MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
ZZR-Erling

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Erling »

ArcticTiger skrev:Har ikke lest i denna trån på lenge, men etter å ha lest litt nå, så slo det me, at nå er det jammen meg godt at det går mot lysere tider sånn at PMSen slepper taket... :lol
:drg

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av MaxTron »

ZZR-Erling skrev:
MaxTron skrev:Må si denne tråden vart aktiv!!

Må si at æ føler at det blir noe utidig å gjøre narr av andre forum, greit nok at vi brukeran kan gjøre det, ivertfall vi som er medlemmer av de nevnte forumene, men at eier av dette forumet gjør det... Det burde han ha holdt sæ for god til. Nok om det!

Bike.no på sitt beste var MEGET bra underholdning, mye gode innlegg, mye humor og ironi. Av den sorten der en spontant bryt ut i latter, gjerne flere gång for kvelden. Føler vel ikke at MCsiden.no er helt der enda, men trives meget godt, for all det :thumleft

I tillegg til det var det MEGET bra teknisk kompetanse hos enkelte, for ikke å si MANGE, av medlemmene på Bike.no, mener at tekniske spørsmål fikk meget brae svar.
Det som kanskje føltes negativt i den forbindelse var at folk ofte fikk kjeft og beskjed om å bruke søkefungsjonen når de spurte om ting som hadde vært oppe før, akkurat DET kunne vært gjort på en, ivertfall, hyggeligere måte...
Bare for å si det: Joda, folk får vel som regel svarpå det som blir spurt om her og.

Når det gjelder ADV-folket og det at de er så synlig her er det jo helt naturlig at de føler de må forsvare og forklare sitt valg i det uendelige, det har æ full forståelse for.
Bike.no var bra ja. Har meldt meg ut for lenge siden etter mange års medlemsskap der. Det dummeste som skjedde der var at Eskil skulle vist vise hvem som var sjef...så han måtte jo gjøre noe..og da le forumet lagt helt om, og helt elendig.

"Bike, norges største mc-magasin"...også er det masse svensk på forumet dems... :knegg
Ja, VAR meget bra ja, har fortsatt profil der, så var inne no og kikka litt, det var 6 tråder som har vært aktiv de siste 24 timene, triste greier i forhold til hvordan det engang var...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av MaxTron »

...Forøvrig så var en av grunnene til at æ slutta å abbonere på bladet også dette med svensken, halt forståelig at de ikke har stor nok redaksjon i norge eil å lage ett blad som det, men de burde ivertfall prøve å oversette på et ordentlig vis!!

Hadde faktisk vært mindre irriterende vist de bare hadde lagd det på svensk, har ingen problemer med å lese det, og da hadde jeg jo heller ikke forventa at det skulle være norsk...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Bringisen »

MaxTron skrev:
Når det gjelder ADV-folket og det at de er så uendeligg her er det jo helt naturlig at de føler de må forsvare og forklare sitt valg i det uendelige, det har æ full forståelse for.
:D Ser du har misforstått igjen MaxTron ;-) Hvis du leser de "ADV trådene " som er så vil du se at det er ufattelig mange som ikke kjører adv-sykler som er veldig aktive i de trådene.
Hvorfor tror du det :vs
Men at de som enda ikke har oppdaget denne fine formen for MC er uendelig nyskjerrig, har jeg full forståelse for :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2749
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av simpson »

Ser mange klager på ADV-tråder og antallet medlemmer som kjører det og misjonerer for dette.
Må si at jeg ikke synes de forsvarer eller misjonerer mer enn andre her inne. Ikke virker de nedlatende eller overlegne heller. Ett ADV forum? Nei, det synes jeg ikke.
Minner litt om hva folk syntes om Gold Wing eiere før i tiden.
Men det er mulig jeg har misforstått noe vesentlig :scratch

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Barbarozza »

Hvordan du ser på ting kommer an på hvordan du ØNSKER å se det.

Har man bestemt seg for å være negativ, ja så forblir man det også. :-)å

Istedenfor å klage så for man heller skape egne tråder som handler om sportsyklene fortreffelighet og få til en balanse den veien framfor å si at ADV folket skriver for mye

På et generellt grunnlag så synes jeg nordmenn er blitt jævla sutrete, klager på alt mulig, alt er gæernt, feil...osv osv...tiltross for at vi faktisk bor i et svært bra land sammenligna med 99 % av de andre rundt omkring. Vi burde nesten skamme oss

Og kanskje kan man spore den holdninga på slike forum som dette også
Memento mori

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg er vel en av dem som har klaget. Men jeg føler meg litt missforstått. Jeg synes abselutt at ADV folket ikke skal slutte å skrive, heller ikke at det skryter for mye av sine egne sykkler. Ble bare litt lei når det ble påstått at de hadde bedre akselrasjonen sportstourere, raskere en en zzr1400, bedre i svinger en alt annet og kunne kjøre fra alle uten å bryte fartsgrenser og bedre på asfalt en alt annet.
Helt klart er ADV sykler flotte praktiske sykkler, men dette hørtes utrolig ut for meg. Er her inne jeg har skjønt hvaslags drittsykkel jeg har.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ZZR-Erling

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Barbarozza skrev:Hvordan du ser på ting kommer an på hvordan du ØNSKER å se det.

Har man bestemt seg for å være negativ, ja så forblir man det også. :-)å

Istedenfor å klage så for man heller skape egne tråder som handler om sportsyklene fortreffelighet og få til en balanse den veien framfor å si at ADV folket skriver for mye

På et generellt grunnlag så synes jeg nordmenn er blitt jævla sutrete, klager på alt mulig, alt er gæernt, feil...osv osv...tiltross for at vi faktisk bor i et svært bra land sammenligna med 99 % av de andre rundt omkring. Vi burde nesten skamme oss

Og kanskje kan man spore den holdninga på slike forum som dette også
+1, som det skrives
:mk
Sist redigert av ZZR-Erling den 16 jan 2013, 18:34, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bikeridr
Innlegg: 185
Registrert: 20 jun 2012, 16:43
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
Sted: På to hjul / Babīte

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Bikeridr »

"Smalt" synes jeg ikke det er her. Så forferdelig lavt under taket er det heller ikke (men så er jo jeg en lav person :-) )

I motsetning til enkelte innlegg, i denne tråden, skrevet tildels i fet skrifttype med rød farge, så synes jeg ikke hverken forumeier eller moderatorer har gjort så veldig mye feil. Vi er alle tross alt mennesker.
Det viktigste er vel heller at man kan ta seg en Rigabalsam sammen når vi møtes etter å ha parkert "jernhesten" foran teltet på treffplassen.

Eller..? :-)
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Tom »

JohnnyTh skrev:Jeg er vel en av dem som har klaget. Men jeg føler meg litt missforstått. Jeg synes abselutt at ADV folket ikke skal slutte å skrive, heller ikke at det skryter for mye av sine egne sykkler. Ble bare litt lei når det ble påstått at de hadde bedre akselrasjonen sportstourere, raskere en en zzr1400, bedre i svinger en alt annet og kunne kjøre fra alle uten å bryte fartsgrenser og bedre på asfalt en alt annet.
Helt klart er ADV sykler flotte praktiske sykkler, men dette hørtes utrolig ut for meg. Er her inne jeg har skjønt hvaslags drittsykkel jeg har.
Var hovedsaklig TomB og Simpson som styret med det der, og dei kjører ikkje ADV ;-)
Er ikkje sikker på kor det der ADV vs resten har komt i fra.

ZZR-Erling

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Erling »

ZZR-Tom skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg er vel en av dem som har klaget. Men jeg føler meg litt missforstått. Jeg synes abselutt at ADV folket ikke skal slutte å skrive, heller ikke at det skryter for mye av sine egne sykkler. Ble bare litt lei når det ble påstått at de hadde bedre akselrasjonen sportstourere, raskere en en zzr1400, bedre i svinger en alt annet og kunne kjøre fra alle uten å bryte fartsgrenser og bedre på asfalt en alt annet.
Helt klart er ADV sykler flotte praktiske sykkler, men dette hørtes utrolig ut for meg. Er her inne jeg har skjønt hvaslags drittsykkel jeg har.
Var hovedsaklig TomB og Simpson som styret med det der, og dei kjører ikkje ADV ;-)
Er ikkje sikker på kor det der ADV vs resten har komt i fra.
...man kan vi ikke ta det opp igjen?? :knegg

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Tom »

ZZR-Erling skrev:
ZZR-Tom skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg er vel en av dem som har klaget. Men jeg føler meg litt missforstått. Jeg synes abselutt at ADV folket ikke skal slutte å skrive, heller ikke at det skryter for mye av sine egne sykkler. Ble bare litt lei når det ble påstått at de hadde bedre akselrasjonen sportstourere, raskere en en zzr1400, bedre i svinger en alt annet og kunne kjøre fra alle uten å bryte fartsgrenser og bedre på asfalt en alt annet.
Helt klart er ADV sykler flotte praktiske sykkler, men dette hørtes utrolig ut for meg. Er her inne jeg har skjønt hvaslags drittsykkel jeg har.
Var hovedsaklig TomB og Simpson som styret med det der, og dei kjører ikkje ADV ;-)
Er ikkje sikker på kor det der ADV vs resten har komt i fra.
...man kan vi ikke ta det opp igjen?? :knegg
Hehe bere nevn ZZR`n din så kjem Simpson og skal ta deg :knegg

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av EasyRider »

ZZR-Erling skrev:
Barbarozza skrev:Hvordan du ser på ting kommer an på hvordan du ØNSKER å se det.

Har man bestemt seg for å være negativ, ja så forblir man det også. :-)å

Istedenfor å klage så for man heller skape egne tråder som handler om sportsyklene fortreffelighet og få til en balanse den veien framfor å si at ADV folket skriver for mye

På et generellt grunnlag så synes jeg nordmenn er blitt jævla sutrete, klager på alt mulig, alt er gæernt, feil...osv osv...tiltross for at vi faktisk bor i et svært bra land sammenligna med 99 % av de andre rundt omkring. Vi burde nesten skamme oss

Og kanskje kan man spore den holdninga på slike forum som dette også
+1, som det skrives
:mk
++1
:thumleft
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av TomB »

ZZR-Tom skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg er vel en av dem som har klaget. Men jeg føler meg litt missforstått. Jeg synes abselutt at ADV folket ikke skal slutte å skrive, heller ikke at det skryter for mye av sine egne sykkler. Ble bare litt lei når det ble påstått at de hadde bedre akselrasjonen sportstourere, raskere en en zzr1400, bedre i svinger en alt annet og kunne kjøre fra alle uten å bryte fartsgrenser og bedre på asfalt en alt annet.
Helt klart er ADV sykler flotte praktiske sykkler, men dette hørtes utrolig ut for meg. Er her inne jeg har skjønt hvaslags drittsykkel jeg har.
Var hovedsaklig TomB og Simpson som styret med det der, og dei kjører ikkje ADV ;-)
Er ikkje sikker på kor det der ADV vs resten har komt i fra.
Phøøøøø, har bare sagt at en 250, kjører fletta av en zzr1400 på svingete veier, og at stort ikke altid er best, bedre å kunne bruke redskapen fullt ut, enn bare 20%

:knegg
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2749
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av simpson »

ZZR-Tom skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg er vel en av dem som har klaget. Men jeg føler meg litt missforstått. Jeg synes abselutt at ADV folket ikke skal slutte å skrive, heller ikke at det skryter for mye av sine egne sykkler. Ble bare litt lei når det ble påstått at de hadde bedre akselrasjonen sportstourere, raskere en en zzr1400, bedre i svinger en alt annet og kunne kjøre fra alle uten å bryte fartsgrenser og bedre på asfalt en alt annet.
Helt klart er ADV sykler flotte praktiske sykkler, men dette hørtes utrolig ut for meg. Er her inne jeg har skjønt hvaslags drittsykkel jeg har.
Var hovedsaklig TomB og Simpson som styret med det der, og dei kjører ikkje ADV ;-)
Er ikkje sikker på kor det der ADV vs resten har komt i fra.
Har vel aldri sagt at noen sykkel er noe dritt jeg da, men er enig i at er 250 på 150 kg vil kjøre i fra en sportstourer på 300 kg på de rette stedene.
Og vil våge påstanden om at en Multistrada på 210 kg med like mye hk som GTR vil kjøre fra denne utenom i toppfart.
Stort sett det jeg har sagt om den saken.....
Sist redigert av simpson den 16 jan 2013, 19:39, redigert 1 gang totalt.

Svar