Jompa, en mann i slutten av 50årene

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, sesongslutt ?

Legg inn av Jompa »

Start bare din egen du, Maxtron. Æ kan holde liv i den.
E på tur ut i garasjen for å lete etter oljekilden.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: GYLLENE TIDER, sesongslutt ?

Legg inn av Snikkeren »

@MaxTron:
Jeg lurer på å gå for noen daytime running lights. Synes disse så interessante ut:

http://www.ebay.co.uk/itm/Projector-DRL ... 231d7e80ff" onclick="window.open(this.href);return false;

Virker ihvertfall som de er enkle å montere. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Maroder
Innlegg: 53
Registrert: 11 feb 2012, 10:15
Motorsykkelen din: .

Re: GYLLENE TIDER, sesongslutt ?

Legg inn av Maroder »

Snikkeren skrev:@MaxTron:
Jeg lurer på å gå for noen daytime running lights. Synes disse så interessante ut:

http://www.ebay.co.uk/itm/Projector-DRL ... 231d7e80ff" onclick="window.open(this.href);return false;

Virker ihvertfall som de er enkle å montere. :thumleft
Lurer meg på om eg ikkje såg noko tilsvarande i ein annan post for litt sidan, men då kjøpt på Biltema eller deromkring. Rett nok til ein V-Strom, men prinsippet var det same :thumleft
Som seg hør og bør husker eg ikkje kva eller kvar, og det kan og tenkast at eg huskar heilt feil. Det ville i so fall ikkje være første gongen :lol

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: GYLLENE TIDER, sesongslutt ?

Legg inn av MaxTron »

Maroder skrev:
Snikkeren skrev:@MaxTron:
Jeg lurer på å gå for noen daytime running lights. Synes disse så interessante ut:

http://www.ebay.co.uk/itm/Projector-DRL ... 231d7e80ff" onclick="window.open(this.href);return false;

Virker ihvertfall som de er enkle å montere. :thumleft
Lurer meg på om eg ikkje såg noko tilsvarande i ein annan post for litt sidan, men då kjøpt på Biltema eller deromkring. Rett nok til ein V-Strom, men prinsippet var det same :thumleft
Som seg hør og bør husker eg ikkje kva eller kvar, og det kan og tenkast at eg huskar heilt feil. Det ville i so fall ikkje være første gongen :lol
Godt tips Snikkeren :thumleft
Såg små å lett å plassere ut ja!!

Takk for tilbudet Jompa, får se hva det blir til utover vinter'n..
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: GYLLENE TIDER, sesongslutt ?

Legg inn av mekkern »

men de så ikke ut til å være E-merkede?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: GYLLENE TIDER, sesongslutt ?

Legg inn av MaxTron »

mekkern skrev:men de så ikke ut til å være E-merkede?
Nei, menblir jo sikkert ulovlig uansett.
Kjører heller (ulovlig) med for mange lys og kanskje blir lagt merke til... Er det 1 mere bilist som kommer fra en sidevei og ser meg så kan det være verdt det...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: GYLLENE TIDER, sesongslutt ?

Legg inn av SuperMorten »

Maroder skrev:
Snikkeren skrev:@MaxTron:
Jeg lurer på å gå for noen daytime running lights. Synes disse så interessante ut:

http://www.ebay.co.uk/itm/Projector-DRL ... 231d7e80ff" onclick="window.open(this.href);return false;

Virker ihvertfall som de er enkle å montere. :thumleft
Lurer meg på om eg ikkje såg noko tilsvarande i ein annan post for litt sidan, men då kjøpt på Biltema eller deromkring. Rett nok til ein V-Strom, men prinsippet var det same :thumleft
Som seg hør og bør husker eg ikkje kva eller kvar, og det kan og tenkast at eg huskar heilt feil. Det ville i so fall ikkje være første gongen :lol
Tipper det var mine.. http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... &start=150 Vet enda ikke hvordan jeg skal feste de.. Tror det tvinger seg frem noen motorvernbøyler eller lignende.. :thumleft
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, sesongslutt ?

Legg inn av Jompa »

Så blei det etpar garasjetimer i kveld.
Æ fant "oljekilden" bakom dekslet på venstresida, akkurat som æ trudde.
Det var tettinga rundt trykkstanga til clutchen som var den store synderen, ikke tettinga rundt utgående aksling som æ hadde frykta.
Så for meg havarert lager og det som verre var.

Tetteringer, eller simmeringer begynner etterhvert å bli et gnagsår, har bytta 3 sett på forgaffelen på 3 år.
Begynner etterhvert å lure på om de man bestiller på orginalnummer, er like gamle som sykkeln, at de mao har vært på lager i snart
30 år ? Da er det vel ikke å vente at de skal holde.

Det gikk greit å demontere de tre tettingene, tok like godt ut alle med en gang, både den til trykkstanga, utgående aksling og
gearskiftakslingen. Skal se om æ får tak i tilsvarende hos en lokal verktøybutikk i morra, men tviler på at de har de to minste.

Æ fant den største lekkasjen med en gang dekslet var fjerna. Man ser tydelig at det har rent en bekk fra trykkstanga til clutshen.
Oljelekkasje 003.jpg
Uten kjededrevet ser man det enda bedre.
Oljelekkasje 011.jpg
Her er den verste gusja vaska bort, og simmeringene trekt ut.
Oljelekkasje 014.jpg
Æ bomma litt på oljenivået i motoren da den siste ringen blei tatt ut, så det kom en halvliter til.
Oljelekkasje 016.jpg
Og sånn ser drevet ut etter 2 sesonger, ca 6000 km. Ikke verst :thumleft
Oljelekkasje 013.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: GYLLENE TIDER, Ringenes herre tilbake i garagen.

Legg inn av mekkern »

til clutchstanga på cbr`n så var standard maskinforretning simmringen snaut 1mm for "tjukk" men den slipte jeg ned på baksiden. ;-)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, Ringenes herre tilbake i garagen.

Legg inn av Jompa »

Var innom to forretninger i dag som begge hadde skuffene fulle av simringer som enten var akkurat for store eller små :sorry
Så jeg kan ikke kalle meg "Ringenes Herre" enda, måtte bare krype til korset og bestille.
I dag er været perfekt for en ettermiddagstur, hadde æ ikke vært så snar og demontere de gamle simmeringene,
lekkasjen var jo ikke såå stor.
Vel,vel, shit happens.
Det er jo mye annet artig og nyttig man kan finne på i finværet.
Fruen ymter frempå om at "vi" burde tømme blomsterpotter og klippe hekken før vinteren.
Ja, ja, "vi" får vel gjøre det, da :-)å
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: GYLLENE TIDER, Ringenes herre tilbake i garagen.

Legg inn av MaxTron »

Bare dumt å bytte den der ringen vel Jompa? burde heller bøyd til en liten blikkbit å lagd automatisk kjedesmøring :knegg

Minner mæ om ein æ kjenne som kjørte 30-talls HD på 90-tallet, der var slangen fra veivhusventilasjonen lagt sånn at oljedampen smurte kjedet.

På ei ferge fikk han den bemerkningen som mange av de som kjører gammelsykkler IKKE er så glad i: "Det drypper olje fra sykkelen din"
Svaret kom kjappt og greit: "Det SKA dryp olje der, vest ittj så er det tomt!" :twisted :knegg
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, Ringenes herre tilbake i garagen.

Legg inn av Jompa »

MaxTron skrev:Bare dumt å bytte den der ringen vel Jompa? burde heller bøyd til en liten blikkbit å lagd automatisk kjedesmøring :knegg
Ideen om kjedesmøring va ikke så dum, det som derimot va gørrdumt va at æ røkka ut den gamle tetningsringen uten å ha en ny.
For etterpå har det vært bare finvær, 12 grader midt på dagen i går.
Bestilte nye i går, og fikk beskjed om at det går ei uke ++. Nå, sesongen e vel omtrent over uansett :mk
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: GYLLENE TIDER, Ringenes herre tilbake i garagen.

Legg inn av MaxTron »

Jompa skrev:
MaxTron skrev:Bare dumt å bytte den der ringen vel Jompa? burde heller bøyd til en liten blikkbit å lagd automatisk kjedesmøring :knegg
Ideen om kjedesmøring va ikke så dum, det som derimot va gørrdumt va at æ røkka ut den gamle tetningsringen uten å ha en ny.
For etterpå har det vært bare finvær, 12 grader midt på dagen i går.
Bestilte nye i går, og fikk beskjed om at det går ei uke ++. Nå, sesongen e vel omtrent over uansett :mk
Bestilte du orginasldeler??

Er kanskje kjappere å bestille frå ett av de firmaene som leverer lager og tetningringer til industrien, de aller fleste dimensjoner?
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: GYLLENE TIDER, Ringenes herre tilbake i garagen.

Legg inn av joo »

MaxTron skrev:
Er kanskje kjappere å bestille frå ett av de firmaene som leverer lager og tetningringer til industrien, de aller fleste dimensjoner?
Handla en bærepose med lager og simmeringer til kråssern på Kulelagerhuset (17 items). De har det meste, men selvsagt var det EN simmering de ikke hadde. Ganske typisk, hadde vært for gæli å få hele jobben gjort i en smell, men tingenes iboende faenskap gjorde selvsagt at man måtte vente noen dager for å bli helt ferdig. Murphys første lov lever i beste velgående den :mk
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1606
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: GYLLENE TIDER, Ringenes herre tilbake i garagen.

Legg inn av Kjellrf »

.... og japsene bruker noen ganger simmerringer som ikke er standard....
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar