Presenning / MC-trekk vanntett. Noe å anbefale?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
biker-hl
Innlegg: 22
Registrert: 29 aug 2010, 11:51
Motorsykkelen din: Slettet

Presenning / MC-trekk vanntett. Noe å anbefale?

Legg inn av biker-hl »

Hei,

Tenkte å kjøpe meg et nytt trekk til sykkelen. Det bør ha en vanntett topp og være solid. Helst ikke for tungt og stivt.

Er det noen som har noe å anbefale? Jeg liker å slenge over et trekk hvis det er meldt om regn (og det er hender jo....).

Min sykkel nærmer seg 20 år og liker seg best under tak :-) .


Hilsen Harald

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Presenning / MC-trekk vanntett. Noe å anbefale?

Legg inn av bergenser83 »

aldri prøvd, men jula har til 99kr

Jarodden
Innlegg: 114
Registrert: 19 jul 2011, 23:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
Sted: Kolbotn

Re: Presenning / MC-trekk vanntett. Noe å anbefale?

Legg inn av Jarodden »

biker-hl skrev:Er det noen som har noe å anbefale? Jeg liker å slenge over et trekk hvis det er meldt om regn (og det er hender jo....).
Hei!

Jeg kjøpte BMW pressening fra MC Oslo http://www.mcoslo.no/DELER-MC-ATV/MC-DE ... 607689674)

Har en 1200 GS som står med sidevesker, og den passer meget bra.

Vanntett, og med lufteåpninger på siden - slik at det ikke blir kondens på innsiden

Den er ikke som på bildet. Ønsker du å se bilde av min, gi meg beskjed med en mailadresse - så skal vi ordne det!

biker-hl
Innlegg: 22
Registrert: 29 aug 2010, 11:51
Motorsykkelen din: Slettet

Re: Presenning / MC-trekk vanntett. Noe å anbefale?

Legg inn av biker-hl »

:prf

Takk for tipset ang. MC Oslo. Jeg sjekker med dem. Det ideelle trekk i mitt hode er vel vanntett på toppen og vannavisene / pustene på sidene.

Det er utrolig mye elendighet av slike trekk. Vanskelig å finne et som holder regnet ute samtidig som det ikke samler kondens.

Hilsen Harald

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Presenning / MC-trekk vanntett. Noe å anbefale?

Legg inn av Flattop »

Tja, siden ingen lager sykkeltrekk av Gore-Tex antar jeg det blir en lang leiteperiode :yeyeye
Bilde

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Presenning / MC-trekk vanntett. Noe å anbefale?

Legg inn av pelsen »

Flattop skrev:Tja, siden ingen lager sykkeltrekk av Gore-Tex antar jeg det blir en lang leiteperiode :yeyeye
:lol
hehe
det blir nok bløtt under trekket uansett hvis sykkern står ute, et trekk skydder for regn, men ikke for fuktigheten i lufta. Det er ikke mulig å lage et trekk som opphever naturlovene :knegg

Brukeravatar
jodlevann
Innlegg: 99
Registrert: 29 jul 2012, 18:59
Motorsykkelen din: BMW R850R
Sted: Bærum

Re: Presenning / MC-trekk vanntett. Noe å anbefale?

Legg inn av jodlevann »


pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Presenning / MC-trekk vanntett. Noe å anbefale?

Legg inn av pelsen »

jodlevann skrev:Her er et bra alternativ:

http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381356
Helt klart et bra alternativ, men det er for langtidslagring, og ikke et trekk man drar over sykkern over natten.

biker-hl
Innlegg: 22
Registrert: 29 aug 2010, 11:51
Motorsykkelen din: Slettet

Re: Presenning / MC-trekk vanntett. Noe å anbefale?

Legg inn av biker-hl »

Hei,

Jeg ser noen tror jeg er på jakt etter et skikkelig hitec cover men det er altså slett ikke tilfelle.

Hvis noen husker trekk til biler (i alle fall var de sånn for noen år siden..) så hadde de en vanntett topp mens sidene var knapt vannavisene. Fuktigheten blir altså ikke samlet.

Var en tur på Jula i dag og kikket på et som var nærmest vanntett på sidene og vannavisene i toppen. Skulle tro det var ganske meningsløst...

Jeg gir meg ikke før jeg finner et, så det så :knegg

Hilsen Harald

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Presenning / MC-trekk vanntett. Noe å anbefale?

Legg inn av TheBandit »

Jeg har ett enkelt og greit trekk med innebygd pose så det enkelt kan pakkes sammen og puttes i koffertene. Solid stoff og masse strikk så det ikke blåser bort. Er ikke sikker på hvor det er kjøpt da jeg fikk det av min far, men jeg tror det kommer fra Clas Ohlson

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Presenning / MC-trekk vanntett. Noe å anbefale?

Legg inn av pelsen »

siden vi er i november kan jeg vel spørre om det er snakk om trekk til vinterlagring eller trekk for skydd til daglig bruk av sykkern.
Det blir jo litt forskjell på hva som kan anbefales...

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Presenning / MC-trekk vanntett. Noe å anbefale?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har et biltematrekk og et orginalt kawasaki trekk. Begge fungerer utmerket. For å ha litt beskyttelse i daglig bruk tror jeg ikke man trenger være å hysterisk med tsnkt på fuktighet under trekket. Så tett at trekket samler fuktighet tror jeg kommer til å skje. Er jo forholdsvis god lufting i bunn
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

biker-hl
Innlegg: 22
Registrert: 29 aug 2010, 11:51
Motorsykkelen din: Slettet

Re: Presenning / MC-trekk vanntett. Noe å anbefale?

Legg inn av biker-hl »

pelsen skrev:siden vi er i november kan jeg vel spørre om det er snakk om trekk til vinterlagring eller trekk for skydd til daglig bruk av sykkern.
Det blir jo litt forskjell på hva som kan anbefales...
Ja det har jeg vel ikke sagt noe om. God poeng.

Det skal brukes daglig og egentlig bare når det er uttrykt for regn.

Jeg ser det kommer litt dugg i instrumentene når det har regnet en stund. Sykkelen er jo en del år så det er vel bare sånn.

Et trekk over er jo en rimelig og enkel løsning.

Hilsen Harald

Lamberghini
Innlegg: 193
Registrert: 29 mar 2011, 16:47
Motorsykkelen din: Honda NTV 650 Revere 1991
Sted: Bergen

Re: Presenning / MC-trekk vanntett. Noe å anbefale?

Legg inn av Lamberghini »

Jeg tenker at det er like greit å droppe trekk. Det beskytter direkte mot regndråpene, men holder ikke fuktigheten ute. Når solen titter frem igjen, går tørkingen mye saktere om sykkelen er dekket til. Dessuten blir trekket rene seilet når det blåser, og vips ligger sykkelen der om morgenen. Skjedde med meg, ikke gøy.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Presenning / MC-trekk vanntett. Noe å anbefale?

Legg inn av JohnnyTh »

jeg har brukt slikt trekk i åresvis både hjemme før jeg fikk garasje og når jeg parkerer på flyplessen. Og selv om jeg bor på et av Norges mest forblåste steder så har jeg ikke hatt problemer med at sykkelen står ute i vind med trekk. Dessuten hvis trekket er tett så blir jo ikke sykkelen våt. Kondens har jeg aldri hatt problemer med da det er alt for luftig under dette trekket.
Er jo deilig å komme til en tør sykkel. Jeg tror det er litt formye panikk når det gjelder dette med kondens. Jeg ville ikke vinterlagret under presenning, men fra dag til dag eller en uke eller to tror jeg ikke gjør noe i det hele tatt.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar