 (Full frame)
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

ZZR-Erling

Re: Foto ?

Legg inn av ZZR-Erling »

joo skrev:
ZZR-Erling skrev: Da vil jeg spørre, hvilket fastobjektiv er oftest på ditt kamera, på mc-turer?
50mm 1.4 (Full frame)
m-m, tenkte meg i grunn det..flere som har favoritter?

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Foto ?

Legg inn av Leffy »

Hei.

17-40 er og anbefale. Ultravidvinkel. Utmerket landskapsobjektiv, samt fungerer bra som "portrettobjektiv" hvis det bare skal tas bilder av sykler osv. Ellers så er 24-105 ett genialt standarobjektiv :) Det er fullformatsobjektiver som fungerer best på bl.a. 5dmk11 men for all del kan brukes også på crop hus. ( 7d, 600d, 40d osv :)
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

ZZR-Erling

Re: Foto ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Leffy skrev:Hei.

17-40 er og anbefale. Ultravidvinkel. Utmerket landskapsobjektiv, samt fungerer bra som "portrettobjektiv" hvis det bare skal tas bilder av sykler osv. Ellers så er 24-105 ett genialt standarobjektiv :) Det er fullformatsobjektiver som fungerer best på bl.a. 5dmk11 men for all del kan brukes også på crop hus. ( 7d, 600d, 40d osv :)
Men det er jo zoom.

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Foto ?

Legg inn av Leffy »

Ahh.. beklager. Leste teksten din litt feil, og litt fort. Synes det sto "faste" objektiver jeg. Selvfølgelig. Sigma sin 50mm 1.4 er jo helt knall. Har hatt canon sin og den er litt mindre lyssterk. Det som er litt synd med Sigma, er at det er en god del varierende kvalitet på objektivene..
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

ZZR-Erling

Re: Foto ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Leffy skrev:Ahh.. beklager. Leste teksten din litt feil, og litt fort. Synes det sto "faste" objektiver jeg. Selvfølgelig. Sigma sin 50mm 1.4 er jo helt knall. Har hatt canon sin og den er litt mindre lyssterk. Det som er litt synd med Sigma, er at det er en god del varierende kvalitet på objektivene..
Oki, ja, kan forveksles, men jeg mener "ikke zoom".
Ei billig ei er jo Canon 50mm 1,8||..
Jeg foretrekker Canon eller Tokinalinser.

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Foto ?

Legg inn av Leffy »

Selvfølgelig. Bildekvaliteten på 1.8 er ikke så veldig langt unna 1.4. Byggekvaliteten er heller noe dårlig på 1.8. Og jeg synes heller ikke den gir så bra bokeh ( uskarphet rundt bildemotivet ). Så bryr du deg ikke så særlig om det så er 1.8 ett helt klart bra kjøpt. Sparer tross alt noen kroner også kontra 1.4
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

ZZR-Erling

Re: Foto ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Leffy skrev:Selvfølgelig. Bildekvaliteten på 1.8 er ikke så veldig langt unna 1.4. Byggekvaliteten er heller noe dårlig på 1.8. Og jeg synes heller ikke den gir så bra bokeh ( uskarphet rundt bildemotivet ). Så bryr du deg ikke så særlig om det så er 1.8 ett helt klart bra kjøpt. Sparer tross alt noen kroner også kontra 1.4
Har lånt en kolegas 1,8, og er nøyd med den, så det blir kanskje den da:

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Foto ?

Legg inn av Leffy »

Det er helt klart ett bra kjøpt til en billig penge. Nydelig hunder forresten. Har to rottweilere sjøl også.

Her er ett bilde tatt av bulldoggen min med 1.8.

Bilde
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

ZZR-Erling

Re: Foto ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Leffy skrev:Det er helt klart ett bra kjøpt til en billig penge. Nydelig hunder forresten. Har to rottweilere sjøl også.

Her er ett bilde tatt av bulldoggen min med 1.8.

Bilde

Takk! Fint det bildet der også. Treffer vel rimelig bra med 50mm for landskap også...dog kan det jo fort være at man vil nedpå 11mm, men det er nu så. Vil ha fastobjektiv pga at jeg anser de mere som robust, dog har jeg jo billige Canon EF-S 18-55IS liggende. Så da kan jeg jo ha med den også, men la den dyre Canon EF-S 15-85IS USM bli værende hjemme.

Svar