Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Jeg tenkte på dekka. Feks så er jo 180/55-17 en mye brukt dimmensjon på bakdekk på mange sykkler idag. Det har vel en maksgrense for hvor mye det kan bære? Er da sykkern tung i seg selv, så blir det mindre igjen til nyttelast?
Men det blir vel som med dekk til lastebiler, skal du laste tungt må du ha større dekk/flere lag cord.
Men det blir vel som med dekk til lastebiler, skal du laste tungt må du ha større dekk/flere lag cord.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Hvis den teorien stemmer burde jo lette R sykler ha mest nyttelast og SVÆRE touringer ingenting?ArcticTiger skrev:Jeg tenkte på dekka. Feks så er jo 180/55-17 en mye brukt dimmensjon på bakdekk på mange sykkler idag. Det har vel en maksgrense for hvor mye det kan bære? Er da sykkern tung i seg selv, så blir det mindre igjen til nyttelast?
Men det blir vel som med dekk til lastebiler, skal du laste tungt må du ha større dekk/flere lag cord.
Men det er forskjell på dekka. Hvis du ser på dekka dine, ser du en W med ett tall bak, og det betyr bæreevnen på dekka.
R sykler har en lavere W verdi enn eks. adventuresykkel.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Ja det er nok som du sier Simpson. Busser bruker.....buss-dekk
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Og ellers, mår det gjeller ccm og effekt, så er jeg fornøyd der jeg er, i Liters-klassen. Såppass bør det være syns jeg, for å ha en lettkjørt, uanstrengt kjørestil med lite giring. Det er deilig å alltid ha litt godt momment for handa.
Men av og til har jeg flirt litt over hvor lite av all den tilgjengelige krafta jeg egentlig utnytter til vanlig kjøring. Loffer rundt på en 3-4000 omdr, av og til oppe i 5ooo.
Men det fine med 1050 Tiger Triple-mottorn er at den har omtrent max dreiemoment allerede ved 3.500 omdreininger. Og flat mommentkurve (max moment) derfra og helt til 9000 omdr .
Men av og til har jeg flirt litt over hvor lite av all den tilgjengelige krafta jeg egentlig utnytter til vanlig kjøring. Loffer rundt på en 3-4000 omdr, av og til oppe i 5ooo.
Men det fine med 1050 Tiger Triple-mottorn er at den har omtrent max dreiemoment allerede ved 3.500 omdreininger. Og flat mommentkurve (max moment) derfra og helt til 9000 omdr .
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Sted: på ei øy
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Ønskeliste:
RT- kjedeligelangturerkjøring
848- morsomebanekjøringdager
800GS- utaforveikjøring
800R- koseturerjobbosv
Langtur...svææææær motor
Morro.....mindre motor
RT- kjedeligelangturerkjøring
848- morsomebanekjøringdager
800GS- utaforveikjøring
800R- koseturerjobbosv
Langtur...svææææær motor
Morro.....mindre motor
Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Hva er kjedelig med å kjøre langt?? Dette bevise vel hvor forskjellige vi er. For meg er det å dra lang ensbetydene med storkos. Komme over en bakketop eller rundt en sving å se et slott eller festning oppe på en fjelltop, eller en gammel midelalder by, eller en moderne by med skyskraper som strkker seg mot skyene, eller en fantastisk utsikt med fjell og daler eller hva som helst. Kort sagt oppdage ting man ikke har sett før.TomB skrev:Ønskeliste:
RT- kjedeligelangturerkjøring
848- morsomebanekjøringdager
800GS- utaforveikjøring
800R- koseturerjobbosv
Langtur...svææææær motor
Morro.....mindre motor
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Enig med deg der JT, det er da aldri kjedelig å kjøre Mottor-Sykkel Stor eller liten, kort eller langt, alltid morro
Sist redigert av ArcticTiger den 29 des 2012, 12:43, redigert 1 gang totalt.
