MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Duville »

tja

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

jhn skrev: Og ja, jeg synes også at folk er veldig høflige og snille, det er til tider så koselig her at jeg må steike meg et par vafler før jeg leser videre. (det er vel kanskje en form for sensur det også)
At Vstrom-eierne får går i fred er ikke det minste merkelig, det er et fantastisk folkeslag, de får til og med gå i fred på Ikke Bike :vs
Koselig - eller mener du kanskje egentlig kjedelig?

Jeg tror kanskje folk flest liker å omgås med en rimelig grei tone - også når man er uenige i diskusjoner. Handler vel strengt tatt om å ta folk på alvor og selv bli tatt på alvor, for den man er og hva man mener.
Vet om et par andre forum for MC-folk hvor kranglete tone ser ut til å legge en demper på aktiviteten.
Og tror neppe det hjelper på verken medlemstilstrømning eller aktivitet om forumledelsen nærmest oppmuntrer til en "krangletone" for på den måten å gjøre forumet interessant å bruke...
En slik mer eller mindre åpen/skjult (alt etter hvordan man ser det...) oppfordring tror jeg neppe tjener noen god sak i det lange løp...
Virker litt sånn anstrengt, spør du meg...

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av L-NA »

Da får jeg vel, - som ett forholdsvis ferskt medlem av MC siden si noe om denne saken jeg også. Middelaldrende som jeg er med 2 cylindret ADV, og ny innkjøpt GPS :-) ......Drit bra, fantastisk, mye morsomt, litt dritt prek, og "Lett skitt kasting". Lærerikt og underholdende. Lange kvelder ombord så finner jeg mye underholdning, interesane emner, svar på spørsmål, og småprat. Smalt Forum...nei det har jeg ikke sett???

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av jhn »

AJ skrev:
jhn skrev: Og ja, jeg synes også at folk er veldig høflige og snille, det er til tider så koselig her at jeg må steike meg et par vafler før jeg leser videre. (det er vel kanskje en form for sensur det også)
At Vstrom-eierne får går i fred er ikke det minste merkelig, det er et fantastisk folkeslag, de får til og med gå i fred på Ikke Bike :vs
Koselig - eller mener du kanskje egentlig kjedelig?
Jeg tror kanskje folk flest liker å omgås med en rimelig grei tone - også når man er uenige i diskusjoner. Handler vel strengt tatt om å ta folk på alvor og selv bli tatt på alvor, for den man er og hva man mener.
Neei, ikke nødvendigvis kjedelig, men samtidig ja, av og til. Det er en god tone her inne, med veldig lite diskusjoner ... det er forsåvidt ikke noe galt med det, men det kan bli en litt unaturlig stor grad av enighet til tider ... kan virke litt :scratch påtatt ... i mine øyne.
(Når jeg tenker meg litt om, så har det kanskje bedret seg litt med det økende medlemstallet)
Det har vel vært et par nye medlemmer som har hatt meninger litt på tvers av den "harde" kjerne, og som Jompa muligens nevnte så forsvant de ganske fort igjen ... ble de tatt på alvor? (ret. spm)

Jeg liker å diskutere, gjerne litt heftig, men uten at man blir usaklig, og slenger dritt til alle kanter ... men heftige diskusjoner er det ikke så mye av ... jeg kan telle på en hånd, de jeg har sett i min tid her inne, og de har foregått uten nevneverdig inngripen fra moderatorer ... altså ganske sivilisert ... derfor er det vanskelig å si noe om takhøyden.

Siden jeg har brukt forumet såpass mye som jeg tross alt har gjort, så tyder vel det på at jeg ikke synes det er alt for ille

Godtvoksen

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Godtvoksen »

Det ville jo være SVÆRT underlig dersom de fleste her inne ikke syntes takhøyden var stor nok, de som ikke finner seg til rette bruker vel naturlig nok mindre og mindre tid her inne. Og dersom en er utestengt fra forumet så får en jo ikke sagt hva en mener. Slike finnes jo også. Det er vel tvilsomt at de/den finner takhøyden særlig stor.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av EasyRider »

Globe skrev:
dag-zzr skrev:
simpson skrev: Ja dere ZZR gutta er noen fine skøyere.... :notlistening
Helt enig. Bare synd det ikke er fler av oss :buddies:

Kommer nok flere...etterhvert :knegg :yeyeye
hmm.. du Globe, går ikke den sykkelen du har fort nok da? virket da sånn i fjor! :P :p :knegg :lol ;-)
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

jhn skrev: Det har vel vært et par nye medlemmer som har hatt meninger litt på tvers av den "harde" kjerne, og som Jompa muligens nevnte så forsvant de ganske fort igjen ... ble de tatt på alvor? (ret. spm)

Jeg liker å diskutere, gjerne litt heftig, men uten at man blir usaklig, og slenger dritt til alle kanter ... men heftige diskusjoner er det ikke så mye av ... jeg kan telle på en hånd, de jeg har sett i min tid her inne, og de har foregått uten nevneverdig inngripen fra moderatorer ... altså ganske sivilisert ... derfor er det vanskelig å si noe om takhøyden.
De som har vært innom en kortere periode, for deretter å forsvinne, tror jeg nok er blitt tatt på alvor. I den forstand at de har fått svar og tilbakemeldinger i samme stil som deres egne meninger og ytringer ble levert.
Er man bråkjekk og har en spissformulerende stil, og får svar tilbake på samme måte, så vil jeg tror man blir tatt på alvor.
Men om alle tåler det... se, det er en annen sak. Er noe som heter; som man reder, ligger man...
Kanskje derfor de forsvinner? Og finner seg andre forum hvor de kan briljere med sin noe, for noen sin del, brautende omgangsform...?
Tja, ikke vet jeg...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Intruder »

Da jeg begynte å plage de andre på forumet skrev jeg en vits som skapte endel turbulens,men det roet seg da... :lol ---- :prop:

Har senere dratt den samme et par ganger uten problemer,,,,enten annen takhøyde eller nye moderatorer !! :knegg :evil

:gk :sover
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Tom »

Intruder skrev:Da jeg begynte å plage de andre på forumet skrev jeg en vits som skapte endel turbulens,men det roet seg da... :lol ---- :prop:

Har senere dratt den samme et par ganger uten problemer,,,,enten annen takhøyde eller nye moderatorer !! :knegg :evil

:gk :sover
Eller at folk har lært seg åkjenne deg :D
Problemet med internett er at det er lett å mistolke og overtenke inlegg fra fremede, då tonefall og all kropsholdning som glimt i auga,et lite smil etc etc ikkje kjem fram, og dett blir opp til leseren og tolke holdningen bak innlegget, og vist en har en som meg, som gjerne ikkje formulerer seg godt og em som gjerne mistolker,har en tendens til å sjå negativt og overeagerer, jaah då har en lett en full diskusjon som aldri hadde skjed i "real life".

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av TheHaughom »

Herre jemini, 9 sider med innlegg på et døgn!? :-)å
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JK95 »

TheHaughom skrev:Herre jemini, 9 sider med innlegg på et døgn!? :-)å
Ingen skal si vi ikke er aktive på dette forumet :knegg :prf

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Dexter »

Nå er det jammen min tur her! Smalt forum? Skulle jeg skjønne dette liksom?! :[-X :scratch

Nå har jeg sitti her og lest og målt og styrt. Her hos meg er altså forumbredden 29,4cm

Høyden er 16,6cm

Så kan dere bare lure på hvilken maskin jeg har :-#

Forøvrig. Jeg kom over MCsiden i 2009 da jeg flytta sørover og trengte nye venner og en omgangskrets rett og slett. Jeg følte at jeg ble godt mottatt. Jeg kjørte den gang en grønn Kawasaki ZX6R '99 som jeg i grunn var godt fornøyd med - helt til jeg havna på en lengre tur... da var det ikke så morsomt lengre. Så jeg bytta til den jeg har nå. Jeg har derfor kun eid 2 motorsykler. Begge har vært R4 motorer. Så smal er jeg... Jeg har opplevd MCsiden som kun positiv. Jeg har fått møtt og blitt kjent med masse hyggelige mennesker. Jeg har også fått kontakt med masse andre hyggelige mennesker som jeg enda ikke har fått møte. Jeg har fått en vennekrets med utstrekning fra Finnmark i nord, Kristiansand i sør, Bergen i vest og ikke minst alle her på Østlandet som er innen rekkevidde. Ingen har vært mer eller mindre hyggelige basert på hvilken type eller merke sykkel dem har hatt.

Det er mange tema jeg ikke er så interessert i, men det er også tema jeg finner svært så interessante. Det som er sikkert; noen har alltid et svar å komme med! Jeg har enda ikke sett et "gud for et teit spørsmål det var"-svar. Det er ingen tjent med, spesielt ikke den som spør og oppriktig trenger et svar.

Jeg håper alle her fortsetter å bidra til "bredden" i forumet. Fortsetter å svare ordentlig på spørsmål uansett hvor elementære de måtte være for noen av oss. Fortsetter å bidra i konstruktive diskusjoner og interessante temaer. Jeg har hatt mye glede av MCsiden og er sikker på at jeg kommer til å fortsette å ha mye glede av den!

En ting jeg tenker av og til: blir aldri AJ lei? Alt han må lese og huske for å være så godt orientert i dette forumet! Jeg må bare si at jeg er imponert, for det har ikke jeg på langt nær kapasitet til, selv om jeg skummer det aller meste av det som skrives her. Der fikk du den!

Jeg skal nå fortsette å kose meg her. Nå er jeg godt i gang med quiz'en til PMS-treffet. Det er også noe jeg gleder meg til!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av L-NA »

Dexter skrev:Nå er det jammen min tur her! Smalt forum? Skulle jeg skjønne dette liksom?! :[-X :scratch


En ting jeg tenker av og til: blir aldri AJ lei? Alt han må lese og huske for å være så godt orientert i dette forumet! Jeg må bare si at jeg er imponert, for det har ikke jeg på langt nær kapasitet til, selv om jeg skummer det aller meste av det som skrives her. Der fikk du den!

Jeg skal nå fortsette å kose meg her. Nå er jeg godt i gang med quiz'en til PMS-treffet. Det er også noe jeg gleder meg til!
Veldig bra at denne tråden ble startet, samt at det blir stilt litt kritiske spørsmål. Av og til, så gir jeg opp hele Forumet pga. tråder som glir laaaaangt ut over sitt emne, eller ender opp i "flisespikkeri" eller bare "skitt kasting". Men slik er det og slik må det bli. Vil til slutt takka Dere alle for et fint forum. Og ja, eg er også imponert over AJ.

Brukeravatar
Larsern
Innlegg: 64
Registrert: 09 feb 2010, 13:08
Motorsykkelen din: HD FLSTCI
Sted: Røyken

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Larsern »

Heia.

Jeg er ikke den mest aktive skribenten her på forumet, med er ofte innom og leser.
Mye interessant lesestoff og mange morsomme kommentarer.

MC er vel i utgangspunktet litt smalt her i Norge, så forumet blir vel også en tanke smalt i så måte.

Fint med tips til gode MC-veier og andre praktiske løsninger.

Syntes takt og tone holdes på et fornuftig nivå.

Mvh.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg synes ikke det gjør noe at en tråd sklir ut. Er vel sånn i alle samtaler og ofte dukker det opp nye vinklinger eller tema en ellers ikke hadde tenkt på. Og onsker trådstarter å få mer svar på det han egentlig lurte på er det jo ikke vanskelig å pense tråden inn på rett spor igjen
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar