På to hjul i USA

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
stuer
Innlegg: 2
Registrert: 16 okt 2012, 10:46
Motorsykkelen din: Honda Varadero xl1000 v 2003 mod.

På to hjul i USA

Legg inn av stuer »

Tur på tohjuling i USA er under planlegging så gode råd og tips mottas med takk fra folk som allerede har testet det ut. Forslag til reiseruter, leie av sykler,forsikringer,bagasje(?), tid på året, linker til nettsider osv,osv.
Route 66 og Stillehavskysten fra San Fransisco til LA langs Highway 1 er to av rutene som har vært diskutert. Sistnevnte er tilbakelagt et par ganger på fire hjul og er vel vært en tur til, men...
HVis noen har gjennomført tilsvarende tur(er) og sitter en mørk høstkveld og kjeder seg foran pc'n så skriv gjerne noen ord om hvilke erfaringer du/dere gjorde. Turens lengde blir rundt 14 dgr.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: På to hjul i USA

Legg inn av Crinos »

Dette har vert min (og fruens) drøm en stund.. Problemet er barnevakt i 2 uker :-k

Jeg har vert i kontakt med noen norske som bord delvis i Florida og delvis i Norge. Hun driver realestate virksomhet og utleie av boliger, mens han driver med nettoop utleie av motorsykler og spesielt Harley på route 66 :thumleft

Har dessverre ikke kontakt til mannen lengre, mistet det dessvere.. Men du kan sikkert ta kontakt her:
Birgit Klafstadbakken i Orlando: (+1) 407 968 0880
Birgit Klafstadbakken i Norge: (+47) 40 40 23 45
Skype: fruklaff
Email: info@florida.no
(Språk: Skandinavisk og engelsk)

For meg så måtte det å få meg seg Sturgis vær et mål med turen. http://www.sturgis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avholdes normalt i August og neste års begivenhet er August 5th thru 11th, 2013 (73rd Annual Sturgis Rally)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: På to hjul i USA

Legg inn av Crinos »

Har vurdert en slik rute som dette..
Har nesten tatt denne ruten med bil. I alle fall den delen som går innom nasjonal parkene..
Anbefales på det STERKESTE!

http://goo.gl/maps/PPH5l" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: På to hjul i USA

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Velkommen hit Stuer :thumleft , og du er nok ikke den eneste her inne som kunne tenkt deg en USA-tur på Mottor-sykkel :D
Vi er noen her som har vært inne på temaet før, det har bl.a vært snakk om en felles tur rundt The Great Lakes, med utgangspunkt i Chicago.
Route 66 syns jeg er i overkant "hypet", det er mest cruising på slettene. Som jo selvsagt har sin sjarm.
Å kjøre Mottor-sykkel i Rocky Mountains, nordover fra Denver, Colorado og opp til Jasper, Alberta er en tur som er "under utredning" i bakhodet mitt :D

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: På to hjul i USA

Legg inn av SuperMorten »

Har bare kjørt på 4 hjul der borte. Skal ikke påstå at jeg er så veldig kjent, men mener å ha dekket det meste av sør-øst statene. Har blant annet en roadtrip fra Key West, Florida, oppover langs Gulfkysten til Houston, Texas. Videre via Dallas til Memphis og Nashville, før jeg satte nesen sørover igjen gjennom Atlanta og ned igjen til Florida.

Et utall av veier å velge. Noen steder velger man interstate som ren transport etappe, mens andre steder velger man småveiene for å se mest mulig og føle atmosfæren. Personlig er jeg veldig glad i å kjøre rundt på småveiene i Florida. Komme litt bort i fra motorvei-maset, og oppleve det litt eksotiske, som f.eks julenisser og reinsdyr i oppkjørselen til folk, mens solen skinner og det er varmt og deilig, og alligatorene ligger i veikanten..

Samtidig er Florida såpass liten at man får oversikten. Får en følelse av å bli lokalkjent..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: På to hjul i USA

Legg inn av hakhap »

Har lurt på å planere en reise med mc til bla Grand Canyon men lit usikker på hvilken tid på året som er best med temperatur etc. og vad annet som kan tenkes vare greit å ta seg til med mc i en ukes tid.

Så ja det er sikkert flere som har tenkt kring dette :D
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: På to hjul i USA

Legg inn av joo »

Kjørte Route66 for 3 år siden. Så var planen å kjøre fra Washington til New Orleans i fjor, men da satte helsa en stopper for den turen :sorry Da skulle også Dragen vært slaktet (Tail of the Dragon). Nå var det lange flyreisersom ble mitt problem, ikke det å skulle kjøre noen uker på sykkel.

Nå tenker jeg at jeg hiver meg med hvis AT gjør alvor av å kjøre fra "hytta" og opp i Rockys eller noe annet i midtstatene/nordstatene. Hvis jeg får til helsa mi bare. Tenker det blir en tur der jeg vil leie noe annet enn Harley. Nå fungerte Harley (Electra Glide) veldig bra på Routen, var bare noen få steder vi var ute av Routen og i ørkenen på grus og inn til Oatman på meget svingete og dårlige veier at jeg kanskje skulle ønsket meg en god BMW istf :redface Tror vi kjørte 80% av Route66, og så en fantastisk tur ut i ørkenen i Arizona blant annet. Grand Canyon er en av de flotteste opplevelsene jeg har hatt! I september var det normal norsk sommer fra Chicago, begynte å bli varmt innover i Oklahoma, og ble uutholdelig da vi stakk nord og inn i Nevada.

En kort reiseskildring fra turen "min": http://www.jarle-ostad.net/25204993

Uansett hvor du finner på å dra; les og les om hva som fins langs veien før du drar! Veldig viktig!
Sist redigert av joo den 16 okt 2012, 18:14, redigert 1 gang totalt.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: På to hjul i USA

Legg inn av TheHaughom »

joo skrev:Kjørte Route66 for 3 år siden. Så var planen å kjøre fra Washington til New Orleans i fjor, men da satte helsa en stopper for den turen :sorry Da skulle også Dragen vært slaktet (Tail of the Dragon). Nå var det lange flyreisersom ble mitt problem, ikke det å skulle kjøre noen uker på sykkel.

Nå tenker jeg at jeg hiver meg med hvis AT gjør alvor av å kjøre fra "hytta" og opp i Rockys eller noe annet i midtstatene/nordstatene. Hvis jeg får til helsa mi bare. Tenker det blir en tur der jeg vil leie noe annet enn Harley. Nå fungerte Harley (Electra Glide) veldig bra på Routen, var bare noen få steder vi var ute av Routen og i ørkenen på grus og inn til Oatman på meget svingete og dårlige veier at jeg kanskje skulle ønsket meg en god BMW istf :redface Tror vi kjørte 80% av Route66, og så en fantastisk tur ut i ørkenen i Arizona blant annet. Grand Canyon er en av de flotteste opplevelsene jeg har hatt! I september var det normal norsk sommer fra Chicago, begynte å bli varmt innover i Oklahoma, og ble uutholdelig da vi stakk nord og inn i Nevada.

En kort reiseskildring fra turen "min": http://www.123hjemmeside.no/builder/pag ... d=25204993

Uansett hvor du finner på å dra; les og les om hva som fins langs veien før du drar! Veldig viktig!
Linken du legger ut må ikke være til byggefunksjonen, men direkte til forsiden. :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: På to hjul i USA

Legg inn av joo »

Sorry, rotehugge jeg. Takk for korreksjon.
Her er den: http://www.jarle-ostad.net/25204993
Retta opp i forrige posten også :redface
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

stuer
Innlegg: 2
Registrert: 16 okt 2012, 10:46
Motorsykkelen din: Honda Varadero xl1000 v 2003 mod.

Re: På to hjul i USA

Legg inn av stuer »

Takker så mye for tilbakemeldinger og tips på innelegget mitt

Svar