MC avisen kåring av tidenes MC

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av Intruder »

En slik "avstemning/kåring" er sikkert ikke behengt med all verdens begrunnelse,så jeg ser ikke på dette som annet enn løse antagelser ....
Men Ducati,det er OK lell... :knegg
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av joo »

Den Duccen var noe vi som bare var vanlige lønnsmottakere og kjørte japansk dusinvare kun fikk se på bilder og knapt kunne tillate oss å drømme om.
Motoren, designet og ytelser var nok til å gi enhver motorsyklist hjerteklapp da, og den står seg godt i dag også. Et ikon uten tvil!

Andre kåringer har satt CB750 øverst, sikkert siden den symboliserte et paradigmeskifte. Et annet ikon, annerledes ikon. Osv osv.

Midt oppi dette står vi som liker tohjulinger og kan fråtse i muligheter og maskiner som entusiaster designer og ingeniører optimerer. For OSS :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av Desmo »

MC Avisa er med denne kåringa nesten på linje med Discovery. Der ble 916 nr. 2 i Greatest ever motorcycle, bare slått av Honda Cub. Grunnen til det vil jeg tro er at i den kåringa var salgstallene også med. Den Honda'n er visst en av verdens mest solgte. Nå holdt jeg på å skrive motorsykkel, men det er jo bare en lettvekter. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av DrGreve »

Dette kan vel sammenlignes med den famøse kåringen "Årets europeiske bil" som bare ble vunnet av simca, fiat, renault og citroen. Hva kjøperne valgte når de skulle kjøpe ny bil var underordnet :)
Forøvrig var det egentlig greit at ikke VFR-en vant igjen. Det ble kjedelig i lengden. :knegg
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av jhn »

Desmo skrev:MC Avisa er med denne kåringa nesten på linje med Discovery. Der ble 916 nr. 2 i Greatest ever motorcycle, bare slått av Honda Cub. Grunnen til det vil jeg tro er at i den kåringa var salgstallene også med. Den Honda'n er visst en av verdens mest solgte. Nå holdt jeg på å skrive motorsykkel, men det er jo bare en lettvekter. :knegg
:lol :lol Ja sånne utslag kan kåringer få hvis man ikke legger de riktige og samme kriterier til grunn for både 1. og 2. plass, det ble neppe gjort her.
Hvilken sykkel hadde MC-Avisa på 2. plass?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av simpson »

jhn skrev:
Desmo skrev:MC Avisa er med denne kåringa nesten på linje med Discovery. Der ble 916 nr. 2 i Greatest ever motorcycle, bare slått av Honda Cub. Grunnen til det vil jeg tro er at i den kåringa var salgstallene også med. Den Honda'n er visst en av verdens mest solgte. Nå holdt jeg på å skrive motorsykkel, men det er jo bare en lettvekter. :knegg
:lol :lol Ja sånne utslag kan kåringer få hvis man ikke legger de riktige og samme kriterier til grunn for både 1. og 2. plass, det ble neppe gjort her.
Hvilken sykkel hadde MC-Avisa på 2. plass?
Det ble første utgave av GSX-R 750

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av Jompa »

Da vil jeg foreslå "mc-sidens kåring av tidenes mc".
Den som foreslår bestemmer selv kriteriene, som må begrunnes.

Adm setter deadline for å komme med forslag, og setter opp avsteminga. Kunne vært artig ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av Kawasaki »

jhn skrev:
Kawasaki skrev:På "ikkebike" har det også vært kåring av tidenes MC.

Den habile en-manns juryen kom frem til at det måtte bli ZX11 -92 modell,svart. Som en god nummer to kom V-strom etterfulgt av TDM og Triumph Tiger :knegg :knegg

Og nå vil jeg ikke ha noen kverrulering fra jhn eller noen på rekkefølgen :P :p
Det er vel som i Nobel-komiteen, man måtte sykemelde noen for å få det resultatet man ville ha.
Rekkefølgen skal jeg ikke krangle om :prf
Ingen av en-manns juryen var sykemeldt eller fraværende :[-( Og det var også et svært taktisk trekk å plassere v-strom'en på andreplass,mht.etterspill :vs
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av jhn »

Kawasaki skrev:
jhn skrev:
Kawasaki skrev:På "ikkebike" har det også vært kåring av tidenes MC.

