Fikk uimotståelig lyst til å foreslå noe helt utenom det vanlige, nemlig NSU 250 SuperMax fra 50-tallet. En 250 kubikker med mange gode løsninger og som var utstyrt med en 247 kubikks motor som ikke rent få mener er blant de aller beste 250 motorene til MC som noengang er laget.
SuperMax'en var også veldig tidlig ut med en midtplassert bakstøtdemper. Innebygd og dermed skjult i rammen forøvrig.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Jompa skrev:Ai,ai, AJ.
Det var litt av en overaskelse !
Æ va helt sikker på at du skulle foreslå noe fra pizzaens hjemland, med V2er på langs.
Fin design på NSUen, særlig pga av monofjæringa bak.
Hyggelig å kunne overraske...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
joo skrev:Den klareste kandidaten: BMW R80 GS selvsagt.
her representert ved en Dakar-versjon.
Dette er sykkelen som er forfar til alle store reise-enduroer/adventurer.
Stammet fra GS800 som fabrikkteamet kjørte på slutten av 70-tallet.
Den lille/korte franskmannen Gaston Rahier ble kjent da han vant noen Paris-Dakar på en sånn. Han ble kjent som "The little man with the giant reputation."
Jeg er jo litt inhabil men jeg er enig og stemmer R80GS. Ikke fordi den var verken pen eller innovativ men fordi den på en måte var foran sin tid. Hvem skulle trodd at denne typen sykkel skulle bli millenniums mest populære. I dag er det få merker som ikke har en adv-sykkel i sitt sortiment.
Dessuten var det mange som spådde boxermotoren som en flopp og at den ville kun få noen år i produksjon. Tror heller ikke mange den gangen ville trodd på en 125 hk vannavkjølt boxermotor i 2013.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
joo skrev:Den klareste kandidaten: BMW R80 GS selvsagt.
her representert ved en Dakar-versjon.
Dette er sykkelen som er forfar til alle store reise-enduroer/adventurer.
Stammet fra GS800 som fabrikkteamet kjørte på slutten av 70-tallet.
Den lille/korte franskmannen Gaston Rahier ble kjent da han vant noen Paris-Dakar på en sånn. Han ble kjent som "The little man with the giant reputation."
Jeg er jo litt inhabil men jeg er enig og stemmer R80GS. Ikke fordi den var verken pen eller innovativ men fordi den på en måte var foran sin tid. Hvem skulle trodd at denne typen sykkel skulle bli millenniums mest populære. I dag er det få merker som ikke har en adv-sykkel i sitt sortiment.
Dessuten var det mange som spådde boxermotoren som en flopp og at den ville kun få noen år i produksjon. Tror heller ikke mange den gangen ville trodd på en 125 hk vannavkjølt boxermotor i 2013.
Hvilket millennium snakker vi om?
Skal vel litt til å bli mer populær enn Honda Super Cub! http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Super_Cub" onclick="window.open(this.href);return false;
simpson skrev:Joda, greit nok at noe skurrer.Men like fullt står den i Guiness fra 86-89 som den raskeste og det er ingen andre customer som har gjort uansett hva som er rett eller galt. Og den kommer til å stå der for evig tid.
joo skrev:Den klareste kandidaten: BMW R80 GS selvsagt.
her representert ved en Dakar-versjon.
Dette er sykkelen som er forfar til alle store reise-enduroer/adventurer.
Stammet fra GS800 som fabrikkteamet kjørte på slutten av 70-tallet.
Den lille/korte franskmannen Gaston Rahier ble kjent da han vant noen Paris-Dakar på en sånn. Han ble kjent som "The little man with the giant reputation."
Jeg er jo litt inhabil men jeg er enig og stemmer R80GS. Ikke fordi den var verken pen eller innovativ men fordi den på en måte var foran sin tid. Hvem skulle trodd at denne typen sykkel skulle bli millenniums mest populære. I dag er det få merker som ikke har en adv-sykkel i sitt sortiment.
Dessuten var det mange som spådde boxermotoren som en flopp og at den ville kun få noen år i produksjon. Tror heller ikke mange den gangen ville trodd på en 125 hk vannavkjølt boxermotor i 2013.
Hvilket millennium snakker vi om?
Skal vel litt til å bli mer populær enn Honda Super Cub! http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Super_Cub" onclick="window.open(this.href);return false;
Åååja, jeg trodde vi skulle foreslå/stemme på vår favoritt som tidenes MC , ikke motkommentere andres forslag/stemme
Ellers var det selvfølgelig 2000 milenniummet :-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
joo skrev:Den klareste kandidaten: BMW R80 GS selvsagt.
her representert ved en Dakar-versjon.
Dette er sykkelen som er forfar til alle store reise-enduroer/adventurer.
Stammet fra GS800 som fabrikkteamet kjørte på slutten av 70-tallet.
Den lille/korte franskmannen Gaston Rahier ble kjent da han vant noen Paris-Dakar på en sånn. Han ble kjent som "The little man with the giant reputation."
Jeg er jo litt inhabil men jeg er enig og stemmer R80GS. Ikke fordi den var verken pen eller innovativ men fordi den på en måte var foran sin tid. Hvem skulle trodd at denne typen sykkel skulle bli millenniums mest populære. I dag er det få merker som ikke har en adv-sykkel i sitt sortiment.
Dessuten var det mange som spådde boxermotoren som en flopp og at den ville kun få noen år i produksjon. Tror heller ikke mange den gangen ville trodd på en 125 hk vannavkjølt boxermotor i 2013.
Hvilket millennium snakker vi om?
Skal vel litt til å bli mer populær enn Honda Super Cub! http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Super_Cub" onclick="window.open(this.href);return false;
Åååja, jeg trodde vi skulle foreslå/stemme på vår favoritt som tidenes MC , ikke motkommentere andres forslag/stemme
Ellers var det selvfølgelig 2000 milenniummet :-)
Nei nei, ikke noe i mot forslaget ditt! Det var påstanden om milleniumets mest populære jeg reagerte på! :-)
joo skrev:Den klareste kandidaten: BMW R80 GS selvsagt.
her representert ved en Dakar-versjon.
Dette er sykkelen som er forfar til alle store reise-enduroer/adventurer.
Stammet fra GS800 som fabrikkteamet kjørte på slutten av 70-tallet.
Den lille/korte franskmannen Gaston Rahier ble kjent da han vant noen Paris-Dakar på en sånn. Han ble kjent som "The little man with the giant reputation."
Jeg er jo litt inhabil men jeg er enig og stemmer R80GS. Ikke fordi den var verken pen eller innovativ men fordi den på en måte var foran sin tid. Hvem skulle trodd at denne typen sykkel skulle bli millenniums mest populære. I dag er det få merker som ikke har en adv-sykkel i sitt sortiment.
Dessuten var det mange som spådde boxermotoren som en flopp og at den ville kun få noen år i produksjon. Tror heller ikke mange den gangen ville trodd på en 125 hk vannavkjølt boxermotor i 2013.
Hvilket millennium snakker vi om?
Skal vel litt til å bli mer populær enn Honda Super Cub! http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Super_Cub" onclick="window.open(this.href);return false;
Åååja, jeg trodde vi skulle foreslå/stemme på vår favoritt som tidenes MC , ikke motkommentere andres forslag/stemme
Ellers var det selvfølgelig 2000 milenniummet :-)
Nei nei, ikke noe i mot forslaget ditt! Det var påstanden om milleniumets mest populære jeg reagerte på! :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oja , da var den misforståelsen oppklart
Med mest populær tenkte jeg på salgstatistikk og satsing på modelltypen :-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Slår et slag for det italienske, og foreslår Benelli 750 Sei.
Kom i 1972, og var verdens første sekssylindrede mc til gatebruk. Tok mc-verden med storm. Honda og Kawa kom først flere år etter.
Benelli 750 Sei.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.