GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: GlobesLogg NÅ: Endunker'n er hentet! :)

Legg inn av Kawasaki »

Globe skrev:Den jukset til litt på høyt turtall på turen hjem i går, hostet til og ga ettertenning i pådraget (det var som om den mistet tenninga et kort sekund) Det kjennes/høres ut som om det er litt å gå på her hva gjelder bensin/luftforholdet. Det er i så fall en justering jeg ikke helt vet om jeg skal begynne å tweake (med mindre noen har en god "step-by-step" fremgangsmåte å foreslå)...

Trodde du hadde lært å holde deg unna høyt turtall :knegg :knegg

Du skriver jo at luftfilteret var helt tett,så det kan jo tenkes at ting har endret seg etter at du renset/oljet det?
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg NÅ: Endunker'n er hentet! :)

Legg inn av Globe »

Kawasaki: Ja, det er ikke umulig det, for det så ikke helt bra ut hva gjelder vasking og rens.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg NÅ: øker komforten i "iGarasjen" :)

Legg inn av Globe »

Da er stallMC'er, scootere og vinterMC stablet sammen her i garasjen. På tirsdag morgen øker jeg komforten her i "iGarasjen" ved å få innstallert en varmepumpe.
bilde 1.JPG

Det hele begynte med befaring og bestilling av varmepumpe til huset, det ble til at vi tok en enhet i hoveddelen av huset som skal kunne dekke stue, kjøkken og mellomgang, deretter valgte vi en egen enhet til kjellerstue. Ideen kom "ramlende" på meg i og med at forhandleren begynte å regne på "pakkepris", ferdig montert, kampanje og alt det der! . Jeg kremtet..."hva om vi legger til en pumpe til?"..Han kunne fortelle at enda en pumpe i huset ikke ville gi oss noen særlig effekt i tillegg til det vi hadde vist frem...så langt.

Så, etter en kort befaring i garasjen, ja så ble det en ny pakkepris, og på tirsdag morgen blir det innstallert varmepumpe her i "iGarasjen"...ja og 2 stk i huset der jeg egentlig bor da :knegg
bilde 3.JPG
Øverst til høyre skal det bli, veggmontert! :thumleft


Det neste nå må vel bli "vann og kloakk", så skulle jeg greie meg god om de 2 meterne inn til huset skulle bli ufremkommelig i løpet av vinteren :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: GlobesLogg NÅ: øker komforten i "iGarasjen" :)

Legg inn av Coach »

No snakker vi. Mangle bare senga i hjørne no, så kan du meld flytting. :lol

Kommer på innflyttningsfest snart :thumleft
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg NÅ: øker komforten i "iGarasjen" :)

Legg inn av Globe »

He he he...invitasjon kommer :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: GlobesLogg NÅ: øker komforten i "iGarasjen" :)

Legg inn av TBI81 »

Varmepumpe i garasjen og håndmassasje av bilen? Jaggu ikke rart at naboene ser rart på deg! Gleder meg til jeg får meg sånn garasje! ;-)

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: GlobesLogg NÅ: øker komforten i "iGarasjen" :)

Legg inn av Coach »

TBI81 skrev:Varmepumpe i garasjen og håndmassasje av bilen? Jaggu ikke rart at naboene ser rart på deg! Gleder meg til jeg får meg sånn garasje! ;-)

:thumleft
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: GlobesLogg NÅ: øker komforten i "iGarasjen" :)

Legg inn av ArcticTiger »

Dette blir knall Globe :thumleft Veldig komfortabelt med varmepumpe i garrasjen, men pass på at du ikke har så høy tempratur at skinndressen krymper der den henger da :knegg

Jeg har varmepumpe i Mekka, den har 8 grader "frostsikringsfunksjon" som jeg setter på når jeg ikke er der nede daglig. Men de 8 gradene grunnvarme gjør at det da er kjappt å varme opp til behagelige 17 grader arbeidstempratur, eller 22 grader partytempratur :yeyeye
På 8 grader blir det lite utslag på strømregninga og :D

Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: GlobesLogg NÅ: øker komforten i "iGarasjen" :)

Legg inn av taco »

Jeg tror du sikrer deg Globe, for det kan jo hende du får beskjed om å bli der ute i garasjen! :lol :lol :lol
Men det ser jo helt toppers ut! Jeg savner virkelig et sånt sted. Men det er litt drøyt å kjøpe en enebolig med garasje til 6-7 mill. her i Oslo bare for at jeg skal ha et skikkelig hobbyrom. :scratch

Bor i rekkehus med liten mulighet til noe sånt. Men har i alle fall moppen inntil husveggen under tak. :thumleft
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: GlobesLogg NÅ: øker komforten i "iGarasjen" :)

Legg inn av fikse »

Dette blir bra Globe :thumleft
Bare pass på at du får endel mer kondensering når du øker tempen. Så for f.eks en bil full av salt er det kanskje ikke så heldig med full temp.

Har selv en vp jeg har planer om å sette opp i garasjen, for de gangene jeg står der og mekker/furter/etc. Men siden jeg parkerer bilen der normalt, kommer jeg ikke til å bruke den i hverdagen.

Hva blir det neste? Vann og kloakk åpner jo for endel muligheter... Håndvask, dusjhjørne... :yeyeye
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg NÅ: øker komforten i "iGarasjen" :)

Legg inn av Globe »

He He :-)

Biler har ingen adgang i denne garasjen. De får greie seg ute :)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: GlobesLogg NÅ: øker komforten i

Legg inn av fikse »

Globe skrev:He He :-)

Biler har ingen adgang i denne garasjen. De får greie seg ute :)
Åhh, sånn garasje :lol Ja da er det vel bare å fyre på med køl :-)å
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: GlobesLogg NÅ: øker komforten i "iGarasjen" :)

Legg inn av Intruder »

Hos meg har garasjen vært så rotete i tre år at kun Intruder på sammarn har vært ok.Etter nå å ha rydda står Intruder der om natta :[-X
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: GlobesLogg NÅ: øker komforten i "iGarasjen" :)

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg ser du trives på vintersykkelen din...;-)

Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg NÅ: oppussing OG sesongstart :-)

Legg inn av Globe »

Du verden, tiden går :O .. og når man har mye å gjøre og mye å føre...ja så går den enda fortere :)

Etter å ha hentet hjem "toer'n", har den blitt stående i garasjen, avventende. Ventet på vinterdekk og litt annet "stash" som jeg ønsket å få montert på den. I ventetiden startet også sesongens oppussing. Vi har en spisestue som har blitt stående urørt av oss siden vi kjøpte huset i 1996 (huset er bygget i 1969), så den trengte en aldri så liten oppgradering. Det er som det alltid er med slike "prosjekter", man havner inn i en spiral og ting "eter" på seg. Så de siste ukene har vært preget av jobb, oppussing, innkomne pakker til "toer'n", litt småmekking i snekkerpauser og man nærmer seg nå klargjort på alle fronter :thumleft

Oppussingsprosjekt
Det hele startet med bestilling av varmepumpe. Plasseringen av pumpen hadde beste effekt ved å bli montert på en av veggene i den "gamle" delen av stua, så da ble det til at prosjektet startet :) Prosjektet hadde ligger å ventet "i kø" relativt lenge, så det var på høy tid. Kort fortalt, riving av vegger, ny "kledning" (valgte her ferdigmarte smartpanelplater i "tåkedis"-farge, ny el.montering, ny peisovn...++. Spiser på seg slikt :)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
"Byggestrøm må man ha, mens man venter på en fagutdannet elektrikker :)
Bilde

og midt i prosjektet, "ryr" pakkene inn :)
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

I pakkene ankom dekk, et ekstra felgsett med skiver og drev, TailTidy, passasjerpegs, bagasjebrett, nytt drevsett (tatt den ned 1 tann foran og opp 2 tenner bak), nytt kjede og kjedeverktøy (kutter/mont.)

Bilde

PassasjerPegs, pakket og sendt fra Italia, MANGE TAKK til forum-medlem JanK :thx
Bilde

...de måtte jo skrus på umiddelbart :)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=qU3nk4_eh8g[/video]

....ja også ankom det et par SKO og noen par SOKKER...som jeg bare MÅTTE ha :knegg

Bilde
Bilde

Så nå nærmer siste del av stua seg ferdig, venter på en murer som skal komme å pusse opp brannmuren og da gjenstår kun den siste avgjørende listinga :)
Bilde
Bilde

Innimellom har jeg da fått stelt litt med "Toer'n" og det ble sesongåpning i går, på nye dekk:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=rPBavVAY1Z0[/video]

..og DU VERDEN...det å kjøre på pigg, på bar asfalt er jo også gøy :hallo River seg litt løs i svinger, men setter seg fort igjen, vannvittig delilig følelse. Rakk å gjøre unna 12 mil i går kveld.

Nå sitter jeg å planlegger en liten utflukt til en grus/snø/is-vei ved Samsjøen utenfor byen her....skal ta med videokamera, se om jeg kan få filmet litt av sesongstarten, dag 2 :thumleft

Svar