Gi gass syndromet, roten til alt ondt?
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Gi gass syndromet, roten til alt ondt?
Ikke roten til alt ondt, men til en hel del selvtilfredshet. Og noen skuffelser.
Særlig når du skrur sjøl, og må sjekke at ting fungerer. Da nytter det ikke å "loffe rundt" i lovlige hastigheter
på et kjøretøy som er laget for fart.
Men for min egen del prøve æ å bygge opp et ansvarlig og lovlydig image, så idiotkjøring i tettbebyggelse er utelukket.
Særlig når du skrur sjøl, og må sjekke at ting fungerer. Da nytter det ikke å "loffe rundt" i lovlige hastigheter
på et kjøretøy som er laget for fart.
Men for min egen del prøve æ å bygge opp et ansvarlig og lovlydig image, så idiotkjøring i tettbebyggelse er utelukket.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Gi gass syndromet, roten til alt ondt?
Hva regner du som tettbebyggelse a`Jompa? Døm står ganske tett husa uti her å i rette farten.Jompa skrev:så idiotkjøring i tettbebyggelse er utelukket.
Re: Gi gass syndromet, roten til alt ondt?
Neida, har da hatt en del sykler. Sist jeg var over 260 var med Triumphen min. ElectraGliden vet jeg ikke hvor fort ble kjørt, men den innbød ikke til noe mer enn 100Mph. På GSen har jeg ikke sett mer enn 183 km/t på GPS-loggen, den er ikke noe ålreit over 150-160 over tid. Har vel toppfart såvidt over 200... Men du steike som den duger i sving. Og på langtur.Kwak skrev:270 på en 1200GS ?? Eller var det på den harleyen du sitter på på bildet?joo skrev:Går sikkert over!
Men 32 år med MC er ikke alltid nok...
Nå lar jeg lett hissige bilister dra forbi på rettstrekkene, det gjorde jeg ikke før da jeg enda var ung.
Sist jeg prøvde å dra fra ei feit Merce måtte jeg opp i 270 på nåla, og det var faktisk gøy. Men neppe helt gjennomtenkt, selv på de vegene det skjedde. Dro fra bare pga mangefeltsvei med trafikk og mulighet til å kjøre "mellom". Skjønner ikke hvor denne galskapen kommer fra, men er visst det de kaller "spenningssøker" etter hobbyene å dømme.
Og en del feite biler har høyere toppfart enn mange MCer.
Men deilig med god aksellerasjon
Du har ikke sjeket om du har litt vel mye misvisning på speedometeret ditt? he he
Fart er rus for en del av oss! Sånn er det bare. Under et fallskjermhopp drøyde jeg trekket til nærmere 1000ft for å oppleve ground-rushet. Det var vanvittig, bakken ble plutselig kasta mot meg i rundt 200 km/t . Laveste trekkhøyde var strengt tatt 2500ft... På 1000ft er marginene brukt opp for å si det mildt. Laveste høyde for å trekke reserveskjermen er 600ft for å ha et håp om at den funker før man dundrer i Terra Firma. Da hadde jeg 2 sekunder fra trekk til å konstatere at hovedskjermen ikke funket til kutt og trekk av reserve hvis noe sviktet. Altså ikke reserve i praksis. Hva gjør man ikke for det ultimate rushet?
Heldigvis er ikke alle så banalt adrenalin-junkier som meg, da hadde det vært merkbart færre folk på kloden. Vet godt at det er en kombinasjon av flaks og svært små marginer som gjør at jeg fremdeles stempler inn på jobben jevnlig.
Hadde jeg vært ung i dag hadde jeg garantert hoppet med wingsuit og fløyet lavt over terrenget
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Sted: Kongsberg
Re: Gi gass syndromet, roten til alt ondt?
Sidan det er ein del som svarar bekreftande på at dette er eit syndrom som dei ikkje vokser av seg, så får eg berre oppfordre deg til å legge litt bånd på deg sjølv på vanlige vegar slik at du innarbeider ein vane. Det går an viss du går inn for det
Sjå nokre videoar på Youtube av MC-ulykker, så blir lysten til å ta dei aller største sjansane redusert litt
Sjå nokre videoar på Youtube av MC-ulykker, så blir lysten til å ta dei aller største sjansane redusert litt
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
- bjornen
- Innlegg: 245
- Registrert: 01 sep 2012, 19:17
- Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
- Sted: Drammen
Re: Gi gass syndromet, roten til alt ondt?
det er faktisk en grunn til at enkelte aw oss ikke KAN kjøre R sykler
selw brakk jeg nakken i en ulykke i 82,
tok skrekken og la bort sykkelkjøring for en del år
når fatter'n kjøpte sykkel igjen prøwde jeg selwsagt den,,,,,,,,konklusjon,,,,
jeg kan ikke kjøre R sykkel,blir aldri woksen nok
derfor ble det touring og shadow
beklager fortsatt dårlig fungerende tastatur :-)å
selw brakk jeg nakken i en ulykke i 82,
tok skrekken og la bort sykkelkjøring for en del år
når fatter'n kjøpte sykkel igjen prøwde jeg selwsagt den,,,,,,,,konklusjon,,,,
jeg kan ikke kjøre R sykkel,blir aldri woksen nok
derfor ble det touring og shadow
beklager fortsatt dårlig fungerende tastatur :-)å
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: Gi gass syndromet, roten til alt ondt?
SÅH!!! ...Det er noen som mener at det er sjølve aksellerasjonen som gir kikket
Kanskje æ burde skaff mæ en sykkel med bra AKS!!
Helt seriøst:
Det er to grunner til at æ kjører naken sykkel:
De er definitivt finest å se på (som oftest) liker også å se mest mulig av teknologien, liker vist motordeksla er utformet slik at en skjønner litt av hva som ligger innafor.
Liker ikke at en motorsykkel er innkapsla i plastikk, her finnes nån unntak selvfølgelig, og nån som klarer å bruke plastillen med måte. Traff en på Torghatten Træffet i sommar som sa det så bra "En årntli motorsykkel er en sykkel det går an å sjå igjennom" Min personlige smak selvfølgelig.
Den andre grunnen er at det gir en større fartsfølelse i hastigheter innenfor "lapp-grensa". Nån sykkla med god kåpe må en vel gange lovlige hastigheter i norge med 2 før en virkelig får fram godfølelsen... Litt glad for at utseendet på sånne sykkla ikke vekker noe "vil ha følelse" i mæ.
Om det går over..?
Håper da for guds skyld ikke det!!
Kanskje æ burde skaff mæ en sykkel med bra AKS!!
Helt seriøst:
Det er to grunner til at æ kjører naken sykkel:
De er definitivt finest å se på (som oftest) liker også å se mest mulig av teknologien, liker vist motordeksla er utformet slik at en skjønner litt av hva som ligger innafor.
Liker ikke at en motorsykkel er innkapsla i plastikk, her finnes nån unntak selvfølgelig, og nån som klarer å bruke plastillen med måte. Traff en på Torghatten Træffet i sommar som sa det så bra "En årntli motorsykkel er en sykkel det går an å sjå igjennom" Min personlige smak selvfølgelig.
Den andre grunnen er at det gir en større fartsfølelse i hastigheter innenfor "lapp-grensa". Nån sykkla med god kåpe må en vel gange lovlige hastigheter i norge med 2 før en virkelig får fram godfølelsen... Litt glad for at utseendet på sånne sykkla ikke vekker noe "vil ha følelse" i mæ.
Om det går over..?
Håper da for guds skyld ikke det!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
- bjornen
- Innlegg: 245
- Registrert: 01 sep 2012, 19:17
- Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
- Sted: Drammen
Re: Gi gass syndromet, roten til alt ondt?
ser faktisk et poeng her,MaxTron skrev:SÅH!!! ...Det er noen som mener at det er sjølve aksellerasjonen som gir kikket
Kanskje æ burde skaff mæ en sykkel med bra AKS!!
Helt seriøst:
Det er to grunner til at æ kjører naken sykkel:
De er definitivt finest å se på (som oftest) liker også å se mest mulig av teknologien, liker vist motordeksla er utformet slik at en skjønner litt av hva som ligger innafor.
Liker ikke at en motorsykkel er innkapsla i plastikk, her finnes nån unntak selvfølgelig, og nån som klarer å bruke plastillen med måte. Traff en på Torghatten Træffet i sommar som sa det så bra "En årntli motorsykkel er en sykkel det går an å sjå igjennom" Min personlige smak selvfølgelig.
Den andre grunnen er at det gir en større fartsfølelse i hastigheter innenfor "lapp-grensa". Nån sykkla med god kåpe må en vel gange lovlige hastigheter i norge med 2 før en virkelig får fram godfølelsen... Litt glad for at utseendet på sånne sykkla ikke vekker noe "vil ha følelse" i mæ.
Om det går over..?
Håper da for guds skyld ikke det!!
på shadowen war 110 på highway nok,windpresset gaw følelsen aw STOOOR fart
på ny sykkelen er jeg stadig ower grensa for fotgjengerstatus uten at jeg egentlig er klar ower det
naken sykkel gir større fartsfølelse, kanskje,,,
fortsatt elendig tastatur
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Gi gass syndromet, roten til alt ondt?
Tett og tett fru Blom... Med 1,5 pers pr kvadratkilometer skal du ha flaks for finne folk..Svein2 skrev:Hva regner du som tettbebyggelse a`Jompa? Døm står ganske tett husa uti her å i rette farten.Jompa skrev:så idiotkjøring i tettbebyggelse er utelukket.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Sted: Kongsberg
Re: Gi gass syndromet, roten til alt ondt?
bjornen skrev:fortsatt elendig tastatur
Du ewr saw Americanisewrt
(må lesast med Texas-aksent ... awrrr awrrr )
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
- bjornen
- Innlegg: 245
- Registrert: 01 sep 2012, 19:17
- Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
- Sted: Drammen
Re: Gi gass syndromet, roten til alt ondt?
desswerre er det ikke det problew,
but en del aw tastene har rett og slett sluttet å fungere
finner derfor en del underlige alternatiwer
dere får ta det i beste wening
but en del aw tastene har rett og slett sluttet å fungere
finner derfor en del underlige alternatiwer
dere får ta det i beste wening
- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Sted: Kongsberg
Re: Gi gass syndromet, roten til alt ondt?
Det går så bra så :-)bjornen skrev:dere får ta det i beste wening
Og så går det an å le litt av dei fine alternativa innimellom også
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Gi gass syndromet, roten til alt ondt?
:Chevy1974 skrev:bjornen skrev:fortsatt elendig tastatur
Du ewr saw Americanisewrt
(må lesast med Texas-aksent ... awrrr awrrr )
Da var det straks mye lettere å lese det
Carpas Tap a talk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Gi gass syndromet, roten til alt ondt?
Hvis du kan se fra ett postkassestativ til det neste, evt fra ei singel poskasse til den neste, innenfor 70-sone eller lavere i dagslys,SuperMorten skrev:Tett og tett fru Blom... Med 1,5 pers pr kvadratkilometer skal du ha flaks for finne folk..Svein2 skrev:Hva regner du som tettbebyggelse a`Jompa? Døm står ganske tett husa uti her å i rette farten.Jompa skrev:så idiotkjøring i tettbebyggelse er utelukket.
evt se minst tre utelys i mørket uten å vri på hodet, da er du i tettbygd strøk.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Gi gass syndromet, roten til alt ondt?
Javel, det finnes vel en medisinering som funker på oss som har "syndromet" da ?Chevy1974 skrev:Sidan det er ein del som svarar bekreftande på at dette er eit syndrom som dei ikkje vokser av seg, så får eg berre oppfordre deg til å legge litt bånd på deg sjølv på vanlige vegar slik at du innarbeider ein vane. Det går an viss du går inn for det
Sjå nokre videoar på Youtube av MC-ulykker, så blir lysten til å ta dei aller største sjansane redusert litt
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Sted: Kongsberg
Re: Gi gass syndromet, roten til alt ondt?
Ja, men som med nesten all medisin smakar den vondt. Å motstå fristelsar er ikkje akkurat lykken for dei fleste, men det gårJompa skrev:Javel, det finnes vel en medisinering som funker på oss som har "syndromet" da ?
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km