GSX-R 600 Plombering

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
immortal92
Innlegg: 5
Registrert: 12 mai 2012, 01:13
Motorsykkelen din: Din MC her

GSX-R 600 Plombering

Legg inn av immortal92 »

Heisann! Jeg er ny i "storsykkel" bransjen å har et par spørsmål. Tenkte å skaffe meg 600cc til våren, eventuelt kjøpe i vinter da prisene er gode da, men jeg fylte akkurat 20 år og kan ikkje kjøre tung før 23/6-13. Ser mange GSX-R 600 er reg. som mellomtung, men di er fulleffekt. Er det mye styr og kostbart å plombere den ned igjen? Vet det meste er elektrist, spesielt på suzuki. Tenkte å ha laveffekt et par mnd. til jeg har kjørt litt, 2 år siden jeg solgte lett-mcen så er litt drøy overgang rett til fulleffekt syns jeg.
Sykklene jeg ser mest på nå er GSX-R 2006 og nyere.
Jeg er ganske høy, ca 190 og nesten 100kg, noen sier R6'n er "liten" så jeg blir sittende oppreist på denne. Jeg liker at syklene er litt størrelse på. Hvordan er størrelsen på GSX-R 600?

Håper noen kan gi meg et par svar så jeg blir klokere, vanskelig å se alt på bildene på annonsene.
ZX6R 636 2005

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: GSX-R 600 Plombering

Legg inn av Hjernen »

Prøv http://cycle-ergo.com/ så ser du hvilken sykkel som passer best, finnes masse 600-750 der ute som går greit (tenker mest fulleffekt) uten å skremme vettet av deg...
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

immortal92
Innlegg: 5
Registrert: 12 mai 2012, 01:13
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: GSX-R 600 Plombering

Legg inn av immortal92 »

takker for det! den var til stor hjelp. Endte opp med ZX6R faktisk :)
ZX6R 636 2005

Online
Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2726
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: GSX-R 600 Plombering

Legg inn av Busa Trond »

:vs ZX6R som du nevner er nok et godt valg med tanke på sittestilling når du vil kjøre R sykkel. Kjørte noe på en zx6r en sommer, og ble meget positiv over hvor komfortabel den var. Det med plombering av kawasaki har jeg ikke noe kjenskap til. Men holder du deg til lovelige hastigheter, og ikke kjører den på max turtall er normalt ingen asfalt sykkeler noe skumelt å håndtere hvis man ser bort fra dem store supermotardene , bare ta det med ro til og begynne med, og ler den å kjenne :D .

Masse lykke til med valget av sykkel :thumleft

immortal92
Innlegg: 5
Registrert: 12 mai 2012, 01:13
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: GSX-R 600 Plombering

Legg inn av immortal92 »

Ja har hørt de skal være behagelige også på langtur, har ikke de skarpe kantene på setet. Hehe, blir lite grisekjøring på meg heldigvis, er yrkessjåfør så vil ikke risikere å miste sertifikatet :)

Er 2005 mod, skal hente den på fredags ettermiddag, så det blir spennende! Håper det blir mildt så jeg får kjørt litt i år :)
Tror det blir en grei førstesykkel, tiden vil vise :)
ZX6R 636 2005

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37921
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: GSX-R 600 Plombering

Legg inn av AJ »

immortal92 skrev:takker for det! den var til stor hjelp. Endte opp med ZX6R faktisk :)
Gratulerer! :vs :mc1
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar