Ny Shoei: GT AIR
Ny Shoei: GT AIR
http://gt-air.shoei-europe.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
[video]http://vimeo.com/50320689[/video]
[video]http://vimeo.com/50320689[/video]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ny Shoei: GT AIR
Endelig en SHOEI med solvisir
Ser for øvrig veldig snasen ut, ja!
Med svært høy "må-ha" faktor . Det skal innrømmes.
Men satser på karbon-hjelmen fra Premier i hvert fall et år til, tenker jeg...
Ser for øvrig veldig snasen ut, ja!
Med svært høy "må-ha" faktor . Det skal innrømmes.
Men satser på karbon-hjelmen fra Premier i hvert fall et år til, tenker jeg...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Ny Shoei: GT AIR
Jeg skal ha ny i år etter 7 år med Shoei XR1000. Det står mellom GT Air og XR1100. Noen sier XR1100, (som er mitt førstevalg), trekker sjenerende på øynene...sååå...hmmmAJ skrev:Endelig en SHOEI med solvisir
Ser for øvrig veldig snasen ut, ja!
Med svært høy "må-ha" faktor . Det skal innrømmes.
Men satser på karbon-hjelmen fra Premier i hvert fall et år til, tenker jeg...
XR1100, da må det bli:
Dog er jeg litt skeptisk til alle de dingsene på GT Air..slike skaper lett støy.
Forøvrig går det bare i Shoei her..har ei bra rekke i boden
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Ny Shoei: GT AIR
Har masse sånne greier på min schuberth hjelm og blei overraska over hvor stor effekt den lille spoilern bak har i stor fart. Fikk litt turbulenswobbel på autobahn og vippa opp spoilern og vips var det borte. Så de dingsene du er redd for erling har nok blitt testa i vindtunnel.
Tapatitalked by me
Tapatitalked by me
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: Ny Shoei: GT AIR
Kom til å tenke på en ting... da jeg hadde K1300S og freste på autobahn i Tyskland med min Schuberth C2 og tankveske opplevde jeg voldsom turbulens i hjelmen da jeg passerte 220 km/t. Dette slo inn på nøyaktig 220... da begynte turbulensen og det ble nesten umulig å se noe i over 260
Uten tankveske gikk det helt fint. Fikk nok hodet ned noen ekstra cm så vindstrømmen gikk over hjelmen.
Kjører idag Shoei Neotec etter et mislykket forsøk på C3 (solvisiret gikk åt he*****e). Meget fornøyd med Neotec (for de som liker åpningshjelm)
Uten tankveske gikk det helt fint. Fikk nok hodet ned noen ekstra cm så vindstrømmen gikk over hjelmen.
Kjører idag Shoei Neotec etter et mislykket forsøk på C3 (solvisiret gikk åt he*****e). Meget fornøyd med Neotec (for de som liker åpningshjelm)
Re: Ny Shoei: GT AIR
Stor veske?Bergen skrev:Kom til å tenke på en ting... da jeg hadde K1300S og freste på autobahn i Tyskland med min Schuberth C2 og tankveske opplevde jeg voldsom turbulens i hjelmen da jeg passerte 220 km/t. Dette slo inn på nøyaktig 220... da begynte turbulensen og det ble nesten umulig å se noe i over 260
Uten tankveske gikk det helt fint. Fikk nok hodet ned noen ekstra cm så vindstrømmen gikk over hjelmen.
Kjører idag Shoei Neotec etter et mislykket forsøk på C3 (solvisiret gikk åt he*****e). Meget fornøyd med Neotec (for de som liker åpningshjelm)
Glemmer aldri da magnetveska løsna fra min ZZR1200 i 260 på AB...den la seg likså godt over hele instrumentpanelet... :-)å ..altså dratt fremover.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Ny Shoei: GT AIR
Nå fyller Shoei XR1000'n min fire år
Så den kan få være med en sessong eller to til
Men når den skal byttes ut blir det enten Shoei air, eller Neotec.
Litt synd Neotec'en ikke har litt mer tiltalende dekor.
Men integrerte solbriller, ja det skal jeg ha
Så den kan få være med en sessong eller to til
Men når den skal byttes ut blir det enten Shoei air, eller Neotec.
Litt synd Neotec'en ikke har litt mer tiltalende dekor.
Men integrerte solbriller, ja det skal jeg ha
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Ny Shoei: GT AIR
Husk at GT-air ikke har dobbel D-ring dersom dette er av betydning. Jeg har XR1100 og er veldig fornøyd med den. Har aldri opplevd at det kommer trekk i øynene, men det er generelt veldig god lufting i hjelmen.
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Ny Shoei: GT AIR
Jeg har Shoei Neotec med solvisir Den ble lansert i januar i fjorAJ skrev:Endelig en SHOEI med solvisir
Ser for øvrig veldig snasen ut, ja!
Med svært høy "må-ha" faktor . Det skal innrømmes.
Men satser på karbon-hjelmen fra Premier i hvert fall et år til, tenker jeg...
Forøvrig meget imponert over detaljekvaliteten til Shoei! Bla solvisirmekanismen er skikkelig lett å bruke samt låser visiret i trinnløse posisjoner. Ventilasjonen kan justeres i mange settinger, og det er vell den enste hjelmen jeg har brukt hvor faktisk ventilasjonen virker og gjør det jeg justerer den til..
Og lakken på hjelmen overgår til og med mange nye biler og MC`er jeg har sett
Eneste negative jeg merket når jeg begynte å bruke den, var at jeg fikk en kald trekk ned i nakken. Dette merker jeg jo bare når jeg kjører uten halswindstopper`n, så det er ikke noe stort problem..
Re: Ny Shoei: GT AIR
Godt poeng!Sigg79 skrev:Husk at GT-air ikke har dobbel D-ring dersom dette er av betydning. Jeg har XR1100 og er veldig fornøyd med den. Har aldri opplevd at det kommer trekk i øynene, men det er generelt veldig god lufting i hjelmen.
Dobbel D-ring er best!
Re: Ny Shoei: GT AIR
Var den største tankvesken til K1300S ja... ble første og siste gang den var i bruk Aldri mer stor tankveske på meg!! Men den var godt stroppet fast, så tror sykkelen hadde lettet før den :-)ZZR-Erling skrev:Stor veske?Bergen skrev:Kom til å tenke på en ting... da jeg hadde K1300S og freste på autobahn i Tyskland med min Schuberth C2 og tankveske opplevde jeg voldsom turbulens i hjelmen da jeg passerte 220 km/t. Dette slo inn på nøyaktig 220... da begynte turbulensen og det ble nesten umulig å se noe i over 260
Uten tankveske gikk det helt fint. Fikk nok hodet ned noen ekstra cm så vindstrømmen gikk over hjelmen.
Kjører idag Shoei Neotec etter et mislykket forsøk på C3 (solvisiret gikk åt he*****e). Meget fornøyd med Neotec (for de som liker åpningshjelm)
Glemmer aldri da magnetveska løsna fra min ZZR1200 i 260 på AB...den la seg likså godt over hele instrumentpanelet... :-)å ..altså dratt fremover.
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ny Shoei: GT AIR
Har også XR1100, veldig godt fornøyd med den. Støysvak (bruker plugger og hører musikk så det spiller egentlig ikke så stor rolle, men..), lav vekt, utrolig enkelt å skifte visir og ventilasjonen, ja den er veldig god når du åpner alle sluser. Selv jeg oppnår hjelmsveis med denne når alle ventilatorer står på vidt gap.ZZR-Erling skrev:Godt poeng!Sigg79 skrev:Husk at GT-air ikke har dobbel D-ring dersom dette er av betydning. Jeg har XR1100 og er veldig fornøyd med den. Har aldri opplevd at det kommer trekk i øynene, men det er generelt veldig god lufting i hjelmen.
Dobbel D-ring er best!
Har aldri opplevd noe generende trekk inne i hjelmen.
Skal du montere høyttalere i selve hjelmen må det "bygges opp" litt inne i den da den har dyyyype brønner for dette.
En annen ting jeg har opplevd mange ganger med denne hjelmen...er at solen skinner som oftest inne i den, uavhengig av været og føret "utenfor", men det tror jeg har mest med det at jeg kjører KaWa...egentlig
Re: Ny Shoei: GT AIR
Globe skrev:Har også XR1100, veldig godt fornøyd med den. Støysvak (bruker plugger og hører musikk så det spiller egentlig ikke så stor rolle, men..), lav vekt, utrolig enkelt å skifte visir og ventilasjonen, ja den er veldig god når du åpner alle sluser. Selv jeg oppnår hjelmsveis med denne når alle ventilatorer står på vidt gap.ZZR-Erling skrev:Godt poeng!Sigg79 skrev:Husk at GT-air ikke har dobbel D-ring dersom dette er av betydning. Jeg har XR1100 og er veldig fornøyd med den. Har aldri opplevd at det kommer trekk i øynene, men det er generelt veldig god lufting i hjelmen.
Dobbel D-ring er best!
Har aldri opplevd noe generende trekk inne i hjelmen.
Skal du montere høyttalere i selve hjelmen må det "bygges opp" litt inne i den da den har dyyyype brønner for dette.
En annen ting jeg har opplevd mange ganger med denne hjelmen...er at solen skinner som oftest inne i den, uavhengig av været og føret "utenfor", men det tror jeg har mest med det at jeg kjører KaWa...egentlig
Det tror jeg og
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Ny Shoei: GT AIR
Hmm, hva er dobbel d-ring?
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)