Motul for VF 750 fra 1982

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Motul for VF 750 fra 1982

Legg inn av ejs »

kellox.no
If it ain't broke, I'll break it.

HondaVF1000F
Innlegg: 2
Registrert: 25 okt 2012, 09:46
Motorsykkelen din: Honda VF1000F 1986

Re: Motul for VF 750 fra 1982

Legg inn av HondaVF1000F »

Hei

Er også på utkikk etter en Motul olje delsyntetisk til min VF1000f
Hva heter den som er delsyntetisk?

mekkern
Innlegg: 7599
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Motul for VF 750 fra 1982

Legg inn av mekkern »

Hvorfor vil du ha delsyntetisk? utenom pris..de gamle hondaene mine 86-87 funker gull på 300v, clutchen som slet på et annet oljemerke også...

ellers er Kellox/motorport forhandler av motul
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

HondaVF1000F
Innlegg: 2
Registrert: 25 okt 2012, 09:46
Motorsykkelen din: Honda VF1000F 1986

Re: Motul for VF 750 fra 1982

Legg inn av HondaVF1000F »

Verkstedet mitt frarådet meg å bruke helsyntetisk mtp clutchen!?
Blir usikker på hva jeg skal bruke!???

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Motul for VF 750 fra 1982

Legg inn av ejs »

:thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Motul for VF 750 fra 1982

Legg inn av DrGreve »

Det viktigste er nok at du IKKE bruker "bilolje", da du da, kan få problemer med clutchen. Biloljer ofte er tilsatt ingredienser for å gi lav friksjon, som igjen kan gi slipp på clutchen. Og min erfaring er at syntetisk olje har en såpass tynn oljefilm at giring, spesielt fra fri til første gir føles "hardere", mer "klunk" og "smell" fra girkassen. Jeg har prøvd ut alle 3 kategorier på min VF og jeg kommer aldri til å putte helsynt i min sykkel mer.
Olje og motor har hatt en rivende utvikling de siste 30 år siden VF-en kom på markedet og min teori er at motorer og oljer er som hånd i hanske. Motorer produsert i 83 er laget for den oljen som var på markedet da. Selvfølgelig med modifikasjoner utført i årenes løp.
Forøvrig er den teorien som ble framsatt i en annen tråd om esteroljer såpass interessant at den ikke uten videre kan utelukkes som ett alternativ.
Nå skal det nevnes at jeg ikke har prøvd Motul helsyntetisk og kan da selvfølgelig ikke ha noen formening om den er bra eller dårlig i forhold til andre syntetoljer.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar