Hengerfeste??

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Gammelgutt

Re: Hengerfeste??

Legg inn av Gammelgutt »

isi skrev:Har sjekket med tilsynet. Er lov med halvparten av totalvekt på sykkel trukket etter. WT metal i tyskland som lager hundehengere har en som er spes bygd for mc. Bøygen er hengerfeste til sykkelen ja.
Det er vel halvpart av sykkelens egenvekt?.

isi
Innlegg: 10
Registrert: 02 jul 2009, 20:16
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1100F. 89

Re: Hengerfeste??

Legg inn av isi »

Det kan hende det er det ja.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Hengerfeste??

Legg inn av rogg »

Er det flere som har vurdert å få satt på hengerfeste på sykkelen? Om ikke lenge vil jeg legge ut Tysker'n med henger på finn.no
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Kjellvald
Innlegg: 5
Registrert: 07 apr 2010, 22:09
Motorsykkelen din: Z1000J + GS1000G
Sted: Snåsa

Re: Hengerfeste??

Legg inn av Kjellvald »

Hundehenger går vel å få godkjent...
Det finnes også ferdig.
http://www.maartensimport.no/Tilhengere-8737s.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Værre med hengerfeste hvis sykkelen er reg etter 17/6-2003,
da må feste være levert av produsent med nødvendig dokumentasjon for å få det godkjent...
Før den tid kan du bygge det selv og få det godkjent.
Maarten kan også spesial levere fester til de fleste sykler...
Du får lov til å dra halvparten av sykkelens egenvekt uten hengerfeste.

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: Hengerfeste??

Legg inn av omaas »

Det kan være vanskelig å få godkjent hengerfeste på sykkel.

Sykkelen må fremvises til biltilsynet og det varierer noe fra sted til sted om det går greit.
Her i midt norge gikk det greit å få godkjenning på Verdal mens samme sykkel og samme hengerfeste var det problemer med i Trondheim. :scratch
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

John
Innlegg: 1
Registrert: 04 mar 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW 1200 GSA 2014 mod.
Sted: Troms

Re: Hengerfeste??

Legg inn av John »

Hei, :vs

Har nå kjøpt meg en brukt EZS henger å mangler tilhengerfeste. Er det noen som har en slikt liggende til en Honda Varadero 1000 å vil kvitte seg med den?

Det følger med et tilhengerfeste til en BMW RT 1200. Er det noen som vet om jeg har lov til å bygge om dette feste så det passer til Vara'en? .... er ingen god tolker av lover, men finner ut at det er krav til godkjenning hva tilhengerfeste skal dra, å ikke innfestingen av denne. ...
Noen som vet? :scratch

John
En som gleder seg masse til sesongstart... :)

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: Hengerfeste??

Legg inn av omaas »

John skrev:Hei, :vs

Har nå kjøpt meg en brukt EZS henger å mangler tilhengerfeste. Er det noen som har en slikt liggende til en Honda Varadero 1000 å vil kvitte seg med den?

Det følger med et tilhengerfeste til en BMW RT 1200. Er det noen som vet om jeg har lov til å bygge om dette feste så det passer til Vara'en? .... er ingen god tolker av lover, men finner ut at det er krav til godkjenning hva tilhengerfeste skal dra, å ikke innfestingen av denne. ...
Noen som vet? :scratch

John
Ville forhørt meg med med Maarten's Import, han har i alle fall henger feste til Varadero.

http://www.maartensimport.no
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Svar