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Sted: på ei øy
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
JohnnyTh skrev:Hva er kjedelig med å kjøre langt?? Dette bevise vel hvor forskjellige vi er. For meg er det å dra lang ensbetydene med storkos. Komme over en bakketop eller rundt en sving å se et slott eller festning oppe på en fjelltop, eller en gammel midelalder by, eller en moderne by med skyskraper som strkker seg mot skyene, eller en fantastisk utsikt med fjell og daler eller hva som helst. Kort sagt oppdage ting man ikke har sett før.TomB skrev:Ønskeliste:
RT- kjedeligelangturerkjøring
848- morsomebanekjøringdager
800GS- utaforveikjøring
800R- koseturerjobbosv
Langtur...svææææær motor
Morro.....mindre motor
Vanskelig å svare på, vi er vel skrudd sammen forskjellig
Jeg er vel kanskje litt rar i hue mitt
Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
TomB skrev:JohnnyTh skrev:Hva er kjedelig med å kjøre langt?? Dette bevise vel hvor forskjellige vi er. For meg er det å dra lang ensbetydene med storkos. Komme over en bakketop eller rundt en sving å se et slott eller festning oppe på en fjelltop, eller en gammel midelalder by, eller en moderne by med skyskraper som strkker seg mot skyene, eller en fantastisk utsikt med fjell og daler eller hva som helst. Kort sagt oppdage ting man ikke har sett før.TomB skrev:Ønskeliste:
RT- kjedeligelangturerkjøring
848- morsomebanekjøringdager
800GS- utaforveikjøring
800R- koseturerjobbosv
Langtur...svææææær motor
Morro.....mindre motor
Vanskelig å svare på, vi er vel skrudd sammen forskjellig
Jeg er vel kanskje litt rar i hue mitt
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Et vanlig MC-dekk i den dimensjonen har en Load Index (LI) på 73. I en dekktabell står det at det dekket kan bære en aksellast på 365kg. Et typisk framdekk i dimensjonen 120/70-17 har en LI på 58, det er ca litt under 250kg.ArcticTiger skrev:Jeg tenkte på dekka. Feks så er jo 180/55-17 en mye brukt dimmensjon på bakdekk på mange sykkler idag. Det har vel en maksgrense for hvor mye det kan bære? Er da sykkern tung i seg selv, så blir det mindre igjen til nyttelast?
Men det blir vel som med dekk til lastebiler, skal du laste tungt må du ha større dekk/flere lag cord.
Så totalt kan da et sett vanlige MC-dekk lovlig bære godt over 600kg, det burde vell holde for de fleste?
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Får vel slenge meg på selv om dette egentlig ikke bryr meg så ekstremt mye , derfor prøvde jeg å skille tråden bort fra ADV tråden
Min mening og erfaring som jeg bygger på egne tunge sykler som har vært i størrelsen 600-1200ccm samt prøvekjøring av alt for mye , er ;
Motorstørrelse når det gjelder både kubikk og effekt kan ha innvirkning på oppfattelse av kjøreglede men ingen forutsettning. Denne påstanden bygger jeg på grunnlag av at vi har forskjellig oppfatning av hva kjøreglede faktisk er.
Noen motorsyklister vil ha størst mulig motor selv om de kanskje bare utnytter dette 20-30% , men beruselsen ved å vite at der finnes kraftreserver man aldri trenger å bruke er så stor at dette blir alfa og omega ved motorsykkel opplevelsen. Kanskje også det at man føler at andre er misunnelige og ser opp til den store maskinen de har.
Men der finnes selvfølgelig et fåtall av dem som utnytter disse maskinene til det ytterste og setter både seg selv og andre i fare. De kan til og med risikere at motorsykkel kjøring i fremtiden kan bli en saga blott for alle oss andre.
Når det gjelder kubikk og effekt så kan man få 1000ccm maskiner som er så lite egnet til langkjøring at mange 600ccm maskiner er et mye bedre valg. Et eksempel tatt fra luften er GSX-R 1000 kontra en 650V-storm. Jeg er ikke i tvil om hvilken jeg ville kjørt på lang ferie med selv om tallene på papiret er rått parti. I dette tilfellet kan f.eks minst være best. Man får i dette tilfelle med den lille en maskin som faktisk kan føles sterkere i det turtallsområde man ligger 80% av tiden.
Går man under 600ccm så blir ofte syklene mindre utstyrt , de har kanskje dårligere bremser, mindre lasteevne , mindre plass og dårligere beskyttelse. Ikke på grunn av at motoren er for liten men fordi de skal bli billige.
Konklusjonen min er derfor at en motorsykkel på mellom 800-1000ccm kanskje er det beste kompromisset og der man kan få størst spenn av gleder. Ikke det at en 1400 eller en 600 er dårligere valg , men de gir på en måte ikke mer av det man trenger totalt.
Med en av de store 1300-1600 maskinene får man mer effekt og tyngde enn man kanskje har behov for , men det kan for noen føles "kjekt å ha".
Med en 600-650 får man akkurat nok til å ha det både morro og kunne kjøre på langtur , men noen kan føle at de blir litt hemmet og skulle gjerne hatt litt mer.
Med en 750-1000 så får man litt fra begge verdener, man får litt mer kraftreserver spesielt når det gjelder dreiemoment , grei vekt til å gjøre det meste og man får nok til å reise verden rundt om man vil.
Selvfølgelig kunne jeg av og til tenke meg en av 1300-1400 maskinene og selvfølgelig kunne jeg klart meg med en 600 , men et sted i hummer og kanariland vil jeg gjerne ligge.
Jeg har funnet min sykkel som dekker mine behov. Lett nok til å dra av veien nesten de mest utrolige steder med fiskestang,fotoutrustning og telt. Stor og komfortabel nok til å ta meg med på dagsetapper på 80-90 mil. En helt spesiel dreiemomentskurve jeg ikke har opplevd før , 3 gir er nesten nok til det aller meste og har en behagelig gange. Den laster vekt som en kamel og har pakkemuligheter som selv mor hadde vært fornøyd med. Den greier over 200km/t og akselererer fortere enn 90% av bilparken. I Norge er fartsgrensen maks 100-110 og til og med i Tyskland skal alle motorveier ned til maks 130km/t. Jeg kjørte gjennom England , over til Frankrike(Paris) og opp gjennom Belgia, Tyskland og Danmark for et par år siden. Jeg la merke til enormt med fotobokser og radarer langs veiene. Europa er i ferd med å stramme til på fartsovertredelser. Med 200km/t har man 70km/t i reserve. (Nå lyder jeg veldig politisk korrekt )
Men....så kommer selvfølgelig en ting, man blir aldri fornøyd.
Jeg vurderer som nevnt i en annen tråd , ny sykkel om et par år. Ikke fordi jeg trenger 1200ccm eller flere hester men fordi de syklene har noe ekstra jeg vil ha.
Jeg ønsker meg ESA , TC , LED hovedlys og Cruicekontrol..
Derfor er nye R1200GS eller nye den nye KTM maskinen interessant.
Men jeg ser at BMW har begynt å utstyre den sykkelen jeg har med ESA og TC men ennå ikke LED og CC.
Når det er sagt så skal man ikke se bort fra at de gjør det innen to år da , jeg krysse fingrene for det
Min mening og erfaring som jeg bygger på egne tunge sykler som har vært i størrelsen 600-1200ccm samt prøvekjøring av alt for mye , er ;
Motorstørrelse når det gjelder både kubikk og effekt kan ha innvirkning på oppfattelse av kjøreglede men ingen forutsettning. Denne påstanden bygger jeg på grunnlag av at vi har forskjellig oppfatning av hva kjøreglede faktisk er.
Noen motorsyklister vil ha størst mulig motor selv om de kanskje bare utnytter dette 20-30% , men beruselsen ved å vite at der finnes kraftreserver man aldri trenger å bruke er så stor at dette blir alfa og omega ved motorsykkel opplevelsen. Kanskje også det at man føler at andre er misunnelige og ser opp til den store maskinen de har.
Men der finnes selvfølgelig et fåtall av dem som utnytter disse maskinene til det ytterste og setter både seg selv og andre i fare. De kan til og med risikere at motorsykkel kjøring i fremtiden kan bli en saga blott for alle oss andre.
Når det gjelder kubikk og effekt så kan man få 1000ccm maskiner som er så lite egnet til langkjøring at mange 600ccm maskiner er et mye bedre valg. Et eksempel tatt fra luften er GSX-R 1000 kontra en 650V-storm. Jeg er ikke i tvil om hvilken jeg ville kjørt på lang ferie med selv om tallene på papiret er rått parti. I dette tilfellet kan f.eks minst være best. Man får i dette tilfelle med den lille en maskin som faktisk kan føles sterkere i det turtallsområde man ligger 80% av tiden.
Går man under 600ccm så blir ofte syklene mindre utstyrt , de har kanskje dårligere bremser, mindre lasteevne , mindre plass og dårligere beskyttelse. Ikke på grunn av at motoren er for liten men fordi de skal bli billige.
Konklusjonen min er derfor at en motorsykkel på mellom 800-1000ccm kanskje er det beste kompromisset og der man kan få størst spenn av gleder. Ikke det at en 1400 eller en 600 er dårligere valg , men de gir på en måte ikke mer av det man trenger totalt.
Med en av de store 1300-1600 maskinene får man mer effekt og tyngde enn man kanskje har behov for , men det kan for noen føles "kjekt å ha".
Med en 600-650 får man akkurat nok til å ha det både morro og kunne kjøre på langtur , men noen kan føle at de blir litt hemmet og skulle gjerne hatt litt mer.
Med en 750-1000 så får man litt fra begge verdener, man får litt mer kraftreserver spesielt når det gjelder dreiemoment , grei vekt til å gjøre det meste og man får nok til å reise verden rundt om man vil.
Selvfølgelig kunne jeg av og til tenke meg en av 1300-1400 maskinene og selvfølgelig kunne jeg klart meg med en 600 , men et sted i hummer og kanariland vil jeg gjerne ligge.
Jeg har funnet min sykkel som dekker mine behov. Lett nok til å dra av veien nesten de mest utrolige steder med fiskestang,fotoutrustning og telt. Stor og komfortabel nok til å ta meg med på dagsetapper på 80-90 mil. En helt spesiel dreiemomentskurve jeg ikke har opplevd før , 3 gir er nesten nok til det aller meste og har en behagelig gange. Den laster vekt som en kamel og har pakkemuligheter som selv mor hadde vært fornøyd med. Den greier over 200km/t og akselererer fortere enn 90% av bilparken. I Norge er fartsgrensen maks 100-110 og til og med i Tyskland skal alle motorveier ned til maks 130km/t. Jeg kjørte gjennom England , over til Frankrike(Paris) og opp gjennom Belgia, Tyskland og Danmark for et par år siden. Jeg la merke til enormt med fotobokser og radarer langs veiene. Europa er i ferd med å stramme til på fartsovertredelser. Med 200km/t har man 70km/t i reserve. (Nå lyder jeg veldig politisk korrekt )
Men....så kommer selvfølgelig en ting, man blir aldri fornøyd.
Jeg vurderer som nevnt i en annen tråd , ny sykkel om et par år. Ikke fordi jeg trenger 1200ccm eller flere hester men fordi de syklene har noe ekstra jeg vil ha.
Jeg ønsker meg ESA , TC , LED hovedlys og Cruicekontrol..
Derfor er nye R1200GS eller nye den nye KTM maskinen interessant.
Men jeg ser at BMW har begynt å utstyre den sykkelen jeg har med ESA og TC men ennå ikke LED og CC.
Når det er sagt så skal man ikke se bort fra at de gjør det innen to år da , jeg krysse fingrene for det
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Synes diskusjonen her blir litt slik den alltid er, det man kjører i øyeblikket er liksom det som duger. Også småkrangler man rundt det. Men helt ærlig, putt rett mann på feks Triumph oppreist tripple eller en KTM superduke eller lignende og se hvem som kommer først opp hvert eneste pass i alpene. Vi kan kjøre Busa, ZZR1400, Trimma xx som min, 1000 rr av hvilket merke du vil, og vi blir elegant frakjørt. Ja jeg ble frakjørt av litt eldre herremann (65+ ?) på en GS aktig opp Stelvio fra nordsia, merka at 240 Kg xx pluss bagasje og meg ikke var særlig fleksibelt i svinga. En lett sykkel, der du sitter oppreist med rett styre, så kan du kjøre grisefort i svinger, fortere en med noen RR eller hypersport. På autobahn og gode veier har vi noen fordeler men det er jammen det eneste
I sommer var jeg i Karpatene, kjørte XX og selvsagt over Transfagarasan, på baksiden nedover og rundt mot Bran ble vi tatt igjen av noen grekere på GS1200. En 4-5 stk...hadde ikke en sjanse enda vi prøvde, selvsagt var veien rimelig dårlig...men alikevel det setter jo ting i perspektiv.
Derimot må jeg si at det går helt fint å kjøre alle RR og hypersport på steder du normalt ikke ville tro det går å kjøre, man behøver ingen GS sånn sett :-) Bare du er litt forsiktig. Ikke så rart egentlig, XX veier jo mindre en GS1200. Kjørt mye på grus og det går så bra så :-D
I sommer var jeg i Karpatene, kjørte XX og selvsagt over Transfagarasan, på baksiden nedover og rundt mot Bran ble vi tatt igjen av noen grekere på GS1200. En 4-5 stk...hadde ikke en sjanse enda vi prøvde, selvsagt var veien rimelig dårlig...men alikevel det setter jo ting i perspektiv.
Derimot må jeg si at det går helt fint å kjøre alle RR og hypersport på steder du normalt ikke ville tro det går å kjøre, man behøver ingen GS sånn sett :-) Bare du er litt forsiktig. Ikke så rart egentlig, XX veier jo mindre en GS1200. Kjørt mye på grus og det går så bra så :-D
Memento mori
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Dette kjenner man seg jo megalett igjen i.Bringisen skrev: Men....så kommer selvfølgelig en ting, man blir aldri fornøyd.
Jeg vurderer som nevnt i en annen tråd , ny sykkel om et par år. Ikke fordi jeg trenger 1200ccm eller flere hester men fordi de syklene har noe ekstra jeg vil ha.
Jeg ønsker meg ESA , TC , LED hovedlys og Cruicekontrol..
Derfor er nye R1200GS eller nye den nye KTM maskinen interessant.
Men jeg ser at BMW har begynt å utstyre den sykkelen jeg har med ESA og TC men ennå ikke LED og CC.
Når det er sagt så skal man ikke se bort fra at de gjør det innen to år da , jeg krysse fingrene for det
Memento mori
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Barbarozza skrev:Synes diskusjonen her blir litt slik den alltid er, det man kjører i øyeblikket er liksom det som duger. Også småkrangler man rundt det. Men helt ærlig, putt rett mann på feks Triumph oppreist tripple eller en KTM superduke eller lignende og se hvem som kommer først opp hvert eneste pass i alpene. Vi kan kjøre Busa, ZZR1400, Trimma xx som min, 1000 rr av hvilket merke du vil, og vi blir elegant frakjørt. Ja jeg ble frakjørt av litt eldre herremann (65+ ?) på en GS aktig opp Stelvio fra nordsia, merka at 240 Kg xx pluss bagasje og meg ikke var særlig fleksibelt i svinga. En lett sykkel, der du sitter oppreist med rett styre, så kan du kjøre grisefort i svinger, fortere en med noen RR eller hypersport. På autobahn og gode veier har vi noen fordeler men det er jammen det eneste
I sommer var jeg i Karpatene, kjørte XX og selvsagt over Transfagarasan, på baksiden nedover og rundt mot Bran ble vi tatt igjen av noen grekere på GS1200. En 4-5 stk...hadde ikke en sjanse enda vi prøvde, selvsagt var veien rimelig dårlig...men alikevel det setter jo ting i perspektiv.
Derimot må jeg si at det går helt fint å kjøre alle RR og hypersport på steder du normalt ikke ville tro det går å kjøre, man behøver ingen GS sånn sett :-) Bare du er litt forsiktig. Ikke så rart egentlig, XX veier jo mindre en GS1200. Kjørt mye på grus og det går så bra så :-D
Mye godt sagt her Barbarozza
Det er nok mange som har hatt den opplevelsen men nevner det aldri.
Jeg er ingen racer verken rett frem eller i svinger , er faktisk blitt mer pysete med årene :-)å
Men jeg koser meg gløgg i hel og elsker naturopplevelsen og friheten motorsykkelkjøring gir meg
Og når det gjelder å ta en hvilken som helst sykkel og gjøre hva som helst går selvfølgelig an , det spørs bare hvor redd du er for sykkelen , hvor komfortabelt og trygt du vil gjøre det og med hvilken stil.
Men alt går for dem med vilje....
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Siden du liker å nevne tørrvekta på Ducen din så får eg og seie tørrvekta som er 215kg, litt fra 300simpson skrev:Det er det vel ingen tvil om at en 250 R vil kjøre i fra en sportturer på 300 kg og 1400 kubikk på de rette plassene.TomB skrev:
Kunne tenkt meg å prøvd Ninja 250R oppover favoritveiene, trur jeg kunne kjørt like fort, kanskje fortere enn med f.eks zzr1400.
I GP racing har 125 ccm samme om ikke høyere kurvehastighet enn de største syklene.
No har eg aldri nevnt at mindre kubbik er dårligare uten om en sleiv komentare til en komentar eg reagerte litt på.
Om en 250cc kjører i fra meg så heilt ærlig så driter eg i det, eg har sertifikater som eg er avhenging av å ha i jobben og synest det her blir litt barnehage stadie krangel alà pappan min er sterkare en din type.
Hadde kjørte en del forskjellig sykkler fra cruser til RR før eg kjøpte ZZR`n og viste ka eg ville ha. Var det en RR eg ville ha hatt meg så hadde eg kjøpt en GSXR1000.