Arto Nyquist - festlig krabat på Z 1300

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Arto Nyquist - festlig krabat på Z 1300

Legg inn av gsx750_80 »

Jeg husker det var mye snakk om denne karen, kort tid etter krigen.
vel, her er han:
http://www.youtube.com/watch?v=uIEgwwZpL-o" onclick="window.open(this.href);return false;
mvh

-gsx750_80

ZZR-Erling

Re: Arto Nyquist - festlig krabat på Z 1300

Legg inn av ZZR-Erling »

Bra det der ja!

Ikke alle som er like god :knegg

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Q5DJUapwdr8[/video]

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Arto Nyquist - festlig krabat på Z 1300

Legg inn av JRO »

gsx750_80 skrev:Jeg husker det var mye snakk om denne karen, kort tid etter krigen.
vel, her er han:
http://www.youtube.com/watch?v=uIEgwwZpL-o" onclick="window.open(this.href);return false;
Og jeg har en slik Arto drev stuntkjøring med.
IMG_3429_mini.jpg
Det var vel Arto's stuntkjøring som gjorde et stort inntrykk på meg i ungdommen at jeg hade lyst til å skaffe meg en slik sykkel.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Arto Nyquist - festlig krabat på Z 1300

Legg inn av Tysnes »

kz1300 skrev:
gsx750_80 skrev:Jeg husker det var mye snakk om denne karen, kort tid etter krigen.
vel, her er han:
http://www.youtube.com/watch?v=uIEgwwZpL-o" onclick="window.open(this.href);return false;
Og jeg har en slik Arto drev stuntkjøring med.
IMG_3429_mini.jpg
Det var vel Arto's stuntkjøring som gjorde et stort inntrykk på meg i ungdommen at jeg hade lyst til å skaffe meg en slik sykkel.
Det skjønner eg godt, mektig sykkel :-)
Vi med noen år på baken, husker godt stuntene til Arto. Og var nok helten til mange, meg og :-)

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Arto Nyquist - festlig krabat på Z 1300

Legg inn av JRO »

gsx750_80 skrev:Jeg husker det var mye snakk om denne karen, kort tid etter krigen.
vel, her er han:
http://www.youtube.com/watch?v=uIEgwwZpL-o" onclick="window.open(this.href);return false;
Må også presiere at det var en stund etter krigen han holdt på. Sykkelen ble introdusert i 1979 og ble produsert fram til 1986. Så det var tidlig 80 tallet som var Arto's storhetstid.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

KawaKjetil

Re: Arto Nyquist - festlig krabat på Z 1300

Legg inn av KawaKjetil »

Var så heldig å få feste med Arto på Z1300 jubileumstreffet i Fredrikstad 2009. Var liv i gamle skrotten enda :D
Kunne lagt ut noen bilder her, men finner ikke ut hvordan jeg skal få ned filstørrelsen slik at det kommer under grensen for forumet :scratch

Edit: fikk det pinadø te :prf

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Arto Nyquist - festlig krabat på Z 1300

Legg inn av EasyRider »

Bergen skrev:Var så heldig å få feste med Arto på Z1300 jubileumstreffet i Fredrikstad 2009. Var liv i gamle skrotten enda :D
Kunne lagt ut noen bilder her, men finner ikke ut hvordan jeg skal få ned filstørrelsen slik at det kommer under grensen for forumet :scratch
Hvis du bruker windows xp eller windows 7 er det enkelt.

Nå sitter jeg med engelsk windows så jeg er litt usikker på åssen den norske utgaven er tanke på navn på menyer etc.
hvis du bruker windows bilde fremviser? (photo viewer), så trykker du på "åpne" oppe til venstre i meny.
velg så paint.

Windows vil da åpne paint.

her trykker du så på endre størrelse (rezise på engelsk utgave)

Velg så endre størrelse på pixel (det som skjer her er at du får velge ny oppløsning på bilde, ofte på forum kan det være begrensninger på hvor stor bilde kan være)

Velg så en kurrant oppløsning du ønsker å bruke eks. skriver du inn 1280 i den første ruten, vil programmet automatisk justre den andre ruten med et tall.

Trykk så ok.

Deretter går du på lagre som, velg her JPEG.
Skriv in nytt nav på bilde, eller så overskriver du orginalt bilde ditt.

Sånn da har du et nytt identisk bilde i mappa di som er mindre. Prøv så å laste opp bilde.

Håper denne forklaring kan hjelpe.

NB! som sakt over, jeg bruker kun engelsk windows, har allid gjort det, da oppdateringer etc. kommer raskere til engelsk en norsk.
Hvis noen med norsk utgave, ser at jeg bruker riv ruskende feil navn på menyene så si i fra. :D
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

KawaKjetil

Re: Arto Nyquist - festlig krabat på Z 1300

Legg inn av KawaKjetil »

EasyRider skrev:
Bergen skrev:Var så heldig å få feste med Arto på Z1300 jubileumstreffet i Fredrikstad 2009. Var liv i gamle skrotten enda :D
Kunne lagt ut noen bilder her, men finner ikke ut hvordan jeg skal få ned filstørrelsen slik at det kommer under grensen for forumet :scratch
Hvis du bruker windows xp eller windows 7 er det enkelt.

Nå sitter jeg med engelsk windows så jeg er litt usikker på åssen den norske utgaven er tanke på navn på menyer etc.
hvis du bruker windows bilde fremviser? (photo viewer), så trykker du på "åpne" oppe til venstre i meny.
velg så paint.

Windows vil da åpne paint.

her trykker du så på endre størrelse (rezise på engelsk utgave)

Velg så endre størrelse på pixel (det som skjer her er at du får velge ny oppløsning på bilde, ofte på forum kan det være begrensninger på hvor stor bilde kan være)

Velg så en kurrant oppløsning du ønsker å bruke eks. skriver du inn 1280 i den første ruten, vil programmet automatisk justre den andre ruten med et tall.

Trykk så ok.

Deretter går du på lagre som, velg her JPEG.
Skriv in nytt nav på bilde, eller så overskriver du orginalt bilde ditt.

Sånn da har du et nytt identisk bilde i mappa di som er mindre. Prøv så å laste opp bilde.

Håper denne forklaring kan hjelpe.

NB! som sakt over, jeg bruker kun engelsk windows, har allid gjort det, da oppdateringer etc. kommer raskere til engelsk en norsk.
Hvis noen med norsk utgave, ser at jeg bruker riv ruskende feil navn på menyene så si i fra. :D
Takk for tips :thumleft Var omtrent slik på norsk...
Vel, her er Arto på sykkelen til en kamerat. Signerte tanken med sprit tusj. Han har beholdt den signaturen :-)
Formannen i Z1300 klubben til venstre i bildet
arto.jpg

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Arto Nyquist - festlig krabat på Z 1300

Legg inn av gsx750_80 »

Bergen skrev:
EasyRider skrev:
Bergen skrev:Var så heldig å få feste med Arto på Z1300 jubileumstreffet i Fredrikstad 2009. Var liv i gamle skrotten enda :D
Kunne lagt ut noen bilder her, men finner ikke ut hvordan jeg skal få ned filstørrelsen slik at det kommer under grensen for forumet :scratch
Hvis du bruker windows xp eller windows 7 er det enkelt.

Nå sitter jeg med engelsk windows så jeg er litt usikker på åssen den norske utgaven er tanke på navn på menyer etc.
hvis du bruker windows bilde fremviser? (photo viewer), så trykker du på "åpne" oppe til venstre i meny.
velg så paint.

Windows vil da åpne paint.

her trykker du så på endre størrelse (rezise på engelsk utgave)




Velg så endre størrelse på pixel (det som skjer her er at du får velge ny oppløsning på bilde, ofte på forum kan det være begrensninger på hvor stor bilde kan være)

Velg så en kurrant oppløsning du ønsker å bruke eks. skriver du inn 1280 i den første ruten, vil programmet automatisk justre den andre ruten med et tall.

Trykk så ok.

Deretter går du på lagre som, velg her JPEG.
Skriv in nytt nav på bilde, eller så overskriver du orginalt bilde ditt.

Sånn da har du et nytt identisk bilde i mappa di som er mindre. Prøv så å laste opp bilde.

Håper denne forklaring kan hjelpe.

NB! som sakt over, jeg bruker kun engelsk windows, har allid gjort det, da oppdateringer etc. kommer raskere til engelsk en norsk.
Hvis noen med norsk utgave, ser at jeg bruker riv ruskende feil navn på menyene så si i fra. :D
Takk for tips :thumleft Var omtrent slik på norsk...
Vel, her er Arto på sykkelen til en kamerat. Signerte tanken med sprit tusj. Han har beholdt den signaturen :-)
Formannen i Z1300 klubben til venstre i bildet
arto.jpg

Etter å ha sett dette fant jeg noe mer info om Arto på Z 1300-klubbens hjemmeside;
http://www.z1300.no/velkommen/index.php ... Itemid=132" onclick="window.open(this.href);return false;
Tydeligvis en fargerik og uredd type.
mvh

-gsx750_80

KawaKjetil

Re: Arto Nyquist - festlig krabat på Z 1300

Legg inn av KawaKjetil »

Hehe, han fortalte om det hoppet i Lahti. Med motorsykkel gikk det bra, men han hoppet også med en bil (Citroen 2CV). Det endte med at rammen på bilen knakk da den landet.
Iflg Arto ville ikke Evil Knievel møte ham i Lahti pga han var redd for å miste tittelen som "verdens råeste stuntmann" til Arto dersom noe gikk galt. Mao Evil feiget ut :D

Svar