Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

EasyRider skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Tom skrev:
Bringisen skrev:
ArcticTiger skrev::roll ÅHH, begynner du nå med detta Små-Kubbikk-gnålet igjen Bringisen, trudde vi var ferdig med det :scratch
:P :p Det er jo freddan og sååå enkelt å fucke opp alle med mindreverdighetskompleks som prøver å kompensere med kubikk og masse hester :gk
Tar eg ikkje feil så har du hatt en 1200cc, så du har altso prøvd å kompansere. Så lenge du ikkje har svart på noken av e-mailane som ligger i spam kassen så jahhh. Men bra forsøk å kjøre omvendt psykologi :erte :P :p
Du tar ikke feil nei , jeg har til og med hatt 2 stk. 1200ccm og 1 stk. 1000ccm. Så jeg også har prøvd å kompensere for "mindreverdighetskomplekser" slik som dere driver med , men heldigvis så gikk det over etter et vågalt forsøk på å gå ned til 800ccm. :P :p Kompleksene forsvant og er ikke lenger redd for å innrømme at jeg ikke trenger mer enn ca 800ccm jeg , har det morsomt og herlig uten å måtte bevise noe :erte
Jeg er ikke hellig overbevist om det her altså :roll

Tipper neste sykkel blir over 1000 cc, så slipper du å stå alene i sandkassa og forsvare ditt valg av 800 cc :P :p :D
At du ikke er overbevist ennå , har du jo bevist flere ganger :roll

Og det er tydelig enda forvirring om at det skal være jeg som forsvarer mitt valg , når det største hylekoret er dem med motorer fra 1000ccm og oppover. Med en gang noen skriver et pent ord om noe med mindre enn 1000ccm så er hylekoret der med en gang for å jekke oss ned å messe om at deres valg er helligere enn jomfru Maria :-)å Sandkassen der småguttene krangler om hvem som har størst bil , far , sykkel eller hva , er jeg ferdig med som du sikkert ser , men det er sannelig mange her som ikke er over det stadiet ennå :-J
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av JRO »

ArcticTiger skrev:Apropos Pikes Peak; I juni skal Guzzin og jeg en tur opp dit og inspisere utsikten http://www.pikespeak.us.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Men desverre ikke når løpet går....
Drar til USA i april, men det blir en jobbreise. Skal bort å hilse på kollegaer som jeg jobbet sammen med når jeg bodde i Pennsylvania. Blir nok ikke noe MC kjøring på den turen.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

ArcticTiger skrev:@ZZR-Erling; :roll En 2-syllindra 1200kubbikker med bare 150 hester blir nok i snaueste laget for deg :-k , så den der Paiks-[sensurert] ville jeg styrt klar av.....
Muligens..skal prøve i vår, rapport kommer.

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

kz1300 skrev:
ZZR-Erling skrev:
kz1300 skrev:
Se der ZZr-Erling Pikes Peak er en skikkelig råtass, så hiv deg på kjøpe rushet før våren kommer. Hadde vært kjempfint med flere Multistradaer når sesongen starter. Og det er ikke noe å bry seg om at det er doble tennplugger heller. :P :p .
2015er det magiske tallet.
Jeg skjønner ikke at mange av dere kan planlegge så langt frem, allerede Pikes Peak som skjermbakgrunn. Vet du har snakket om MTS tidligere. På meg virker du klar, hvordan takler du å vente 2 sesonger til før du bytter?
Å det går fint. Har jo Sølvpila jeg :D

Brukeravatar
TFJ
Innlegg: 47
Registrert: 26 aug 2012, 11:26
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800, 2012
Sted: Leines. Steigen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av TFJ »

Jeg må si at jeg er imponert over denne tråden, jeg observerer at det blir kalt PMS, men det er da en del av diskusjonen som har et meget lavt nivå. Jeg forstår det slik at de som måtte være så uheldige å ha gått til anskaffelse av noe på under 1000 ccm mest sannsynlig har gjort en stor tabbe, men det må jo være fint for dere som har kjøpt noe som er mer enn det. Jeg skjønner jo at dere er veldig stolte over å ha sykler som er mer enn 1000 ccm, fordi, av en eller annen grunn så føler jeg meg også stolt over både den ene og den andre sykkelen jeg har (650 og 800), og det ser faktisk ut som Bringsen og alle de andre som har disse småsyklene også er det, og det skjønner jeg veldig godt, hvis jeg ikke tar feil.

Og en annen ting også, jeg ikke skjønner er dette snakket om ”størrelsen”, ”meter per sekund” og ”det sier kjærringen- og nabo kjærringen”?? Blir motorsykkelen sammenlignet med det vi menn har hengende mellom bena? Jeg har hørt at de har kalt MC for ”Penisforlenger” men jeg tror nok dere som tror dette må forstå at det dessverre ikke har noe sammenheng, de fleste av oss har vel hatt moped, så har man jo hatt litt forskjellige størrelser på MC, og hvis det er noen som har funnet ut at arvepinnen har skiftet størrelse etter skifting av størrelse på MC så tror jeg dere bør snakke med en lege om problemet.

Jeg vil etter det jeg leser her på side si at den formen PMS ”vi” har er mye verre, og mer irriterende enn den formen for PMS de fleste kvinnene jeg kjenner har.

Jeg har en 800 som jeg er knallfornøyd med, det er nok mulig at jeg en gang kjøper meg større, men for øyeblikket ser det ut til å holde godt både for meg og mine. Fatt mot, våren er snart på tur.
:roll
Håper sommeren blir lang.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av EasyRider »

Bringisen skrev:
At du ikke er overbevist ennå , har du jo bevist flere ganger :roll

Og det er tydelig enda forvirring om at det skal være jeg som forsvarer mitt valg , når det største hylekoret er dem med motorer fra 1000ccm og oppover. Med en gang noen skriver et pent ord om noe med mindre enn 1000ccm så er hylekoret der med en gang for å jekke oss ned å messe om at deres valg er helligere enn jomfru Maria :-)å Sandkassen der småguttene krangler om hvem som har størst bil , far , sykkel eller hva , er jeg ferdig med som du sikkert ser , men det er sannelig mange her som ikke er over det stadiet ennå :-J
Hehe er jo bare for å sette ting på spissen.
Men nå skal jeg gi meg for i kveld. Uansett hva en sier her, så er det jo nok av andre som har en helt annen mening :D

Sikker på at du er like fornøyd med din 800 som jeg er med min 900. :thumleft
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av L-NA »

Fantastisk mye bra underholdning i denne tråden, :D :D stå på Gutter og Jenter jeg gler meg til fortsettelsen :lol :lol :prf

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Tom »

Bergen skrev:
EasyRider skrev:
Bergen skrev:
ZZR-Erling skrev:har faktisk akkurat nu Peaks Peak-utgaven over hele min andre skjerm her :knegg
Æhh, link til dette hva for noe?? :eh
Her:

http://www.ducati.com/bikes/multistrada ... k/index.do
Ja der snakker vi :D Sikkert ikke lett å ta en tur der uten å dra på bakhjulet.. og med 150 gamp holder det nok i massevis!!
Men hva er det Ducati prøver å lage her? Med 17" for/bak hjul ser jeg ikke lyst på gruskjøring.
Ducati har nok prøvd å lage en sports adventure. Den er ikkje meint for å vere best på grus. Den kan no sikkert best samenlignest med porsche cayenne og bmw X5 og etter min smak så er det veldig tiltrekkandes. Skulle eg i dag ha plukket en ADV sykkel i 1200cc klassen så hadde det blit Ducati, men eg har asfalt veger som pri 1 pr dags dato.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Tom »

Og angåandes forlengelse effekt så duger verken RR,ADV eller streetfighter. Skal en kjøpe sykkel for å dra damer så er det kun en ting som gjelder, og det er Harley Davidson!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ArcticTiger »

ZZR-Tom skrev:Og angåandes forlengelse effekt så duger verken RR,ADV eller streetfighter. Skal en kjøpe sykkel for å dra damer så er det kun en ting som gjelder, og det er Harley Davidson!
:eh :-k Hmmm, Åja, kanskje det er derfor det er så få Harly-gutter her på forumet, istedet for å sitte å klå på tastaturet, så er de opptatt med å klå på Damene :scratch

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

TFJ skrev:Jeg må si at jeg er imponert over denne tråden, jeg observerer at det blir kalt PMS, men det er da en del av diskusjonen som har et meget lavt nivå. Jeg forstår det slik at de som måtte være så uheldige å ha gått til anskaffelse av noe på under 1000 ccm mest sannsynlig har gjort en stor tabbe, men det må jo være fint for dere som har kjøpt noe som er mer enn det. Jeg skjønner jo at dere er veldig stolte over å ha sykler som er mer enn 1000 ccm, fordi, av en eller annen grunn så føler jeg meg også stolt over både den ene og den andre sykkelen jeg har (650 og 800), og det ser faktisk ut som Bringsen og alle de andre som har disse småsyklene også er det, og det skjønner jeg veldig godt, hvis jeg ikke tar feil.

Og en annen ting også, jeg ikke skjønner er dette snakket om ”størrelsen”, ”meter per sekund” og ”det sier kjærringen- og nabo kjærringen”?? Blir motorsykkelen sammenlignet med det vi menn har hengende mellom bena? Jeg har hørt at de har kalt MC for ”Penisforlenger” men jeg tror nok dere som tror dette må forstå at det dessverre ikke har noe sammenheng, de fleste av oss har vel hatt moped, så har man jo hatt litt forskjellige størrelser på MC, og hvis det er noen som har funnet ut at arvepinnen har skiftet størrelse etter skifting av størrelse på MC så tror jeg dere bør snakke med en lege om problemet.

Jeg vil etter det jeg leser her på side si at den formen PMS ”vi” har er mye verre, og mer irriterende enn den formen for PMS de fleste kvinnene jeg kjenner har.

Jeg har en 800 som jeg er knallfornøyd med, det er nok mulig at jeg en gang kjøper meg større, men for øyeblikket ser det ut til å holde godt både for meg og mine. Fatt mot, våren er snart på tur.
:roll
Veldig bra tolket , bare synd det er så mange som ennå ikke har forstått dette. Innerst inne velger jeg å tro at de faktisk forstår men bare prøver å "tøffe seg litt" , og jeg håper det ikke skyldes uvitenhet. :scratch
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Tom skrev:Og angåandes forlengelse effekt så duger verken RR,ADV eller streetfighter. Skal en kjøpe sykkel for å dra damer så er det kun en ting som gjelder, og det er Harley Davidson!
Vel det kommer vel an på hvilke damer man ønsker å dra :D Hvis en ser bort fra Electra Glide og i den linjen så er ikke akkurat HD noen sykkel for å ta damene med i alle fall. Min HD hadde ikke plass til en hel dame og jeg tror ikke hun hadde vært med på fler enn en tur om hun ikke var meget spesiell.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Må nok være en 1340 HD da. En 883 duger nok ikke å dra damer med :knegg

guzziman
Innlegg: 278
Registrert: 26 feb 2012, 04:59
Motorsykkelen din: triumph daytona 955i 2003 mod.
Sted: sarpsborg

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av guzziman »

ArcticTiger skrev:
ZZR-Tom skrev:Og angåandes forlengelse effekt så duger verken RR,ADV eller streetfighter. Skal en kjøpe sykkel for å dra damer så er det kun en ting som gjelder, og det er Harley Davidson!
:eh :-k Hmmm, Åja, kanskje det er derfor det er så få Harly-gutter her på forumet, istedet for å sitte å klå på tastaturet, så er de opptatt med å klå på Damene :scratch
Du er nok kanskje inne på noe der :thumleft
Triumph Daytona 955i 2003

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av EasyRider »

Bringisen skrev:
TFJ skrev:Jeg må si at jeg er imponert over denne tråden, jeg observerer at det blir kalt PMS, men det er da en del av diskusjonen som har et meget lavt nivå. Jeg forstår det slik at de som måtte være så uheldige å ha gått til anskaffelse av noe på under 1000 ccm mest sannsynlig har gjort en stor tabbe, men det må jo være fint for dere som har kjøpt noe som er mer enn det. Jeg skjønner jo at dere er veldig stolte over å ha sykler som er mer enn 1000 ccm, fordi, av en eller annen grunn så føler jeg meg også stolt over både den ene og den andre sykkelen jeg har (650 og 800), og det ser faktisk ut som Bringsen og alle de andre som har disse småsyklene også er det, og det skjønner jeg veldig godt, hvis jeg ikke tar feil.

Og en annen ting også, jeg ikke skjønner er dette snakket om ”størrelsen”, ”meter per sekund” og ”det sier kjærringen- og nabo kjærringen”?? Blir motorsykkelen sammenlignet med det vi menn har hengende mellom bena? Jeg har hørt at de har kalt MC for ”Penisforlenger” men jeg tror nok dere som tror dette må forstå at det dessverre ikke har noe sammenheng, de fleste av oss har vel hatt moped, så har man jo hatt litt forskjellige størrelser på MC, og hvis det er noen som har funnet ut at arvepinnen har skiftet størrelse etter skifting av størrelse på MC så tror jeg dere bør snakke med en lege om problemet.

Jeg vil etter det jeg leser her på side si at den formen PMS ”vi” har er mye verre, og mer irriterende enn den formen for PMS de fleste kvinnene jeg kjenner har.

Jeg har en 800 som jeg er knallfornøyd med, det er nok mulig at jeg en gang kjøper meg større, men for øyeblikket ser det ut til å holde godt både for meg og mine. Fatt mot, våren er snart på tur.
:roll


Veldig bra tolket , bare synd det er så mange som ennå ikke har forstått dette. Innerst inne velger jeg å tro at de faktisk forstår men bare prøver å "tøffe seg litt" , og jeg håper det ikke skyldes uvitenhet. :scratch
selvfølgelig er det uvitenhet, og selfølgelig må vi tøffe oss.. og klart har vi ikke forstått noen ting?! eller er det fordi vi bare må erte litt i disse PMS tider.
Lurer på hva det kan være? :scratch
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Svar