Den habile en-manns juryen kom frem til at det måtte bli ZX11 -92 modell,svart. Som en god nummer to kom V-strom etterfulgt av TDM og Triumph Tiger :knegg :knegg

Og nå vil jeg ikke ha noen kverrulering fra jhn eller noen på rekkefølgen :P :p
Det er vel som i Nobel-komiteen, man måtte sykemelde noen for å få det resultatet man ville ha.
Rekkefølgen skal jeg ikke krangle om :prf
Ingen av en-manns juryen var sykemeldt eller fraværende :[-( Og det var også et svært taktisk trekk å plassere v-strom'en på andreplass,mht.etterspill :vs
Meget smart trekk mtp helgefreden ja :vs

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37904
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av AJ »

Jompa skrev:Da vil jeg foreslå "mc-sidens kåring av tidenes mc".
Den som foreslår bestemmer selv kriteriene, som må begrunnes.

Adm setter deadline for å komme med forslag, og setter opp avsteminga. Kunne vært artig ?
Kunne vært artig, ja.
Så artig at vi rett og slett lager enn slik tråd :thumleft

Bare gi meg litt tid så er'n på plass :vs
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av ZZR-Tom »

Det er så mangen forskjellige motorsykkel klasser at eg synest det er umulig å besteme vilken som er best då somoftast bruken av sykkel og smaken er like forskjellig. Blir som den klassiske AC/DC vs KISS greiene.

Men alikavel er det litt arti å lese slike teste. Kjøpet superbike(eller noke liknandes) hin dagen og der hadde dei en konkuranse om ken som var den beste av 10 sykkler og konkurentane var(etter min hukomelse) b.l.a Panikgalne 1199,ZX636R,Street triple,CB1000R,ZZR1400,GSXR750,Duc Hypermotard 1100,KTM 690,R1200GS og sist men ikkje minst Aprilia SRV850(scooter!)
Ducati 1199 tok seieren etter at dei fant ut at CBR1000R var forslitsom uten vindskjerm på motorveien :scratch

Motorrad kåret Ducati som best i 3 av 8 katorogier.1199 i sportsykkel klassen,Diavel cromo i naken og Multistrada i allround klassen.R1200GS vant enduro/supermoto med Ducati Hypermotard 1100 som nr2.

Men den mest gjenomførte og grundige kåring eg har sett er MCN sin, vart jo selvfølgelig ZZR1400 som vandt ;e

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av Dimzum »

Ducati - selvfølgelig ble det en Ducati.....bombe! Ijessunavn, om man spør en hvilken som helst person som aldri i livet har hatt interesse for mc, og ikke aner ett dugg om tohjulinger i det hele tatt, så er det en ting som er sikkert. Ducati er best!! Kan ikke forstå annet enn at høy pris og god markedsføring må være grunnen til dette fenomenet..... Meeeen, nå er vel dette på tur å gå over i takt med at stadig flere kjøper seg en Ducc (Harley-syndromet?) og som dermed stadig taper terreng ihht wow-factoren som nok er viktigst......

Meen, over til kåringen....
Da flere her legger vekt på "forutforsintid-elementet", stemmer nå jeg på Suzuki Katana 1100! Det var en tøffing som rysta Mc-verdenen i grunnvollene!
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av simpson »

Dimzum skrev:Ducati - selvfølgelig ble det en Ducati.....bombe! Ijessunavn, om man spør en hvilken som helst person som aldri i livet har hatt interesse for mc, og ikke aner ett dugg om tohjulinger i det hele tatt, så er det en ting som er sikkert.
Men er det ikke akkurat det som gjør at ting blir til ikoner da? At "alle" har hørt om det og vet hva det er? :-k

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av Bringisen »

Litt overraskende men sikkert fortjent.

Når det er sagt så har jeg egentlig ikke så mye til overs for slike kåringer eller statistikker for den sags skyld.
Dette har i lang tid vært populært i bilverdenen med kåringer både her og der. Også disse autoindex undersøkelsene er populærer men etter mening verdiløse for meg. Når det gjelder bil så har jeg aldri eid en av de merkene som skårer høyt på f.eks autoindex men likevel vært strålende fornøyd.

Jeg tror sluttresultatet på disse kåringene og indeksene er helt individuelt og blir naturlig nok basert på dem som gidder stemme eller er ærlig nok i sin bedømmelse.

Men jeg ser jo at for dem som ikke greier å ta egne valg eller har vanskeligheter med å bestemme seg, de kan jo bruke slike kåringer eller indekser for å ta valget for dem.

Bortsett fra dette, all honnør til MC avisa som har brukt så mye tid og spalteplass gjennom hele året på denne kåringen :prf ;-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: MC avisen kåring av tidenes MC

Legg inn av Intruder »

Harley Davidson...har hele tiden for meg vært mCen med stor C !!

Da er det jo også mange modeller/typer å velge mellom... :yeyeye
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar