Kåpeglass og støy...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av joo »

Fingertrøbbel av meg ja... :redface
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
TFJ
Innlegg: 47
Registrert: 26 aug 2012, 11:26
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800, 2012
Sted: Leines. Steigen

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av TFJ »

Banditmannen.
Turbulensproblemene på V-Stromen er viden kjent, bare ta et lite søk på "buffeting" og "V-strom" (noe jeg kanskje burde gjort før jeg kjøpte en V-Strom... )

Jeg må få si at jeg har overraskende lite vindstøy på Vstromen, vinden passerer over hjelmen og jeg har heller ikke problemer med turbolens, jeg vet ikke hvilke fabrikat vindskjermen er, det er ikke orginal i hvertfall, den er ganske høy, måtte stille den ned når jeg kjøpte sykkelen siden toppen kom midt i synsfeltet.
Tigeren har mye mer vindstøy.

joo.
Njet, satte på Givi Airflow på Røder. Aldri sett meg tilbake

Forstår jeg det riktig at du er fornøyd med Givi Airflow?

Ellers takk for svarene :scratch
Håper sommeren blir lang.

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av Bjønnavind »

Dette minner meg på no! I høst var vinduet på Goldwingen så ripete at jeg i mangel på penger valgte å kutte av halve skjermen med Dremel :redface


Nå kan jeg se hvor jeg kjører, men er plaget med turbulens. Passasjeren har det helt forferdelig!

Noen tips til hva jeg kan gjøre med skjermen for å bedre turbulensen? Jeg liker ikke å ha så stor skjerm foran meg, for sikten blir lik null når det feks regner osv. Derfor kommer jeg ikke til å kjøpe ny Goldwingskjerm. Ei heller ny sykkel! :P :p

Hva ville MacGyver gjort? :D

[album]3843[/album]

mekkern
Innlegg: 7668
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av mekkern »

montert ei plastplate/det du kappet av en tomme på yttersiden av den halve skjermen slik at du får en glippe mellom disse som er 1.5 tomme i bunn og 1 tomme på topp..
dette lager en "luft vindskjerm" som løfter fartsvinden en del..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av dag-zzr »

Bjønnavind skrev:Dette minner meg på no! I høst var vinduet på Goldwingen så ripete at jeg i mangel på penger valgte å kutte av halve skjermen med Dremel :redface


Nå kan jeg se hvor jeg kjører, men er plaget med turbulens. Passasjeren har det helt forferdelig!

Noen tips til hva jeg kan gjøre med skjermen for å bedre turbulensen? Jeg liker ikke å ha så stor skjerm foran meg, for sikten blir lik null når det feks regner osv. Derfor kommer jeg ikke til å kjøpe ny Goldwingskjerm. Ei heller ny sykkel! :P :p

Hva ville MacGyver gjort? :D

[album]3843[/album]
Godt du ikke var helt blakk, så du måtte kappe hele vindu :-) Trukke MCyver ville gjort noen ting. Han hadde digga å kjøre winge med fartsvind i håret.
Mekkerns forslag er sikkert en :prf løsning. Så slepper du også å bardunere flagget. :confused

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av Bjønnavind »

mekkern skrev:montert ei plastplate/det du kappet av en tomme på yttersiden av den halve skjermen slik at du får en glippe mellom disse som er 1.5 tomme i bunn og 1 tomme på topp..
dette lager en "luft vindskjerm" som løfter fartsvinden en del..
Hvilken av disse 4 bildene illustrerer det du nettopp skrev på best mulig måte? :D

[album]4101[/album]

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av Bjønnavind »

dag-zzr skrev:
Bjønnavind skrev:Dette minner meg på no! I høst var vinduet på Goldwingen så ripete at jeg i mangel på penger valgte å kutte av halve skjermen med Dremel :redface


Nå kan jeg se hvor jeg kjører, men er plaget med turbulens. Passasjeren har det helt forferdelig!

Noen tips til hva jeg kan gjøre med skjermen for å bedre turbulensen? Jeg liker ikke å ha så stor skjerm foran meg, for sikten blir lik null når det feks regner osv. Derfor kommer jeg ikke til å kjøpe ny Goldwingskjerm. Ei heller ny sykkel! :P :p

Hva ville MacGyver gjort? :D

[album]3843[/album]
Godt du ikke var helt blakk, så du måtte kappe hele vindu :-) Trukke MCyver ville gjort noen ting. Han hadde digga å kjøre winge med fartsvind i håret.

Mekkerns forslag er sikkert en :prf løsning. Så slepper du også å bardunere flagget. :confused
Fartsvind i håret er konge, men denne turbulensen brekker jo nesten nakken på en! :-)å

mekkern
Innlegg: 7668
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av mekkern »

2`ern stemmer vel best med der du har kutta?

kan slutte ca jevnt med toppen av glasset.
Poenget er å lage en venturi som setter mer fart på lufta oppover..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av Bjønnavind »

mekkern skrev:2`ern stemmer vel best med der du har kutta?

kan slutte ca jevnt med toppen av glasset.
Poenget er å lage en venturi som setter mer fart på lufta oppover..
Joa 2'ern stemmer best med der jeg har kutta, men jeg tenkte at det bildet skulle illustrere glasset i sin helhet slik det er nå. Uansett hvor stort det er. Litt for lat til å gå ut i garasjen nå :)

Men altså en liten påheng som slutter jevnt med toppen av glasset. 1" mellomrom i topp, og 1,5" mellomrom i bunn. Got it! :thumleft

Da må jeg finne noe å lage dette med, for jeg har jo selvfølgelig hivd restene av glasset! :fool:

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av joo »

TFJ skrev: joo.
Njet, satte på Givi Airflow på Røder. Aldri sett meg tilbake

Forstår jeg det riktig at du er fornøyd med Givi Airflow?
Ja, ble ei stor forbedring fra originalen.

Her er den i laveste stilling, minst mulig shaking på grusveg:

Bilde
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
jodlevann
Innlegg: 99
Registrert: 29 jul 2012, 18:59
Motorsykkelen din: BMW R850R
Sted: Bærum

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av jodlevann »

Wunderlich har en Vario Deflector, koster riktignok 90 EUR. Noen erfaringer?

http://www.wunderlich.de/shopart/811002 ... parent.htm

ZZR-Erling

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av ZZR-Erling »

joo skrev:
TFJ skrev: joo.
Njet, satte på Givi Airflow på Røder. Aldri sett meg tilbake

Forstår jeg det riktig at du er fornøyd med Givi Airflow?
Ja, ble ei stor forbedring fra originalen.

Her er den i laveste stilling, minst mulig shaking på grusveg:

Bilde
Bra bilde, kanskje litt mye skarphet ;-)

Brukeravatar
TFJ
Innlegg: 47
Registrert: 26 aug 2012, 11:26
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800, 2012
Sted: Leines. Steigen

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av TFJ »

Takk for tilbakemelding joo, alltid godt å høre andres erfaring med utstyr, synd og kjøpe utstyr som ikke virker, og det gjør man jo av og til. Ser at Givi leverer disse til Tiger 800, så det er et hett alternativ.

Bra tips jodlevann, "Vario Deflector" ser ikke så ruvende ut, får prøve og sjekke mer ut hvordan den fungerer.
Håper sommeren blir lang.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av Bringisen »

Bilde

Denne fungerer for meg , justerer den etter behov. Helt ned = helt turbulensfri , Helt oppe = i le for vind og regn men litt turbulens.
Kommer fra Canada , et firma som heter Britannia Composite og de leverer til flere sykler. Fin finnish og god kvalitet.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av JohnnyTh »

Stilig det ADV merket ditt. JEg har lyst på noe lignende men aner ikke hvordan jeg skal få det laget.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar